Raskausajan kivut ja säryt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nukun ko yläosattomis :) en oo koskaan osannu nukkuu vaatteet päällä eikä tissiliivit päällä voi edes nukkua :) Sinkkivoidetta en oo tainnukka viel kokeilla, ehkä se jelppais. Pitääki ostaa sitä seuraavaks! Bepanthen ja vaseliini -> ei mitään apua.

Oukkidou ei täälläkää rintsikoissa nukuta yyyh :) Mut hei toivotaan että joku auttaisi ootko mtn öljyä kokeillu? Kookosöljy,ceridal tms. Lueskelin myös jostain että nänneissä voi olla ns. hiiva/sammas mikä voi oireilla noin. Melkein sit lääkärillä suosittelisin näyttämään :) jottain epämääräsiä vinkkejä oli jonkun sitruunan käyttöön mut en käy sanomaan et tiristä sitruunaa rikkinäiseen nänniin.. vois tuntua melko hyvältä jos kyse ei ookkaan siitä :D

No joo sitruuna kuulostaa kyl kidutukselta :D en oo kyl koskaan aatelku et vois olla hiivaa/sammasta :o oon kyl ihmetelly et välillä kipeemmän nännin ympärillä on jotain töhnää.. (kuulostaapa ihanalta).. tairan kysyy terkkarilta ku on viikon päästä neuvola

Mulla on käytössä tollanen Lanoliini niminen nännivoide. Tungen sitä kyllä tällä hetkellä pahoihin atopia kohtiin mut auttanut ainaki niihin kutinoihin :D Todella paksu rasva.

Mulla oli ultra rv 28+6 ja painoarvio oli tytölle 1110g. Pieni tyttö sielä oli ja sen takia kontrolli ultra 2 viikon päähän.

Mulla oli ultra rv 28+6 ja painoarvio oli tytölle 1110g. Pieni tyttö sielä oli ja sen takia kontrolli ultra 2 viikon päähän.

mulla oli 28+5 1160g ja vähän keskikäyrän alla, eli vissii aika lähellä rajaa sit oltiin mekin... Tosin mulla radi-seuranta joka tapauksessa nyt 4vko välein.

Kylkiluut on nyt ruvennu kipuileen. Maatessa tai seisten ei niin kovin tunnu, mutta istuessa tai jotenki muuten kumarassa alkaa särkemään ja ahistamaan ihan huolella.

Onko kellään ollu menkkamaisia tuntemuksia jo näillä viikoilla, itsellä supistellut kivuttomasti jo muutamat viikot mutta nyt pari päivää ollut usein myös menkkatuntemuksia? Kävin viimeviikolla lääkärissäkin valittamassa sain antibiootin mahdolliseen emätintulehdukseen mitä ei varmistettu edes millään näytteillä yms. Ja parin päivän sairasloman, sen jälkeen vasta alkanut menkkakivut lisääntyä... En tiiä pitäiskö huolestua tjn. Kuitenkin menossa vasta 28+2... Poika kuitenkin ollut masussa todella aktiivisena, mikä toiv. Kertoo että kaikki ainakin vauvalla ok kun jaksaa touhuta :)

Jos menkkamaisilla tuntemuksilla meinaat alavatsakipuja keskellä alavattaa ni mulla on ollu lähes koko raskauden ajan. toki ny ei enää läheskään nii paljon mitä ekalla ja tokan kolmanneksen alussa. Viimeks eilen oli pientä jomotusta. Lääkäri meinas että kasvukipuja koska mitään tulehusta ei missään oo. Mulla ei kuitenkaan supistukset liity näihin kipuihin, ne tulee erikseen eikä oo kipeitä. Mulla ny rv 27+4

Mulla on menkkamaisia kipuja kanssa ollut nyt ehkä noin kuukauden ja niitä oli esikoisestakin. Ei oo kummassakaan 'olleet mitään' eli veikkaisin just kasvukivuiksi tms...

Kylläpä on vaivainen olo taas.. ku ei vaan taivu mihinkään ja kävely on ku ankalla.. ja oikean jalan nostaminen on = ei ole! :D ei vaan saa kenkää oikeaan jalkaan ellei istu alas.. turhauttaaa !!!

Mulla kans ongelmia just oikean jalan nostamisen kanssa. Oikealla puolella nivusen yläpuolella, ihan alavatsalla sellanen kohta, joka kipeytyy erityisesti rasituksessa... Mitäköhän vois olla?

Mulla vasemman jalan "liika" liikkuminen aiheuttaa sellasen sykärin alaselässä, et pitää välillä marista..

Okei no emmä sit viitti viel huolestua :) tänään ei vielä onneks oo tullu menkkamaisia kipuja ja toivotaan ettei tuukaa :)

Mulla oli kipeiden supistusten yhteydessä menkkajomotusta selässä. Ja se tuli nimenomaan aaltoina niinku ne supparitki. Ei ollu kuitenkaa aiheuttanut muutoksia.

Miekään en taivu enää eteenpäi ollenkaan :D ja miun maha kutiaaaaaaaaaaa...!!!!! Bio oilia saa rassata vaikka 24/7 taidan kokeilla seuraavaks jotai bebanthen antiexem salvaa hitto tän kaa :D

Se on taas lääkärireissu tänään. Supistuksia ollu pitkin päivää tänään, töissä oon ollu.. Rv 26+0 tänään.

Tääläkään ei oikea jalka nouse! mies aina nauraa kun riisun housuja niin että vasemmalla jalalla astun housujen päälle että saan oikeen jalan lahkeesta pois :D ja häpyluu ollu jo monta viikkoo niin kipee että välillä ei meinaa pystyä käveleen..

Alaselkä taas ihan jumissa, mitä lie :dead: Tuntuu vähän siltä, kun joskus on menkkojen aikaan tuntunu.. Maha ei oo ollu kuitenkaan kova niin tuskin supistukisa?

Takaisin