Raskausajan kivut ja säryt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä siiis kävin tarkastuksessa ihan hammaslääkärillä oisko ollu rv15 suunnilleen eikä siellä sillon mitään näkynyt paikattavaa :) ja ihan sanoi että vuoden päästä uudestaan. Poisti hammaskiven ja sain ohjeeeks purskutellä pari päivää suuvettä ja siinä kaikki. Tää vähän yllätti sit viime yönä.

Mulla on vielä 2kk ennen laskettua aikaa yhen hampaan paikkaus :D että kai se riippuu vähän siitäkin että pystyykö siinä tuolissa makaamaan. Mulla teki kk sitten jo vähän inhottavaa maata pää alaspäin kun vauva liuku ihan tonne kohdun yläreunaan ja potkutteli siellä :D

Minä en ole ottanut hammaslääkäriin raskausaikana yhteyttä ollenkaan, koska oksennusrefleksi on ollut todella herkkä. Ihan turha käydä siellä tuolissa toteamassa, ettei mitään voi tehdä, kun oksennus tulee samantien.

Bb, mä kans veikkaan, että saattaa olla puremisesta johtuvaa, jos kerran oli lihaskin vähän kipeä silloin. Unissaanhan monet puree hampaitaan yhteen. Jos oot just käynyt tarkastuksessa, niin aika epätodennäköistä, että siellä nyt reikää olis, mutta onhan se tietty aina mahdollista, että jotain on jäänyt huomaamatta. Aattelisin kuitenkin, että jos se kipu ei palaudu, niin voisi vielä seurailla. Jos se tulee uudestaan, niin sitten vois soitella ja mennä tarvittaessa näytille hammaslääkäriin.

Mulla oli tässä muutama päivä, kun hampaita harjatessa tuli hirveesti verta :O Meinasin jo soitella hammaslääkäriin, mut eilen ei tainnu tulla yhtään verta enää.... Mulla on ollu jalat hirveen kipeet tässä parina viime päivänä, enkä oikeen tiiä miks... En oo mitää pitkiä kävelylenkkejäkää tehny.

Kyl mul oli nyt varmaan kyse jostai puremisjutusta kun koko eilisen päivän oli ihan ok olla ja viime yönäkään ei ollu mitään. Oon varmaan joko purru hampaita yhteen tai narskutellu tms.
Ikenet on kyl mullakin tosi veriherkät oon purskutellu sillon yleensä tolla apteekista saatavalla punasen värisellä litkulla. Sillon hampilääkäri sitä suositteli. Ientulehdukset tosi yleisiä raskaana ollessa.
Jospa se elokuinen sielläkin kannattaisi istua alas ja levätä :)

Mulla kans yks aamu tuli tosi reippaasti suusta verta kun pesin hampaita. Tälläerää jäi kumminkin kertaluontoiseksi. Toivottavasti.

Onko paineentunne häpyluussa vakavaa? Mulla siis on ennenkin ollut sitä, varsinki ku töissä oon joutunu kävelee, teen ruokaravintolassa tarjoilijana töitä. Mutta tänään on ollu ihan kunnon kipua, kävely sattuu ja asennon vaihtaminen sattuu. Tänään oli vapaapäivä ja olin kaupungilla hoitelemassa asioita ja kipu alkoi kun kävelin linkiltä kotiin 800m. Ja illasta on ollut viiltävää kipua alapäässä ylöspäin ihan kun joku puukolla viiltäis. Neuvolassa sanottiin olevan normaalia. Eka lääkärikäynti 3 vkon päästä. Nyt rv 23+5. Haluisin käydä ennemmin tarkistuttamassa tilanteen ihan sisätutkimuksessa. Neuvolaan turha soittaa kun ei mun th ota mua ja kipuja tosissaan. Voinki äitipolille soittaa ja kysyä sieltä jos pääsisin tutkimukseen? Ensimmäistä odotan ja kaikki uutta. Sairaslomaa varmaan pitää ottaa jos kivut jatkuu, ei tuu töissä olemisesta mitään kun itkua väännän jo kotona kun tekee kipeää. Huomenna ois kuitenki töihin mentävä :/

Eikös ne liitoskivut ole juuri tuollaisia ja nimenomaan häpyluun kohdalla? En tiiä, kun en oo vielä niitä kokenut, mutta näin olen ymmärtänyt. Siinä mielessä ei ainakaan mun korvaan nuo kivut kuulosta kauhean huolestuttavilta.

