Raskaaksi 2021

Milläs mielellä täällä joulua odotellaan?

Mulla vähän masis fiilis. Jotenkin tää yrittäminen on vieny voimia ja mielenkiintoa muistakin asioista.
Mietin aika-ajoin tuota kesällä kesken mennyttä raskautta ja arvasin, että joulusta tulee vähän surullinen. Nyt olis 35+6 ja kaks aiempaa on syntyneet näillä viikoilla, joten aattelin että tod.näk. tämä kesken mennytkin olis leikattu ennen joulua.:sorry:
Toivoin myös, että uusi raskaus olisi alkanut ennen tämän viimeisimmän la:ta (19.1.2021), mutta taitaa haaveeksi jäädä jossei tämä kierto nyt yllätä plussalla.:shy:
Lisäksi ärsyttää, et miks joka kerta tää on näin vaikeaa.:smiley-angry017 Miks ei edes joku kerta raskaus olis voinu alkaa vähän nopeammin (Nyt yk11 menossa). Ja koen myös kateutta niitä kohtaan jotka onnistuvat nopeasti.:arghh:

Huh tänne voi vuodattaa kun tuo mieskään ei aina ymmärrä näitä ja, että miks murehdin noita menneitä kun ei niille enää mitään voi.:shifty:

Ja täytyy nyt sanoa, että noista kahdesta olen äärettömän onnellinen. Siinä on kaksi enemmän kuin monella muulla koskaan.:Heartred:Heartred

Itse odottelen ihan innokkaana. Ehkä siitäkin johtuen kun välipäivillä saan viimein kierukan pois.

Mulla oli vähän samanlaisia fiiliksiä kun kolmosta yritettiin. Vaikka yritys ei kestänytkään kun 7kk. Mut se tuntu pitkälle. Monelta kuulin et nauti niistä lapsista mitä sulla on. Tottakai nautin niistäkin, mutta kun kaipasi sitä uutta vauvaa niin kovasti.
Tuleva yritys jännittää. Et miten pitkään joutuu yrittämään ennen kun tärppää. Haluaisin vauvan vuodelle 2021. Mut ehkä aloitetaan yritys vähän liian myöhään et siihen keretään. Tai mistäs sen tietää. Toinen lapsi tärppäs kumminkin yk1, mutta sillon ei ollut vielä pco:ta.
 
nyt kukkii naama ja kyllä on niin pms olo että täti tulee yöllä varmasti :whacky011
Gelee lähtee siis ens kierrosta kokeiluun, tosin en odota suuria
 
mulla pari päivää ollut syömisen jälkeen vähän etovaa oloa, lähinnä painottuu päivälliseen/iltaan, mutta nyt kun söin aamupalaa ni hyi yök ku tuntuu et aamupalat tulee ylös.. :depressed: välil nännit tuntuu aroilta mut ei mitenkään erityisen, ku arkuus häviää välillä. nyt kp 17/28 , dpo ehkä 6. jotenki rupee jo elättelee toiveita mut aika äkkiä saa itsensä kasattuu :banghead:
 
Moikka kaikille!
Täällä kirjoittelee 30v yhden -19 syntyneen pojan äiti.
Meillä esikoinen syntyi vuoden yrityksen ja kahden keskenmenon jälkeen.
Nyt ollaan lähdössä toiselle kierrokselle. Kaikki vanhat ahdistuksen ja pelon tunteet ovat hienosti nostaneet päätään.

Kierukka poistettiin 8.12. ja eilen tikutin o+ kp11. La oli toimintaa, muuten mies on lähinnä vältellyt muo, varmasti jatkuvasta vihjailusta johtuen. Rankkaa kun tietää itse että nyt pitäisi talletella ja samalla hormonit tekee ikuiseksi ja kaikki ärsyttää.

