Raskaaksi 2021

Mä en ole tykännyt alkuraskaudessa käydä ruokakaupoissa kun ei mikään ruoka ole maistunut. Aina on kahvi tökkinyt sen parin kk ajan ja viimeistään siitä tiedän yleensä olevani raskaana.

Tämä nyt menee jo reeeeilusti asioiden edelle, mutta millaisia vippaskonsteja teillä on ollut käytössä raskauksien aikana pahoinvointiin? :anyone

Ei ehkä vinkkinä terveellisimmäksi päästä, mutta mulla auttoi sokeripalan imeskely:facepalm:
Tämä oli toimiva (huomaamaton) konsti varsinkin silloin heti alussa kun en halunnut esim. töissä vielä kertoa asiasta.
Närästyksen tuomiin ”oloihin” auttoi maito:rolleyes:

Voisinpa jättää puumerkkini tähänkin ketjuun. Tuonne ensimmäisten yrittäjiin kirjoittelinkin jo. Tasan kuukausi sitten mentiin naimisiin ja sen jälkeen jätettiin viimeinenkin ehkäisy pois ja arkeen kuuluu nykyään foolihappolisiä ja ovulaatiotestejä - näemmä myös tällaisia foorumeita - vaikka mukamas tässä mitään lasta yritetä tehdä. :smiley-ashamed004

Mukavaa, kun on tällainen foorumi, näitä asioita ehkä mieluummin miettii näin anonyymisti muiden samanhenkisten seurassa.

Tämän kierron ovulaatiosta en ole ihan varma, menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon loppupuolla... Kummasti sitä nyt vaan bongaa kaikkia normaalista poikkeavia olotiloja ja elättelee toiveita, vaikka syynä voi olla sata ja yks muutakin juttua. :bored:

Tervetuloa syynäämään kehoa ja syväanalysoimaan testejä (kaikella rakkaudella koska se on kivaa) ja toivottavasti pian raskausuutisia saadaan ketju täyteen :)

Onneksi on tällainen foorumi kun muuten mies ois ihan kuollut näihin mun juttuihin ... Onneksi pääsee täällä purkaa.

ON: al koholla vielä, ei vuotoa mut vähän kramppeja ja nivusiin säteilee ja huono maku suussa. Hengästyn ja hikoilen superisti eli tosi hehkeä olo vaikka iho ikinä oo ollut näin loistavassa kunnossa!

Tunnetteko te tuon aamulämmön koholla olemisen vai onko se ero normaaliin niin pieni että sitä koholla olevaa lämpöä ei voi tuntea jos ei mittaa? Kun ite en mittaile ja nyt oviksen jälkeen olo on ihan normaali. En siis ainakaan itse voi sanoa tuntevani että lämmöt olisi koholla.

Tunnetteko te tuon aamulämmön koholla olemisen vai onko se ero normaaliin niin pieni että sitä koholla olevaa lämpöä ei voi tuntea jos ei mittaa? Kun ite en mittaile ja nyt oviksen jälkeen olo on ihan normaali. En siis ainakaan itse voi sanoa tuntevani että lämmöt olisi koholla.
en tunne, vaikka nouseekin yleensä tyyliin 36,4 -> 36,8. mittarilla vain huomaan.

Just luin jotain vanhoja muistiinpanoja. Plussakierrossa olin hikoillut kovasti ennen ovulaatiota. Yleensö hikoilen myös ennen menkkoja. Eilen tais olla tuo oviksen hikipäivä.

Ja siis oletan että hikoilen kun lämpö sukeltaa.

Muokattu viimeksi:
Mukavaa, kun on tällainen foorumi, näitä asioita ehkä mieluummin miettii näin anonyymisti muiden samanhenkisten seurassa.
Onneksi on tällainen foorumi kun muuten mies ois ihan kuollut näihin mun juttuihin ... Onneksi pääsee täällä purkaa.

sama homma täällä :smiley-angelic003 tää foorumi on ollu nyt tosi hyvä ”paikka” itelle.
Vuosia sitten jo kyllä lueskellut tällaisia ketjuja, mutta itse en ole aiemmin jostain syystä uskaltanut?.. nyt todennut että lähipiiriltä en välttämättä keskustelu/kuuntelu kaveria näihin asioihin saa. On kaikilla niin vaihtelevat elämäntilanteet, että keskustelut kulkee ihan muita polkuja.
Nii, ja tuo mieski alkaa tosiaan olla ihan kuollu mun juttuihin :dead: :laughing001

Mä tunnen ku ruumiinlämpö kohoo. Olenko ainut.. Mulla silmiin tulee olo ja sit ku unia alkaa tulla niin tiedän et mä oon ovuloinut tai ainakin luteaalivaihe alkanut. Mittaan suusta ja nyt ollut eka 36,5 ja noussut 36,7 .

Myös keltavuotoa on ollut jonkin verran enemmän ja tää oli myös kun raskauduin niin iso löntti tuli. Myös sama nenän tukkoisuus ja ihan random aivastelut on läsnä

Soitin lääkäriin ja tosiaan 3 viikkoa ja pääsee näkemään onko tuolla ketää

Moikka!

