Raskaaksi 2021

Ihan mielenkiinnosta, millaista akupunktiota ajattelit kokeilla? En ole aikaisemmin kuullut, joten olisi kiva tietää lisää :)

Varasin ajan, ja kerroin että lapsi haaveissa, mutta oma kierto ei oikein tahdo käynnistyä ilman keltarauhashormonia.

Sitä en tiedä minne kaikkialle neuloja laittaa, mutta sanoi, että on aikaisemmin hoitanut samanlaisia vaivoja,ja ainakaan ei mitään haittaa tästä ole. Jotenkin vissiin "aktivoi" munasarjoja ja kohtua, rentouttaa yms, jännällä odotan. Kerron ensiviikolla lisää

Akupunktiolla yritetään siis saamaan ovulaatiota aikaan. Saa nähdä miten käy, onko suosituksia ovulaatiotesteistä? Digiä en raaski ostaa, koska voi mennä monta testiä

Varasin ajan, ja kerroin että lapsi haaveissa, mutta oma kierto ei oikein tahdo käynnistyä ilman keltarauhashormonia.

Sitä en tiedä minne kaikkialle neuloja laittaa, mutta sanoi, että on aikaisemmin hoitanut samanlaisia vaivoja,ja ainakaan ei mitään haittaa tästä ole. Jotenkin vissiin "aktivoi" munasarjoja ja kohtua, rentouttaa yms, jännällä odotan. Kerron ensiviikolla lisää

Kerro ihmeessä millainen oli! Tää vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta ja vois itsekin kokeilla :grin

Te, jotka merkkaatte sovellukseen tai muuten vain ylös kuukautisia, niin merkkaatteko semmoisen ns. tiputteluvuodon menkoiksi? Eli että paperiin jää pyyhkiessä, mutta ei vielä ihan sellaiset kunnon menkat.

Te, jotka merkkaatte sovellukseen tai muuten vain ylös kuukautisia, niin merkkaatteko semmoisen ns. tiputteluvuodon menkoiksi? Eli että paperiin jää pyyhkiessä, mutta ei vielä ihan sellaiset kunnon menkat.
Vasta kun kunnon vuoto alkaa, on kp1

Merkkaan vasta kunnon vuodosta. Tuhrua saattaa tulla kolmekin päivää.

Tiputteluna vaan.
Kp1 sitten kun vuotaa kunnolla, jos tämä on klo 18 jälkeen, seuraava päivä lasketaan kp1.

Tää on jännä, kun nyt kävin siellä klinikalla niin lääkäri ja kätilö sanoi, että vaikka kunnon vuoto alkais vasta 9 illalla, on se jo kp1o_O

Kerro ihmeessä millainen oli! Tää vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta ja vois itsekin kokeilla :grin

Mulle on moni sanonu, että kannattaa kokeilla akupunktiota, kun se saattaa auttaa monella raskautumiseen. En tiedä, että mitä perää tässä sitten on.
Ei ainakaan akupistehieronnalla oo ollu mitään vaikutusta itellä:laughing001

Mun kierto on aivan sekaisin. Varmaan imetyksen lopettamisestakin osittain, kun menkkoja ei silloin tullut. Nyt kun merkkasin tänään alkaneet menkat Flo:eek:n, niin ovulaatio siirtyi niin, ettei olla hommailtu siinä lähistöllä ennen ovista ollenkaan:banghead: Mutta eihän tuo sovellus toki tarkka ole. Jospa ensi kuussa niillä ovulaatitesteillä onnistaisi. Itkeskelin jo eilen miehelle, että kerää nyt kovasti voimia niin jaksaa sitten heilutella peittoa oikeana ajankohtana :angelic: Meidän oli tarkoitus aloittaa toisen lapsen yritys "tulee jos on tullakseen" ajatuksella, mutta enhän minä malta. Kaikki mulle heti. :grin

Onko teillä muilla monesko yrityskierto menossa? Kuinka olette selvinneet tästä kuukautisten alkamisen tuskasta toiveikkaana uuteen kiertoon :shy:

Meillä on yk9 menossa, nyt dpo 8. Eikä ole taaskaan sellainen olo, että olisi natsannut. Vaikka uskon, et me saadaan vauva jos niikseen tulee, niin menkat kun alkaa oon tosi kiukkuinen, itkuinen, pettynyt. Olen nuorena raskautunut tosi helposti, joten lähdin tähänkin yritykseen optimistisesti, että ei siihen kauan mene. Nyt itken joka kerta, kun menkat alkaa. Tosi pettynyt olo ja tiedän, että muille se ei ole koskaan ollut niin helppoa. Lähisuvussa on lapsettomuutta ja sellaista ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään.

