Raskaaksi 2019

Onhan ne hoidot julkisella ilmaisia. Polimaksut ja lääkkeet pitää maksaa, mutta niissäkin on katot.

Rusehtavaa pyyhkiessä :smiley-angry017
Itku tuli, enpä ole itkenyt menkkoja ennakoivan vuodon takia vuosiin.

Tää koko yrittäminen on ihan p*skaa:finger005

Samaa mieltä siitä että ihan p*skaa on:smiley-angry019
Täällä myös nega testi aamulla:sad001
Kp31(ehkä dpo10)

Eikös se ole että jos raskautuu niin se vuosi alkaa alusta? Tai sit kun on kolme keskenmenoa niin sit pääsee hoitoihin?
Mun mielestä pitäis olla puoli vuotta ja pääsis hoitoihin. Ja sitten vielä se että jos halutaan syntyvyyttä niin pitäis olla se, että hoidot pitäis olla ilmaisia ja niitä pitäis saada niin kauan kun haluaa tai kykenee.

Toki voisin sanoa milloin vaan et vuosi yritetty, enkä kertois keskenmenosta..mut ei oo mun tapaista valehdella. Ja toki mieluummin tulisin luomusti raskaaks mut mut eipä niin helppoa.. Ja jotain vikaahan mussa on. No ehkä yksityinen auttaa.. Letrot onneks alotin just. Niillä mennään ainakin kolme neljä kiertoa :)

Saattoi olla tuulimunakin. Varhaisultrassa oli enää niiin vähän tavaraa sisällä ettei osannut alkaa. Vuoto oli alkanut pari päivää aiemmin. About vkolla 6 meni kesken. 7+4 oli menkoista silloin mut mut mielestäni sanoi et oikeesti 5-6 vkot oli :eek: 4+2 sain plussan. Olis ehkä näkynyt haaleesti ennenki sitä jos ois testaillu yhtä usein ku nykyään :rolleyes: kolmisen viikkoa sain olla raskaana, mut jostain syystä oli koko ajan fiilis et jospa meneeki kesken.

Mulla oli ihan samat fiilikset kesken menneessä.

Voihan pyllyrä mikä nega-aalto meidät on nielaissut. Kaikilla nega:(

Hurjan isot tsemppihalit ja newmoon, onneksi nyt alkaa ne hoidot teillä, niin jospa se plussa sieltä saataisiin aikaiseksi:Heartbigred Niin paskalta kun se kuulostaa, niin et sä kyllä kauheana voi asialle, jos vika on miehen siittiöissä:(

mutta yhdyn täysin siihen, että paskaa on. Tänään taas enemmän se perus ei tää onnistu ikinä -fiilis dpo6.

Vitsi kun voiskin olla niin että tulis raskaaksi aina silloin kun haluaa <3 tsempit kaikille. täällä eletään tylsää oviksen odotteluvaihetta :S

Vitsi kun voiskin olla niin että tulis raskaaksi aina silloin kun haluaa :Heartred tsempit kaikille. täällä eletään tylsää oviksen odotteluvaihetta :S

Sama täällä paitsi ei ainakaan viikkoon pariin ovista. Ellei letrot tee ihmeitä ja aikaista sitä. Toivotaan et ois ens ke hyviä uutisia gyneltä...:smiley-angelic001

NewMoon olisin kyllä teille sen plussan suonut jos jollekin :Heartred

Itsellä joku paskapäivä tänään.. kaikki ottaa päähän. Rahaa on liian vähän, oon liian lihava, en tuu taaskaan helpolla raskaaks.. yleisesti miks kaikki on jaskaa ja niin pirun hiivatin vaikeeta :sour:
Kiukuttelin jo ukolleki, mitäs on taas koko päivän töissä ja mä joudun näissä fiiliksissä hoitaa kaiken yksin :yuck:

Muoks.. voiku pääsiski julkiselle hoitoihin, mun sairauksilla oltais oltu oikeutettuna niihin jo aikoja sitten.. mutta kun oon näin plösö ei päästä.

