Raskaaksi 2019

Koronasta: Mulle lääkäri sanoi, että lähinnä resurssien säästämiseksi hoidot on tauolla, mutta onhan kuumeinen infektio aina riski eikä tarkkoja vaikutuksia tiedetä jne. Polin hoitaja oli sitten taas nihkeämpi, sanoi että jos sairastuisi koronaan niin pahasti, että joutuisi tehohoitoon, saatettaisiin "joutua tekemään sektio raskauden vaiheesta riippumatta"... Mutta itsekin järkeilin kyllä niin, että oikein pahan version saaminen koronasta vaikuttaa ainakin tällä hetkellä erittäin epätodennäköiseltä.

Ja osaako joku muuten selittää, että mitä "hyötyä" siitä inssistä on, jos sperma on hyvää ja yhdynnät onnistuu muutenkin hyvin? Tätä ollaan miehen kanssa mietitty. Kaipa se sperman peseminen ja puhdistaminen sitten jotain hyvää tekee, mutta kuinka paljon se oikeasti lisää mahiksia?

Tän hetkisen tiedon valossa ihan kausi-influenssa on vähintään yhtä vaarallinen raskaana olevalle, ellei jopa vaarallisempio_O

Odottavat äidit rokotetaan influenssaa vastaan ihan rutiinilla. Koronaan ei tietenkään rokotetta vielä ole.

Ja osaako joku muuten selittää, että mitä "hyötyä" siitä inssistä on, jos sperma on hyvää ja yhdynnät onnistuu muutenkin hyvin? Tätä ollaan miehen kanssa mietitty. Kaipa se sperman peseminen ja puhdistaminen sitten jotain hyvää tekee, mutta kuinka paljon se oikeasti lisää mahiksia?

Eihän ne prosenttilukemat mitään tähtitieteellisiä perinteiseen yhdyntään verrattuna ole, mutta hieman paremmat kuitenkin:happy:

Siis ei verrannut tätä koronaan vaan esim. Viimeisimpään pahaan pandemiaan Espanjan tautiin, missä sit ilmeisesti näin on ollut. Näistä Sars ja Mers viruksista maailmassa ylipäätään on liian vähän täysin faktatietoa, että vois mitään absoluuttisia totuuksia esittää.

Varmaan myös jos sais koronan ja joutui tehohoitoon, niin ne käytettävät lääkkeet varmaan mitään kauheen sikiöystävällisiä ole:pompus: mutta siis aika pieni prosentti koronan sairastaneista kumminkaan tehohoitoon joutuu...

Latasin uutta luettavaa, oon nyt taas niin kirjaviisas - niiiiin kirjaviisas :hilarious: Here we go! Edellinen pandemia Suomessa oli sikainfluenssapandemia ja siinä (maailmalla ja Suomessakin) raskaana olevien tehohoitoon joutuminen ja menehtyminen oli todella isolla prosentilla muihin nähden ja raskaana olevat lisättiin siksi perussairauksista kärsivien kanssa riskiryhmään. Sikainfluenssaa oli joulukuussa 2009 todettu Suomessa 7038 tapausta ja iski pahasti lähinnä nuoriin (tässä pandemiassa vanhuksilla oli vasta-aineet juurikin tuosta Espanjan taudista.) Ja siis possuflunssassa tämän Duodecimin kirjan mukaan raskaana olevien riski joutua tehohoitoon oli kymmenkertainen, astmaatikkojen kolminkertainen ja ihmisten, joiden painoindeksi oli yli 40 riski oli kuusinkertainen. Eli raskaus oli oikeasti riski tuossa lenssussa… Korona ei tällä haavaa näytä iskevän raskaana oleviin yhtä pahasti ja siitä syystä heidät on rajattu riskiryhmän ulkopuolelle. Mielenkiintoinen kirja, suosittelen :pompus: Kirja on siis ainakin Hesarin kirjastosta ladattavissa ilmaiseksi ja nimeltään Influenssa - Pandemiaviruksen päiväkirja (kirjoittaneet Pentti Huovinen ja Thedi Ziegler)

Sitten sitä omaa napaa :bag: Mies on niin paniikissa, että yk1 siirtynee tuohon seuraavaan kiertoon. Ei raportoitavaa siis (ellei pettymystä ja veetytystä lasketa) :dead:

