Raskauskilot

Mulla taitaa olla noussu paino jo sen 8kg.. Öh. Syön kyllä terveellisesti, mut tietty välissä pulla, karkkia, suklaata.. Mut mielestäni tosi vähä.
Liikkua vaan pitäs enemmän, yritän et joka päivä sentäs kävisin kävelyllä, mut tääl helsingissä on ollu viime viikot sillee vähä liukasta, ni toi käveleminen on lähinnä ollu hipsuttelua supervarovaisesti..
 
Mulla ei ole mitään käsitystä, paljonko painan tällä hetkellä :D en siis omista vaakaa. Joulun jälkeen oli +2kg. Neuvola on torstaina, niin siellähän sen näkee.. tosin ärsyttää kun siellä ei huomioida vaatteita sun muuta, niin eihän se lukema ihan todenmukainen ole. Mutta kyllähän se osviittaa antaa :)
Mä oon kyllä syönyt järkyttävän epäterveellisesti ja paljon suklaata. Mulla tosin pahoinvoinnit jatkuu edelleen, minkä takia oon syönyt mitä vaan mikä uppoaa. Mutta kyllä vaan täytyy myöntää, että ei se vauva noita jenkkakahvoja aiheuta. Ainakaan kokonaan :P
 
Minulla on tullut 6 kiloa nyt ja rv 27 huomenna. Ei kyllä tunnu, että olisin lihonnut muuten kuin vatsasta kasvanut. En minä oikein tiedä mihin nuo kilot ovat oikein kerääntyneet, kun en muuten tunne itseäni yhtään isommaksi kuin ennen raskautta. :)
 
No siis mulla on kyl sama juttu ku sulla rondine, vaikka kai 8kg tullu ni en muuten o kasvanu ku maha ja tissit vaan. Muuten mahtuis kyl ihan normivaatteet päälle. Eli ehkei pidä olla huolissaan..
 
Raskausviikkoja jotain 26. ja lisäkiloja noin 10. Muulle ei tunnu kyllä mitään kertyneen kun tisseihin ja vatsaan. Olin kyllä ennen raskautta kovin laiha ja söin huonosti. Nyt syön paljon enemmän, niin ehkä osa on mennyt ihan omaan käyttöön ympäri ruumista. Luissa kumminkin tuntee painonnousun. Uimisen jälkeen olo on kuin rantautuneella valaalla! Miten sitä onkin niin ketterä vedessä ja maalla sitä tepastelee kuin mummo!

Lämpimästi suosittelen "mummonastojen" ostamista. Ei maksa paljoa, on aika pienet, huomaamattomat ja helppo laittaa ja ottaa pois. Pk-seudun viime viikoilla vallinneissa pääkallokeleillä olleet loistavat.
 
Hui! Olikin siis ihan oikeassa neuvolan täti, kun sanoi, että moni nainen olisi minun tilanteessani tyytyväinen! Tosin nyt viime kerralla sanoi, että saisi nousta paino kyllä vielä reippaasti, mutta onneksi on vielä 12 vko aikaa =) Mulla rv 28+1 ja +5kg tullut painoa :shy:
 
Täällä rv 25+5 ja +9 kg about näytti puntari tänä aamuna lähtöpainoon verraten. Mulla on kyllä takapuolikin levenny, joulusuklailla ei varmaan mitään tekemistä asian kanssa :P
 
Painoa oli tullut reilu 6kg. Mullakaan ei ole kasvanut kuin vatsa ja rinnat, suoraan edestä päin ei huomaa oikein mitään.
Lisäpaino kyllä tuntuu rappuja noustessa jne. Lisäksi hemppa oli laskenut lisää. Tähän on vähän kuin olisi sellaisella urheilijoiden vuoristotreenissä :wink
 
Raskauden aikana verimäärä lisääntyy, lisäksi tietenkin istukka painaa ja lapsivesi. Ja lapsi :-) Nythän ne on jotain kilon painoisia. Eli ei se vältsyyn missään näykään, jos ei hirveän montaa kiloa ole tullut. Ja monillahan jää kaikki synnärille, mullakin taisi jäädä 13kg sinne viimeksi. Jäi kyllä vielä laihduttamisvaraakin :-)
 
24+4 ja n. 3 kiloa tullut. :) Hyvällä mallilla asiat siis. Edellisessä raskaudessa paino nousi 25kg, joista 20 kiloa tuli viimeisen kolmanneksen aikana raskausmyrkytyksen takia. Vaikka siihen ei itse pystynytkään vaikuttamaan, olisin ihan tyytyväinen jos tässä odotuksessa pysyttäisiin kohtuuden rajoissa. Oli se silti työ saada ne kilot pois, vaikka yliterveellinen aktiiviliikkuja normaalisti olenkin.
 
