Raskaaksi 2021

Joillakin alustoilla on mielestäni ihan hyviä sääntöjä olemassa.

Esimerkiksi testikuvien suhteen, että max 2 postausta per päivä, ei muokattuja kuvia, ei avattuja testejä, ja testin yhteydessä on mainittava kiertopäivä/dpo jos se on tiedossa.

Mielestäni tälläiset säännöt jollain tapaa tuovat turvaa ja varmistavat sitä, että foorumi on vertaistuen paikka, eikä sellainen, joka ruokkii ahdistusta ja lisää henkistä pahoinvointia (koska onhan helppo esim kehottaa toista tekemään uusia testejä, jos ei tiedä taustoja).

Ihmemaanlapsi toivotaan vahvistumisia :Heartpink ilmeisesti eroja on paljon mitkä testit näyttävät plussaa missäkin vaiheessa. Jostain miljoonien läpi netissä selattujen kuvien välissä näin kuvan missä herkällä testillä oli saatu heikommat plussat kun tuolla normitestillä. Jossain näillä foorumeilla taisi olla? Kyllä nuo pc:n testit näyttävät ainakin selkeiltä plussilta :)

Maanantaina testailin viimeksi tosiaan tuolla raskauskeijun onestepin herkällä puikolla, mistä kyseenalainen haamulainen saattoi näkyä. Tosin luulen, että oli viivan paikka? Tänään testailin kp30 pc liuskalla ja puhdas nega sieltä tuli. Oli niin vahvat (haave?)tuntemukset oireista, että oli pakko testaa. Menkoistakaan ei kyllä mitään tietoa, ei ole kyl ikinä ollut todella säännöllinen kierto, eli kai sitä toivoa on niin kauan kunnes menkat saapuvat :happy8

Kolmonen onnittelut! :love7

Avena, varmasti tällä hetkellä sinun omaa kuormitustasi lisää myös tuo jatkuva testailu. Muistan, kuinka esikoista yrittäessä oli muutamaan kertaan haamuja testeissä joita näin vain minä, ja niukasta vuodosta huolimatta en halunnut uskoa negatiiviseen tulokseen, ja jälkikäteen ajateltuna uskon että näin viivanpaikan tai sitten toiveviivan, mutta en oikeaa plussaa. En valitettavasti näe testeissäsi juurikaan mitään, ja vuodon tultua yhdyn siinä muihin, että verikoe on nyt se varmin varmistus, eikä testailu enää ainakaan helpota sun oloa. Sen verran montaa eri merkkiäkin olet kokeillut ja kaikissa samaa tulosta.

Itseäni juurikaan ei häiritse monet kuvat, ja ymmärrän että voit olla hyvin ymmällään tilanteesta. Vinkkinä näin itseltäni kokemukseni perusteella, että testaamisen lopettaminen voi olla hyvin vapauttavaa kun sen vaan tekee - sitten ei asia ole mielessä enää alati.

Raskaaksi tulemiseen ja tämän uuden kierron osalta stressi voi hankaloittaa raskauden aluilleen saattamista huomattavasti, ja stressi voi joskus jopa niukentaa vuotoja tai jättää vuodot kokonaan pois. Sinuna ehkä kävisin mahdollisesti lääkärissä tsekkauttamassa onko kaikki ok, peruslabrat ja mahdollinen gynekologinen ultraääni (yksityiselle mentävä, ellei ole vaivaa jolloin perusterveydenhuoltoonkin voi päästä) ja samalla saisit myös lähetteen verikokeisiin, mikäli olet niin varma raskaudesta tällä hetkellä vaikka testeissä ei mitään selkeää ole toistaiseksi näkynyt.

