Raskausajan kivut ja säryt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä mentiin taas takapakkia. Supistelut alkoi uudestaan ja kun yöllä soitin naistenklinikalle, niin suosittivat hakeutumaan lääkäriin aamulla. Neuvolalääkäriin ei ollut aikoja koko Vantaalla, joten mut laitettiin terveyskeskuspäivystykseen. Hirveellä tuurilla siellä sattui olemaan vuorossa lääkäri joka tekee myös neuvolalääkärin töitä. Kirjoitti kaks viikkoa sairaslomaa ja neuvoi varautumaan ettei töihin ole enää paluuta. Nyt vaan lepoa ja stressitöntä elämää...

Täällä on eka lääkärineuvola ja kai se sisätutkimuskin vasta joskus 28-viikolla…

Onko muilla ollut raskausaikana hermosärkyä? Mulla on jaloissa, ja säryn lisäksi tuntuu erityisesti reisilihakset menevän aivan tönkkiin :( Voi olla myös jotain iskiasperäistä, se on vaivannut jo ekalta kolmannekselta alkaen. Vinkkejä otetaan vastaan miten tuota särkyä voisi hoitaa, todella kurjaa kun liikkuminen on vaikeaa ja sattuu :( Tähän mennessä oon pitänyt suolakäärettä, panadolia kokeilin mutta ei auttanut kipuun, tuli vaan paha olo :yuck:

Mä en tiedä onko mulla just tota hermosärkyä vai mitä, kun viimeset kaks viikkoo on takapuoli tuntunu siltä ku ois edellisenä päivänä tehny hirveen kyykkytreenin! Kävellessä tuntuu ja viime yönä kun nousin vessaan (jokusen kerran..) tuntu kävely hetken oudolta.

Kävin lääkärissä näytillä, vaikka tiedossa oli ettei tuolle mitään varmaan voi tehdä. Issiasperäiseksi lääkärikin epäili, panadolia saa syödä ja kylmää laittaa. No panadolit oon jättänyt kaappiin mutta kylmägeeliä holvannut sitten senkin edestä, ja ah mikä helpotus sillä on kipuun! Jalka on ollut jopa vähän parempi tänään, jee! Eli lämpimästi (heh heh) suosittelen kylmägeeliä :)

On kyllä tuo yhden ässän harrastaminen niin hankalaa että liekkö tulee enää kohta yhtään mitään.. onko kellään muulla tuo kohdunpohja arka tai jotain ? Mulla eilen tuntu ku ois tökkiny kipeesti sinne noissa touhuissa.. onkohan se mahdollisesti se kohdunnapukka mihinkä sitä mies sitten lykki.. on nämä näitä kivoja juttuja :D viimeinkin kun pääsi seinän kokosesta peilistä yli niin sit alkaa sattua koko touhu. Olis kyllä ihme kyllä taas haluja pitkään aikaan ku meni tossa varmaann kuukausi ihan hiljaisuudessa.

Täälläkin sattuu, viime kerrasta kyllä varmaan kuukaus aikaa ja silloin sattui, ei tuntunu sitte yhtää mukavalta.. Sanoinki miehelle että seuraava kerta on varmaan sitten joskus lapsen syntymän jälkeen :D tunnen itteni haluttomaks ja epäseksikkääs isoksi valaaksi ettei paljon petihommat innosta :/ Ja mieskin aristaa noita touhuja kun tuntuu ettei hänkään halua enää niin useasti ennenkuin tulin raskaaksi. Puhuttiin ja hän sanoi että hän aristaa kun lapsi on siinä välissä ja pelkää osuvansa häneen :D Ei siinä kyllä mustakin sen harrastaminen lapsi mahassa tuntuu jotenkin vaan niin oudolta..

Varsinkin kun se potkii siinä touhutessa. Onneksi mies ei ole vielä tuntenut, sen halut olisi varmana siinä :D t. Kerran viikossa

Joo siis vauvan liikkuminen on aika kova turn off :D mut eilen tuli vaan sellanen olo että nyt hittovie !! :D ja siis mukavaa se oli kaikesta kivusta huolimattakin mutta kyllä surettaa että varmaan aika hiljasta tulee olemaan kohta makkarin puolella. Jotenkin oma itsetuntokin saanut sellaisen kolahduksen tässä mursuksi muuntautuessa että odottaa jo että pääsis taas omiin pieniin vaatteisiin ja nauttisi seksistäkin.. toki synnytyksen jälkein seksielämäkin kammottaa jos repeää navasta persuuksiin ni tuskin kovin kivaa on senkään jälkeeen.. huhhuh ahdistavaa. :(

