Raskaaksi 2019

Kiusaaminen on kamalaa ja jättää arvet. Jotenkin olen irl todella sulkeutunut vaikkakin iloinen kun aina pelottaa et musta ei pidetä yms.. Inhottavaa...

Huomasin tuossa, et siinä aiemmassa testissä jonka tein on ihan viiva viiva mut sit tokassa mun mielestä viivanpaikka. Joten järkevä jättää testin teko tosiaan jos viikon myöhästyy. Huomasin et kn tuntuu oudolta, ei ole kiinni ja ylhäällä muttei myöskään alhaalla ja auki vaan jotaki ihan välimaastoa. Päätin kokeilla nyt suihkussa sitäkin. Mietin onko se positiivinen merkki kun en tollasta tilaa tunnista. Oviksen aikaan avoin ja pehmeä, muutoin ihan kova ja ylhäällä nyt ei siis oikein kumpaakaan.. En kylläkään tiedä millainen sen kuuluu olla ja kuumemittari jo viikon rikki. Enkä ole hakenut uutta. Joten lämpö käyrä ihan hukassa. Ainakin limakalvot kuivat nenästä meinaa aivastelu alkaa koko ajan ja sitte korvat menee lukkoon. Näin mulla usein pms aikaan mut nyt ihan kunnon lukko päällä ja kutisee (ei likaiset) Mies hoputtaa testaamaan ku se on ihan varma et ootan. Viimeks ku meni kesken se ei oikein puhunut kertaakaan et saadaan syliin vauva mut nyt se totesi et kohta sullaki näkyy nyrkki masun läpi ku katsottiin yhtä ohjelmaa jossa naisella kävi niin kun odotti. Noh liekö sitten intuitio hänellä Omanapailua nyt mut ku testii ei oo eikä vaikuta ja sit lämpöjä ei tiedossa niin jotenki mietin tässä et voisko olla niin ihanasti käynyt. Oireet kaikki on, voi osa selittyä kuumuudella mut stressivapaa olo, silti hitusen ahdistunut ja säikkyy helposti. Sit mies sanoo et valitan tai kitisen et se on selvä merkki... Näin oli kun esim clomit oli käytössä ja sillon eka kerran ku meni kesken niin olin ihan et älä koske tissiin ku sattuu jne jne...

Nyt plussia meille ja apua jollain oli oireet tosi hyvät nyt pitää luntata ja toivoa et plus <3 ja meille muille myös! Ja tietysti myös tervetuloa meidän kans jutteleen kaikille!

Mulla otettiin kilpirauhasarvot, AMH ja prolaktiini just joskus kp9, niiden kohdalla ei kierron suhteen ole merkitystä. Mutta oheisessa kuvassa näkyy nuo hormonit, joiden arvot muuttuvat kuukautiskierron mukaan (jos "kaikki toimii", niin tuossa nuo tasot).

Progesteroni on siis alhainen alkukierron ajan, ja mikäli ovulaatio tapahtuu, se nousee loppukierrosta ollen korkeimmillan dpo7. Mikäli et raskaudu, laskee progesteronitasot tuon jälkeen jyrkähkösti jo ennen seuraavien kuukautisten alkua. Mutta kai niillä lekureilla joku idea on tuota progesteronia sitten alkukierrossakin tutkia?
Mietin tuossa vielä et mikä se idea on ku kerta ei siitä näe ovista vai Näkeekö.. Oijoi nii on hepreaa nyt

Mua alkaa kyllä jännittää. Huomenna kuitenkin jo kp23/28-32 :woot: Ja tosin vain kerran hyödynnettiin ovis :rolleyes: Mut jos nyt edes joku teistä hyvä naiset sais plussan :smiley-bounce016

Toivon plussaa.. Meillä on se joka toinen päivä tai päivittäin ku se ovis on miten tahtoo. Herätti intoa se ku tajusin et eka haamu oli ihan oikee haamu, se edellinen oli mun mielestä viivanpaikka vaan ja iltapäivällä tehty et niin.. Tossa avauduin mun kn tilanteesta ku ei yhtään tiedä mimmonen se kuuluu alkuraskaudessa olla, sillon en sitä kokeillut. Nyt sain päähäni kokeilla ja se oli ihan kumma.. Nyt sit Googlen kautta katsoon voih

Minä ilmoittaudun piinailijoihin myös! :woot: Nyt 23/23-25. Tai oikeastaan taitaa olla jo 24 tähän aikaan yöstä. Yritän tässä pitää itseäni hereillä kun pitää mennä pikkuvarsaa vielä ruokkimaan.

