Raskaus vaivoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hannan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on käsien kans ollu koko raskauden ajan ongelmaa, ne veikkas sitä et mulla on taustalla se joku ranne oireyhtymä ja se on nyt vaan pahentunu, ranteet ja sornet on kokoajan säryssä ja puutuu melkein kokoajan, joskus on parempiakin päiviä että ei puudu niin useasti. Mut jännä et senkin kans oppin jo olemaan, aamusta on tosin turha edes kuvitella lähtä lenkille koirien kanssa, koska kädet ovat ihan voimattomat pitkälle päivään asti, luojalle siitä kiitos että meillä on iso piha! :)

Ai muillakin käsi ongelmia! Mulla on oikea käsi suunnilleen käyttö kelvoton. Alko peukalosta ja ajattelin että ehkä tikku mennyt. Voi sekin pitää paikkansa, mutta nyt on koko käsi kipee ranteeseen asti. Ajattelin että voi johtua suonenvedostakin. Tuntuu oudolta joka tapauksessa.

Mulla on alkanut nyt myös supistelee, jos kävelee enemmän..

Lisäksi sitten selkä ja verenpaine.. Selkä onneks ollut nyt parempana kun ei tarvi istua 8 tuntia putkeen.

Saikku äitiyslomaan asti on kyllä nyt ihan asiaa..

Mä oon kans huoman ettei mun selkä oo läheskää enään niin kiepä ku silloin ku töissä oli, oon nyt kuukauden jo kotona ollu ni huomattavasti parempi. :)
Iteki luulen että mullaki on niitä harjotussupistuksia, mutta ku en tiedä edes miltä niiden pitäs tuntua ni en osaa varmana sanoa. :)

Tänään huomasin itekkin vaunulenkillä että supistaa kyl todella herkästi. Onneks ovat kivuttomia vielä mut äkkiäkös ne nekin jotain saa aikaiseksi jos tarpeeks napakoita ja useasti tulee!

Munkin selkä- ja lantiokivut vaihtelee ihan päivittäin. Joskus joku ihan pienikin hipaisu tai asennon vaihto tuntuu vääntävän lantiota paikoiltaan ja välillä saa rehkiä vaikka miten ilman että tuntuu. Toisina päivinä töissä istuminen tuntuu aika tuskaiselta selän takia ja joinakin päivinä taas ei tunnu juuri mitään.
Muutamana päivänä on ollut edelleen ylimmässä vatsalihaksessa tosi voimakas kiristys. Soitin neuvolaankin ja he meinasivat, ettei se olisi ihan normaalia. Onko muilla vastaavia tuntemuksia eli ihan kuin vatsalihasta vedettäisiin erilleen?
Tukivyötä oon käyttänyt jo viikolta 15 alkaen, mutta selkäkipuja on silti. No vähän se helpottaa oloa eli luultavasti olisivat pahempia, ellen käyttäisi sitä.

Mulla ainakin sanottiin että on normaalia tuo, kun soitin neuvolaan ja kysyin asiasta. meinas että se on revähtänyt jossain ja vieläkun masu kasvaa niin..

Täällä kans supistelee, monta kertaa päivässä ja vain silloin "kun tekee töitä".. Esim tallilla ollessa, ei satu, mutta ne on erittäin inhottavan tuntuisia. Mun on pakko tänään soittaa neuvolaan, niin saan varmistuksen asiasta, etteivät ole vaarallisia =/

Ummetus vaivaa mua edelleen, sekä tajuton selkäkipu ja suonenvedot.. Näillä mennään.

Mulla on nyt parisen viikkoa vaivannu ruokahaluttomuus. Alkoi ihan yhtäkkiä ja ei vaan ruoka maistu. Mieluummin syön sitte leipää ja hedelmiä. Tänään kyllä aattelin että Italianpadan ku pyöräytän nii kyllähän se alas menee. Olo ei siis ole etova, ei vaan tee mieli syödä. Painoa on neuvolan tätin mukaan kuitenki tullu onneksi hyvin ja tasaisesti aiemmin, niin ei tartte huolestua kuulema ku viime käynnistä ei ollu noussu. Lähtöpaino oli 63,5 kg ja nyt oli 71.9 kg. Kun oon istunu jonku aikaa ja kun nousen, nii on hankala kävellä ja tuntuu kipua alapäässä..en oikein osaa kohdistaa suoraan kipukohtaa. Mutta kaikki nämä on ehkä ihan normaaleja vaivoja. Eniten kyllä huolettaa tämä ruokahalun puute, mutta jos se ei parane niin onneksi on parin viikon päästä taas neuvola! :)

Voimia ja tsemppistä kaikille! :)

Hei miltä tuntuu ne iskias kivut? Luulen että ois niitäki nyt ilmaantunu, ti oon neuvolaan menossa ni otan asian puheeks, mut ajattelin tääl jo kysellä. :)

mulla aineski vetää tuolta takaa kankusta tonne jalkaa ja vihloo aivan törkeesti, ei mitään mukavaa. sattuu myös kävellä joskus kun oikeen on kipeenä tuolta, ja sohvalta ei meinaa ilman itkua päästä ylös.. :/ 

heidh: Täällä ihan samanlaista se kipu, säteilee tohon vasempaan jalkaan lähinnä ja kävely menee kumaraan jos on kovat kivut.