Omanapa,
Kp15 ja melkonen vihlaisu vasemmalla ylösnoustessa ruokapöydästä :joyful: Ovista kun ei oo tikutellu niin en vedä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, menkkoihin aikaa 12päivää:grin eli jos ei näy niin sit vasta testi. Hyvillä fiiliksin, talletteluja joka 2. Pvä ja huomenna alkaa terot taas :happy: Tykkään toisaalta, kun on varmuus että kolmantena päivänä terojen lopetuksesta menkat alkaa, ei tarvii pähkiä mihin ne on kadonneet :biggrin vaikka en tykkää hormoneja syödä, en sit niin yhtään.

Mulla oli kohdun ulkoinen sellainen, jota en testillä saanut kunnolla kiinni. Viivat oli ihmeen hailuja, mutta kivut ajoi päivystykseen vuodon kanssa ja siitä selvisi et vasemmassa munajohtimessa oli alkanut raskaus, mutta tietenkin väärässä paikassa. Ultralla todettiin ja veressä oli hormonia, mut oudosti ei testi vaan reagoinut. :pale Olin kyllä tosi kipeä ja vuotoa oli osittain vatsaontelossa, mutta sain jäädä seurantalinjalle, kun keskenmeno oli jo spontaanisti käynnissä. Siitä jäi mulle sellainen kammo pitkäksi aikaa et testasin aina silloinkin, kun kuukautiset oli menneet ohi (turhaahan se varmasti oli, mutta sen takia, etten enää tietämättäni olisi siinä tilanteessa, että luotan kuukautisten poisjäämiseen jos olen raskaana, opin siis että vuodosta huolimatta voi olla raskaana, mutta että se ei aina kerro myöskään normaalista raskaudesta). Ja varmaan oli jäänyt vähän pelkoa siitä uusimisesta, vaikkei se testien teko sitä sinällään mihinkään muuttanut..
Eikä tarkoitus ole myöskään pelotella, ku:n kyllä huomaa jos sen saa. Mulla oli kova hartiapistoskin. Mutta kannattaa suhtautua tietyllä vakavuudella tuohon, jos testit pitkään haamuilevat. Itse ei voi asialle enempää tehdä kun käydä lääkärissä, jos tilanne sitä vaatii. Lääkäri osaa sitten hoitaa loput. :)

Zarar, mulla oli kans just vasemmas munanjohtimessa raskaus mutta mulla näytti testit tosi aikasin plussan ja tuli todella vahvat viivat testiin jopa tummemmat kun testiviiva.

Niin ja talleteltu on juuri kun tänään tuli se selkee ovisplussa kun oli ihan tumma ja vahvempi kun kontrolli.

Zarar, mulla oli kans just vasemmas munanjohtimessa raskaus mutta mulla näytti testit tosi aikasin plussan ja tuli todella vahvat viivat testiin jopa tummemmat kun testiviiva.

Ilmeisesti tässä on eroja! Oon lukenut monia, joilla korkeita hormoniarvoja mut myös niistä, joilla taas hormoni laahaa. Onneksi sullakin hoitui hyvin tuo keskenmeno. On nimittäin niin pirun kivulias ja muutenkin nuo keskenmenot henkisesti niin raskaita, niin ei olis ollut kivaa, jos olis joutunut ravaamaan lääkärissä useampaan otteeseen toimenpiteissä, jotta homma hoituu pois alta :bag:

Tulin vaan kertomaan että sain huijattua miehen lakanoiden väliin:hilarious: Kysyi ennen ku ruvettiin nukkuu et onko nyt jotku tärppipäivät? Kerroin etten tiedä koska hän takavarikoi mun ovis testit. Sitten kysyi et enkö oo laskenut päiviä? Teeskentelin etten tiedä mun kiertoa ku ei oo edellisen raskauden jälkeen ollut ku yhdet menkat vasta :hilarious: Mutta totta hitossa olen kartalla, mutta käytän kaiken energian asian peittelyyn.
Tänään Kp11, ovista odotan pe-su, vähän jännitän et tunnenko kun yleensä vasemman puolen ei oo kauheasti tuntuneet. Aion panostaa rennon tunnelman luomiseen loppuviikkoon ja toivon et ovis tulee ajallaan:p