Mielenkiintoinen oli tuo teidän verikoe/hormoonikeskustelu. Saa nähdä niihinkö minullakin matka vie muutaman viikon päästä. Mietin sitä progesteronia että jos nousee oviksen jälkeen ja laskee taas mekkoja kohden, niin ottaisivatko jonkun nolla-arvon siitä alkukierrosta. Johon verrata sitten sitä ovulaation jälkeistä arvoa. Ja jos se ennen ovista on liian korkealla niin silloin käytännössä keho on samanlaisessa tilassa kuin olisi jo raskaana ja se toki estää raskautumista. No, puoliksi siis arvailen tässä vain.

Milloin piinailijat meinaatte testata? Jesbe taisitkin sanoa että vielä viikon odotat. Wau, mitä kärsivällisyyttä! Minä en osaa päättää. Kertaalleen on kuitenkin käynyt kierto 28 vrk saakka. Malttaisinkohan sinne saakka odottaa...:nailbiting:

Hei! Ilmoittaudun nyt varovasti mukaan, vaikka meillä ei varsinaisesti yritetä, mutta ehkäisyäkään ei käytetä kun imetän vielä helmikuussa 2018 syntynyttä tyttöä. Meillä on myös 5 v poika, ja viimeksi oltiin yli 3 v ilman ehkäisyä ennen kuin toinen lapsi tärppäsi. Toki tästä imetin esikoista osan aikaa.

Eli helposti en ole aiemminkaan raskautunut, joten nyt puhuttiin kun olen kumminkin 35 v että jos edes teoriassa kolmannesta lapsesta haaveilee niin turha lykätä myöhempään. Stressiä aiheesta yritetään välttää, miehellä on kaikenlaisia haasteita niin en voi häntä yhtään painostaa mutta suostui kumminkin jättämään ehkäisyn pois.

Tällä hetkellä on kp 30/25-39 ja testasin eilen ja tänä aamuna negat pc:llä. Hyvällä mielikuvituksella niissä tietenkin jotain voi olla näkevinään, ei kuitenkaan väriä. Mulla siis kierrot olleet mitä sattuu, yksi 25-päiväinen kun tuli suvusta suru-uutinen, varmaan kierto jotenkin romahti silloin. Muuten pitkiä 37-39-päiväisiä, yksi 31 p kierto. Lapset olen plussannut kp 31 molemmat eli luulisin sen olevan mulle normaali kierron pituus. Nyt viime kierrossa vain yksi raskautumismahdollisuus kp 17. En ole ovulaatiota testannut.

Tulipas tästä romaani, kiitos ja anteeksi jos joku jaksoi lukea. Tsemppiä kaikille muille omiin tilanteisiin!

Tervetuloa uudet!

Lämpöjen perusteella en tiedä kannattaako tässä piinailla, tai mennä edes sinne labraan.. Koska lämpöjen mukaan en ole ovuloinut. :arghh:

Liitteet

• Screenshot_20190628-085903_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20190628-085903_FF Mobile.jpg
    61.4 KB · Katsottu: 171
Tervetuloa:) ja tsemppiä kaikille.

Kp1. Uuteen yritykseen, Onkos tää nyt sit jo 9 yritys. Aika menee niin nopeaan. Muita alkukiertolaisia?

Tervetuloa uudet!

Lämpöjen perusteella en tiedä kannattaako tässä piinailla, tai mennä edes sinne labraan.. Koska lämpöjen mukaan en ole ovuloinut. :arghh:

On siinä kuitenkin mahdollisuus että oletkin ovuloinut kun eihän nuo lämmötkään 100% tarkkoja ole. Jos menet ja ja proge matala niin tiiät ainakin et lämmöt suht pitää paikkansa tai jos hyvä arvo nii tiiät etteivät pidä :)

Huh, mikä yö. Näin unta, että vatsaan alkoi sattua ja seuraavaksi alkoikin menkat :wideyed: Siis unessa :grin Nyt kp23/28-32, dpo7.

Sitten näin kamalia painajaisia liittyen lapsiin :confused:
Tervetuloa, MaRilla :welcome

Kp1. Uuteen yritykseen, Onkos tää nyt sit jo 9 yritys. Aika menee niin nopeaan. Muita alkukiertolaisia?

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta <3
Ihan alkukierrossa en enää oo, mutta ei vielä ovisvaiheessakaan, nyt kp7 ja yk 13 (täyty tsekata Cluesta, eihän näitä enää muista)... :bookworm:

Tervetuloa uudet!

Kuten smoothie jo laittoikin, itse kävisin tilanteessasi vielä progekokeessa. Lämmöt kuitenkin suht epäluotettava mittari, etenkin jos ei ole täysin säännöllinen elämänrytmi ja mittausajat vaihtelevat... Saisit ainakin varmuuden. Toivo elää vielä :Heartred

Ai niin, mun unissa naapurit erosivat :wideyed: Tuolla tuo naapurin setä kuitenkin ajaa ruohoa, että eiköhän niillä oo kaikki hyvin :hilarious: Niillä 5v, 4v ja 1v lapset.

