Raskaaksi 2019

Taas perus gynet vauhdissa.. Kaverilla pitkät kierrot ja terveyskeskus gyne käski progestestiin kierron 21 päivä. Ei mitään järkeä koska ehkä ovulois just sillon jos ovuloi ees.. Hohhoijaa tyhmät lääkärit :hilarious: nii en ees tiiä oliko gyne vai lääkäri. Jostain luin et lääkärit ei välitä henk koht kierrosta vaan siitä, et kp21 kaikki testiin :eek:

Toivottavasti Jesbe ei mitään vakavaa :wideyed:

Niin mun tsh arvo siis nousi 14 --> 20 ja t4v putosi 7.5 --> 0.26. Liiketoiminnan rajoille, mut vointi ei nyt kuitenkaan jäänyt liiketoiminnan puolelle, vaikka aluksi siltä vaikuttikin.
Joo, kaupassa ku tein äkkiseltään käännöksen niin aiku tuntu vasemmalle kunnon iskukipu. Sit ku nousee niin ai ai. Ei yhtään mukavaa mut juurikin todennäköisesti kystia puhkeilee. Tai sitä kuuluisaa repäisykipua. Testiä en oo haamujen jälkeen tehnyt ku aion vasta ku menkat viikon myöhässä jos on ku ovulaation piti tapahtua ja kun se tapahtuu niin mulla tulee aina vuoto. Joskus vain hitusen mut kumminkin vuoto nyt ei mitään ja ku kysta puhkeilee mulla tulee myös lorauksia vv nyt ei. Eilen tosin oli seksiä ja hitusen ronskin oloista (normia mut tuntu ronskilta) ni uskon et ne nyt kytkeytyy et ei tässä mitään hätää ..

Taas perus gynet vauhdissa.. Kaverilla pitkät kierrot ja terveyskeskus gyne käski progestestiin kierron 21 päivä. Ei mitään järkeä koska ehkä ovulois just sillon jos ovuloi ees.. Hohhoijaa tyhmät lääkärit :hilarious: nii en ees tiiä oliko gyne vai lääkäri. Jostain luin et lääkärit ei välitä henk koht kierrosta vaan siitä, et kp21 kaikki testiin :eek:
Joo ne ei millään tajuu et ovis voi myöhästyä ja itsellä joskus kierron alussa ja joskus vasta kp24 et kyl on isot erot yksilöittäin myös. Todella tolloa ja pitäisi laskea henkilön kierron perusteella

Kaverin kierrot 32-58 pvää... voiko ovis olla alkukierrossa??? en usko. Mutta saapahan sit kenties lääkkeet kun proge pieni kp21. Kuulostaa siltä et tarttis jonku lääkkeen lyhentämään kiertoa..

Kaverin kierrot 32-58 pvää... voiko ovis olla alkukierrossa??? en usko. Mutta saapahan sit kenties lääkkeet kun proge pieni kp21. Kuulostaa siltä et tarttis jonku lääkkeen lyhentämään kiertoa..
Ovis voi olla heti menkkojen jälkeen. Ei kovin yleistä ehkä mutta itse olen ovuloinut aikasin ja on yhtä mahdollista kuin ovuloida kp60. Esim itse kun todella aikasin ovuloin niin oli ärsyttävää kun limis liian ohut ja liki mahdoton raskautua. Mutta onhan nuita et on raskauduttu kp10 tms. Ja et ovuloi esim kp8 ei nyt oo kovin kaukana esim kp11-15 mikä lasketaan normaaliksi. Ja mulla on ovis myös joskus ihan kp24 tai aiemmin. Ei se oo niin kiveen hakattu et 1 nainen ovuloi joka kierto samaan aikaan tai että ees ovuloi joka kierrossa. Jonku verran luin noista ja kyselin kun en meinannut uskoa kun itselläni oli se ovulaation ajankohta kp6/8.

Kp33 menkat virallisesti päivän myöhässä sovelluksen mukaan. Aamulla iski jäätävä kipukohtaus, ihan kuin joku pistos alapään kautta kohtuun ja kunnon puristus. Mitä ihmettä se oli? Tulin siihen tulokseen et eilinen seksi vaikutti tai jotain koska en osaa sanoin kuvailla sitä kipua... Ilmeisesti erittäin kipu herkkä oon. Jos kivut jatkuu niin meen päivystykseen ja siellä ne taas kyttää et taasko tuo on täällä... Huhuh

Mullaki oli ihan tän raskauden alussa sellanen kipukohtaus, mihin heräsin. Niinku kohtua ois rutistettu samalla lailla ku rätistä tiristetään vedet.. Vaikee selittää :rolleyes: oli vaan sen kerran eikä kestänyt pitkään.

Nää on kyllä niin ärsyttäviä. Pitäis lääkärin (etenkin gynen) nyt sen verran ymmärtää, että se progesteroniarvo on täysin sidoksissa ovulaatioajankohtaan, ja täysin turha sitä on otattaa 21 päivä, jos ei mitään hajua onko ovis kp8 vai kp35, mutta eivät vaan tajuu tai luultavasti ei vaan kiinnosta. :banghead:

Minä haluan lapsen! :sad015:arghh::banghead:

Ei muuta nyt tähän hetkeen. Kiitos ja anteeksi :bag:

Oi onnea plussanneille! :Heartbigred

Te juttelette täällä niin paljon etten millään pysy mukana menossa kun ehdin vain pari kertaa viikossa tänne kurkata. Taas piti kahdeksan sivua juttuja lukea. Huh.