Onpa ikävää ettei kyfi sinua oteta tosissaan. :/ kyl mun mielestä jos itkua täytyy vääntää niin kipu pitäis ottaa tosissaan. Itse kuitenkin sain viikon sairasloman supistusepäilyn vuoksi. Kannattaa siunkin tarkkailla kovettuuko vatsa sillon kun tuo kipu iskee. Sillä tavalla aivan varmasti saat huomiota.. voihan tarinaaakin aina värittää jos ei muuten kuunnella että pääsee hoitoon !

Mulla aina kävellessä iskee alavatsan molemmille puolille noi kauheat kivut, neuvolatäti totes supistuksiksi ne ja varasi ensi viikolle ajan lääkärille varmuuden vuoksi.. mulla kyl alkanu tulee kipeitä supistuksia jo suht paljon levätessäkin :/ no toivottavasti on kaikki vielä kunnossa siellä kohdussa ja kohdunkaulalla :D

Mä en yhtää osannu epäillä niitä kävellessä olevia kipuja supistuksiksi, mutta onneks neukkutäti määräs lääkärillä käymää..

Mullakin ollut supistuksia muutamana päivänä ja tänään oli kyllä killeri työpäivä, sattui mahaan joka suunnasta ja selkään ja ja ja... :) onneksi huomisen saa levätä. Mulla oli ainakin jo edellisessä raskaudessa vkolla 30 kohdunkaulan lyhentynyt ja pehmentynyt joten jäin saikulla siitä eteenpäin. Saas nähä kuinka nyt käy. Kaikille tsemppiä kipuilujen kanssa ja saikkua vaan jos ei jaksa. Ollaanhan me jo loppusuoralla :) <3

Kuinka herkästi teijät on otettu tarkistukseen jos ootte valittanu kivuista? Ite tein lauantaina työpäivän,koko työpäin sattu, kävelin siis koko päivän, ei istumataukoa. Pääsin kotiin ja soitin äitipolille,siellä sanoivat että panadolia ja lepoa,kyllä ne kivut ohi menee. Siis oikeasti?? tänään oon menossa lääkäriin kipujeni kanssa,en pysty töihin todellakaan menemään, joudun seisoo ja kävelee,ei paljoo istuta ja kivut vaan yltyy. Eilen alko myös supistelukin. Pelottaa onko tuolla kohdussa kaikki kunnossa. Eka sisätutkimuskin tehdään vasta 27 viikolla, nyt menossa 24+1.

Mun neuvolalääkäri teki sisätutkimuksen viime viikolla ku kävin kipujen takia. Mulle tehty jo kolmesti raskauden aikana.

Mulle ei kertaakaan ja eka vasta kolmen viikon päästä.. Sillä ihmettelen kun useimmille jo tehty näihin viikkoihin mennessä. Meillä tk:ssa neuvolalääkäri käy kerran viikossa ja nyt olen menossa tavalliselle lääkärille,joka tuskin tekee mitään. Siksi soitinkin äitipolille et siellä ois tehty, jos jatkuu kivut niin vaadin kyllä sitä tehdään aikasemmin. Oma th kyllä voi pistää lähetteen äitipolillekin.

Meillä oli eka lääkärineuvola, jossa tehtiin sisätutkimus jo joskus viikolla 9.. seuraava virallinen on vasta vissiin joskus 30+ viikolla?

Meillä sisätutkimus tehdään joka käynnillä.

Meillä oli ainut lääkärineuvola vk:lla 18 ja seuraavaa ei siis ole, jos raskaus vaan sujuu ilman ongelmia. Näin kuulemma säästetään niitä lääkäriaikoja niille jotka niitä tarvitsee.

Mulla seuraava neuvola on neuvolalääkäri. Ei oo aiemmin ollu lääkäriaikaa neuvolan puolella...

Takaisin