Raskaaksi 2021

Kiitos kaikille superisti vastauksista eli toivoa ei välttämättä vielä tässä vaiheessa kannata menettää. :cool05
Mulla on kyllä ollu jotenki outo olo nyt tänään ja mittasin sitte kuumeen ja 37.2 lämpöä en nyt tiiä sitte mistä johtuu. :confused005

Kiitos kaikille superisti vastauksista eli toivoa ei välttämättä vielä tässä vaiheessa kannata menettää. :cool05
Mulla on kyllä ollu jotenki outo olo nyt tänään ja mittasin sitte kuumeen ja 37.2 lämpöä en nyt tiiä sitte mistä johtuu. :confused005
Mulla nousee loppukierrosta lämmöt aina 36,9-37,4 vaikka yleensä on 36,2-36,5. Mutta sehän voi myöskin olla raskauden merkki. :woot:

Äh, siis en yhtään tiedä mikä muhun meni, mutta ovistestejen mukana tuli kaksi raskaustestiä (yleensä ei ole kotona säilössä juuri tämän hätähousuilun takia) Jossain mielenhäiriössä teidän juttuja lukiessani totesin sitten mielessäni, että sehän voi näyttää vaikka jotain (laimeasta iltapissasta dpo 8) noh, ei näyttänyt. Aivan selkeä nega vaikka missä valossa tiirailin. Harmittaa nyt, että menin testaamaan ja harmittaa myös nega tulos :sad001
Tuttu fiilis... :arghh: Mutta vielä on monta päivää testata uudestaan tässä kierrossa! :)
Olikos ne muuten herkkiä (10) vai tavallisia (20, vai oliko se 25?) ?

Edelliset menkat kesti 4 päivää. Eka päivä aika vähäistä vuotoa, tokana runsas ja kaks viimeistä päivää aika vähäistä.
Rupesin miettimään et liittykö niukat menkat ohueen limakalvoon tms? Joku muu muistanee?

Mä kävin kerran gynellä, ja sanoi ainakin mulle että "limakalvo on ohut, jos menkat nyt alkaisi niin olisi todella vähäistä vuotoa"..

Mä kävin kerran gynellä, ja sanoi ainakin mulle että "limakalvo on ohut, jos menkat nyt alkaisi niin olisi todella vähäistä vuotoa"..

Minua kans mietityttänyt tämä. Minulla nimittäin on lyhyet menkat. Yleensä eka päivä vain tulee pisara tai pari. Sitten se varsinainen eka päivä vuotaa, kun hanasta kovien kipujen kera. Seuraavana taas vuotaa, mutta yleensä alkaa iltaa kohden jo vähenemään. Kolmas päivä sitten ainoastaan saattaa lorahdella silloin tällöin, eikä enää kummoista vuotoa ole. Ja sitten pisaroikin enää ja suojat voi unohtaa. :bored: Eli on periaatteessa vain 1,5-2pv kunnon vuotoa ja muuten niukkaa. Riittääköhän se?

Edelliset menkat kesti 4 päivää. Eka päivä aika vähäistä vuotoa, tokana runsas ja kaks viimeistä päivää aika vähäistä.
Rupesin miettimään et liittykö niukat menkat ohueen limakalvoon tms? Joku muu muistanee?
Hyvä kysymys.
Mäkin oon miettiny tätä.
Mulla ekat 2,5 päivää on tosi runsasta, tamponia saa vaihtaa parin tunnin välein. Sit seuraavat 2,5 päivää on melko niukkaa.
Täytyypä vielä seuraavissa menkoissa tarkastella vielä enempi :pompus:

Eilen puhuttiin mun oireista miehen kanssa.
Eli rinnat kipeät, väsyttää, heikottaa, ja nyt uutena närästys ja päivittäiset suonenvedot.
Kaikki tuttuja edellisistä raskauksista.

Joten sorruin tekemään vielä testin.
Ekassa ehkä jotain näkyy (paitsi tietysti tänne koska laatu), mutta tokassa testin melkein kuivuttua ei kyllä mitään näy. Joten oisko vaan varjo kotelosta.