Huomaan etten pysty edes ekassa kierrossa ottamaan rennosti vaan haluan olla raskaana kiitos heti:bored:

Noh, ehkä tänään joululoman aloituksen kunniaksi tai sitten täytyy vain toivoa että se lauantainen riittää. :bored:

Kaikkien teidän kirjoittelut kuulostavat todella tutuilta. Tuntuu ettei mitään muuta kuulekaan kuin vauvauutisia:arghh: Pahimmalta tuntuu kun ei pysty täysin iloitsemaan läheisten vauvauutisista:sad001

Eilen illalla jo mietin että pitäisikö vaan ottaa joku ehkäisy takaisin käyttöön ja unohtaa toinen lapsi kun tämä on taas niin hiton ahdistavaa ja vaikeaa.... Noh, ehkä loma auttaa:rolleyes:
 
ON: kp14 ja ovisolot oli varsinki sunnuntaina, sillon lämmötkin droppas kivasti, mutta ei oo vieläkään noussu kunnolla ylös. ei siinä muuten mitään, mutta mulle on määrätty noi terot kp14 alkaen mutta nyt en taida tänään vielä uskaltaa alottaa kun en oo varma onko se ovis menny :think005 katon ainakin huomisen aamulämmön ja jos vielä epävarma niin sit torstainkin. en halua missata ovista liian aikaisen alotuksen takia. varsinkin kun tallettelut meni tosi hienosti tässä kierrossa :)
 
Täällä on vietetty hieman taukoa foorumilta, ollut vähän raskaita aikoja. Ja kuten monella muullakin, lähipiiristä raskausuutisia ja otti kyllä todella koville. Vähän on joutunut sysäämään näitä yritysasioita taustalle, koska ahdistaa niin kamalasti. Mutta ovis tikutettu kuitenki ja nyt dpo1/kp17. Yritän vain ajatella, että jos ei nyt niin sitten seuraavasta, ettei ihan epätoivo iskisi. Katsotaan miten hyvin onnistuu... :oops:
 
Noniin ilmoittaudun tänne kp1 lähti tänään käyntiin ja sain todeta että apteekin ultralla sain viivanpaikkoja näkyviin.. No taustaa paha endometrioosi ja vain 1 munasarja mutta kaksi luomu lasta silti ja kolmatta toivotaan.. Kaksi km lasten välissä ja heillä on 6v ikäeroa..
 
Siirryn tänne myös kirjottelemaan, plussa on todella epätodennäköinen tämän vuoden puolella enää, kun ovis meni ohi.

Täällä mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Mies on ollut aika rento asian suhteen ja ilmoittanut et lapsia tulee jos on tullakseen eli "perus" miehen ajattelua :laughing002 Kuitenkin on ollut ihana huomata kuinka hän myötäelää tätä matkaa kanssani, eilen jopa varovasti kyseli milloin niiden menkkojen pitäis alkaa.

Muutama työpäivä ja sitten pääsee rentoutumaan joulun viettoon. Yritän todellakin nauttia joulusta mieheni kanssa, syödä vatsan pinkeäksi ja ehkä ottaa lasin, jos toisenkin punaviiniä kerta vielä voi :laughing002 Ihanaa joulun aikaa kaikille ja yrittäkää nauttia joulusta :Heartbigred
 
ON: kp14 ja ovisolot oli varsinki sunnuntaina, sillon lämmötkin droppas kivasti, mutta ei oo vieläkään noussu kunnolla ylös. ei siinä muuten mitään, mutta mulle on määrätty noi terot kp14 alkaen mutta nyt en taida tänään vielä uskaltaa alottaa kun en oo varma onko se ovis menny :think005 katon ainakin huomisen aamulämmön ja jos vielä epävarma niin sit torstainkin. en halua missata ovista liian aikaisen alotuksen takia. varsinkin kun tallettelut meni tosi hienosti tässä kierrossa :)
Okei, se ovis taitaa sittenkin olla vasta nyt. on meinaan sellaset kivut ja aivan jäätävä pahoinvointi :hungover: jos ei huomenna lämmöt nouse edes vähän, niin ihmettelen :confused004
 
Mulla on nyt sovittu 6-päiväisen blaston siirto uuden vuoden aatolle. Limakalvo oli tänään jo hyvän näköinen, kun kävin tarkastuttamassa. Nyt meille plussa heti vuoden 2021 alkuun, kiitos! :smiley-angelic001

Täälläkin pientä ahdistusta tästä lapsen yrittämisen vaikeudesta. Onneksi esikoinen reilu 1,5 v. pitää kiireisenä.
 
