Raskaaksi 2021

Laskeskelin tässä et jos tästä kierrosta tärppäis, la ois joulukuun puolessa välissä. Ovis ei oo vielä ollut ja nyt mietin jos kuitenkin ottaisi varman päälle tän kierron.

Mulla ei oo mitään loppuvuoden lasta vastaan sinänsä, mut pelko että toinenkin lapsi syntyis etuajassa ja olisin sairaalassa kun esikoisen syntymäpäivät olisi. Tai sit pelottaa että olisin jouluna synnärillä. Pitäisikö sen takia odottaa vielä seuraavakin kierto?

Millä todennäköisyydellä edes raskautuisin nyt, tai myöhemmin? Kun tietäisi..
Fifty-sixty. Meillä oli la joulukuun puolivälis ( the osuma oli maaliskuun loppupuolella) ja synty viikkoa etukäteen. En ollut jouluna enkä uutenavuotena osastolla :)

Fifty-sixty. Meillä oli la joulukuun puolivälis ( the osuma oli maaliskuun loppupuolella) ja synty viikkoa etukäteen. En ollut jouluna enkä uutenavuotena osastolla :)
No joo. Mulla esikoisen la oli 1.1. et jännitti kyllä kans mut se vähän kusahti koko homma ja syntyikin jo marraskuun lopussa :rolleyes: pelko että tokan kanssa kävis sama juttu. Ehkä me nyt mennään sillä tjottailulla ja murehditaan sitten jos tarvii.

Mä toivon alkuvuoden vauvaa ja sen takia odotetaan vielä kahdet menkat ennen yrityksen aloittamista.
Alunperin haluttiin siis joka tapauksessa odottaa et esikoinen täyttää vuoden (huomenna :love017), mutta odotetaan vielä pari kk lisää.
Haluaisin kuitenkin n. 2v ikäeroa.
Vaikka esikoisesta raskauduin helposti ja nopeasti, tiedostan ettei toinen välttämättä niin helposti tule ja jos aikaa menee niin en aio lopettaa yritystä kesken sen takia ettei loppuvuoden vauvaa tulisi.

Mä toivon alkuvuoden vauvaa ja sen takia odotetaan vielä kahdet menkat ennen yrityksen aloittamista.
Alunperin haluttiin siis joka tapauksessa odottaa et esikoinen täyttää vuoden (huomenna :love017), mutta odotetaan vielä pari kk lisää.
Haluaisin kuitenkin n. 2v ikäeroa.
Vaikka esikoisesta raskauduin helposti ja nopeasti, tiedostan ettei toinen välttämättä niin helposti tule ja jos aikaa menee niin en aio lopettaa yritystä kesken sen takia ettei loppuvuoden vauvaa tulisi.
Ihan fiksuja mietteitä. Ja onhan se lapsellekin kiva olla vuoden ensimmäisten joukossa toisaalta. Sillä on kuitenkin suuri merkitys kun mietitään eskari ja kouluaikoja. Ei tietty kaikkien kohalla, mut joidenkin. Onnea etukäteen 1 vuotiaalle!

Mullahan oli aluksi just toi sama kun esikoista alettiin yrittää, et ei loppuvuoden vauvaa! Sit siin vaiheessa kun yritystä oli kulunu jo pidempään, ei ees tullu asiaa mietittyä. Vuosihan siinä meni.

Mä lataan varmaan liikaa odotuksia sille et oon jäljittäny kiertoni ja ovikseni niin hyvin et kerrasta tärppäis. Kun ei sekään välttämättä riitä et osaat ajottaa homman oikein.

Myökii meinattiin et oottelis kuukauden pari ja jatkais yrittämistä, että tulisi alkuvuoden vauva, mut ollaa täs jo puol vuotta yritetty ni päädyttii siihe tuloksee et ei ruveta eriksee taukoilemaa :grin mielessä pyöriny myös toi koronarokote, pitäskö oottaa et sen saa ja jatkaa sitten yrittämistä. Mut ottaisinko edes koko rokotetta ni sekin vielä auki :troll: biologine kello kuitenki molemmilla tikittää ja ikää tulee lisää ni ei täsä ny enää ruveta jarruttelemaa turhanpäite :dance011

Mä myös joskus toivoin alkuvuoden vauvaa tai kesävauvaa. Nyt etenkin tuon varhaisen KM ja KU:n jälkeen on ajatukset muuttuneet. Että ihan sama milloin vauva syntyisi, kunhan terveen lapsen saisi ja vielä sinne syliin asti. :Heartred Toki tässä ikäkin on otettava huomioon, itse täytän 31 ja mies 42. Vielä on aikaa ja onneksi meidän iät on niin päin, että mies on se vanhempi. Mutta ollaan me siitä puhuttu, että jos useampaakin lasta toivotaan, niin ei viitsitä odotella. Ja kun näköjään ensimmäisen saamiseenkin voi mennä aikaa..