Mä en näköjään vaan suostu nyt uskomaan, että kyllä ne menkat sieltä joskus alkaa jos vaan maltan odottaa :hilarious:

Nyt tilasin raskauskeijulta parit testit, enkä testaa ennen kuin ne tulee!
Mutta puolustaudun sillä, että onhan se hämmentävää, kun keho alkaa melkein 30v jälkeen toimiakin ihan eri tavalla kuin mihin on tottunut :rolleyes:

Liitteet

• IMG_20210408_062148.jpg
    IMG_20210408_062148.jpg
    16.3 KB · Katsottu: 251
  • IMG_20210408_064034.jpg
    IMG_20210408_064034.jpg
    21 KB · Katsottu: 247
En tiedä mitä mun kropassa tapahtuu, mutta menkat alkoi justiinsa ja ihan kunnon vuodolla ja kivuilla:sad001 Nyt siis olisi ollut vasta dpo 9. KP 26. Äh, mitähän tässä nyt.

En tiedä mitä mun kropassa tapahtuu, mutta menkat alkoi justiinsa ja ihan kunnon vuodolla ja kivuilla:sad001 Nyt siis olisi ollut vasta dpo 9. KP 26. Äh, mitähän tässä nyt.
No hö :sad001 miten pitkiä sulla on kierrot aiemmin ollu?

Eilen puhuttiin mun oireista miehen kanssa.
Eli rinnat kipeät, väsyttää, heikottaa, ja nyt uutena närästys ja päivittäiset suonenvedot.
Kaikki tuttuja edellisistä raskauksista.

Joten sorruin tekemään vielä testin.
Ekassa ehkä jotain näkyy (paitsi tietysti tänne koska laatu), mutta tokassa testin melkein kuivuttua ei kyllä mitään näy. Joten oisko vaan varjo kotelosta.

Mä en näköjään vaan suostu nyt uskomaan, että kyllä ne menkat sieltä joskus alkaa jos vaan maltan odottaa :hilarious:

Nyt tilasin raskauskeijulta parit testit, enkä testaa ennen kuin ne tulee!
Mutta puolustaudun sillä, että onhan se hämmentävää, kun keho alkaa melkein 30v jälkeen toimiakin ihan eri tavalla kuin mihin on tottunut :rolleyes:
Ihan kuin ylemmässä tosiaan näkyis jotain:happy119 milloin sä saat ne uudet testit käsiisi?:happy093.

No hö :sad001 miten pitkiä sulla on kierrot aiemmin ollu?
Nämä muutama kuukausi mitä on vasta menkat olleet, niin 29, 31 ja 29. En tiedä heitteleekö vielä pillereiden lopetuksen tai imetyksen lopetuksen takia, mutta ainakin nyt tuo luteaalivaihe taitaa jäädä liian lyhyeksi.

Nämä muutama kuukausi mitä on vasta menkat olleet, niin 29, 31 ja 29. En tiedä heitteleekö vielä pillereiden lopetuksen tai imetyksen lopetuksen takia, mutta ainakin nyt tuo luteaalivaihe taitaa jäädä liian lyhyeksi.
Joo, ihan kyllä tuntuu ”katkeavan” kummasti nyt tämä kierto sulla.. jospa se hakis sit vielä paikkaansa se kierto.
Tai sit se on oire?o_O

muoks. kivut & runsas vuoto ei toki kovin hyvää povaa:sorry:

Joo, ihan kyllä tuntuu ”katkeavan” kummasti nyt tämä kierto sulla.. jospa se hakis sit vielä paikkaansa se kierto.
Tai sit se on oire?o_O

muoks. kivut & runsas vuoto ei toki kovin hyvää povaa:sorry:

Joo ihan tuli yllärillä, kun aamulla kävin vessassa. Ihan kirkasta verta tosiaan. Edelliset menkat alkoivat parin päivän tiputtelulla, niin on tässä jotain outoa nyt. Tai sitten tämä on uusi normaali.