Manaankohan itseäni liikaa, jos oon jo asennoitunut että en tästä kierrosta raskaudu vaikka samaan aikaan toivon että vielä voisi tärpätä tässä jouluna :hilarious:
Kp12 tänään, vielä ei aamulla ollut o+:aa tikussa, mutta ovis olot on väistynyt pois! Ei oo pahoinvointia, ei limoja, ei mahakipuiluja. Tänään talletteluja, aattona ehkä jos jaksaa kaikelta syömiseltä ja sit vaan sormet ja jalat ristiin, että tärppää ennenkö vuosi vaihtuu :smiley-angelic001
 
Heippa! Tuntemuksista huolimatta ei plussaa näy, tänään dpo 12, joten ehkä se on luovutettava tämän kierron suhteen ja siirryttävä tänne. Yksiäkään kuukautisia ei ole tullut, viimeksi vuotelin keskenmenon jälkeen ja tää oli nyt siitä seuraava kierto. Toivoisin nyt ekoja normaaleja kuukautisia. Pelottaa ettei niitä tule. Jos ei, mitä sit teen? No, ehkä mietin sitä sitten.

tsemppiä kaikille ja ihanaa joulun aikaa! :Heartred
 
Heippa! Tuntemuksista huolimatta ei plussaa näy, tänään dpo 12, joten ehkä se on luovutettava tämän kierron suhteen ja siirryttävä tänne. Yksiäkään kuukautisia ei ole tullut, viimeksi vuotelin keskenmenon jälkeen ja tää oli nyt siitä seuraava kierto. Toivoisin nyt ekoja normaaleja kuukautisia. Pelottaa ettei niitä tule. Jos ei, mitä sit teen? No, ehkä mietin sitä sitten.

tsemppiä kaikille ja ihanaa joulun aikaa! :Heartred


Mulla km jälkeinen kierto on mennyt susille aina. Heikompi ovis yms, toivottavasti seuraava kierto olisi se teidän:rolleyes:
 
Mulla km jälkeinen kierto on mennyt susille aina. Heikompi ovis yms, toivottavasti seuraava kierto olisi se teidän:rolleyes:

Toivotaan! :) olisihan se vähän hassua ollutkin jos heti uudelleen olisi tärpännyt. Joten, jos tosiaan ne menkat sieltä saisi ja ensi kierto olis eka normaali :rolleyes:
 
Miten nää miehet voikin ottaa tän näin rennosti:banghead:

Äsken mies tokaisi mulle "eikö voitaisi nauttia tästä olemassa olevasta lapsesta eikä stressata koska saadaan seuraava?!"

Edellisiltana kysyi "keksitäänkö lempinimi tulevalle vauvalle?" sanoin että josko odotettaisi että oon edes raskaana... :bored:

No, olishan se kiva jos voisi olla stressaamatta, mut ei vaan voi.
Nousin sohvalta pari h sitten ja oon aivan varma et munasolu irtos, tosi kova ja repäisevä kipu oikeassa munasarjassa:woot:


Jatkossa pihtaan alkukierron ja toivon että lankeaa sitten lähempänä ovista:hilarious::hilarious::shifty:
 
Miten nää miehet voikin ottaa tän näin rennosti:banghead:

Äsken mies tokaisi mulle "eikö voitaisi nauttia tästä olemassa olevasta lapsesta eikä stressata koska saadaan seuraava?!"

Edellisiltana kysyi "keksitäänkö lempinimi tulevalle vauvalle?" sanoin että josko odotettaisi että oon edes raskaana... :bored:

No, olishan se kiva jos voisi olla stressaamatta, mut ei vaan voi.
Nousin sohvalta pari h sitten ja oon aivan varma et munasolu irtos, tosi kova ja repäisevä kipu oikeassa munasarjassa:woot:


Jatkossa pihtaan alkukierron ja toivon että lankeaa sitten lähempänä ovista:hilarious::hilarious::shifty:
Joskus ottavat vähän liiankin rennosti!
Mieheni ei ole miettinyt tätä asiaa samalla tavalla kuin minä, mutta kohta on jo ikää sen verran ettei tässä luomuna onnistuta varmaan. Ensi vuonna 35 jo... Epäilen ettei 2020 vuoden aikana plussia tule! Sen verran vatsassa jomotuksia tässä jo, vaikka olisi toki mahdollisuus.
 
Joskus ottavat vähän liiankin rennosti!
Mieheni ei ole miettinyt tätä asiaa samalla tavalla kuin minä, mutta kohta on jo ikää sen verran ettei tässä luomuna onnistuta varmaan. Ensi vuonna 35 jo... Epäilen ettei 2020 vuoden aikana plussia tule! Sen verran vatsassa jomotuksia tässä jo, vaikka olisi toki mahdollisuus.