Täällä on ovista tikuteltu ja viivat vahvistumaan päin. Nyt kp 11. Veikkaan ovistestiin plussaa kp 12-14 välille. :smiley-bounce012 Tallettelut aloitettu hyvällä fiiliksellä. :hug003 Täällä ainakin Beanen jakoi hyviä "poppaskonsteja" raskautumiseen, mitkä oon nyt ottanut tähän kiertoon käyttöön. :joyful: Katsotaan kuinka käy!

Muokattu viimeksi:
Mä myös joskus toivoin alkuvuoden vauvaa tai kesävauvaa. Nyt etenkin tuon varhaisen KM ja KU:n jälkeen on ajatukset muuttuneet. Että ihan sama milloin vauva syntyisi, kunhan terveen lapsen saisi ja vielä sinne syliin asti. :Heartred Toki tässä ikäkin on otettava huomioon, itse täytän 31 ja mies 42. Vielä on aikaa ja onneksi meidän iät on niin päin, että mies on se vanhempi. Mutta ollaan me siitä puhuttu että jos useampaakin lasta toivotaan, niin ei sitä aikaa ikuisesti ole. Ja kun näköjään ensimmäisen saamiseenkin voi mennä aikaa..
mekin aloitettiin yritys keväällä (eli lykättiin muutamalla kuukaudella ajatuksena että mieluummin alkuvuoden kuin loppuvuoden vauva), mutta nyt vuoden yrityksen jälkeen ei paljon kiinnosta milloin se vauva syntyisi, jos vaan syntyisi <3 ei sitä silloin aloittaessa osannut ajatella tällä tavalla, mutta niinhän se ajan kulu ja tapahtumat (kemiallinen) muuttaa ihmistä.

Itse olen syntynyt vuoden viimeisinä päivinä ja toinen lapseni vuoden ensimmäisinä päivinä. Itse jouduin aika nuorena kouluun 6-vuotiaana ja tuntui, että olin tosi nuori kouluun enkä aina meinannut jaksaa keskittyä. Oma lapsi oli jo 7,5v, kun koulut alkoi. Hänelle meinasi olla aika tylsää eskarissa, kun oppi jo lukemaan ja koulussa aina kaikkia tosi paljon edellä kaikessa ja tylsistyi vähän sielläkin. 18-vuotissynttäreitä itse sain odottaa koko pitkän vuoden, että olisin täysi-ikäinen, mutta sen jälkeen oli enemmän ehkä viisautta saanut vuoden varrella. Että onhan noita plussia ja miinuksia molemmin päin. :)

Itse ehkä toivoisin loppuraskautta keväälle tai alkukesään, jotta ei tarvitsisi mahduttaa talvivaatteita jättimasun päälle.

Meillä esikoinen syntynyt toukokuussa. Kevätvauva oli kyllä kiva ja ajattelin muutama kuukausi sitten, että toinen kevätvauva olisi kiva ettei tarvisi olla kesähelteellä raskaana. Hautasin kuintenkin senKIN ajatuksen tosi nopeasti ja jos tästä kierrosta raskaudun niin la marras-joulukuun vaihteessa:smiley-angelic001 Ite oon loppuvuoden lapsi ja hyvin ollaan pärjätty. Ainut mikä ärsytti oli se kesä kun kaverit pääsi baariin ja itellä oli ikää vasta 17v:smiley-angry017

Heippa!

Tulen minäkin tänne hakemaan vertaistukea. Kirjoitin tämän saman viestin myös vauvapalstan samantyyliseen keskusteluun, mutta onkohan täällä aktiivisempaa? Meillä yritystä takana muutama kuukausi. Nyt tämä on toinen kierto, jossa käynnissä kunnon yritykset. Nyt elellään piinapäiviä. KP 28/29-31 tällä hetkellä. Hormonitoimintaa sotkemassa esikoisen imetys, jonka lopetin äskettäin.

Stressiä ja väsymystä meillä molemmilla. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta, mutta nyt tunne, ettei ehkä olekaan niin helppo homma.

Mukavaa, kun täällä on tällainen vertaistukikeskustelu. Voin täysin samaistua tuohon, miten kurjalta menkkojen alkaessa tuntuu. Itsellä ehkä havaittavissa myös katkeruutta ja kateutta noita raskausilmoituksia kohtaan, vaikka yritän aina iloita toisten puolesta.

Kauhulla odotan nyt menkkoja alkavaksi, kun tiedossa on taas jonkinasteinen romahdus omaan mielialaan. Tähän mennessä olen seurannut kiertoa ja ovulaatiota Flo-sovelluksella, mutta ensi kuussa ajattelin ottaa ihan tikut käyttöön.

Tällä hetkellä on oikeita tai kuviteltuja oireita joko tulevista menkoista tai jostain muusta. Viime kierrossa olin jo ihan varma kiinnittämisestä ja petyin niin pahasti menkkojen alkaessa, etten uskalla enää edes toivoa mitään.

