Raskaaksi 2021

Mulla on myös menkkavuoto nykyään melko niukkaa. Synnytyksen jälkeen oli pari kiertoa tosi runsaat. Imetän vielä meidän 1,5 vuotiasta (tosin enää vaan 1x vrk), joten sekin toki voi vaikuttaa.

Oon ihan hukassa mun oviksen kanssa. :hilarious: Eilen aamulla ja toissailtana sain vahvat plussat ovistesteihin ja testit loppui ja unohdin kauppareissulla eilen ostaa lisää, niin en oo enää testaillut. Normaalisti tunnistan oviksen todella kovista kivuista, mutta nyt ei oo ollut lievää menkkajomoa ihmeellisempää. Eilen nipisteli vasemmalla muniksessa ja nännit on ollu eilisestä asti kosketusarat (ovisoire). Tänään ei oo ollu vielä ainakaan mitään limoja, joten oliskohan ovis ollut eilen... Eilen seksin aikana huomasin tärinäarkuutta ja turvotusta mahalla, jotka on myös normisti ovisoireita. Tänään kp 17.
Te, joilla on oviksen aikoihin kipuja ni onko niitä joka kierrossa? On tää kyllä sellasta ydinfysiikkaa. :grin

Mulla on myös menkkavuoto nykyään melko niukkaa. Synnytyksen jälkeen oli pari kiertoa tosi runsaat. Imetän vielä meidän 1,5 vuotiasta (tosin enää vaan 1x vrk), joten sekin toki voi vaikuttaa.

Oon ihan hukassa mun oviksen kanssa. :hilarious: Eilen aamulla ja toissailtana sain vahvat plussat ovistesteihin ja testit loppui ja unohdin kauppareissulla eilen ostaa lisää, niin en oo enää testaillut. Normaalisti tunnistan oviksen todella kovista kivuista, mutta nyt ei oo ollut lievää menkkajomoa ihmeellisempää. Eilen nipisteli vasemmalla muniksessa ja nännit on ollu eilisestä asti kosketusarat (ovisoire). Tänään ei oo ollu vielä ainakaan mitään limoja, joten oliskohan ovis ollut eilen... Eilen seksin aikana huomasin tärinäarkuutta ja turvotusta mahalla, jotka on myös normisti ovisoireita. Tänään kp 17.
Te, joilla on oviksen aikoihin kipuja ni onko niitä joka kierrossa? On tää kyllä sellasta ydinfysiikkaa. :grin

Mä tunnistan oviksen lähes aina. Tai no nuorempana en tunnistanut - söin pillereitä 19-vuotiaasta 27-vuotiaaksi, eli olen ollut nyt n. 14kk ilman pillereitä ja joka kierron keskivaiheilla tulee krampit vatsaan. Tässä yrityskierrossa oon tosin ollut niin tietoinen omasta olostani että kuvittelin ovisoireet jo kp 14 tienoille, mutta lopulta kp 21 tuli limat ja kihelmöintiä, ja sainkin sitten positiivisen ovistuloksen.

Hiljaiseloa tullu vietettyä palstan suhteen kun oma kierto on just tylsimmässä vaiheessa.
Menkat 6pv oli ja meni normaaliin tapaan ja ovista rupeen tikutteleen vasta n. kp 11 tietämillä. Nyt menossa kp8/30.

Oon kyllä päivittäin täällä lukemassa muiden menoo ja harmittavan vähän on plussakuvia saanu tiirailla. :sad001

Toivotaan että vilkastuu ja tulee oikein plussarikas kevät :smiley-angelic001:)

• Tykkään
Reaktiot: elo
Mulla ei oo ennen plussaa ollut mitään oireita, eikä kyllä sen jälkeenkään. Raskaudet on ollut tosi helppoja, mut synnytykset sit jotain ihan muuta, huh!

Megaovis oli eilen. Hirvee turvotus ja kipu molemmissa muniksissa. Ja järkky paine takalistossa. Neljä päivää oli olo kuin jäniksellä. Viime kierrossa ei juurikaan ovisoloja ollut.

Ai niin. Sitä on pitäny jossain vaiheessa kertoo kun oli puhetta mm. painosta ja lihavuusleikkauksesta, että minä oon käyny siinä leikkauksessa.
Tällä hetkellä ongelmia on lähinnä ollu rauta-arvojen kanssa, kun leikkauksen jälkeen vitamiinit sun muut ei enää imeydy samalla tavalla. Ferritiini oli vuoden lopulla 23 ja nyt pyysin kontrollilabrat kun oon oikein urakalla syöny rautaa purkista (maha onneks kestäny hyvin) sekä rautapitoista ruokaa. Nyt ferrit noussu 48 ja uskoisin että sekin edesauttais raskautumista.

