Raskausajan kivut ja säryt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kävely kans ihan ihme tönkköä ja tosissaan liikkeelle lähtö sattuu mahaan ja on niin vaivan takana että en usko että kovin paljon töitä tässä teen enää.. maanantaina ois töihin paluu.. jos kävis taas hetken kokeilemassa ja jos alkaa tuntua mahdottomalle niin en kyllä aio kiduttaakaan itteeni..

Mulla on alkanu olemaan töissä aika hankalaa. Tänäänkin koko kroppa oli niin kipee ja väsytti hirveesti. Mulla oli neuvolalääkäri ja se totes että kohdun suu sais olla napakampi. Kontrolliaika kahden viikon päästä ja katotaan sitten, jäänkö sairaslomalle. Töissä kiireet vaan yltyy ja viimeviikon raskaat päivät verotti sen verran, että supistelikin aika useasti. Nyt tuntuu että pitää tehdä töitä tosi varovasti.

Miulla ei onneks supisteluja oo nyt ollu, mut liitoskipuja senki edestä. Tänä aamuna heti alko jo pistää tonne häpyluuhun vaikka en ollu ehtiny hirveen pitkää aikaa olla jalkeilla.

24+6 ja mikään ei vielä vaivaa. Paitsi kenkiä ei saa kunnol jalkaan ku en taivu ja jalat on turvoksissa. Edelleen menee työt ja harrastukset täysillä. Eilenki hiki päissäni juoksin agilitytreeneissä ja työkin on siivoushommia et ei mitää istumistöitä. Ku meniski näi hyvi et kestäs "täydes" liikkees melkee loppuun saakka ni oisin tyytyväinen. Koirat liikuttaa väkisinkin jokapäivä ainaskin pienen lenkin ni paikalleen ei auta jäädä ja sitä en haluakkaan :D

Aaargh eilen alko vissiin noi liitoskivut sit.. ihan hirvee kipu lantiossa/lonkassa ja nivusissa.. kävely on ku jonku 80 vuotiaan papan kävelyä.. puhumattakaan rappusien alaskävely.. huhhuijjaa.

Mulla kanssa töissä tuskaista tämän masun kaa. Oon päiväkodissa töissä, oikein ei pukemiset ja peppupesut meinaa onnistua. Jatkuvaa kyykkimistä ja nostelua. Saa nähdä kauanko kykenee olemaan töissä

Ootko sä afrobaby pienillä? Itekin oon päiväkodissa töissä ja vielä ainakin oon jaksanut. Oon tosin sisarusryhmässä, jossa on 2-4 vuotiaita... Ja meille tuli sopivasti just tänä syksynä lasten vessoihin rappuset, joita pitkin lapset pääsevät itse kiipeämään pepunpesualtaaseen. :)
Vielä pystyn myös istumaan lattialla lasten kanssa ja pääsen ylöskin. :D

Mulla ei vielä pahemmim mitään kipuja oo, mitä ny välillä selkä kipee tms mut onneks vaan ajoittain. Töissä jaksaa suht hyvin, toki työpäivän jälkeen oon aika loppu et illat menee rauhallisesti. Kahen osaston välillä käveleminen on välillä raskasta eikä kovaa vauhtia enää pääse.
Viime viikolla oli kiirus toiselle osastolle asukkaan luo ja ku puol juoksua meni ni supisteluthan siitä alko :/ nostelua ei onneks oo, tai on kyllä (vanhusten kaatumiset ym) mut työkaverit ei anna mun nostella. Nostelu loppu heti siihen ku kuulivat et oon raskaana :)