Latasin uutta luettavaa, oon nyt taas niin kirjaviisas - niiiiin kirjaviisas :hilarious: Here we go! Edellinen pandemia Suomessa oli sikainfluenssapandemia ja siinä (maailmalla ja Suomessakin) raskaana olevien tehohoitoon joutuminen ja menehtyminen oli todella isolla prosentilla muihin nähden ja raskaana olevat lisättiin siksi perussairauksista kärsivien kanssa riskiryhmään. Sikainfluenssaa oli joulukuussa 2009 todettu Suomessa 7038 tapausta ja iski pahasti lähinnä nuoriin (tässä pandemiassa vanhuksilla oli vasta-aineet juurikin tuosta Espanjan taudista.) Ja siis possuflunssassa tämän Duodecimin kirjan mukaan raskaana olevien riski joutua tehohoitoon oli kymmenkertainen, astmaatikkojen kolminkertainen ja ihmisten, joiden painoindeksi oli yli 40 riski oli kuusinkertainen. Eli raskaus oli oikeasti riski tuossa lenssussa… Korona ei tällä haavaa näytä iskevän raskaana oleviin yhtä pahasti ja siitä syystä heidät on rajattu riskiryhmän ulkopuolelle. Mielenkiintoinen kirja, suosittelen :pompus: Kirja on siis ainakin Hesarin kirjastosta ladattavissa ilmaiseksi ja nimeltään Influenssa - Pandemiaviruksen päiväkirja (kirjoittaneet Pentti Huovinen ja Thedi Ziegler)

Sitten sitä omaa napaa :bag: Mies on niin paniikissa, että yk1 siirtynee tuohon seuraavaan kiertoon. Ei raportoitavaa siis (ellei pettymystä ja veetytystä lasketa) :dead:

Ja kyllähän kaikki vakavat infektiot voi vaikuttaa negatiivisesti raskauteen, miksei siis koronakin.

Mutta en jaksa etukäteen kantaa tästä huolta. Niin käy jos niin käy. Ja todennäköisyydet sille että tässä edes raskautuisi nyt yhtäkkiä on aika marginaaliset varmaan omalla kohdalla, niin eipä tarvii paljon stressailla:hilarious:

Tsemppiä pettymykseen:Heartred ja kiitos kirjavihjeestä:happy: täytyykin lukaista:happy:

Juur näin! Tällaiset "kulkutaudit" on syytä ottaa vakavasti. Itse tälleen semi-perusterveenä ja ei-raskaana olevana koittaa kantaa kortensa kekoon niiden puolesta, joiden terveys ei tartuntaa kestäisi. Jotainhan ne arvioi, että 50% suomalaisista tulisi sen käymään läpi, että oon sitten vaikka ennemmin itse siinä ryhmässä. Jollain tää hiton pandemia nyt pitäisi saada kärsittyä niin ei tarvitsisi sitten ihan niin paskajäykkänä olla jos joskus plussan saisi :angelic:

Outoa tosiaan miten paljon on eroja tän vitsauksen kanssa alueellisesti. Meillä perheet asuu Pirkanmaalla (ja äiti ja sisko ovat sairaanhoitajia) ja siellä nytkin Tampereella taas vaan yksi uusi tartunta. Siskolle juur manasin, että tyvikasvu alkaa olla letissä sitä luokkaa, että hirvittää :bag: Sisko kysyi miksen mene kampaajalle? No, koitan täällä Uudellamaalla kantaa sitä pientä korttani ja vähentää sosiaalisia kontakteja:dead: Sitten kun hallitus siunaa, ja aletaan tätä vyyhtiä purkaa eikä tartte pelätä "pahaa silmää" julkisilla paikoilla, niin ehkä varaan kampaajan. Ellen ehdi tekeen jotain järkyttävää itse kotona ja päädyn näyttämään Tiger Kingin pääosalta :nailbiting:

Juur näin! Tällaiset "kulkutaudit" on syytä ottaa vakavasti. Itse tälleen semi-perusterveenä ja ei-raskaana olevana koittaa kantaa kortensa kekoon niiden puolesta, joiden terveys ei tartuntaa kestäisi. Jotainhan ne arvioi, että 50% suomalaisista tulisi sen käymään läpi, että oon sitten vaikka ennemmin itse siinä ryhmässä. Jollain tää hiton pandemia nyt pitäisi saada kärsittyä niin ei tarvitsisi sitten ihan niin paskajäykkänä olla jos joskus plussan saisi :angelic:

