Raskaaksi 2021

Voin vähän avata mitä tossa artikkelissa sanotaan ja mitä muualtakin olen lukenut aiheeseen liittyen. Jos aihe alkaa kiinnostaa, niin hakusanalla "LH surge patterns" löytyy ainakin enkunkielistä tekstiä sekä myöskin selittäviä kuvia kuvahaulla. Joskus aikaisemmin tuli näitä vähän enemmänkin koluttua, kun kiinnosti :grin Mutta disclaimer, mä en ole terveydenhuollon ammattilainen eli nämä tiedot on saatu googlettamalla ja erinäisistä lähteistä, joiden luotettavuudesta en ota vastuuta. Suomeksi vastaavia artikkeleita en ole yrittänyt etsiä.

LH-hormonin pitoisuudet eivät aina mene niin, että ovat matalalla ja sitten tulee yksi huippukohta jonka jälkeen sitten ovulaatio tapahtuu. Tälläinen kuvio on tuon artikkelin mukaan noin alle puolella naisista ja se on se oletus, johon nämä liuskamalliset ovulaatiotestit perustuvat. Muita melko yleisiä kuvioita ovat 1) kaksi tai useampaa LH-huippua samassa kierrossa (tämä ei silti tarkoita että tapahtuisi useampia ovulaatioita) tai 2) nouseva ja koholla hetken aikaa pysyvä LH-pitoisuus.

Tästä hormonin nousun tavasta riippuen sitten voimme saada ovulaatiotesteillä erilaisia tuloksia. Lyhyellä LH-huipulla ovulaatiotesteistä voi olla hankalaa saada kiinni sitä huippua, koska hormoni nousee ja laskee niin lyhyen ajan sisällä. Kaksivaiheisessa hormoninousussa taas voi ovulaatiotestit näyttää ensin pos, sitten neg, ja taas pos.. Ja "tasaisessa" LH-huipussa testi jää useammaksi päiväksi näyttämään positiivista.

Näistä on sitten vähän vaikea mennä sanomaan, milloin se ovulaatio oikeasti tapahtuu. Eli aina ei voikaan luottaa siihen, että ovulaatio tapahtuu kuten ovulaatiotestipaketin ohjeissa sanotaan.:pompus: Kyllä se läpi kierron joka toinen päivä tallettelu lienee varmin tapa saada plussa, mutta kuka hitto jaksaa.. en minä ainakaan :hilarious:
 
Laitan tähän vielä vertailuksi kuvat. Tein äsken pc ja medigoon herkän 2h pidätyksellä, oli myös laimeampi pissa. Medigoon herkässä ei MITÄÄN ja pc näyttää kumminkin selkeää haamua.
 

Liitteet

  • IMG_20210114_131411.jpg
    IMG_20210114_131411.jpg
    21.7 KB · Katsottu: 160
Moikku, oon uus täällä ja nyt vasta uskallaudun kirjottaamaan.
Mutta siis mun kierto on 22pv ja nyt on menossa kp 12. Ovulaatio oli kp 8-9 ja eilen sit alkoi illalla menkkajomotukset. Tähän asti aina välillä jomottanut vasempaan munikseen ja välillä kohdun kohdalle.
Onko jollain ollu samaa oviksen jälkeen vai mitä tää on:arghh:
 
Kiitos sorbetti toivosta, terveisin yks lyhytluteaalivaiheinen!

Ihmemaanlapsella jännät paikat. Musta liuskat on ihan selvät plussat, josko digikin sen ymmärtäisi huomenna tai viimeistään ylihuomenna!

Kp 13. Huomiselle odottelen tasavahvoja viivoja ovistikkuun. "Pikkusen" avauduin miehelle tästä yrittämisen vaikeudesta ja hän päätti, et nyt yritetään ihan tosissaan. Taktiikkana joka toinen päivä seksiä. Mies siis suostui alunperin vuoden yritykseen, joka loppui loppuvuodesta. Nyt sain lisäaikaa puoli vuotta. Meillä pitkä yrityshistoria (kolmosta yritettiin 5 vuotta) ja ikää 38, siksi oli ajatuksena et yritettäisi se vuosi ja sit pillit pussiin. Mut jippii, puoli vuotta lisäaikaa, paitsi että päätin et tän aamun touhut johtaa plussaan, dpo - 2.:hug003
 
Moikku, oon uus täällä ja nyt vasta uskallaudun kirjottaamaan.
Mutta siis mun kierto on 22pv ja nyt on menossa kp 12. Ovulaatio oli kp 8-9 ja eilen sit alkoi illalla menkkajomotukset. Tähän asti aina välillä jomottanut vasempaan munikseen ja välillä kohdun kohdalle.
Onko jollain ollu samaa oviksen jälkeen vai mitä tää on:arghh:

Paha kyllä sanoa. Ootko varma oviksen ajankohdasta?
 