Mun pitäis huomenna palata töihin.. mut nää liitoskivut ei kauheesti nyt hymyilytä.. mun on varmaan aamulla soitettava työterveyteen ja kysyä että pääsenkö mä sille lääkärille sitä kautta kun eilisissä pikkujouluissa oli työkaveria pompoteltu samalla tavalla kun mua ja kun ei se nyt yksinkertasesti tämä olo ainakaan loppua kohden parane.. oon huomannu et päivä päivältä on hankalempaa liikkua ja kyykkiä ja venyä joka suuntaan ja pelkkä kävely saati paikallaan seisominen on pidemmän päälle tuskaa.. kotona menee kyllä pääasiassa ihan hyvin kun pääsee lepäämään aina kun on tarvis.. mut mun työ on semmosta epäergonomista joka suuntaan riehumista jaloillaan että en mä jaksa sitä.. sit jos mä alan saamaa noit suppareitaki jos oon vaan pari tuntia siivonnu kotona ei kivullisia mut kuitenkin suht säännöllisiä.... aargh noh.. mä soitan työterkkarille että pääsenkö nyt työterveyslääkärille vai menenkö edelleen neuvolan kautta... ja huomenna alkas virallisesti 30 viikko tätä.. wau.. eli siis 29+0 O.o

Balencia oon vuorohoito päiväkodissa töissä. :) Ja itekkin pikkusissa. Tietty aikaiset aamut/illat/yöt on kaiken ikäisiä lapsia hoidossa. Yövuorot lopetin suppareiden takia.. Lattialla oleminen on tuskasta. Ja muutenkin oon kärsinyt raskauden aikana alaselkä/pakara kivusta :/ Vatsa tuntuu myös olevan tiellä kokoajan

Onko muilla esiintyny kipua vatsan sivuilla, enemmänkin alavatsan molemmin puolin? Mitä ne vois olla? Mulla tulee sellaista pistelyä, kuin lähtis liian pian syönnin jälkeen lenkille. Tänään sattui tosi kovasti kun kävin pienellä kävelylenkillä. Siksi se lenkki lyhyeksi jäikin, kun tuntui että vatsaa ahdisti ja pisti niin kamalasti.

Mulla on välillä ollu, enemmän oikeella puolen ja useimmiten istues. Joskus myös sillon ku tekee äkkinäisen liilkeen. Oon olettanu et jonkilaisia liitos- tms kipuja :) joskus taas tuntuu nivusessa asti.

Mulla on ollut tollasta kipua kanssa lenkkeillessä. Kestää kylläkin 2-5min. Terkkari epäili supistuksiksi, koska kivut vatsassa kohdun kohdalla. Ei niinkään lantion /alapään kohdilla..

Täällä samoin kun afrobabylla, neuvolassa kans epäili supistuksiksi. Ja niitä kyllä on levossaki jo.

Jäinpä sitten äitiyslomaan asti sairaslomalle. Aloitan kyllä 14.12 varhennettuna. Supistuksia on paljon ja hirveitä kipuja,kävely tuntuu tuskalta ja kokoajan on ihme kramppeja/menkkamaisia kipuja alamahalla,lisäksi issias oireet vaivaa, tuntuu että jalat lähtee alta.. Ei paljon tehä seisomatyötä tässä tilanteessa kun töissä päässy itku näistä kivuista. Onneksi pääsin äitipolille tarkistukseen jossa tänään kävin. Onneks kaikki oli hyvin niinkuin pitääkin, iso poika siellä oli jo 27+3 viikolla 1200g :D ja sain kunnon naamakuvakin mukaan.. Näin siellä ruudulla jonkun cm mitan joka oli 52,8. Tarkoittaako se lapsen arvioitua syntymispituutta?

Mun mielestä ne ei yleensä arvioi pituutta. Mullakin oli joku päästä saatava mitta samaa luokkaa ja näytti et vastaa viikkoja 30+2 menossa on 27+6. Iso typy on kyydissä ku painoi eilen jo 1362g! Täällä kans sautsua loppuraskaus seisomatyöstä supistelujen takia...

Mikähän ihme auttaa nännien kipuun/kutinaan?! Alkaa mennä hermo. Ensin kutittaa hervottomasti ja sit ku pikkusenka raavit ni on niin kipeet ja arat. Melkee vereslihalla. Oon kokeillu jo miljoonia rasvoja mut mikään ei tepsi :/

Eikö äippäpakkauksen mukana tullu nänni voide auta? Vai onko sulla sitä?

Mullon sitä ja yhtä dermosilin erikoisvoidetta mut nekään ei välttämättä tepsi :/ nytki on toinen nänni ihan vereslihalla eikä taho pystyy pitään edes paitaa päällä. Toiv aamulla on parempi ni ei tarvi olla töisä yläosattomisa

Takaisin