Raskaus ja Tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse näin painajaisia että mies petti mua kokoajan jonkun blondin kanssa (hänen exänsä oli blondi ;) )!
Hiton karmivia unia kyllä..
Itsekin olen vehdannut unissa muiden miesten kanssa, jopa sellaisten, joihin en ikinä ole vetoa tuntenut..
Olen kyllä nähnyt rakkausunia omastakin, ja nyt kun raskaus on loppupuolella, niin nuo ihmeunetkin ovat loppuneet..
Kai se on ollut alitajuista riittämättömyyttä hormonien keskellä, en nimittäin ennen raskautta nähnyt noita unia ;)

Mulla on ollut tosi vilkas unielämä raskauden aikana. Alkuun näin paljon paniikkiunia: mies jätti, mies sairastui, mies joutui vankilaan, karkasin itse jonkun gigolon matkaan ja yhtäkkiä tajusin tehneeni hirveän virheen... Sitten tuli unet, joissa synnytin lapsen, mutta se oli jotenkin outo, ruma ja vieras, enkä osannut rakastaa sitä – tai sitten lapsi vietiin multa pois samantien. Nyt on vihdoin alkanut tulla suht asiallisia unia, joissa mennään synnyttämään eikä tapahdu mitään kauheaa. Yleensä herään siinä vaiheessa kun vauva on ulkona.

Mie oon nähny nyt viimeks pe-la ja viime yön painajaista! Viime yön vaan näin sellasta, et heräsin sängystä ja minuu pelotti iha sikanaa, en uskaltanu mennä pissillekää vaikka kova hätä ja mieski heräs, et mikä hätänä ja otti syleilyyn. Ja sit heräsin oikeesti samalla tavalla sängystä ja pelko unesta jäi elämään.. Mut rohkaistuin ja kävin pissillä......

Ihme en ees tii mitä pelkäsin, mut sen tiiän et pelkäsin iha simona! Toivottavasti ei nää painajaiset ois jatkuvia.. Riittää iha nää kaks mainiosti.

Ja oon ruvennu mieki ilmeisesti nukkumaa kans koiran unta.. Lienekkö stressin syytä? Jos on niin toivottavasti loppuu ens viikolla ko muuttoki hoidettu alta pois.

Mäki oon ruvennu näkee kauheita painajaisia. Joka yö unessa mies joko jättää mut turhan takia, kun ei oo muutakaan tekemistä tai sitten pettää jonku tutun tai tuntemattoman kanssa. Sit vielä kun herään siitä unesta, niin oon tosi vihanen miehelle enkä anna sen edes hipasta mua, sit se ihmettelee mitä on tehny kun oon vihanen.. Ei oo yhtään kivaa :/

Voiiii, suskin miestä :) Kai sie kerrot miks vihoittelet? :P Mieki saatan joskus nähä sellasta, onneks harvemmin. Varmaa viime kuus vaan näin, kun mies jätti miut jonkun toisen takia. Totesin aamulla sit, et "oot mäntti" :whacky059 Ja kyllä mie aina kerron noi unet varsinkin jos satun toista syyttä "haukkumaan" mäntiksi :angel3 Niin sit se ymmärtää ja halii ja sanoo, et oon iha pöhkö. No niin oonki, kun oma mieli noita kehittelee eikä miehel oo osaa eikä arpaa asiaa :grin

Joo kyllä mä sille oon kertonu, nyt se jo osaa kysyä ite et mitä pahaa hän tällä kertaa unessa on tehny.. :D. Onneks noi on kuitenki vaan unia..

Haha. Ei oo kivoja unia, mut pöhköjä unia silti :) Jälkikäteen itteeni vaan naurattaa, et luoja laughing7

Mie heräsin yks päivä itkien kun oltiin ajettu unessa kolari ja meidän pieni keskonen oli kuolemaisillaan mun syliin... Unen lopussa onneksi silmät aukesi ja selvisi, että kaikki kääntyy vielä parhain päin. Uneen mahtui vielä miehen aivan uskomatonta välinpitämättömyyttä ja rakkautta vauvaa kohtaan. Huh! Oon unen jälkeen tuntenut rakkautta tähän meidän tonttuun aivan mielettömästi! <3<3<3 Mainitsin miehellekin tästä sen välinpitämättömyydestä unessa... Mitä lie tarkottanutkaan :/

Nyt mä näin ekaa kertaa unta että mulla oli ihan oikea vauva (joka ei edes kertaakaan muuttunut kissanpennuksi unen aikana).