Mulla ei niin minkäänlaisia fiiliksiä. Kp5.

Toisaalta viimekerralla pääsin rv 7 asti ennenkuin rupes mietityttämään ja tulikin plussa. Ei siis olleet menkat varsinaisesti myöhässä kun aiemmat kierrot oli niin pitkiä, ei tullut ees mieleen että oiskin voinut tärpätä. Täällä hihkuin silloin et jes, menkat alkaa, kerrankin normaali kierto. Kun tuli punertavaa vuotoa. Sit ainakaan selvis et siellä olikin hematooma (ja alkio).

Mitä tulee noihin testailuihin.. täällä oli ainakin ennen mahollisuus piilottaa viestit joltain tietyltä käyttäjältä jos ei niitä halua tehdä. Muistan samanlaisen tapauksen omana yritysaikana, kun joku oli joka kierto raskaana mut sit ei oltukaan ja jatkuvasti plussia. En nyt sit tiedä. Rankka tilanne varmaan, oli trolli tai ei. Jostainhan sekin kumpuaa.
 
Moikku, oon uus täällä ja nyt vasta uskallaudun kirjottaamaan.
Mutta siis mun kierto on 22pv ja nyt on menossa kp 12. Ovulaatio oli kp 8-9 ja eilen sit alkoi illalla menkkajomotukset. Tähän asti aina välillä jomottanut vasempaan munikseen ja välillä kohdun kohdalle.
Onko jollain ollu samaa oviksen jälkeen vai mitä tää on:arghh:
Normaalia mun nähdäkseni :) Keltarauhanen siellä kasvaa ja se voi aiheuttaa kipuja, kuin tietysti myös muuttuvat hormonitasot aina aiheuttaa monenmoista. :)
 
Mulla ei niin minkäänlaisia fiiliksiä. Kp5.

Toisaalta viimekerralla pääsin rv 7 asti ennenkuin rupes mietityttämään ja tulikin plussa. Ei siis olleet menkat varsinaisesti myöhässä kun aiemmat kierrot oli niin pitkiä, ei tullut ees mieleen että oiskin voinut tärpätä. Täällä hihkuin silloin et jes, menkat alkaa, kerrankin normaali kierto. Kun tuli punertavaa vuotoa. Sit ainakaan selvis et siellä olikin hematooma (ja alkio).

Mitä tulee noihin testailuihin.. täällä oli ainakin ennen mahollisuus piilottaa viestit joltain tietyltä käyttäjältä jos ei niitä halua tehdä. Muistan samanlaisen tapauksen omana yritysaikana, kun joku oli joka kierto raskaana mut sit ei oltukaan ja jatkuvasti plussia. En nyt sit tiedä. Rankka tilanne varmaan, oli trolli tai ei. Jostainhan sekin kumpuaa.

Jos viittaat minuun niin ei ole pakko lukea. En minäkään lue kaikkia viestejä. Samalla tavalla Ihmemaanlapsi ennen laittoi kuviaan eikä kukaan vetänyt herneitä. Laitan vastedes plussa vai ei sivulle kun täällä ei haluta minua.
 