Vauvakuume sekoittaa pään, joten pakko liittyä tänne remmiin mukaan Työkaverit kuormittuu kuoliaaksi ja muuta sosiaalista elämäähän tässä ei nyt olekkaan :( Täällä haaveillaan ja kuumeillaan, mutta oma tilanne hankala koska mieheni ei todennäköisesti haluakkaan lapsia lainkaan :/ Itselläni 2 (-07 ja -10) ja miehellä ei siis lapsia. Paniikki iskee kun ikääkin rupeaa olemaan... Elättelen silti vielä hiukan toiveita asian suhteen, vaikka melko heikolta on nyt tämä oma raskaaksi 2021 tilanne näyttänyt... Katsotaan miten käy...

Mietin itsekin jos kuumemittarin hommaisin tätä varten, mutta ehkä se lisäisi vaan turhaa stressiä niin en taida hankkia. Toki toivon että en seuraavaan kiertoon joutuisi ollenkaan:smiley-angelic006

Mua on paleltanut koko aamun, kuumemittari näyttää kuitenki vaan 36,5 ettei voi kuumeilustakaan johtua. :confused005 Tänään kp 23/28 niin voi tietty johtua pms:stä...

Siis mitä kummaa, mulla oli se super pitkä viime kierto 38 päivää. Nyt menossa kp4 ja menkat meinaa jo loppua, kun yleensä ne kestää 6-7 päivää! Mitä tää on, eikai mulla mitkään vaihdevuodet vielä oo tulossa kun tällee heittelee! :laughing001 No eipä tuo haittaa vaikka menkat jää lyhyemmiksi, pääseepähän tositoimiin pian! :love017

Mittaatko suusta?
en mittaa, ihan epäherkällä mittarilla kainalosta :p tai nyt en oo just mittaillut, mutta lähemmäs kymmenen kiertoa tuli mittailtua ja säännönmukasesti toi nousu oli samanlainen aina oviksen jälkeen :)

Täällä kp 15 ja Iso Oon metsästys. Tähän kiertoon alotin tikuilla leikkimisen kun tuo edelline kierto venähti kymmenellä päivällä :bored:

Lämpöjä tullu seurailtua jokusen kierron aikana. Iha kainalosta mittaillu. Normi aamulämpö pyörii 36,2 - 36,4 tienoilla ja oletetun ovuloinnin aikaan paleltaa ihan simona ja lämpö himpan päälle 36, Oon jälkeen lämpö on melko lailla tasan 37 lähes kellon ympäri. Viimeistää menkkojen alettua lämpö sitten taas normalisoituu. Tässä miettinykkii et oonko aina näissä "lämpöilykierroissa" raskautunu kun lämmöt jääny koholle:think005 mut tuskin nyt sentää, eiköhä oo vaa sattumankauppaa o_O

Siis mitä kummaa, mulla oli se super pitkä viime kierto 38 päivää. Nyt menossa kp4 ja menkat meinaa jo loppua, kun yleensä ne kestää 6-7 päivää! Mitä tää on, eikai mulla mitkään vaihdevuodet vielä oo tulossa kun tällee heittelee! :laughing001 No eipä tuo haittaa vaikka menkat jää lyhyemmiksi, pääseepähän tositoimiin pian! :love017
Hei tiiäks mulla oli ihan samallai! Pitkän kierron jälkeen ny tää kierto alkoi kivuliailla ja runsail vuodoilla, mitkä sit kuitenki loppu ihan yllättäen JO neljäntenä päivänä:wideyed: ikinä ennen ollu noi lyhyttä vuotoo, ku aina ennen jopa sen 6päivää. Tässä itekki ajatellu, että ei kai ny sentää merkkaa mitää alkavii vaihdevuosii:whacky011 mut tulin siihen päätökseen, että tää on se loppuun asti menevä plussakiertolaughing7:Heartred Kyllähän ikä varmasti jotain haasteita tuo kiertoihinki, onhan se ihan tutkittu juttu, että sillon esim. ovuloimattomia kiertoja tulee aiempaa herkemmin, mutta ei, eihän vielä meille.:smiley-ashamed005 Tsemppiä kiertoon ja kovasti puhaltelen plussatuulia sinnekin! On sellanen hirmu voittoisa fiilis. Oon saanu miehen kans ton meijän sängynkin natiseen entistä kovemmin, välillä pelkään, että tipahtaa pohja alta:laughing001

Mietin itsekin jos kuumemittarin hommaisin tätä varten, mutta ehkä se lisäisi vaan turhaa stressiä niin en taida hankkia. Toki toivon että en seuraavaan kiertoon joutuisi ollenkaan:smiley-angelic006
Itellä itseasias stressi laski ku sai mitata joka päivä ja vain aamuisin :) käyrästä näki mihin suuntaan on menossa, ei tarvinnu piinailla menkkoihin asti.

Laskeskelin tässä et jos tästä kierrosta tärppäis, la ois joulukuun puolessa välissä. Ovis ei oo vielä ollut ja nyt mietin jos kuitenkin ottaisi varman päälle tän kierron.

Mulla ei oo mitään loppuvuoden lasta vastaan sinänsä, mut pelko että toinenkin lapsi syntyis etuajassa ja olisin sairaalassa kun esikoisen syntymäpäivät olisi. Tai sit pelottaa että olisin jouluna synnärillä. Pitäisikö sen takia odottaa vielä seuraavakin kierto?

Millä todennäköisyydellä edes raskautuisin nyt, tai myöhemmin? Kun tietäisi..

Takaisin