Kp15. Ovistesti nega nyt aamulla. Illalla tulossa kaveriperhe grillaamaan. Heillä takana monia vuosia lapsettomuushoitoja ja nyt heillä on jo 11v ja 8v tyttäret :Heartred

Mun siskolla tänään rv39+2. Kyselin eilen vointia ja sanoi, että raskas olo, mutta muuten hyvin jakselee. Repesin kyllä, kun
laitoin viestin ekana, että "Miten voit?" Nythän sulla on 39+2." Siskolta vastaus: "No sinä olet kyllä täsmällinen". Ei varmaan
kovin moni muu hänen tutuista laske raskausviikkoja siskoni raskaudessa :hilarious: Onneksi sisko ei tuosta keksinyt, että mulla saattaa olla kova vauvakuume. Hän ehkä laittoi sen matikkapääni piikkiin :grin

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi // ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

NewMoon // 31 // ya 12/2010 // 1. IVF 8/2019

Jesbe // 29 // esikoinen haaveissa takana km, kemiallinen ja tm // ya 2014 // kierto 28 - 35p

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Amalfi // 36 // kolmas toiveissa // ya 01/2018 // kierto 25-29p

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018 // kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

AZ // 29 // kolmas oma haaveissa(ensimmäinen yhteinen) // ya 9/2018 // kierto36-55p

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

jeilei // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // kkm 1/2019, tm 6/2019 // kierto ~26

TiinuLiinu // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // km 2/2019 // kierto 28p

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Koirankorva // 25 // ya 12/18 // tm 1/19 // km 4/19

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Pipana // 26 // kolmas haaveissa // ya 2/2019 // kierto 27-28pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2019 // kierto n. 28-30pv

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

twisted // 31 // neljäs haaveissa // ya 7/2019 // kierto 28pv

Ginger // 26 // toinen (ensimmäinen yhteinen) toiveena // ya 8/2019 // kierto 30-35pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa

Hyppään tänne takaisin, kesken meni tämä raskaus :sad001 toki luomuplussa, että voipi olla mahdollisuus luomuna raskautua :)

Olipas kiva lääkäri. :happy: Jäi tosi hyvä mieli. Eihän se toki paljon voinut vielä nyt tehdä muuta kuin jututtaa ja sisätutkimuksen teki myös. Siltä osin kaikki näytti hyvältä. Otti jotain näytteitä ja antoi lähetteet verikokeisiin sekä minulle että miehelle. Ja varasi miehelle lääkäriajan. Tosi ruuhkainen on nyt kesällä tk niin joutui vähän kikkailemaan että sai mahtumaan miehelle sen ajan sinne. Mutta halusi mahdollisimman nopeasti sen.:happy: En ole ihan varma laittoiko jo nyt lähetteen sinne lapsettomuuspolille mutta ainakin puhui sinne olevan noin 2-3kk jono. Onneksi ei sen enempää! Ja sanoi vielä, että yleensä yrittävät saada nopeasti sinne jos on ikää enemmän.

Nipanderi: Kuopiosta olen minä, että ei onneksi naikkarille tarvitse jonottaa. 35 taitaa olla se raja, että iän puolesta pääsee hoitoihin aiemmin. Mutta myös muut hedelmällisyyttä alentavat seikat voi nopeuttaa. Kannattaa ne selvittää jos itse epäilee että on jotain.

Jannn: Minä muistelen että ei pitäisi alkaa alusta se vuoden yrittäminen keskenmenosta. Taisin kysyä sitä esikoista yrittäessä kun puolen vuoden yrittämisen jälkeen tuli km. Mutta en varmaksi muista. Kannattaa tarkistaa ainakin jos alkaa se vuosi tulla täyteen.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Jospa tämä nega-aalto kääntyisi pian!:Heartred

Onhan ne hoidot julkisella ilmaisia. Polimaksut ja lääkkeet pitää maksaa, mutta niissäkin on katot.

Siis juu on lähes ilmaisia mut meinasinkin että esim yksityisellä hedelmöityshoidot on kalliita niin jos sinne joutuupi sit kääntymään niin olis ilmaisia =) Mut jos kunnallisella ei olis mitään rajaa montako hoitoa saa esim ivf niin sit ne ois ilmaiset aina. :)

Takaisin