Raskaaksi 2019

Mun mielestä progesteroni on se mikä katotaan ovulaation jälkeen, ennen menkkoja että tietää onko ovis tapahtunut.
Miekinboon tämän käsityksen saanut mut silti mulla on otettu kp3 luin oma kannasta. Tämä siis Suomessa kun tutkittiin mikä minua vikana ja oli ovulaatio tapahtunut. En tiedä ku en oo asiantuntija mut näin tuolla Kemin keskussairaalassa ja sama Oulussa ollut. Molemmat otettu kierron alussa

Miekinboon tämän käsityksen saanut mut silti mulla on otettu kp3 luin oma kannasta. Tämä siis Suomessa kun tutkittiin mikä minua vikana ja oli ovulaatio tapahtunut. En tiedä ku en oo asiantuntija mut näin tuolla Kemin keskussairaalassa ja sama Oulussa ollut. Molemmat otettu kierron alussa
Lainaten itseä vielä, muistan ku menin ihan muihin kokeisiin ja se kysy siitä kokeesta ja tuumin et mul on nyt menkat niin se sano et hienoa otetaan se sit nyt samalla

Mun mielestä progesteroni on se mikä katotaan ovulaation jälkeen, ennen menkkoja että tietää onko ovis tapahtunut.

Nii tätä mä alkuun meinasinkin, että miks kp9 kun eikö pitäs ottaa oviksen ja menkkojen välissä. Mut en mä sit tiedä. No mut täytyy vähän kysellä enemmän siltä lääkäriltäsit ku se soittaa. :)
Kun ei se edes maininnut et otetaan jotain hormoninäyteitä ja pissanäyte:joyful:

No kai siihenkin sitten on joku syy kun kierron alussa otetaan, ehkä:hilarious:

Nii tätä mä alkuun meinasinkin, että miks kp9 kun eikö pitäs ottaa oviksen ja menkkojen välissä. Mut en mä sit tiedä. No mut täytyy vähän kysellä enemmän siltä lääkäriltäsit ku se soittaa. :)
Kun ei se edes maininnut et otetaan jotain hormoninäyteitä ja pissanäyte:joyful:
Kysyä aina kannattaa ja tuu sit kertoon meillekin infoa. Olis hyvä tietää . Mulla tuli kutsu aukkariin nyt. Lähete tehty ennen ku km raskaus ees alkoi joku puol vuotta sitte ja yksityinen. Soitin ja kysyin hintaa niin kivat 300. Joo peruin. Sanoin että oon nyt plussannut et katsomme sitte uusiksi. En siis vielä kuin haamuja eli päätös pitää eli teen vasta sitte myöhemmin ku toi Flo näyttää viikon myöhässä niin teen. Eli näillä näkymin hyvä testauspv olisi 5.7. Toki olis kiva yllätys paras synttärilahja vaik synttärit vasta heinäkuun lopussa ..

No kai siihenkin sitten on joku syy kun kierron alussa otetaan, ehkä:hilarious:
Ihmettelen kyl ja katsoin oliko se prolaktiini mut ei ollu. Prolaktiini kyl toisessa kertaa otettiin myös ja proge et kaipa joku yhteys. Oon ihan ulalla ja mun pitäis olla hoitaja... Kaipa tämä ku on nyt tehny ihan eri duunia umohduttaa noi hoitajan työt ku kaveri kysy jonku ihan simppelin jutun ja sanoin et en mä tiedä. Myöhemmin tajusin vastauksen sitte.. Ennen tuli kuin apteekin hyllyltä

Kysyä aina kannattaa ja tuu sit kertoon meillekin infoa. Olis hyvä tietää . Mulla tuli kutsu aukkariin nyt. Lähete tehty ennen ku km raskaus ees alkoi joku puol vuotta sitte ja yksityinen. Soitin ja kysyin hintaa niin kivat 300. Joo peruin. Sanoin että oon nyt plussannut et katsomme sitte uusiksi. En siis vielä kuin haamuja eli päätös pitää eli teen vasta sitte myöhemmin ku toi Flo näyttää viikon myöhässä niin teen. Eli näillä näkymin hyvä testauspv olisi 5.7. Toki olis kiva yllätys paras synttärilahja vaik synttärit vasta heinäkuun lopussa ..