Minulla nyt kp22/23-25 ja dpo kai jotain 11 jos se nyt oli ovulaatio. Ajattelin ettei tarvitsisi piinailla nyt kun mitään ei kuitenkaan tapahdu ja enemmän vain sitä ensi kuun lääkäriaikaa odotin. Muutamia kertoja on kuitenkin tuntunut nyt sellaisia repäisykipuja (ekan kerran joskus dpo 6 tienoilla ja siitä säännöllisesti parin päivän välein). Lisäksi pms oireet ovat poissa. En sitten tiedä olisiko raskausoireita vai ei. Esikoisesta ainoa oire oli kipeät tissit ja kiinnittymisvuoto ja nyt ei ole kumpaakaan. Toisaalta tissit on olleet kipeät kaikissa negakierroissa nyt. Voi kun tätä kroppaa voisi ymmärtää. Mutta pari päivää pitäisi malttaa odottaa. Herkkiä testejäkään ei enää ole kun menin eilen hölmönä päiväpissasta tekemään viimeisen. Paljonpa siitäkin hyötyi. Hetken kuvittelin näkeväni jotain haamujen haamua, mutta mitä enemmän silmät sirrissä tuijotin sen vähemmän näkyi. Eli ei mitään informaatiota kyllä tullut siitä. Mutta tulipa tehtyä.:banghead::hilarious:

Sama täällä! Vaikka sitten tulee ajatus, että osaanko olla äiti, selviydynkö siitä? Jännittää..

Oikealla puolella jomottelee välillä.. Mutta lämmöt ei ole nousussa, pelkään ettei ovista edes ollut.. No, verikoe kertonee sen.. Siitähän sit nään jo oonko edes raskaana? Ehkä jo ensi ke. Ehkei tarvitse pahemmin tuhlata testejä. Toisaalta olo tai siis tunne tuntuu että olen todellakin raskaana!!! Ehkä vain toivon niin. Koitan olla piinailematta, ensi viikko viikko näyttää :) nyt dpo3. Kai.

*muoks yks kirjain uupui

Muokattu viimeksi:

My thoughts exactly.
Tosi ihanaa, että kaikki ympärillä raskautuu ja saa lapsia, ja joka paikka pursuaa kuvia ja videoita suloisista lapsista tai raskausmahoista, mä vaan haluaisin niin kovin päästä mukaan...

Mä kävin nyt aamulla siel verikokeissa, no lääkäri oli pistänyt sinne kokeisiin ne hormoonikokeetkin mutta kun ne täytyy ottaa 11-14 välillä niin jouduin nyt varaamaan erikseen niille uuden ajan. Nii ja virtsanäytekkin olis pitäny jättää mutta kun ei lääkäri puhunu mitään tollasista. Sano vaan että varaa aamuksi verikoeaika ja että täytyy olla syömättä se 10-12 tuntia. No se kilpirauhaskoe täyty kuitenki ottaa ennen 10 aamulla niin olisin joka tapauksessa joutunut menee kahdesti ottaa ne verikokeet. Onneksi oli vielä yksi aika ennen kahta tänään varattavissa niin ei tarvii enää ensviikolla mennä kun huomenna ei tossa meijän lähi terveysasemalla oteta labrakokeita vissiin lainkaan.
No hyvä että silti katotaan ne hormonit nyt samalla:)

Kp22, dpo6. Taitaa toi matalapaine väsyttää mua, kun ei meinaa mikään huvittaa ja sängystä
ylös nouseminen tihkaisee. Siivota täytyisi muksujen kanssa. Kummallista, että ton meidän
ADHD -pojan huone pysyy siistinä, mutta tyttöjen yhteishuone on kaatopaikka o_O Toki onhan heitä
siellä kaksi ja tavaraa enemmän, mutta yleensä ADHDt ovat sotkuisia. En melkein kestänyt
katsoa tyttöjen huoneeseen. Pyykkiä, pyyhkeitä, tiskejä ja leluja :nailbiting: Onneksi he kaksin myös siivoavat
nopeasti eikä siivoaminen ole niin kamalaa yhdessä. Toinen kerää lelut ja toinen imuroi. Onneksi me
ostettiin alakertaan robotti-imuri, se on oikeesti aika kiva :happy:

Oon nähnyt parina yönä työunia. Toisessa oli mun ysiltä päässyt tyttöoppilas ja toisessa esittelin jollekin
vieraalle työtilojani kollegan kanssa. En muista, mitä muuta niissä tapahtu, mut päätä kyllä särkee, et
tais olla kovatkin unet :grin

