mun vauva on aloittanut yöriehumisen. viime yönä heräsin monta kertaa siihen, että yritin vaihtaa asentoa ja heti, kun liikahdin, vauva aloitti uudelleen potkimisen. myös wc-reissut lisääntyneet, viime yönä kävin kaksi kertaa, joista jälkimmäinen oli tuntia ennen kellonsoittoa ja sit oiski heti aamulla pitänyt päästä uudelleen. eli oon jokseenkin väsynyt, koska yöt menee vauvan riehuessa ja pitäessä mua hereillä ja wc-reissuilla. pitänee huomenna keskustella asiasta neuvolassa ja harkita vakavasti sairaslomalle jäämistä. mulla ois vielä pari työtehtävää, jotka vaatisi mun läsnäoloa seuraavat kolme viikkoa, jotka voisin yrittää vielä sinnitellä, mut sit alkais kyllä olla jo aika jäädä kotiin.
mua pisteli eilen oikeaan kylkeen, lähinnä sellaista venytyskipua, josta en ollut ihan varma, onko se seurausta mun lauantaisesta liukastelusta vai ihan normaalia asiaankuuluvaa. tänään sit pisteli vasempaan kylkeen. närästystä mulla on ollut viimeiset pari viikkoa, lievänä tosin. mä pystyn kyllä ihan hyvin vielä kääntyilemään, mut kenkienlaitto on työlästä, vaikkei mulla ookaan käytössä kuin lenkkarit, kumpparit tai vetoketjulliset nilkkurit. maha on jotenkin tiellä ja se sit ahdistaa. kaikista paras on kun makaa selällään pää tyynyn alla jalat suorina, ja heti kun yrittää kyljelleen, vauva antaa sarjatulena potkuja, ihan sama kumpi kylki on kyseessä. luulenkin, että tuolla alhaalla ollaan jotenkin poikittain.