Tuli mieleen huvittava juttu tuosta synnytyksen jälkeisestä seksielämästä... :D Esikoinen siis syntyi epparilla avustettuna (supermies asennossa, nyrkki poskella ) niin oli hoitaja sanonut miehelle että seksiä sitten vasta aikasintaan kuukauden päästä kun on jouduttu tikkaamaan useammassa kerroksessa. Mä en tätä kuullut. Siinä sit kotiuduttia se eppari haava alko vauhdilla parantua ja mies jo parin viikon päästä mua alko hivelemään ja tiedustelemaan että oisko ihan mahdoton ajatus? Ei tuntunut mahdottomalta ja itsekkin himoissani sanoin että TODELLA varovasti kokeillaan. Varmistin vielä että nii sanoko se lääkäri että pari viikkoa ainaki pitäis olla ilman? Toinen siinä vaan mumisee että joo joo ja mä ajattelin että no oman fiiliksen mukaan.

Sit tulikin aika mennä jälkitarkastukseen. Siellä mies pitelee poikaa kun lääkäri tekee mulle sisätutkimusta. Tutkimuksen jälkeen lääkäri toteaa että on niin hyvin parantunut (ja vinkkaa silmää miehelle ) että saatte luvan oman tuntemuksen mukaan harrastaa varovasti seksiä. Mä repeän siinä kohtaa hysteerisenä huutamaan että ai nyt vasta sais?!?! Se lääkäri kattoo mua että no niin, nyt ois lupa harrastaa. Mä alan huutaa miehelle että sä perkele väitit mulle että kahden viikon jälkeen saa harrastaa?! Lääkäri meinaa kuolla nauruun siinä kun se yrittää tiedustella että ette kai työ vielä sillon oo harrastunu? Mä raivoan että noku tuo ukko väitti että sellaset oli kätilön ohjeet. Siinä sit tilanteelle vähän kaikki lopulta naurettiin ja mies myönti hieman punastellen että tais muistaa väärin tai jotain... :D onneks vahinkoa ei sattunu ja tikit kesti sen melskeen, mutta tällä kierroksella mä oon aavistuksen verran viisaampi!

Hahahaaa :D MIEHET!
Miula on taas sellane... Hmm... Kiima ollu vissii alusta alkaen, et se on meillä minä joka ruinaa :D viel en koe mitää nii häiritseväks seksin tuoma ilo miulta pois otettas :D ihania nää hormoonit..

Mulla vähä sama ku emminkäisellä, mua haluttais joka päivä mut mies on varovainen :) oudolta viimeks kyl tuntu, niinku ois turvoksissa limakalvot mut ei oo missään vaihees sattunu.

Se synnytyksen jälkeisen seksielämän virvoittaminen kävi meillä ainakin esikoisen kohdalla aikas hitaasti. Ensimmäiset viikot sitä vaan huljuutteli alapäätä vesisuihkulla ja sit rupes pikkusen tunnustelemaan ja sit muutama viikko taas ennenku edes uskalsi kattoa mitä damagee sinne oli tullu ja muthan oli ommeltu melkolailla pieleen ettå piti korjausleikkauksessakin käydä (siksikään en tosta Tyksistä tykkäis) ja seksi sattu monta viikkoa aloituksen jälkeen, mutta vaikeuksien kautta voittoon. Positiivisesti ajateltuna saan kohta seuraavan ajan korjausleikkaukseen kun sanon siel synnytyksessä sit että kattoovat kans että tikit menee oikeille paikoille eikä mikään jää lerppumaan stana!

Mulla on menny raskausaika hyvin kivuttomasti muuten, mutta nyt on häntäluu (tai joku sielä hoodeilla) ollu jonkun aikaa kipeä, kävely tuntuu välillä tosi ilkeeltä. Ja toinen polvi on muutaman viikon kanssa kipuillu enimmäkseen pyöräillessä, kyykkyyn mennessä ja sit muutaman kerran oon yöllä heränny hirveeseen särkyyn jalan asentoa suorasta koukkuun tms vaihtaessa. :/

Miula on nilkat ku norsulla, illalla särkee. Ainoo asian jonka totesin auttavan on crossFit sukat ja hevosgeeli!

Mulla on nyt tänään ollut pakarat kipeet! Ja aina kun istun vähänkin pidempään, niin on kyllä niin kankeeta liikkeelle lähtö!

Takaisin