Tsemppiä kaikille!

Ps. Miten voi olla näin iloinen jostain hiton limoista? :hilarious: Mulla on varmaan ensimmäistä kertaa ikinä kunnon munanvalkuaisovislimoja. Ennen on ollut sitä tahmasta, sit voidemaista, jonka jälkeen vetistä ja sen lisäksi enemmän tai vähemmän tota tahmasta mukana. Melkein jo uskaltaisin väittää näiden limojen olevan poppaskonstien ansiota. Ovistestissä lähes tasavahvat viivat nyt iltapäivästä. Jospa huomenna olisi plussa. :angelic:

Mä tein löydön meidän yläkerran vessasta. En oo näköjään kertaakaan siivonnut muuton jälkeen sitä kun en käytäkään ja nyt siivosin yhdessä lasten kans niin sieltähän löytyi vino pino raskaus ja ovistestejä. Meillä siis vessojen siivous kuuluu miehelle. Oon hankkinu ne ennen muuttoa koska laatikossa oli vanha osoite. Onneksi päiväyksiä oli vielä jäljellä. Ja hei me muutettiin syyskuussa.

Täällä ei mitään ihmeellistä kerrottavaa. Menossa on dpo 2 eli vielä ei pitäisikään mitään oloja suuntaan tai toiseen olla. Katotaan ens viikolla miten hyvin onnistun kehittämään oireita. Kohdunnapukka oli laskeutunut selkeästi siitä mitä oli muutama päivä sitten mutta sehän ei tässä vaiheessa kerro vielä yhtään mitään.

Tänään tuli niiiiin järkyt ovistuskat että kaivoin tikut kaapista ja todella vahvat viivat tuli, tässä kärvistellyt useamman tunnin kivuissa, ei oikein kävelläkään kärsi. Viimeksi kun oli tämmöstä, xet useamman päivän pahaolo, ja lievät muniskivut ja ovispäivänä maximaaliset kivut niin siitä kierrosta plussasin, tosin meni kesken sitten. Mut..saa nähä. Toissapäivänä peitot heilui, peräti 3 x...

Nyt julkaistiin uusi äitiyspakkauskin ja vauvankaipuu on ihan älytön:sad010

Ikinä ei ole nuo äitiyspakkaukset oo iskeny muhun samalla tavalla kuin tämä uusi:shy:
Mutta mullakin se vauvankaipuu jotenkin kouraisi sisältä kun katsoi tuota pakettia:sad010

ON: täällä dpo 9 ja eilisestä asti ollut välillä vihlovia kipuja ja menkkajomotuksia. Nännipihat ja rinnat turvoksissa ja hieman arat:nailbiting: tein aamulla raskauskeijun onestepin joka tuli ovistestien kylkiäisenä ja se näytti puhdasta negaa:singing:
Ja tosiaan sen oletetun kiinnittymisvuodon jälkeen kun oon käyny vessassa niin on pitäny tarkistaa onko tullu verta:banghead: On tää vaa niin ahdistavaa kun ei tiedä millon tärppi käy...

Itse olen syntynyt vuoden viimeisinä päivinä ja toinen lapseni vuoden ensimmäisinä päivinä. Itse jouduin aika nuorena kouluun 6-vuotiaana ja tuntui, että olin tosi nuori kouluun enkä aina meinannut jaksaa keskittyä. Oma lapsi oli jo 7,5v, kun koulut alkoi. Hänelle meinasi olla aika tylsää eskarissa, kun oppi jo lukemaan ja koulussa aina kaikkia tosi paljon edellä kaikessa ja tylsistyi vähän sielläkin. 18-vuotissynttäreitä itse sain odottaa koko pitkän vuoden, että olisin täysi-ikäinen, mutta sen jälkeen oli enemmän ehkä viisautta saanut vuoden varrella. Että onhan noita plussia ja miinuksia molemmin päin. :)

Itse ehkä toivoisin loppuraskautta keväälle tai alkukesään, jotta ei tarvitsisi mahduttaa talvivaatteita jättimasun päälle.
Jep, juuri näin. Eräällä tutulla alkuvuodesta syntyneellä suurin osa kavereista oli edellisen vuoden puolella syntyneitä, mikä oli vähän tylsää koulussa, mutta aina ei voi elinympäristöään valita pienellä paikkakunnalla.

Mulla on kaksi kesävauvaa, ihanaan aikaan syntyivät. Kolmas olikin vuoden viimeisinä päivinä, yritystä oli 5 vuotta ennen tärppiä. Ihan sama syntyykö jouluna vai juhannuksena kunhan tulis raskaaksi.

Ja aidosti huippu juttu niille jotka pystyy helposti raskautumaan ja päättämään syntymäkuukauden, ootte onnellisessa asemassa!

Muokattu viimeksi:
Takaisin