Aretha: ootko tehny ruokavaliomuutoksia muuten kuin herkut laittanu pannaan? Mä totesin ekan päivän mittailujen jälkeen, et hiilarit niin alas kuin kärsii. Jos söisin sen rd ruokavalio-ohjeen mukaisesti leipää ja muuta hiilaria, niin sokerit ei pysy sallituissa arvoissa. Eli mun on pitänyt vähentää leipää, pastaa, perunaa jne ja oon sit lisännyt kasviksia, pähkinöitä ym ym tilalle. Joskus tokan lapsen jälkeen karppasin laihdutusmielessä (ja siis laihduinkin silloin ihan kivasti) ja nyt on pitänyt tavallaan alkaa "karpata" uudelleen.
Mutta on tässä jotain hyvääkin. Kun oon nyt rukannut tuota ruokavaliotakin (huom. en oo poistanut kaikkea sokeria, vaan lasken hiilareita ja sallin itselleni joskus keksin kahvin kanssa) ja sokerit oon saanut pysymään kurissa, niin mun huonot olot on hellittäneet. Eli mun uudelleen alkanut pahoinvointihuonotus johtui tästä alkaneesta rd:stä.
Pidin omalla kohdalla ihan turhana tätä sokeriseurantaa ja harmittelin sitä, mutta nyt oonkin ihan tyytyväinen, koska niissä sokereissa oikeasti on ollut jotain pielessä ja olo oli siksi huono.
Mun siskolla on joka raskaudessa ollut rd ja hän on ruokavaliohoidolla pitänyt sen kurissa ja lapset on olleet pienempiä kuin mulla, jolla ei sitä rd:tä ole ollut aiemmissa raskauksissa. Lapsen puolesta en huolehdi tästä rd:stä, koska asia on nyt tiedossa ja pystyn itse tähän vaikuttamaan. Enemmän masentaa sit ne vasta-aineet, kun niille en mahda mitään ja vauva voi kärsiä siitä.