Raskausajan kivut ja säryt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla Bb ainakin harkkasupistukset säteilee kipua alaselkään ja lonkkiin, vaikka vatsassa ei niin kipua oo (pelkkää kiristystä). Oisko semmoisesta kyse? Jotkuthan tuntee supparit nimenomaan selässä.

No sitä minäki mietin mut eiks niitten pitäs olla kivuttomia ku toi kyllä tuntu tosi inhottavalle.. enkä mä huomannu mahassa mtn kiristystä :o hmm..

Mun eräällä kaverilla on ollu vastaavaanlaista kipua, hänellä kuulemma johtuu siitä että vauva saattaa jotenki painaa selkään päin :D tai olla semmosessa asennossa

Mulla oli molemmista tytöistä kipeitä supistuksia alkaen jo ennen rv 30. Ne tuntu etenkin selässä ja jaloissa. Tytöt synty molemmat vasta rv 42 :D

Niin joo ja hullua tosiaan, alkaa loppupuoli häämöttää niinkuin bb sanoi! Ajatella! :O tänään rv 23+5

Aika kyl menee nyt raskaana ollessa jotenkin nopeempaa kun yleensä. :D Voi tosin olla, et sit loppuvaiheessa tuntuu, et menispä aika nopeemmin.. :D

Aika hassua ajatella, et me aletaan pikkuhiljaa kaikki oleen sellaisilla viikoilla, et jos jostain syystä nyt joutuisi synnyttämään, olisi lapsella jo ainakin mahdollisuus selviytyä... <3 (Toivotaan siis toki, ettei kenenkään tarvii viel hetkeen synnyttää... :D)

Mulla tuntuu harjoitus supistukset nimenomaan selässä kipuna vaikka mahaa tosiaan vaan kiristääkin. Saa nähdä pääsenkö huomenna sängystä ylös edes liitoskipujen kanssa, tiedossa päivä laivalla - lasten ehdoilla :D

Mulla on ajoittain issias- ja selkäkipuja, välillä alavatta kipee. Töis istun, seison ha kävele, kaikkee tasasesti. Työkaverit kyl äkkii laittaa mut istuun jos huomaavat et liikun oudosti :) vanhuksia en saa enää nostella, työkaverit ei anna, joten seison vieres ja katon ku ne tekee raskaimmat työt :) tukivyön ja -liivin tilasin mut vyötä ei oikeen voi käyttää istues, eli sopui hyvin jumppaa , ja liivi puristaa liikaa vaikka otin isomman koon. Ainut kipu mikä on järkyttävä on kantapääkipu! Jos kävelee/seisoo liika kauan ni alkaa kantapäät huutaan kipua!

Välillä tuntuu et menee maha ihan kovaks, ei ota kuitenka kipeetä mitenkää, ja veikkaan et on harjotussupistuksia. Ja välillä vauva vaan pönkäilee kovaa :)

Eilisen oltua hirveen pitkä päivä niin iskias muistutteli kyllä taas itsestään illalla.. ja yöllä kun heräsin pari kertaa vessaan niin liikkuminen oli niin kankeaa että huh.. mietin jo tosiaan että jäänkö kotiin tänään mutta ei vaan töihin piti tulla.. maanantaina varmaan saattaa olla että soittelen neuvolaan ja kysyn neuvoa olotilaan. Alkaa tuntua raskailta päivät ja kivut nyt kun masu on pompsahtanut esille kunnolla.

Niin täytyy tehdä. Sitä vaan ei halua myöntää itselleen että ei ehkä olekkaan niin liikkuvaa ja atleettista sorttia tällä hetkellä :D

Mä puuhailin tänään pihahommissa oikein urakalla ja nyt alaselkä aika ongelmainen. Tässä makuulla ei ongelmaa, mutta tästä on vaikee päästä ylös ja sattuu monessa eri asennossa... No, toivottavasti on nopeasti ohimenevää sorttia tämä.

Tuntuu, että pikkuinenkaan ei potki nyt niin kuin muina päivinä. Toivottavasti sillä on kaikki hyvin!

Mulla on ollut hirveet selkäkivut. Säteillyt jalkoihin ja etenkin peppuun. En oo päässyt liikkumaan. Töissä oon paljon yksin ja vastuussa lapsista. Paljon nostoja ja lattialla istuskelua. Työpäivän jälkeen itku tulee, jos yrittää esim. Makuulta ylös. Tukivyön sain neuvolasta, ei oo ollut apua. Sit alko kivut alavatsassa koiralenkillä. Ei päässyt eteenpäin kävelemään, jos koira vähänkin nykäsi johonkin suuntaan pahensi kipua. Ja meni aina pienen hetken jälkeen ohi.
Soitin äitiys polille pyysivät sinne käymään tarkistuttamassa tilanteen. Heistä kivut kuulosti supistuksilta. Ja mä en oikeesti oo tunnistanut supistuksia. Kohdunkaula oli lyhentynyt sentin verran muuten paikat oli kiinteet ja kiinni.
Ens viikolla alkaa toinen sairasloma viikko. Onneksi pienellä oli kaikki hyvin. Toivon, että paikat pysyisi visusti kiinni vielä pari kuukautta ainakin. :/

Käytättekö tukisukkia tai tukivyötä? Mä ostin tuki stay upit joku aika sitten, kun oon seisomatyössä ja jalkojen päällä koko päivän. Nyt tilasin myös tukivyön. Jos se vähän antais tukea myös selkään ja auttais selkäkipuihin loppupäivästä.

Täällä oli melko rankka aamuyö.. ja edelleen.. iski vatsa/selkä alueelle ihan semmoinen tuskainen tunne. Ja nyt mahaa kiristää..kävely onnistuu lähinnä kyyryssä ja sattuu alavatsan alueelle.. oon menos työterveyteen hakemaan sairaslomaa ja soitan varmaan neuvolaan lisäksi kun soittoaika on kohdillaan.. ei tunnu hyvältä eikä normaalilta tämä olo nyt.. onneksi sentään vauva tuntuu voivan hyvin kun liikkuu suhteellisen tasaisesti. <3

Muokattu viimeksi:
Takaisin