Täällä 26+4 ja kiloja tähän mennessä +1.6kg... Ensi vkolla neuvola, vähä pelottaa paljon niitä on nyt joulunaikaan tullut lisää.
 
Mistä ihmeestä Yllätys15 sun mies piikittelee jos tuollainen 1,6 plussaa??? Mulla hei kanssa se 6kg, vaikka koko onki 34 vielä mutta silti. En tajua. :-/ kuulostaa vähän ajattelemattomalta.
 
Mää en ymmärrä myöskään :/ meillä jos hellu sanos mua isoksi (muualta ku vatsasta) tai kehtais verrata mua johonki toiseen varsinkin nyt kun oma itsetunto on ihan maassa nii sais kengän kuvan persuksiin alta aikayksikön... Mulle tullu tosiaan se +10kg jo nyt ja oon aiemmin ollu ihan normaalipainonen eikä esikoisesta tullu ku 13kg koko aikana :/ esikoinen olikin siro 48cm/2945g syntyessään rv 39... Nyt onki heränny pelko jos tää pienokainen onki sitte paljon isompi nii miten pärjää synnytyksessä :/ pitää ottaa neuvolassa puheeksi seuraavan kerran mutta tuntuu vaan ettei ne ota mua vakavasti siellä... Mieskään ei pääse mukaan sillon kun on reissussa joten pitää yksin mennä :sad001
 
28+2 Ja 10kiloa edelleen tappion puolella. Pahoinvointi on taas yltynyt ja muutamana aamuna on saanut oksennella. Huoh, jollain opilla olen sen yrjön saanut vielä tänään vältettyä.
 
Itse tajusin tänään, että alkkarit ei istu pepun kohdalta enää yhtä hyvin kuin aikasemmin. Heti pääsi mies vastaamaan kysymykseen "onko mun pylly kasvanut!!???" Heh!:D hienosti vastasi "ehkä vähän, mutta sehän kuuluu ihan asiaan ja oot kaunis" Hyvin koulutettu selvästi!:wink
Mutta ehkä tuo ylimääräinen pyllyssä tasapainottaa kroppaa kantamaan tätä isonevaa vattaa!
 
Hihi, sulla on pookkana todella hyvin koulutettu puolisko siellä! Ihana kommentti :) Ja todellakin, pitäähän sitä masua jollakin tasapainottaa! :D Mulla ei oo tullu mihinkään muualle ylimääräistä kun ihan vähän kylkiin... tollaset minimaaliset jenkkakahvan tyngät ilmestyneet :D Huomenna on neuvola, niin pääsee taas tuomiolle... katotaan haukutaanko mut norsuksi :P
 
On tuolla sellaiset ''pelastusrenkaatkin'' kehkeytymässä hyvää vauhtia!:O Onneksi mies on niin ihana! Jos yhtään kommentoisi negatiivisesti niin olisi kyllä itsetunto ja mieli ihan maassa. Yleensä olen itsevarma, mutta nämä kehon muutokset saa kyllä aina kyseenalaistamaan omaa viehättävyyttä. Ennen niin timmi kroppa alkaa muistuttaa ilmapalloa!
 
Mulla ei mies o kommentoinu mitää, mut aattelin tänään huvikseni testata.
Suihkun jälkeen pyysin et se rasvais mun selän (olin alasti..), ja sen jälkeen kysyin et näytänkö mä siltä et ois tullu kiloja muuta ku vatsaan. Ni se vastas kyllä et ei näytä :)
Mut se on ennen jo mun raskautta sanonu et ku on äiti ni ei haittaa et on vähä liikakiloja.. Eli siis vaikka ois ni ei sitä haittais tästä eteenpäin :)
 
Täällä on ihan samat fiilikset pookkana... tuntee ittensä niin järkyttäväksi palloksi :D kun on aina ollut hyvässä kunnossa ja urheilullinen, niin tää lihominen ja paikoillaan olo on ihan tuskaa. Onneksi omakin mies on ihana ja muistuttaa joka päivä kuinka kaunis olen ja jaksaa ihastella masua:)
 
Takaisin
Top