Onneksi löysin tämän foorumin, jossa ei tarvitse kantaa yksin pettymyksen tunteita. Mies toki tukee ja on ihana ja yhtä pettynyt, mutta täällä löytyy myös paljon jännitystä ja onnen tunteita. :hug007

Onko teillä muilla monesko yrityskierto menossa? Kuinka olette selvinneet tästä kuukautisten alkamisen tuskasta toiveikkaana uuteen kiertoon :shy:

Yk14, ja tasan vuosi tuli yritystä täyteen:facepalm:
Ja joka kerta se iskee yhtä ikävästi sydämeen ja mieleen, kun menkat alkaa, tuntuu että kun yritysvuosi lähestyi loppua niin kävi entistä suuremmaksi se pettymys. Ja vaikka kuinka oon yrittänyt positiivisella mielellä olla, oon jo luovuttanut luomuraskautumisen suhteen :angelic:
Lasken kaiken nyt noiden IVF hoitojen varaan ja toivon tärppiä sitä kautta

Tää on jännä, kun nyt kävin siellä klinikalla niin lääkäri ja kätilö sanoi, että vaikka kunnon vuoto alkais vasta 9 illalla, on se jo kp1o_O
Mä oon jostakin lääkärisivustolta joskus lukenut, että 18 jälkeen jos alkaa on se vasta seuraavana päivänä kp1 ja ajattelin, että oon aina laskenut mun kierron väärin. Ehken sitten olekaan. :pompus:

Mun Premom sovellus sanoo, että ainoastaan kunnon menkat, ettei saa merkata tiputteluita. Ainoastaan jos tulee välitiputteluita niin ne merkataan.

Missä näin? Husilla? Muistelen että sielläkin ois kp1 ennen klo 18. Tai sitten ei ole tullut puheeksi :scratch

Ja joka kerta se iskee yhtä ikävästi sydämeen ja mieleen, kun menkat alkaa, tuntuu että kun yritysvuosi lähestyi loppua niin kävi entistä suuremmaksi se pettymys. Ja vaikka kuinka oon yrittänyt positiivisella mielellä olla, oon jo luovuttanut luomuraskautumisen suhteen :angelic:
Muistan miten vuosikaudet ”elin noin kahden viikon sykleissä” menkat-ovulaatio
ovulaatio-menkat, ja tunteet kulki siinä rinnalla surusta ja epätoivosta, toiveikkuuteen, joka aina heräsi.. Sillä toiveikkuudellahan sitä aina jaksoi.

näin jälkeen päin tulee ajateltua, että on sitä ollu ihmeen sinnikäs, ja mies kans..
8 vuotta tahkottiin ennen kuin saatiin elävä vauva syliin.

Olisimpa niiden vuosien aikana voinut nähdä mitä on vielä tulossa. Toiveikkuus kantoi, ja kantaa yhä.

:Heartbigred

Plussa puhureita sinne tulemaan!:blob7

Meillä on yk9 menossa, nyt dpo 8. Eikä ole taaskaan sellainen olo, että olisi natsannut. Vaikka uskon, et me saadaan vauva jos niikseen tulee, niin menkat kun alkaa oon tosi kiukkuinen, itkuinen, pettynyt. Olen nuorena raskautunut tosi helposti, joten lähdin tähänkin yritykseen optimistisesti, että ei siihen kauan mene. Nyt itken joka kerta, kun menkat alkaa. Tosi pettynyt olo ja tiedän, että muille se ei ole koskaan ollut niin helppoa. Lähisuvussa on lapsettomuutta ja sellaista ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään.

Onneksi löysin tämän foorumin, jossa ei tarvitse kantaa yksin pettymyksen tunteita. Mies toki tukee ja on ihana ja yhtä pettynyt, mutta täällä löytyy myös paljon jännitystä ja onnen tunteita. :hug007

Vertaistukea on ihana saada. Itselläkin itku pääsi, kun satuin kuulemaan jonkun lapsettomuuskeskustelun kerran radiosta. On niin surullista miten osa tulee sitten haluamattaankin raskaaksi ja päätyä keskeytykseen, kun taas osa saattaa yrittää tuloksetta pitkiä aikoja ja päätyä lapsettomuuteen :sad001

Itselläni esikoisen kohdalla oli juurikin tärpännyt silloin, kun vähiten siltä tuntui, joten toivon samaa myös sinulle! :angelic:

Positiivisena pysyminen on kyllä varsin hankalaa. Hankala myös olla miettimättä koko asiaa. Kovasti sitä yrittää keskittyä muuhun, mutta kyllä koko ajan on takaraivossa huoli. Toivottavasti teillä onnistaa pian :angelic:

Takaisin