Olin kaupan kassalla pakkaamassa tavaroita ja yhtäkkiä hoksasin että mullahan on bebe messissä. Viereisellä kassalla oli sellainen pariskunta, jonka olin (IRL) nähnyt kerran neuvolassa ja terkka oli maininnut että meillä on lasketut ajat lähekkäin. Heilläkin oli unessa vauva mukana ja olivat jo selvästi ihan pro sen kanssa. Niiden vauva oli puettu tosi paksuun vanupussiin ja katselin että tolla mun omalla on vain fleecehaalari päällä. Jostain kehitin sitten äkkiä samanlaisen vanupussin ja olin tyytyväinen itseeni. Kunnes tajusin ettei mulla oo paikkaa mihin mä lapsen laitan kun piti ne ostokset pakata. Laitoin vauvan sitten ostoskärryn pohjalle ja siellä se alkoi itkeä. Siinä kohtaa taisin heivata ostokset mutta sain käsiini jonkin tosi ihmeellisen ritiläin, joka oli olevinaan sitteri tahi kaukalo. Ja sitten huomasin olevani liikkeellä fillarilla. Koitin laittaa ritilää mustekaloilla kiinni takahäksään mutta edes unessa usko ei riittänyt siihen että viritys pysyisi kyydissä. Valitettavasti enää ei jäänyt muistiin että miten ratkaisin logistiikkaongelmat unessa lopulta.

Nipsumäki, tuo sun uni kuulostaa ihan mun arkipäivältä kaikkine virityksineen :grin, mutta mahtavaa että unessa saa tahdonvoimalla ratkaistua kaikenlaista- niinhän se menee oikeestikin, aina sitä käsilläolevasta ongelmasta jotenkin päin selviää!

Mä yritin saada kiinni edellisyön unesta uudelleen, mutta ahvenamaalaismies ei enää tullutkaan:sad001, varmaan löytänyt jonkun uuden helliteltävän..:wink

Voi niin riittäis mullekin. En oo elämäni aikana sairastanu näin paljon. Edes yksi päivä kun olis, jolloin olo ois kaikin puolin terve. Huokaus... Odottavan aika on tuskasen pitkä.

Mä oon varautunu jo ottamaan käyttöön kaikki todistetut ja todistamattomat vauvanhäätökeinot koska en tasan jaksa tätä yhtään sen pidempään kun on pakko! Kunhan vaan lupa annetaan niin häätöyritykset alkaa heti.

No ainoa toimiva "kotikonsti", minkä tiedän ja mitä en suosittele, on osaava hoitoalan läheinen puhkaisee kalvot jollakin kotoa löytyvällä steriloidulla välineellä (viime odotuksen loppuvaiheella eräs sukulainen tarjoutui tämän tekemään minulle). Muut häätöyritykset on vain ajanvietettä, joilla rasittaa itseään.

Lenkkeily, seksi, vadelmanlehtitee, sauna, akupainanta? Noilla ajattelin alottaa, vaikka todistettua vaikutusta ei oo kun seksillä, mutta en mä kai yrittämällä mitään häviä...

No ei se seksi tai sen vaikutus mitenkään muutu raskauden edetessä. Samoilla hormoneilla siinä pelataan koko ajan. Eli kyllä periaatteessa se pehmittävä ja kypsyttävä vaikutus on koko ajan olemassa, mutta siinä vaiheessa kun muutenkin alkaa tapahtua niin kuvittelisin sen nopeuttavan paikkojen valmistumista...

No viimeks lapsi syntyi 41+0 ja ihan normaalisti muutama kerta viikossa oli toimintaa aviovuoteen puolella. Ihan vikana iltanakin huhkittiin niissä merkeissä ja aamuyöstä käynnistyi synnytys, mutta sillä tuskin oli mitään tekemistä asian kanssa. Supistuksia oli ajoittain säännöllisinä pari tuntia 10 min välein jo viikolta 37. Meillä oli muutto uuteen kotiin samalla viikolla kuin laskettu aika ja olin muuttohommissa mukana kuten muutkin, siivosin, laitoin verhoja yms yms, saunoin kovissa löylyissä jne, riekuin lasten kanssa pulkkamäessä ihan viimeisinä aikoina. Ei mitään vaikutusta.

Lapsi syntyy, kun on aika, ellei jollain konstilla käynnistetä, ja HUOM: aina lääkkeelliset käynnistysyrityksetkään ei käynnistä synnytystä, koska lääketiede ei osaa selittää sitä miksi ja miten synnytys alkaa.

Taitaa olla aika hankalaa tutkia oisko vauva syntyny ilman sitä seksin "kypsyttävää vaikutusta" jos sitä on kerran harrastettu :p Sittenhän nuo syntyvät ku ovat valmiita. Voihan sitä kaikkea tosiaan kokeilla, kun ei odota mitään suuria :) Tiedän useamman näitä kaikkia häätöyrityksiä kokeilleita, jotka ovat täysin turhautuneita yrityksiin ja sit ovat menneet vielä yliajalle.

Takaisin