Lähinnä mietin, että jokohan tässä on tarpeen soitella jotain mahdollista lääkettä korjaamaan kiertoa vai odottelen jo vielä tasaantumista :bookworm:

Minua kans mietityttänyt tämä. Minulla nimittäin on lyhyet menkat. Yleensä eka päivä vain tulee pisara tai pari. Sitten se varsinainen eka päivä vuotaa, kun hanasta kovien kipujen kera. Seuraavana taas vuotaa, mutta yleensä alkaa iltaa kohden jo vähenemään. Kolmas päivä sitten ainoastaan saattaa lorahdella silloin tällöin, eikä enää kummoista vuotoa ole. Ja sitten pisaroikin enää ja suojat voi unohtaa. :bored: Eli on periaatteessa vain 1,5-2pv kunnon vuotoa ja muuten niukkaa. Riittääköhän se?

Tähän pakko kommentoida, et mun kohdalla todella niukat vuodot ollut. Kierukka ehti olla 5 vuotta ja sen poiston jälkeen kahdeksat menkat todella niukalla vuodolla. Säännöllisesti ne tulivat 28-34 päivän välein, mutta kesti 2-4 pvä ja kunnon vuoto päivää ei yleensä edes ollut, kerran saattoi holahtaa että suojaa tarvisi. En käynyt kyllä limakalvojen tilannetta missään vaiheessa tsekkaa. Nyt kuitenkin rv 6+5, en ole enää tehnyt r testiä eikä kyllä menkkoja ole näkynyt et katsellaan miten tässä käy..

Mulla on myös aina ollut aika niukat menkat, kestää kokonaisuudessaan noin kolme päivää mutta runsasta vuotoa on yleensä vain päivän tai puolentoista päivän verran. Olen käynyt muutaman kerran juuri ennen ovista ja muutaman kerran noin viikko oviksesta ultrassa, ja limakalvo on aina ollut lääkärin mukaan ihan sopiva kierron vaiheeseen nähden. Olisi voinut olla paksumpikin, mutta kuulemma ollut kuitenkin ok. :) Mutta en sitten tiedä, kun ei yhtään onnistunutta raskautta ole ja tärpeissäkin kestää, että voiko johtua ohuesta limakalvosta..

Juu vuodon määrään vissiin vaikuttaa aika moni tekijä. Puhun nyt taas tuon prolaktiinin kautta, mutta itsellä siis oli ennen runsaat kuukautiset 4-5 päivää vuotoa tuli kuin saavista :dead: Sitten vuodot alkoivat niukentua ja lyhentyä. Ensin olin tietenkin, että jee jee! Ja sitten vasta aloin huolestua :hilarious:

Hormonit vaikuttaa siis myös vuodon määrään. Kävin ultrassa viime kierrossa pari-kolme päivää ennen ovista, silloin limakalvo päältä 9mm, joten oviksen aikaan noin 11mm, eli riittävä. Silti "menkat" oli taas päivän runsaampi vuoto ja useamman päivän ruskea tuhru pyyhkiessä :arghh: Eli todennäköisesti prolaktiini painoi alas progen ja estrogeenin aiheuttaen tällaisen reppanavuodon edelleen, koska materiaalia vuodolle olisi ollut normaalisti.

Tieteelliset tutkimukset jatkuvat tässä kuussa :hilarious:

Mulla on ollut ennen raskautta "normaalit menkat". Nyt kun menkat alkanut uudestaan synnytyksen jälkeen, ne on mun mielestä joka kierto ollut vähän runsaammat.
Vähennän imetystä (nyt imetään 1xvrk), et nämäkin muutokset varmaan vaikuttaa :)
Toivottavasti seuraavat menkat olis jo vähän runsaammat :smiley-angelic001

Tänään tilasin ja maksun vahvistuksesta tuli jo viesti, joten toivotaan että testit lähtee tänään postiin :)

• Tykkään
Reaktiot: elo
On: lauantain hcg 129, eilisen keskiviikon hcg 61. Pian on tää kaikki takanapäin.

Nyt vein nuoremman lapsen isomummolleen siksi aikaa, kun käyn taas naistenklinikalla kontrolli käynnillä.

Aurinkoista päivää kaikille! :Heartpink

Takaisin