Raskaaksi 2021

Mulla lapset syntyneet tammikuu, helmikuu, maaliskuu x2, huhtikuu, Elokuu ja lokakuu. Joten saas nähä miten nyt menis jos vain tärppi tulis.

Meillä lapset on helmikuu, maaliskuu, kesäkuu, heinäkuu ja marraskuu. Mä itse olen marraskuussa kans ja lapsena ärsytti olla yks luokan nuorimmista mutta mitä enemmän tulee ikää niin sitä parempi on mitä nuorempi omasta vuosikerrasta.

Mä en millään jaksais odottaa että pääsee testaamaan.

Voih, mulla alkoi tuhrutteluvuoto. Eli menkat alkaa parin päivän sisään :sad001 Mietinkin jo näitä mahakipuja, että varmaan enteilee. Veti kyllä mielen matalaksi vaikka osasin jo varautua. Ensi kuuksi tosiaan ovulaatiotestit varattuna. En ole ennen sellaisia käyttänytkään, joten pitää vähän perehtyä. Eli pian alkaa yk 3.

Mä en ole oikeastaan edes miettinyt, että mikä kuukausi olisi lapsen syntymälle paras. Kunhan vain raskautuisi ja saisi lapsen, muulla ei ole väliä
:Heartred

Mutta toki, jos raskautuisi helposti, niin varmasti vähän suunnittelisi myös mahdollista syntymäkuukautta.

Itselläkin aiemmin oli pieni päähän pinttymä siitä, kuinka alkuvuoden/kevään lapsi olisi kiva saada, mutta nyt kun yritystä on jo hetken aikaa takana, ymmärtää paremmin, mikä on itselle tärkeää. Ei haittaa syntymäaika joulukuussa, kunhan vain tärppäisi ja saisi terveen vauvan syliin :Heartred
Kyllä sitä edelleen silti ajattelee kuinka lapselle olisi kiva syntyä alkuvuoden puolella, etenkin kun itse kokenut loppuvuoden ’haitat’ :laughing002

on: täällä taitaa kierto pitkittyä, ei ole vielä ovulaatiotesteissä positiivista, vaikka jo kp16. Mulla on epäsäännöllinen kierto, joka on nyt vaihdellut 31-42 väliä. Ei auta kuin odotella ja toivoa parasta :love7

Täällä haaveissa vauva, eilen alkoi menkat! Vihdoin, kierron pituudeksi tuli 56 päivää. Sain lääkäriltä luget, menkat eivät ilman apuja ala..

Tässä kierrossa ajattelin kokeilla royal geleetä ja akupunktiota, voi olla ihan humpuukia, mutta ei siinä mitään häviä jos kokeilee.

Meillä lapset syntyneet toukokuu,heinäkuu ja lokakuu. Onhan toi kesän vauva vaan helpompi kun ei tarvi pukea toppavaatteita pienelle päälle, mutta juurikaan muuta mitään merkittävää syytä en näe ajankohdalla, eikä kyllä yhtäkään raskautta ole suunniteltu ennalta että mikä aika olis paras. Muistan kuopuksen syntymän kun oli hellejakso just sillon ja oli helppo lähteä ulos ja kaupoille kun ei tarvinut pukea montaa kerrosta vaatetta päällle.:dance008

Meillä lapset on helmikuu, maaliskuu, kesäkuu, heinäkuu ja marraskuu. Mä itse olen marraskuussa kans ja lapsena ärsytti olla yks luokan nuorimmista mutta mitä enemmän tulee ikää niin sitä parempi on mitä nuorempi omasta vuosikerrasta.

Mä en millään jaksais odottaa että pääsee testaamaan.

Ihanaa kun täällä on muitakin joilla jo lapsia enemmän kun kolme. :hello

Mulla itellä heittää ajatukset toisinaan vuoristorataa tän viidennen kanssa että jaksaako sitä ja miten pärjää jne, ja varsinkin kun kuopuksen synnytys oli niin vaikea ja kipeä, että vannoin sen olevan viimeinen kerta..:laughing002
Meillä tosiaan kaksoset täyttää jo 14v, keskimmäinen 12v ja kuopus 3v, että uskoisin kyllä vauvan mahtuvan vielä hyvin tähän meijän sakkiin! :love017

Musta on kiva että jotkut pystyy suunnittelemaan esimerkiksi lasten ikäerot helpommin ja näin. Kyllä se välillä särähtää korvaan mut yleensä vaan hymyilen ja onnittelen. Mutta on myös käynyt niin että sitä on loukattu esimerkiksi korostamalla omaa hyvyyttään ja geenejään.

Kierto käynnistyi eilen ja nyt taas jännitetään kovasti tuleeko ovulaatiota, keskustelusta innostuneena laskin milloin olis laskettu aika. Joulupäivälle menis <3

Täällä haaveissa vauva, eilen alkoi menkat! Vihdoin, kierron pituudeksi tuli 56 päivää. Sain lääkäriltä luget, menkat eivät ilman apuja ala..

Tässä kierrossa ajattelin kokeilla royal geleetä ja akupunktiota, voi olla ihan humpuukia, mutta ei siinä mitään häviä jos kokeilee.

Ihan mielenkiinnosta, millaista akupunktiota ajattelit kokeilla? En ole aikaisemmin kuullut, joten olisi kiva tietää lisää :)

Mun lapset on syntyny helmikuussa, syyskuussa ja lokakuussa. Jos tästä kierrosta plussaisin (dpo9 nyt) niin laskin just et laskettu aika olis marraskuussa, mun synttäripäivänä. Olis aika täydellinen "synttärilahja". :Heartred

Aamu alkanu menkkajomoilla. Kunpa ei enteilis lähestyviä menkkoja. :sorry: Eilen illalla tein hätähousuna testin ja tuli räikyvä viivanpaikka. Huomenna ajattelin testailla uudestaan.