En usko että omakaan mieheni ihan ymmärtää miten koen asian. Enkä tiedä miksi itse otan tästä niin paljon kierroksia. Ehkä tieto siitä että nyt pitäisi talletella, mutta tunnelma ja miehen illan suunnitelmat eivät kohtaa. Tietysti naisena helpompaa, suoritus onnistuu vaikka ei niin mieli tekisi:bored::meh:

Josko nyt oviksen myötä omat tunteet helppaisi ja voisin ottaa vähän rennommin loppu kierron.

Aion illalla juoda vähän punkku, ihan varmuuden vuoksi:p
 
Mä koen myös usein, että ihan kuin tämä koko yrittäminen ja kaikki keskenmenoista toipuminen olisi pelkästään minun vastuulla, vaikka oikeasti tiedän että niin se ei ole. Koen esimerkiksi että miehen on paljon helpompi yrittää rennosti, koska hänen ei välttämättä tarvitse tietää millon on ovulaatioaika jos en hänelle kerro. Minä taas aina suunnilleen sen tiedän, vaikka en ovista tikuttaisi. Oikeasti mun mies on aivan ihana ja aina mun tukena (vaikka ei hän tietenkään voi ihan täysin ymmärtää, miten minä koen nämä asiat) mutta minkäs tälle omalle päälle voi, kun sillon jos epätoivo iskee, niin tuntuu että itse pitää kestää kaikki ja mies voi vaan ottaa rennosti :hilarious:
 
Miltä teillä näyttää ovistestit jos testaisi liian aikaisin?

Tarkoitan siis sitä, että onko tää vaan selkeä ”nega” testi, kun ymmärtääkseni siis ovisplussahan on kun viivat on tasavahvoja (tai sävytys toisin päin), eli voiko tällaisesta testistä päätellä mitään? Tarkoitan, että mun mielestä mulla on tosi usein vahvat viivat jolloin niiden puolesta voisi ajatella oviksen olevan lähellä. Mutta esimerkiksi nyt ei sen pitäisi olla edes mahdollista kun edellisestä vasta se 12pvää.. ja testi näyttää tältä. eihän ne siis missään nimessä tasavahvat ole, mutta kunnon viivat kuitenkin. Tää on hankalaa kun ei oo sitä kunnon kiertoa et voisi oikeesti tikuttaa vaan sen hetken kierrosta. Toki nyt tikutin ihan mielenkiinnosta tässä kohtaa. :wideyed:

Tuntuu että elämä on yhtä purkkiin pissaamista!
 

Liitteet

  • AD9AB61C-282D-4B2B-87E4-CB3778CDC06E.jpeg
    AD9AB61C-282D-4B2B-87E4-CB3778CDC06E.jpeg
    6.6 KB · Katsottu: 181
Miltä teillä näyttää ovistestit jos testaisi liian aikaisin?

Tarkoitan siis sitä, että onko tää vaan selkeä ”nega” testi, kun ymmärtääkseni siis ovisplussahan on kun viivat on tasavahvoja (tai sävytys toisin päin), eli voiko tällaisesta testistä päätellä mitään? Tarkoitan, että mun mielestä mulla on tosi usein vahvat viivat jolloin niiden puolesta voisi ajatella oviksen olevan lähellä. Mutta esimerkiksi nyt ei sen pitäisi olla edes mahdollista kun edellisestä vasta se 12pvää.. ja testi näyttää tältä. eihän ne siis missään nimessä tasavahvat ole, mutta kunnon viivat kuitenkin. Tää on hankalaa kun ei oo sitä kunnon kiertoa et voisi oikeesti tikuttaa vaan sen hetken kierrosta. Toki nyt tikutin ihan mielenkiinnosta tässä kohtaa. :wideyed:

Tuntuu että elämä on yhtä purkkiin pissaamista!

Jos en ihan väärin muista, niin mun mielestä ei voi hirveästi päätellä ennen kun viivat on vähintään tasavahvat. Tai tietysti kai vahvistuvat viivat tarkottaa yleensä että lh-huippu on lähestymässä :scratch Mulla ei ite tässä kierrossa vahvistunut vähitellen ollenkaan, oli tosi haaleeta viivaa siihen asti kunnes yks aamu olikin jo tasavahvat. Joskus oon myös tainnut kuulla, että loppukierrosta joillain voi ovistesti vähän vahvistua, vaikka ei olisi raskaana.
 
Takaisin
Top