Kp22, dpo6. Taitaa toi matalapaine väsyttää mua, kun ei meinaa mikään huvittaa ja sängystä
ylös nouseminen tihkaisee. Siivota täytyisi muksujen kanssa. Kummallista, että ton meidän
ADHD -pojan huone pysyy siistinä, mutta tyttöjen yhteishuone on kaatopaikka o_O Toki onhan heitä
siellä kaksi ja tavaraa enemmän, mutta yleensä ADHDt ovat sotkuisia. En melkein kestänyt
katsoa tyttöjen huoneeseen. Pyykkiä, pyyhkeitä, tiskejä ja leluja :nailbiting: Onneksi he kaksin myös siivoavat
nopeasti eikä siivoaminen ole niin kamalaa yhdessä. Toinen kerää lelut ja toinen imuroi. Onneksi me
ostettiin alakertaan robotti-imuri, se on oikeesti aika kiva :happy:

Oon nähnyt parina yönä työunia. Toisessa oli mun ysiltä päässyt tyttöoppilas ja toisessa esittelin jollekin
vieraalle työtilojani kollegan kanssa. En muista, mitä muuta niissä tapahtu, mut päätä kyllä särkee, et
tais olla kovatkin unet :grin

Meillä aina just niin että ADHD pojan huone ihan räjähtänyt, kun taas tyttöjen huone (mun tyttö + miehen 2 tyttöä joka toinen viikko) on yleensä suht siisti. :joyful: vaikka suurin osa leluista on tyttöjen huoneessa niin en tiedä miten poitsu edes onnistuu sekottamaan huoneensa niin pahasti aina:hilarious:

Meillä aina just niin että ADHD pojan huone ihan räjähtänyt, kun taas tyttöjen huone (mun tyttö + miehen 2 tyttöä joka toinen viikko) on yleensä suht siisti. :joyful: vaikka suurin osa leluista on tyttöjen huoneessa niin en tiedä miten poitsu edes onnistuu sekottamaan huoneensa niin pahasti aina:hilarious:

Kiva :hilarious: Minkäikäinen teidän poika on? Meillä menee 2. luokalle. Kavereita ei tahdo löytyä, joten siskojen kanssa sitten leikkii. Pari muuta erityispoikaa on kaverina, mut aina tulee riitaa tai säätöä, kun leikit ei suju. Yks kaveri asuu 2h päässä ja heidän perheen kanssa lähdetään Rodokselle :happy:

Kiva :hilarious: Minkäikäinen teidän poika on? Meillä menee 2. luokalle. Kavereita ei tahdo löytyä, joten siskojen kanssa sitten leikkii. Pari muuta erityispoikaa on kaverina, mut aina tulee riitaa tai säätöä, kun leikit ei suju. Yks kaveri asuu 2h päässä ja heidän perheen kanssa lähdetään Rodokselle :happy:

Meillä poika menee kolmannelle. :)Kavereita on koulussa mutta vapaa ajalle ei oikein osaa sopia kavereittenkanssa aikatauluja ym (tai sit kaverit ei haluu olla), ja yks syy on etten uskalla yksinään päästää kovin pitkälle kun on vähän holtiton tuolla liikenteessä.

Mullaki oli ihan tän raskauden alussa sellanen kipukohtaus, mihin heräsin. Niinku kohtua ois rutistettu samalla lailla ku rätistä tiristetään vedet.. Vaikee selittää :rolleyes: oli vaan sen kerran eikä kestänyt pitkään.
Joo tuo oli ihan kertaluontoinen eikä oo nyt tullu enää et liekö jotain menkkojen estoa en tiedä... Sattui kipeää mut nyt helppaa eikä oo ku pari ilkeää vihlaisua mut ei kummempia

Meillä poika menee kolmannelle. :)Kavereita on koulussa mutta vapaa ajalle ei oikein osaa sopia kavereittenkanssa aikatauluja ym (tai sit kaverit ei haluu olla), ja yks syy on etten uskalla yksinään päästää kovin pitkälle kun on vähän holtiton tuolla liikenteessä.

Meillä on sama juttu. En voi yksin päästää pihaa pidemmälle. Nyt sai vielä naapurista pyörän, joka hetken liian iso vielä.
Yks kaveri tossa lähellä olis, samanikäinen kuin teillä, mutta yleensä hän aina norkoilee meidän lähellä ja tulee tänne, mutta
sitten sinne ei ikinä oikein sovi mennä. Aluksi luulin, että se johtui meidän pojasta, mut nyt kun tunnetaan perhettä paremmin, niin
heidän rytminsä ja elämänsä vain ovat niin erilaisia kuin meidän, että heidän on vaikea ikinä antaa sopivaa aikaa meille. Ei se
oikein niinkään voi mennä, että heidän poika on aina täällä. Meidän pojalla ainoat harrastuksetkin on sellaiset, että käyn perheliikunnassa pojan ja pikkusiskonsa kanssa ja poika käy sählyssä isänsä kanssa. Sählyssä muut ovat normilapsia ja koska
meidän poika ei kestä häviötä (maila lentää ja hän huutaa niin, että muut pelkää), niin katsoimme parhaaksi, että isä menee mukaan pelaamaan. Iskähän meillä tykkää sählystä, siinä se käsikin murtui :meh:

Takaisin