Joku kyseli oireista, mulla selkeät oireet on alkanu aina joskus 6-8 viikoilla. Molemmat raskaudet sain kuitenkin testattua ennen oireita vaikka kierto epäsäännöllinen. :happy3 Toki mä testaan ihan hulluna jos on ees mahdollisuus raskauteen.

Kp 28.. odotellaan kp1. Toivottavasti tulis piakkoin :grin seuraavas kierros taas aseet käyttöön. Mitä kaikkia te käytätte? Missä kohtaa sitä greippiä piti käyttää? Syökö joku d-vitamiinia? Donafertyn otan takas käyttöön kans mut puolikkaana kun se lyhens kiertoo liikaa (ainakin oletan johtuvan siitäo_O)

Harmi89, hienoa, että sun rauta-arvot on nyt noususuunnassa. Toivotaan, että auttaa raskautumiseen ja saat plussan pian!:Heartred:smiley-angelic001
Kuten sitä plussaa toivoo kaikille muillekin, joita se antaa odotuttaa.:gen053:Heartred

Vivu, mulla on käytössä b-vitamiinit(mukana tärkeä foolihappo), rautasuihke, d-vitamiini ja sinkki.
Greippimehua aloin juomaan kp1 aina siihen oletettuun ovikseen asti. Oviksen jälkeen otin käyttöön punaviinin(alkoa 0,0%, teholta vaikutti olevan sama kuin alkoholillinen.)

Tänään olis pitäny kuukautisten alkaa. Eilen tein rfsun testipuikon(aivan paska, mutta lähikaupassa ei ollut muuta saatavilla.). Tulosta mietin, oliko haamu vai ei. Totesin, että nega. Mutta vuodot ei ole alkaneet, menkkajuiliminen jatkuu jatkumistaan. Olo on, että ne vuodot alkaa ja en ole raskaana. Toisaalta voisin ehkä ollakin.:smiley-ashamed005 Tänään pääsen apteekkiin, joten haen clearbluen ja digin huomista varten. Hui ku jännää!:dance008

Oikein kunnon plussapuhuri nyt näin huhtikuulle tänne.

Me ei saada tässä kuussa vielä yrittää raskautumista.

Mutta hyviä uutisia tuli lääkäriltä, KU oli pienentynyt viime viikosta, kerta viikkoon kontrolloidaan labrassa hcg. Soittavat kun tulos on alle 10, maksa-arvo pitää vielä kontrolloida ensi viikolla. Oli vähän koholla, mutta se johtuu ihan tosta metotreksaatista.

Naistenklinikalla ei tarvi enää käydä kontrollissa.

On kyllä niin ovisolo, mutta testi näyttää edelleen negaa (kp 13). Pitänee testata vielä illalla. o_O Tai ehkä on vain valeovisoireet, kun kiinnittää kehon tuntemuksiin niin paljon huomiota.

Ei sillä, on kyllä tässä kuussa jäänyt yritys aika vähälle, kun on ollut vähän perhejuttuja, mutta on se ovisplussan näkeminen silti kivaa. :grin

Mitä kaikkia te käytätte? Missä kohtaa sitä greippiä piti käyttää? Syökö joku d-vitamiinia? Donafertyn otan takas käyttöön kans mut puolikkaana kun se lyhens kiertoo liikaa (ainakin oletan johtuvan siitäo_O)
Syön D-vitamiinia, monivitamiinia (sisältää foolihappoa) ja rautaa. Ei muita taikoja käytössä :)

Ei ole joka kierrossa samanlaiset kivut.

Vaihtelee sellaisesta ”peräsuolta vetää suonella en voi kulkea kuin kumarassa” kivusta ihan iisiin/siedettävään. ”Se tietty kipu” ei kestä kuin ehkä 5-15 min :confused:
:smiley-ashamed004 Silloin kun en vielä tiennyt yhdistää sitä kovinta kipua ovulaatioon niin se kyllä säikäytti, testailulla tuli sitten varmuus että oviksesta johtu.

tärähtelykipu ja turvotuksesta aiheutuva epämiellyttävä olo on sitten useamman päivän.. :dead:

Aikoinaan ”ihan vakavissaan” mietin että koska H-hetkellä olin niin kipeä, niin koittaakohan ”luonto” kertoa minulle:
elä raskaudu/EI onnistu. Mutta oli onneksi omaa kuvitelmaa :hilarious:

ei ole samanlaista. vasemman puolen oviskivut on yleensä paljon voimakkaammat. ja jälkioireet vaihtelee, joskus on tosi herkkänä tärinälle ja välillä ei ollenkaan.