Tulin vaan kertomaan että sain huijattua miehen lakanoiden väliin:hilarious: Kysyi ennen ku ruvettiin nukkuu et onko nyt jotku tärppipäivät? Kerroin etten tiedä koska hän takavarikoi mun ovis testit. Sitten kysyi et enkö oo laskenut päiviä? Teeskentelin etten tiedä mun kiertoa ku ei oo edellisen raskauden jälkeen ollut ku yhdet menkat vasta :hilarious: Mutta totta hitossa olen kartalla, mutta käytän kaiken energian asian peittelyyn.
Tänään Kp11, ovista odotan pe-su, vähän jännitän et tunnenko kun yleensä vasemman puolen ei oo kauheasti tuntuneet. Aion panostaa rennon tunnelman luomiseen loppuviikkoon ja toivon et ovis tulee ajallaan:p

just hyvä! :grin miten paljon touhutaankaan tätä miehen selän takana, minä ainakin :cool: en puhu testailuistani, kuvitelmistani kiinnittymisestä, eikä hän tiedä että täällä kirjottelen :stop::grin kerron kun olis oviksen aika ja toki jos jotain erityistä on:rolleyes:

just hyvä! :grin miten paljon touhutaankaan tätä miehen selän takana, minä ainakin :cool: en puhu testailuistani, kuvitelmistani kiinnittymisestä, eikä hän tiedä että täällä kirjottelen :stop::grin kerron kun olis oviksen aika ja toki jos jotain erityistä on:rolleyes:

Sama juttu :grin paitsi että mies kyllä tietää että kirjoittelen täällä, ja pitää mua jo sen perusteella aivan hulluna :oops: eilen kun sain pregcheckiin sen ekan plussan aamupäivällä, niin juoksin kyllä talon toisesta päästä itkien ja kiljuen keittiöön kun mies laittoi tiskejä. Olin meinaan edellispäivänä sanonut miehelle että jos nyt ei tule plussaa niin en kyllä jaksa enää tätä kiertojen seurailua yms.

Mäkään en oo kertonu miehelle, et missä vaiheessa mennään :grin

Mut hyvässä vaiheessa mennään. Kuvassa iltatikku ylempänä ja aamutikku alempana. Tämän enempää en tikuttele. Kroppa taitaa kiertojen osalta toimia niinku junan vessa. Aina on toiminut, siitä oon saanu olla onnellinen :rolleyes: Ja flo osaa ennustaa kierron hyvin, niin jatkossa luotan siihen.
En tiiä onko menny vähän överiksi tää kierto siinä mielessä, kun tuntuu ettei osaa ajatella yhtään muuta. Ja sit pettymys on iso, kun menkat alkaa :oops:o_O

Huh! Nuo kohdun ulkoiset on pelottavan kuulosia :wideyed:

Liitteet

• 20210115_073337.jpg
    20210115_073337.jpg
    18.9 KB · Katsottu: 129
mulla oli eilen se gyne, kun AMH-arvosta halusin kommenttia ja ultrauksen ennen ovista kerrankin, ja myös ohjeita jatkoon. no lääkäri totesi että arvo on ok (1,56) ja koska ultralla näkyi paljon munarakkuloita joista jopa kolme oli vielä kasvanut aika isoiksi (niistä yksi sitten valikoituu), niin sanoi että hyvin näyttää kaikki pelittävän eikä minusta löydä perustutkimuksilla hormonaalista vikaa. :) oviksen pitäisi olla viikonlopun aikana. seuraavaksi sitten miehen siemenneste pitäis tutkia ja sen jälkeen ihan lapsettomuuslääkärin kanssa suunnittelu, miten edetään jos ei ala tapahtua.

nyt siis yk11, kp11 ja lämmöt vielä alhaalla mutta eggikset jo kehissä. kp9 aloitettiin tallettelut, tänään vois jatkaa ja sit vielä kp13-14 jos ei lämmöt oo noussu :)

Tsemppiä jokaiselle joka pettymyksen kohdannut, täällä onkin paljon tekstiä tullut, kun itse pidin pienen tauon kun uusi kierto alkoi.