Ihmettelen kyl ja katsoin oliko se prolaktiini mut ei ollu. Prolaktiini kyl toisessa kertaa otettiin myös ja proge et kaipa joku yhteys. Oon ihan ulalla ja mun pitäis olla hoitaja... Kaipa tämä ku on nyt tehny ihan eri duunia umohduttaa noi hoitajan työt ku kaveri kysy jonku ihan simppelin jutun ja sanoin et en mä tiedä. Myöhemmin tajusin vastauksen sitte.. Ennen tuli kuin apteekin hyllyltä

Juu tuun sitte kertoo, jos saan jonkun vastauksen:)
Mää oon kans näissä jutuissa ihan ulalla, vaikka oon myös hoitaja tosin oon lastenhoitaja:hilarious: niin ei tällästä verikoejuttuja oo tarvinnu paljoo opetella:hilarious:

Juu tuun sitte kertoo, jos saan jonkun vastauksen:)
Mää oon kans näissä jutuissa ihan ulalla, vaikka oon myös hoitaja tosin oon lastenhoitaja:hilarious: niin ei tällästä verikoejuttuja oo tarvinnu paljoo opetella:hilarious:

Mulla otettiin kilpirauhasarvot, AMH ja prolaktiini just joskus kp9, niiden kohdalla ei kierron suhteen ole merkitystä. Mutta oheisessa kuvassa näkyy nuo hormonit, joiden arvot muuttuvat kuukautiskierron mukaan (jos "kaikki toimii", niin tuossa nuo tasot).

Progesteroni on siis alhainen alkukierron ajan, ja mikäli ovulaatio tapahtuu, se nousee loppukierrosta ollen korkeimmillan dpo7. Mikäli et raskaudu, laskee progesteronitasot tuon jälkeen jyrkähkösti jo ennen seuraavien kuukautisten alkua. Mutta kai niillä lekureilla joku idea on tuota progesteronia sitten alkukierrossakin tutkia?

Liitteet

• 20190627_190210.jpg
    20190627_190210.jpg
    22.1 KB · Katsottu: 136
Kiva kun ei tarvii yksin miettiä näitä asioita (ei mies näistä ymmärrä mitään kuitenkaan:hilarious:), kun voi täällä teijän kanssa ihmetellä näitä yhdessä ja yleensä saa vielä uutta tietoakin ja teiltä voi kysyä vaikka vähän tyhmempiäkin juttuja ilman et ketään rupee mollaamaa:joyful: Ootte ihania! :Heartbigred

Progesteron verikoe otetaan yleensä viikko oletetun ovulaation jälkeen, näin toimittu naistenklinikalla lisääntymislääketieteen yksikössä ainakin.

Minul oli sillon prolaktiini koholla josta gyne mainitsi. Toki on se varmasti joku syy miksi ottaa sen alkukierrosta jo. Ihmettelen itse et miks otti tuolloin mut niin ne vain teki. Täällä otetut kokeet viittasi et olin luteaali vaiheessa kun kokeet otettiin ja sinne menin kun ei menkkoja näkynyt. Tosin ovulaation kohdalla ne arvot oli korkealla mutta ei tarpeeksi eli tuolloin ovis ei ollut tapahtunut

Spyrolla on tainnut tärppi käydä, kyllä muutaman päivän päästä voi jo testailla:)

Hyvää pohdintaa naiset, tässä voi sivusta seurata ja miettiä mihin kokeeseen sitä seuraavaksi menisi:)

Haha, hauska sun mies newmoon, kun jo kyselee ovulaatioiden perään.