Liityn mukaan ryhmään :)
Meillä lapset syntyneet 2/15 ja 1/17.
Kahdesti olen kuopuksen jälkeen raskaana ollut, mutta vauvaa niistä kummastakaan ei tullut.

Jonkun aikaa yritettiin keskenmenon jälkeen, mutta sitten molempien uudet työt, muutto ja haastava kausi esikoisen kanssa sai aloittamaan pillerit ja harkitsemaan.

Varmasti moni ymmärtää. Miten jaksetaan? Miten jaetaan aika kaikkien lasten kanssa? Entä rahat? Auto vaihtoon, asunto isompaan jne jne.

Mutta harkinta-aika on varmistanut, että sen kolmannen haluan. Mies ei ole vielä myöntynyt, mutta hyväntahtoisesti naureskelee minun vauvajutuille.
Esim. Laitoin linkin tämän vuoden äitiyspakkaukseen (teen saman joka vuosi), niin sanoi, että "Oishan tuossa hienoja vaatteita :grin"

Ja pari päivää sitten ilmoitin lopettavani itselleni sopimattomat pillerit (enkä vähiten vauvakuumeen vuoksi) ja että ehkäisy on hänen vastuullaan tästä lähin.
Ja tänä aamuna ei ehkäisyä käytetty.

Joten raskaaksi 2021 :wink

Nyt silmäilen aikaisempia tekstejä ja ketä täällä on :)

Mun kierto on aivan sekaisin. Varmaan imetyksen lopettamisestakin osittain, kun menkkoja ei silloin tullut. Nyt kun merkkasin tänään alkaneet menkat Flo:eek:n, niin ovulaatio siirtyi niin, ettei olla hommailtu siinä lähistöllä ennen ovista ollenkaan:banghead: Mutta eihän tuo sovellus toki tarkka ole. Jospa ensi kuussa niillä ovulaatitesteillä onnistaisi. Itkeskelin jo eilen miehelle, että kerää nyt kovasti voimia niin jaksaa sitten heilutella peittoa oikeana ajankohtana :angelic: Meidän oli tarkoitus aloittaa toisen lapsen yritys "tulee jos on tullakseen" ajatuksella, mutta enhän minä malta. Kaikki mulle heti. :grin

Onko teillä muilla monesko yrityskierto menossa? Kuinka olette selvinneet tästä kuukautisten alkamisen tuskasta toiveikkaana uuteen kiertoon :shy:

Muokattu viimeksi:
Pääsispä edes yrittämään raskautumista:sad001 Zemppiä kuitenkin muille yritykseen :)

Ei tässä auta toivoa kuin että 5v täydellisesti toiminut keskeytetty yhdyntä nyt jotenkin pettäisi....

Meillä esikoinen synty heinäkuussa ja oli kyl helppo lähteä vauvan kanssa ulkoilemaan kun ei tarvinnu niin miettiä vaatetusta.
Sinäänsä sillä milloin lapsi syntyy niin ei ole väliä mut olishan se kevät vauva aika ihana. :)Itse olen syntynyt loppuvuodesta ja muistan et oli nuorempana aika mälsää. Jos nyt tästä kierrosta plussaisin niin la osuisi joulukuun alkuun.

Ajattelin myös joskus et pieni max 2v ikäero olis ihana mut oon kyl saanu huomata sen et elämä ei aina mee niinku suunnittelee tai toivois.

Täällä pamahti eilen räiskyvät viivat ovistestiin ja digi hymyili et tänään luultavasti sit dpo 0 :dance008
talleteltu ollaan ahkerasti et jännää päästä nyt kans piinailijoihin.

Dpo 15 eikä menkkoja näy. Menkkakivut on kyllä vahvasti läsnä.

Meillä on 9v esikoinen, keskimmäinen on vähä päälle 2v ja kuopus ens kuussa vuoden. Keskimmäisellä ja kuopuksella tasan 1v5kk ikäeroa.

[QUOTE="Kyfi5354420, post: 4083052, member: 109570"!]

Onko teillä muilla monesko yrityskierto menossa? Kuinka olette selvinneet tästä kuukautisten alkamisen tuskasta toiveikkaana uuteen kiertoon :shy:[/QUOTE]

Pillerit oon lopettanut 8/2018. Eli yli 2,5v. Yrityskiertoja siis aika monta. Toki alussa tjottailulla ja tiedossa oli, että raskautuminen on aika hankalaa.
Kaks kertaa 2,5v aikana on ollu menkat myöhässä. Ekan kerran ehkä joskus loppukesästä viime vuonna ja mietin jo raskautta, ehkä kemiallinen on ollut silloinkin. Ja nyt vuoden vaihteessa menkat oli vajaan viikon myöhässä, testeihin haamut ja seuraavana päivänä alkoi vuoto. Alussa ajattelin, et hei ihan mahtavaa et voidaan ehkä kuitenkin saada luomusti vauva. Mut sit alko suoraan sanottuna vituttamaan. Mut kaikki tää sai aikaan sen, että hakeuduin yksityiselle gynelle ja saatiin lähete lapsettomuushoitoihin :angelic:

Meillä on uusioperhe, mun pojat 2008 ja 2009 (asuu isällään ja vain joka toinen vkl meillä) ja miehen poika 2010.
Ja me todellakin halutaan yhteinen :Heartred

Takaisin