Outoa tosiaan miten paljon on eroja tän vitsauksen kanssa alueellisesti. Meillä perheet asuu Pirkanmaalla (ja äiti ja sisko ovat sairaanhoitajia) ja siellä nytkin Tampereella taas vaan yksi uusi tartunta. Siskolle juur manasin, että tyvikasvu alkaa olla letissä sitä luokkaa, että hirvittää :bag: Sisko kysyi miksen mene kampaajalle? No, koitan täällä Uudellamaalla kantaa sitä pientä korttani ja vähentää sosiaalisia kontakteja:dead: Sitten kun hallitus siunaa, ja aletaan tätä vyyhtiä purkaa eikä tartte pelätä "pahaa silmää" julkisilla paikoilla, niin ehkä varaan kampaajan. Ellen ehdi tekeen jotain järkyttävää itse kotona ja päädyn näyttämään Tiger Kingin pääosalta :nailbiting:

Mä lopetin tukan värjäämiseen ennen ensimmäistä raskautta (kyllä, olen päädyttänyt foliohattuilun:hilarious:) vihasin ennen mun maantie ruskeaa tukkaani. Mutta nykyään se on oikeestaan tosi kiva:happy: paitsi varmaan kohta, kun tässä vanhetessa alkaa tukka harmaantua:hilarious: mikä parasta, on säästynyt monen monta sataa euroa:hilarious:

Miksi mies on paniikissa? :bag: tylsää kyllä jos itse odottanut ja asennoitunut aloittamiseen mutta toisaalta yhden kuukauden siirto ei onneksi niin paha :happy:

Mä lopetin tukan värjäämiseen ennen ensimmäistä raskautta (kyllä, olen päädyttänyt foliohattuilun:hilarious:) vihasin ennen mun maantie ruskeaa tukkaani. Mutta nykyään se on oikeestaan tosi kiva:happy: paitsi varmaan kohta, kun tässä vanhetessa alkaa tukka harmaantua:hilarious: mikä parasta, on säästynyt monen monta sataa euroa:hilarious:

Mulla edelleen tuo olo etten kestä mun maantien väristä tukkaa mutta toisaalta oishan se niin helppo eikä menis rahaa. Niin ja värin kasvattaminen pois tuntuu rasittavalta :hilarious: toki sen vois eka värjätä lähelle omaa väriä niin ei ois niin suuri kontrasti. Toisaalta kyllä myös tykkään mennä kampaajalle.

Mulla edelleen tuo olo etten kestä mun maantien väristä tukkaa mutta toisaalta oishan se niin helppo eikä menis rahaa. Niin ja värin kasvattaminen pois tuntuu rasittavalta :hilarious: toki sen vois eka värjätä lähelle omaa väriä niin ei ois niin suuri kontrasti. Toisaalta kyllä myös tykkään mennä kampaajalle.

Ymmärrän:hilarious: tein just noin, et värjäsin sen aluks mahdollisimman lähelle omaa väriä. Kyllähän siinä silti kasvaessa tuli juurikasvu näkyviin ja tukka oli välillä kun se kuuluisa petolinnun persus:hilarious: mut siitäkin selvittiin ja nyt se on oikeesti rehellisesti ihan kiva:happy: Edittinä siis että mun mielestä on kiva, joku muuhan voi edelleen olla sitä mieltä että Ai kauhea mikä tukka:hilarious:

Muokattu viimeksi:
Mulla on luonnostaan punaiset hiukset niin ei tarvitse värjäillä.. nyt en oo värjännyt ku turhaa. Nojuu. Mul on alaselkä kipee ja lenssu iski. Ihan tampio olo koko ajan ja tää metallin maku suussa voimistuu vain koko ajan..

Mä muuten sairastin sikainfluenssan ku se tuli. En kuollut mut väkisin mietin et vaikuttiko se jotenkin siihen et mul tulee kaikki taudit nii helposti ...

Mulla on luonnostaan punaiset hiukset niin ei tarvitse värjäillä.. nyt en oo värjännyt ku turhaa. Nojuu. Mul on alaselkä kipee ja lenssu iski. Ihan tampio olo koko ajan ja tää metallin maku suussa voimistuu vain koko ajan..