Nyt on tullu raskausvaivana ihan järkyttävät kuumat aallot tässä viime viikkoina.. Huh! Viime yönäkin heräsin pariin otteeseen, kun hiki vaan valui naamaa pitkin.. Ihan kauheeta! Eikä miul ees oo täällä kuin lakana peittona, ja silti hikoiluttaa! Sit taas hetken kuluttua on ihan ok, ja saa nukuttua, mut sit taas jostain iskee se kuumuus.. :O

Happymama: mulla on ihan sama juttu. Paino on kyllä noussut alusta suurin piirtein 10kg ja alussa & keskiraskaudessa oli tosi hyvä ruokahalu i.e. tuntui ihanalta syödä kunnon ruoka-annoksia ja syömisestä tuli hyvä olo. Nyt on fiilis muuttunut: vaikka ei edes söisi kovin paljon, niin tulee kauhee ähky olo ja muutenkin ruokahalu kadoksissa. Olen yrittänyt käydä lounaalla joka päivä, että tulee syötyä edes yksi lämmin ateria päivässä, mutta nyt joudun aina heittämään ruokaa pois (ennen oli aina sellainen olo, että olisin voinut syödä vielä toisen lautasellisen). No, vauva kuitenkin varmaan on saanut ja saa tarpeeksi ravintoa, olis vaan kiva nauttia taas syömisestä eikä olis aina niin tukala olo syömisen jälkeen. 

Tsemppii kaikille "vaivoihin" ja marraskuuhun! 

Käsivaivoista: Terkka sanoi tänään, että nivelkivut johtuvat turvotuksesta. Mulle oli tullut 3 vkon aikana 2kg painoa lisää, ja sanoi tämän olevan varmasti vain nestettä.

Nyt tässä toisessa raskaudessa sitä on paremmin tiedostanut, että ruokaa ei todella tarvitse kahden edestä. Päivän aikana yksi maitolasi, leipä ja hedelmä riittää ylimääräiseksi. Annoskoot lounaalla tai päivällisellä voivat pysyä ihan samana kuin ennen raskautta. Joku tuossa ylempänä oli vähän huolestunut saako vauva tarpeeksi ravintoa niin siksi tämä sepustus tähän väliin.

Näistä vaivoista... rinnat on alkanu turvota oikein olan takaa!!!! ei yhtään kiva. Illasta tuntuvat turvonneilta ja epämukavilta. Rintsikat heitänkin suosiolla sitten nurkkaan. Väsysmys on myös tiivis seuralainen. Illasta sitä on niin puhki ettei muuta voi ajatella kuin nukkumaan menoa. Sokerin syöntiä oonkin juuri väsymysken takia alkanut tarkkailla, ettei se ainakaan lisää sitä entisestään.

Mut ihanaa kun joulu tulee! kohta alkaa se hössötys ja aika menee vauhdilla. Ei malta odottaa, että saisi sen pienen nyytin syliin. emoticon

mulla väsymystä ja koko ajan pahempia selkäsärkyjä :/ en enää pysty istumaan tuntia pitempään paikoillaan. pakko yrittää sinnitellä vielä ainakin kaksi viikkoa ennenkuin mietin uudelleen saikkua. pilates auttaa vähän selkäkipuun, mut enimmäkseen ei. väsymys varmaan johtuu osittain matalasta hemoglobiinista, osittain katkonaisista yöunista.

sormet ja varpaat turvoksissa, yleensä iltaisin. yritin eilen kävellä matalakorkoisilla saappailla työreissulla, oli hieman tyhmä veto, koska jouduin kävelemään suoraan paikkakunnan kenkäkauppaan ja ostin sitten vetoketjulliset converset, jotka lähti suoraan jalkaan ja saappaat ostoskassiin.

Mulla on raneteet, sormet ja nilkat ne pahimmat turotuksen kohteet ja kädet puutuu aika pitkälti kokoajan. :/ Kauppareissun enää hätäseen jaksaa heittää ja senkin jälkeen tuntuu että ois juossu maratonin ja jalat huutaa. :D Toi "iskias" kipu on vaivannu ajoittain ja jonkin näköset supistukset. Ylös nouseminen makuuasennosta on toosi hankalaa! Pissaminen on taas rauhottunu, ei oo tarvin ku kerran yössä nousta käymään wc.ssä. Närästyski menny ohi. Häpyluu on kans todella kipeä.
Mut oon miettiny et vaikka tota vaivaa on jo jonkilaista niin ei se viel ylitsepääsemätöntä oo ollu. :) Eniten ehä elämää hankalaloittaa noi kädet ja niiden puutuminen.
Mut päivä kerralaan, eikä täs nyt kovin pitkä aika enää ole. :))

Kai tääkin jonkinlainen vaiva on, nimittäin vatsan täyttyminen todella vähästä ruoasta! Oon tottunu syömään isoja annoksia (olen siis erittäin pieni ihminen ja normaalipainoinen) ja rakastan ruokaa mut nyt riittäs puolikas annos kerrallaan ja noin kolmen tunnin välein. Mut tää ei mun mielelle riitä :D Tarvitsisin enemmän :D Olenkin jatkuvasti ihan ähkyssä kun tykkään vain syödä isoja annoksia. :/

Takaisin