Mun oviskivut tuntuu, yleensä on monta päivää kestävää tärinäkipua. Liika jyystäminen ärsyttää lisää, ja ainut missä ei kipua tunnu on lepo. :rolleyes:

Ja siis oviskivut on tullu kuvioihin esikoisen kun sain.

Minulla ovisoireena yleensä semmoinen lievä "menkkamainen olo" alavatsalla. Osassa kiertoa oviskivut saattaa olla jopa menkkakipuja vastaavat ja yleensä silloin ahdistaa housut ja turvottaa. Viimeksi tosin ollut 3kk sitten näin kovat. Selkein merkki kuitenkin vessakäynnin yhteydessä havaittu ovislima. Se jää pyyhkiessä paperiin ihan selkeänä. Yleensä, kun nämä kivut iskee, niin ei niitä voi olla huomaamatta.

Tälle päivää just osui nää isoimmat oireet. Jospa eilinen tallettelu riittäisi. Huomenna tosin vois vielä varatalletella viikonlopun kunniaksi. :smiley-ashamed005

Ovisoireina halujen monikertaistuminen ja limat. Oviksen aikoihin on välillä kiusallista olla miespuolisen työkaverin kanssa samassa vuorossa. Kun sen käyttämä hajuste tuoksuu NIIN hyvältä!
Tulee välillä sellainen olo, että huomaakohan se mun käyvän kierroksilla :smiley-angelic006
Normaalisti en tunne henkilöön mitään vetoa :hilarious:

Mulla on käytössä ihan perus monivitamiinit ja foolihappo. Vitamiinit voisi tietysti vaihtaa äippävitskuihin, mutta ehkä kun tuo purkki loppuu tai saan plussan tikkuun :)

Mulla on vain joka toisessa kierrossa eli kun irtoaa oikealta puolelta. Muuten täysin oireeton.

Moi uus täällä :happy:
Yk5 menossa ja toinen lapsi toiveissa :joyful:
Esikoinen on 1v2kk ja toivotaan pienellä ikäerolla saada lapset! Lokakuun lopussa jätin minipillerit veke. Kierto ollu aikalailla 28-31päivää. Nyt menossa kp27. Huvikseen äsken tein pari testiä ja niissä ehkä on jotain haamun tynkää :cat: mielipiteitä näistä?

https://aijaa.com/IKVwDs

https://aijaa.com/sO1FJK

https://aijaa.com/dtiSR4

Ihanaa kuumeilla ja tsempit kaikille eri tilanteisiin!

Mulla on kyllä oviskivut ennen, just sillon ku on ja jälkeen. Nyt tässä kierrossa tais alkaa su ja loppui ti- iltana, jolloin tärinäkipu oli pahimmillaan.

ON.

Alavatsaa vihloo ja vähän ollu menkkakipuilua. Eilen ja männä päivinä enemmänkin menkkakipuilua ja tän päivän sellasta hassua vihlomista :bored:
Ehkä jotain haamun esiäidin serkkua testeissä. Kai huomenna pitäis sit olla vahvistunu. Tänään dpo 10.

Mulla on kyllä oviskivut ennen, just sillon ku on ja jälkeen. Nyt tässä kierrossa tais alkaa su ja loppui ti- iltana, jolloin tärinäkipu oli pahimmillaan.

ON.

Alavatsaa vihloo ja vähän ollu menkkakipuilua. Eilen ja männä päivinä enemmänkin menkkakipuilua ja tän päivän sellasta hassua vihlomista :bored:
Ehkä jotain haamun esiäidin serkkua testeissä. Kai huomenna pitäis sit olla vahvistunu. Tänään dpo 10.
Mullakin dpo 10 tänään? Menkkakipuja ollut melkeinpä päivittäin oviksen jälkeen. Repäisy kipuja sekä vihlontaa. Vv on aika runsaasti.Rinnat aristaa vähän. Maha on todella turvonnut ja väsymys piinaa. Pissattaa enemmän ko normaalisti. Maanantaina pitäis kuukautiset alkaa. Saas nähä miten menee.

Takaisin