Mä muuten sairastin sikainfluenssan ku se tuli. En kuollut mut väkisin mietin et vaikuttiko se jotenkin siihen et mul tulee kaikki taudit nii helposti ...

Mäkin sairastin sen. Mutta ei se mulla oo mihinkään vaikuttanut. Sen jälkeen en ookkaan ollut kipeä, muuten kun sairastin 2 viikon noron ennen kun aloin odottaa esikoista. Oon siis erittäin perusterve (ellei oteta lukuun näitä gyneongelmia:hilarious:) ja tapana on ollut imuroida vaan nää kaikkein veemäisimmät taudit, joten mulla on kyllä vahva veikkaus että saan tän koronakin:bag:

Odottavat äidit rokotetaan influenssaa vastaan ihan rutiinilla. Koronaan ei tietenkään rokotetta vielä ole.
No juu, mutta ei sekään 100% suojaa anna. Ja n. 40% tilastojen mukaan ottaa raskausajaksi rokotteen, mikä kuulostaa aika vähältä :blackeye: mutta ite otin kyllä heti :)

Miksi mies on paniikissa? :bag: tylsää kyllä jos itse odottanut ja asennoitunut aloittamiseen mutta toisaalta yhden kuukauden siirto ei onneksi niin paha :happy:

Mies on paniikissa, koska sen sisäinen kello on valmis lapsille vasta joskus 40v ja nyt kun piti alkaa konkreettisesti tekemään jotain lisääntymisen eteen niin se totuus iski taas päin pläsiä :sorry: Eipä siinä sitten muu auta, kun antaa aikaa...

Kivasta korona-aiheesta jatkaakseni :hilarious: Meillähän siis esimies on sitä mieltä, että meillä kaikilla oli se jo helmikuussa. Kysyin mihin hän perustaa tämän väitteensä ja yllättävää kyllä, kerrankin sillä oli jotain järkevää sanottavaa. Se itse oli työmatkalla helmikuussa ja tuli kipeäksi. Mun kaksi tiimiläistä sai saman taudin, toinen oli viikon himassa kuumeessa ja yskässä, sekä henkitorven poltoissa. Toinen valitti vaan pientä lämpöä ja lihas- ja nivelsärkyä. Mulla oli koko helmikuun paskatauti, joka alkoi yli 38 asteen kuumeella :hungover: Ravasin siitä työterveydessä joku kolme kertaa, kaikki bakteeriviljelyt ja verikokeet katottiin mutta mitään ei löytynyt.

Jos se oliskin jo kärsitty..? :angelic: Selviää kuulemma sillä, että työnantajan piikkiin saa käydä työterveydessä vasta-aine testeissä, katellaan sitten joidenkin viikkojen päästä kun tulokset tulee, että olisko se selittänyt mun iiiiiihanan helmikuun :shifty:

Mä vähän ihmettelin kun meille lääkäri sanoi että insseillä olisi meidän tapauksessa hyvät tsäänssit onnistua (miehellä laiskoja siittiöitä ja määrässä alentumaa) mutta kai se puhdistus ja kun ne ruiskutetaan niin lisää onnistumis mahdollisuuksia. Vissiin yhteensä 3-4 kertaa kokeillaan tota inssiä meille, ensimmäinen kerta ei tuonut plussaa.

olipa hölmösti kirjoitettu minulta etten kuollut (daa) mutta kyllä oon joka hiton taudin sen jälkeen saanut eli allergiat yms tuli sen jälkeen vasta, nuhat flunssat kaikki tullu ja nyt noi laajat autoimmuunisairaudet jotka kyllä on suvussa. Harmittaa siinä mielessä et jos periytyy.. mut joo niin mulla sen jälkeen (sikalentsun) tullu kaikkea ihme juttuja eli olin täysin perusterve ennen (nuorena oliu kilpparin vajaatoiminta ja migreeni on mut ei muuta) ja nyt mul on kaikkea koko ajan... sori avautuminen mut lääkäri soitti ja sanoi että mun on parempi pysyy kotona koko ajan ja meinasin huutaa et prkle mä oon istunu kohta 50 päivää kotona ja enempiä ei kiinnostaisi istuskella. Mutta, enpä mä lähde tahallaan tota hakee mut täällä luvut laskussa ku taas suomessa nousussa

Takaisin