Tasemppiä piinailijoille, ketä siel nyt on Jannn, Jesbe ja Helena nyt ainakin. Mäkin kävin vyöhyketerapiassa sillon kun olin viimesillään raskaana:) ei saanut synnytystä käyntiin, mutta oli muuten tosi miellyttävää:)

Toi terveysjuttu on kyl niin totta, sit välillä sitä just on ihan vainoharhasena kyttäämässä kaikkea ja syyttää tästä raskaudettomuudestakin vaikka mitä tauteja, vaik mitään ei löydy:) multakin leikattiin 3 luomea joku kk takaperin, niissä ei vissiin sit mitään ollut, kun ei kukaan oo perään soitellu.

Täällä todennäköisin ennusmerkein huomenna starttaa kp1:(

Spyrolla on tainnut tärppi käydä, kyllä muutaman päivän päästä voi jo testailla:)

Hyvää pohdintaa naiset, tässä voi sivusta seurata ja miettiä mihin kokeeseen sitä seuraavaksi menisi:)

Haha, hauska sun mies newmoon, kun jo kyselee ovulaatioiden perään.

Tasemppiä piinailijoille, ketä siel nyt on Jannn, Jesbe ja Helena nyt ainakin. Mäkin kävin vyöhyketerapiassa sillon kun olin viimesillään raskaana:) ei saanut synnytystä käyntiin, mutta oli muuten tosi miellyttävää:)

Toi terveysjuttu on kyl niin totta, sit välillä sitä just on ihan vainoharhasena kyttäämässä kaikkea ja syyttää tästä raskaudettomuudestakin vaikka mitä tauteja, vaik mitään ei löydy:) multakin leikattiin 3 luomea joku kk takaperin, niissä ei vissiin sit mitään ollut, kun ei kukaan oo perään soitellu.

Täällä todennäköisin ennusmerkein huomenna starttaa kp1:sad001

Täällä jo 2 pv myöhässä .. Vähän on olo et voisko se olla. Testin teen vasta 5. 7 näin päätin. Sulle toivon plussaa kyllä <3

Avautuminen. Mä näen aina totaalisen punaista, jos mun lapsia kiusataan. Mua on kiusattu
aikoinaan monta vuotta, minkä takia olen leijonaemona liikkeellä puolustamassa muksuja. Nyt illalla
oli meidän erityispoika käymässä kaverinsa luona ja iskän jutellessa sisällä aikuisten kanssa, olivat
muksut pomppineet pihalla ja pari ohi kulkenutta isompaa poikaa alkaneet haukkua meidän poikaa.
Toisen pojan pikkusisko 6v oli ollut pomppimassa meidän pojan kanssa ja lähtenyt mukaan tähän
kiusaamiseen. Meidän poika ei osaa puolustautua eikä kukaan ollut tajunnut hakea aikuisia apuun.
Tilanteen jälkeen mukana olleet naapurin tytöt olivat lähteneet näyttämään meidän iskälle, missä
pikkutyttö ja hänen veljensä asuu. Kaverin osoitteesta ei tietoa. Katotaan, saadaanko selvitettyä.
En ole itsekään mikään täydellinen äiti, kaukana siitä, mutta mun lapset ei tahallaan ikinä tekis tollaista
ainakaan toivottavasti. Meidän poika on nyt jostain oppinut kirosanoja ja keskarin näyttämisen ja
sitäkin kitken hältä pois jatkuvasti.

Voihan äitiys, iloineen ja suruineen :Heartred

Määkin ilmoittaudun piinailijoihin! :hello :hilarious:

Noniin, jospa nyt olisi jo aika? :) Onko luomukierto vai lääkkeellinen?:)

Helena, Onpa kurja juttu kyllä tuo kiusaaminen. Sitä kyllä näistä lapsistaan on sydän syrjällään koko ajan. Kun vaan pystyis kaikki kuopat tasoittaa, mut ei se vaan onnistu. Kiusaaminen on kyllä suurinta pasketta:(

Täällä kyllä vähä epätoivonen olo, kp 17/33 oviksesta ei tietookaa, lämmöt ei nouse mihkään ja limat kyllä ihan olemattomat :sad001:sad001

Takaisin