Mä oon ainakin saanut rampata äippäpolilla seurantaultrissa jo kolme kertaa, vaikka ensimmäiset ylitykset kotimittausarvioihin tuli vasta viikolla 28+. Kävin siis viikolla 13 sokerirasituksessa ja kaksi arvoa oli koholla. Lääkitys aloitettiin viime viikolla (tuossa kolmannessa seurantaultrassa), koska tosiaan ylityksiä edellisen viikon aikana oli useita. Nyt olen mittaillut vain muutamia kertoja diabeteshoitajan suosituksesta :) ja vaikka lääkitys ei ole vielä edes tavoitteessa (nostetaan kahden viikon aikana pikku hiljaa), niin arvot ovat normalisoituneet samalle tasolle mitä olivat ennen lääkitystä (paasto 4,3-4,7 ja tunti ruokailun jälkeen 5,5-7,2). Ihan niin tarkasti ei ole tarvinnut edes kyttäillä syömisiä lääkityksen ansiosta, koska ennen lääkitystä en kestänyt oikeastaan ollenkaan esim. leipää, täysjyväriisiä jne.
Sain mielenkiintoisen kommentin diabeteshoitajalta: oon kuulemma syönyt liian vähän, koska paino on tippunut raskausaikana 8,5kg
Ja oikeasti olen kyllä syönyt omasta mielestäni riittävästi.
Seuraava seurantaultra on kolmen viikon kuluttua. Tähän asti vauva on kasvanut keskikäyrällä tai hieman yläpuolella. Neuvolan pissamittaukset ovat aina olleet puhtaat.
Uskon, että omien arvojeni selvään paranemiseen, lääkityksen ohella, on vaikuttanut, että nukun nyt hyvin. Rv 25-30 oli kausi, jolloin heräilin useasti yössä ja joka kerta valvoin puolesta tunnista pariin tuntiin, joten yöunet jäivät surkeiksi sekä kestoltaan että laadultaan.
Sain mielenkiintoisen kommentin diabeteshoitajalta: oon kuulemma syönyt liian vähän, koska paino on tippunut raskausaikana 8,5kg
Seuraava seurantaultra on kolmen viikon kuluttua. Tähän asti vauva on kasvanut keskikäyrällä tai hieman yläpuolella. Neuvolan pissamittaukset ovat aina olleet puhtaat.
Uskon, että omien arvojeni selvään paranemiseen, lääkityksen ohella, on vaikuttanut, että nukun nyt hyvin. Rv 25-30 oli kausi, jolloin heräilin useasti yössä ja joka kerta valvoin puolesta tunnista pariin tuntiin, joten yöunet jäivät surkeiksi sekä kestoltaan että laadultaan.