Minä ilmoittaudun piinailijoihin myös! :woot: Nyt 23/23-25. Tai oikeastaan taitaa olla jo 24 tähän aikaan yöstä. Yritän tässä pitää itseäni hereillä kun pitää mennä pikkuvarsaa vielä ruokkimaan.

Mielenkiintoinen oli tuo teidän verikoe/hormoonikeskustelu. Saa nähdä niihinkö minullakin matka vie muutaman viikon päästä. Mietin sitä progesteronia että jos nousee oviksen jälkeen ja laskee taas mekkoja kohden, niin ottaisivatko jonkun nolla-arvon siitä alkukierrosta. Johon verrata sitten sitä ovulaation jälkeistä arvoa. Ja jos se ennen ovista on liian korkealla niin silloin käytännössä keho on samanlaisessa tilassa kuin olisi jo raskaana ja se toki estää raskautumista. No, puoliksi siis arvailen tässä vain.

Milloin piinailijat meinaatte testata? Jesbe taisitkin sanoa että vielä viikon odotat. Wau, mitä kärsivällisyyttä! Minä en osaa päättää. Kertaalleen on kuitenkin käynyt kierto 28 vrk saakka. Malttaisinkohan sinne saakka odottaa...:nailbiting:

Noin se vois kyllä ollakin, meinaan noi verikoehommat. Kuulostas järkevältä teorialta. :)

Minä oon aika alussa vaikkakin kyllä jo kp10 tänään mutta jos tulee taas yli 50 päivän kierto niin siihen nähden alussa. :hilarious:
Ja mullakin vissiin yk 9 tai 8 en oo nyt varma kun niin pitkiä ollu kierrot mutta kohta tulee se10kk yritystä täyteno_O

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :Heartred
Ihan alkukierrossa en enää oo, mutta ei vielä ovisvaiheessakaan, nyt kp7 ja yk 13 (täyty tsekata Cluesta, eihän näitä enää muista)... :bookworm:

Oliko teillä syksylle jo hoidot luvassa? Tai tohon ovulaatioon kokeiltu letroja tai irroituspiikkiä? Tää mun muisti taas, oot varmasti kertonutkin:)

Oliko teillä syksylle jo hoidot luvassa? Tai tohon ovulaatioon kokeiltu letroja tai irroituspiikkiä? Tää mun muisti taas, oot varmasti kertonutkin:)

Mulla siis kierrot optimaalisen pituiset, lämmöt ja ovistikut näyttänyt että ovis tapahtuisi, mutta progearvot liian alhaiset dpo7, eli oman tulkinnan mukaan en kuitenkaan ovuloi. Yksityisellä lapsettomuusklinikalla sanoivat että "ei sun kannata niistä progetuloksista huolehtia", että kaikki kyllä kunnossa, enkä siis saa sieltä mitään apuja (pitäis mennä suoraan inseminaatio/ivf, hinnat alkaen 3000 €).

Tätä en siis itse ymmärrä lainkaan, kun veikkaisin, että ovulaatio voitais saada aikaseks just letroilla ja tarvittaessa piikillä. Meen nyt siis ens viikolla just ennen oletettua ovista uudelle gynelle, ja toivon, että saisin sieltä lähetteen kunnalliselle lapsettomuuspolille (ja ehkä jo jotain muita apujakin, kuten just letrot tmv?)

Mulla siis kierrot optimaalisen pituiset, lämmöt ja ovistikut näyttänyt että ovis tapahtuisi, mutta progearvot liian alhaiset dpo7, eli oman tulkinnan mukaan en kuitenkaan ovuloi. Yksityisellä lapsettomuusklinikalla sanoivat että "ei sun kannata niistä progetuloksista huolehtia", että kaikki kyllä kunnossa, enkä siis saa sieltä mitään apuja (pitäis mennä suoraan inseminaatio/ivf, hinnat alkaen 3000 €).

Tätä en siis itse ymmärrä lainkaan, kun veikkaisin, että ovulaatio voitais saada aikaseks just letroilla ja tarvittaessa piikillä. Meen nyt siis ens viikolla just ennen oletettua ovista uudelle gynelle, ja toivon, että saisin sieltä lähetteen kunnalliselle lapsettomuuspolille (ja ehkä jo jotain muita apujakin, kuten just letrot tmv?)

Hmm todella erikoista toimintaa yksityiseltä klinikalta:confused: letrot on suht turvalliset ja oon törmänny et niitä hyvin usein kokeillaan, samoin irrotuspiikkejä. Myös inssit on ivf:ään verrattunq suht kevyitä hoitoja et niitähän nyt ainakin kantsii kokeilla.

Takaisin