Joskus ärsyttää suunnattomasti kun jotkut ihmiset eivät osaa käyttäytyä. Mutta ehkä heillä on omia ongelmia ja niitä purkaa sitten jonkun muun mollaamiseen. Trollit sun muut. Kaikilla on oikeus ihan samalla tavalla täällä kirjootella ja laittaa kuvia. Mutta annan noiden mennä toisesta silmästä ja ohi. Ei haittaa minua. Tälläinen pieni avautuminen ja itseäni puolustan trolliksi epäilijöille koska siihen on oikeus
 
Mitä tulee noihin testailuihin.. täällä oli ainakin ennen mahollisuus piilottaa viestit joltain tietyltä käyttäjältä jos ei niitä halua tehdä. Muistan samanlaisen tapauksen omana yritysaikana, kun joku oli joka kierto raskaana mut sit ei oltukaan ja jatkuvasti plussia. En nyt sit tiedä. Rankka tilanne varmaan, oli trolli tai ei. Jostainhan sekin kumpuaa.
Tää löytyi kun menee käyttäjän profiiliin, sieltä voi klikata "Ignore".
 
Jos viittaat minuun niin ei ole pakko lukea. En minäkään lue kaikkia viestejä. Samalla tavalla Ihmemaanlapsi ennen laittoi kuviaan eikä kukaan vetänyt herneitä. Laitan vastedes plussa vai ei sivulle kun täällä ei haluta minua.
Oli lähinnä niille vastauksena jotka pohtivat onko trolli vai ei. Mun puolesta voit kyllä testejä laittaa, mut suosittelen kanssa sitä verikoetta!
 
Jos viittaat minuun niin ei ole pakko lukea. En minäkään lue kaikkia viestejä. Samalla tavalla Ihmemaanlapsi ennen laittoi kuviaan eikä kukaan vetänyt herneitä. Laitan vastedes plussa vai ei sivulle kun täällä ei haluta minua.

En usko että ketään varsinaisesti ne testien kuvat häiritsee, vaikka toki plussa vai ei on ehkä parempi niiden arvailujen kanssa. Mutta ehkä se kun jos niissä testeissä ei mitään näy ja menkatkin on olleet jo niin se sit turhauttaa ainakin itseä jos ei toinen pysty hyväksyä negaa. Ja että kun itse ainakin hyväksyn negat ja jos menkat alkaa niin tiedän että uuteen kiertoon vaan. Siinä yhdessä sinun testissä eilen näin hailukan joten ehkä se verikoe olisi tosiaan paikallaan, tuossa rfsussa tosin en näe mitään valitettavasti.
 
Ihmemaanlapsi: Mäkään en kyllä sinuna vielä menettäisi toivoa! Paljon on digeistä saanut lukea hyvää, mutta itselläni viikkonäyttöiset on kulkeneet aina jäljessä. Ehkä oon vanha tässäkin asiassa, mutta luottaisin tikkuihin noin aikaisessa vaiheessa.
 
Laitan tähän vielä vertailuksi kuvat. Tein äsken pc ja medigoon herkän 2h pidätyksellä, oli myös laimeampi pissa. Medigoon herkässä ei MITÄÄN ja pc näyttää kumminkin selkeää haamua.

Noi pc:n viivat on kyllä selkeitä! Mulla oli onnistuneessa raskaudessa dpo 13 tuollaiset viivat kun sulla tuossa kuvassa nyt. Ja kyllä dpot oli oikein, se varmistui varhaisultrassa. Suosittelen kans, että 2-4päivän päästä teet digin vasta ja aamupissasta :)
 
Noi pc:n viivat on kyllä selkeitä! Mulla oli onnistuneessa raskaudessa dpo 13 tuollaiset viivat kun sulla tuossa kuvassa nyt. Ja kyllä dpot oli oikein, se varmistui varhaisultrassa. Suosittelen kans, että 2-4päivän päästä teet digin vasta ja aamupissasta :)

Katsoin muuten kuivana tuota medigoon herkkää uudelleen ja siinäkin on viiva mutta huomattavasti heikompi kuin pc. Voihan mun dpo olla jo sen 10, mutta tosiaan su aikaisintaan pitäisi menkkojen alkaa jos 26pvn kierto tässä kuussa.
 
Hei!

Toivoisin keskustelun pysyvän hyvän maun rajoissa. Ketään ei ole syytä loukata. Häiritsevät viestit voi jättää huomiotta tai ilmiantaa ylläpidolle.

Täällä on myös ohjeet, jos jonkun käyttäjän viestit haluaa piilottaa.

Tiirailtavat testikuvat suosittelen lataamaan pääasiassa Plussa vai ei-ketjuihin, ettei tämä ketju täyty pelkästään niistä.

Terveisin Bella Swan, ylläpitäjä
 
Takaisin
Top