Ymmärrän hyvin heitä jotka ei meinaa negaan uskoa jos testit on haamuilut, kemiallinen raskaus on syvältä kun innostunut mieli ei tahdo uskoa että raskaus ei alkanutkaan.
Syksyn mittaan 2 kemiallista ja yksi varhainen km itellä, niin jotakin siitä ymmärrän

Ja plussanneille hirmuisesti onnea!
Tääl pakkasen koettelemana ootellaan et lauhtuis ja sais auton käyttöön ja pääsisi kauppaan..
Ite kun nyt kotiäitinä, odottelen ranteiden leikkauskutsua

Tsemppiä jokaiselle joka pettymyksen kohdannut, täällä onkin paljon tekstiä tullut, kun itse pidin pienen tauon kun uusi kierto alkoi.

Ymmärrän hyvin heitä jotka ei meinaa negaan uskoa jos testit on haamuilut, kemiallinen raskaus on syvältä kun innostunut mieli ei tahdo uskoa että raskaus ei alkanutkaan.
Syksyn mittaan 2 kemiallista ja yksi varhainen km itellä, niin jotakin siitä ymmärrän

Ja plussanneille hirmuisesti onnea!
Tääl pakkasen koettelemana ootellaan et lauhtuis ja sais auton käyttöön ja pääsisi kauppaan..
Ite kun nyt kotiäitinä, odottelen ranteiden leikkauskutsua
Kiitos että ymmärrät.
Nyt on pakko uskoa että negaa se olikin. Tein digitaalisen testin joka eilen tuli postissa kun edellinen oli viallinen. Negaa näyttää. En taida enää jaksaa uskoa että,enää raskaudun. Kyllä se 2 v takainen abortti taisi olla virhe. Ja nyt kaduttaa enemmän kun mikään. Menee jo masennuksen puolelle...ei tämä elämä enää maistu. Tuntuu nyt sille. Pahoittelen rankkaa avautumistani näin hienona vkln pakkasaamuna.

Kiitos että ymmärrät.
Nyt on pakko uskoa että negaa se olikin. Tein digitaalisen testin joka eilen tuli postissa kun edellinen oli viallinen. Negaa näyttää. En taida enää jaksaa uskoa että,enää raskaudun. Kyllä se 2 v takainen abortti taisi olla virhe. Ja nyt kaduttaa enemmän kun mikään. Menee jo masennuksen puolelle...ei tämä elämä enää maistu. Tuntuu nyt sille. Pahoittelen rankkaa avautumistani näin hienona vkln pakkasaamuna.
Tsemppiä avena, mä uskon että nää tunteet on meistä monille tuttuja. Uutta kiertoa kohden vaan :) sullahan ei tainnut olla vielä kuitenkaan kovin montaa yrityskiertoa vielä takana? Ovistikut nyt vaan käyttöön ja vasta sitten raskaustestiä kun menkat on selvästi myöhässä, niin et stressaannu niin paljoa raskautumisesta. :happy: vaikka hyvä mun on puhuu ku itse varmaan testaan malttamattomana jo dpo 8 alkaen :hilarious:

Mun mies myös tietää että kirjoittelen täällä. Täytyy myöntää että eilen pikaisesti yritin etsiä ovistestejä mutta en löytänyt. Yritin ajatella rationaalisesti että kunhan nyt vain heilutellaan peittoa loppuviikosta niin se riittää:hilarious:

Tänään apteq normi puikolla plussa, dpo taitaa olla 10-11, kp 24/26-28. Tosiaan eilen ei näyttänyt digi muutakuin että ei raskaana mut kai sitä nyt raskaana ollaan ku 5 pc näyttää plussaa, kaks apteekin ultraa ja nyt tämä apteq testi :p

Liitteet

• IMG_20210115_102157.jpg
    IMG_20210115_102157.jpg
    13.2 KB · Katsottu: 232
Takaisin