Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on letroilla se tuhru tosiaan alkanu vasta dpo11 kun ennen alkoi jo dpo9-10. Että se 1-2 päivää siihen on saatu lisää pituutta. Eli korjattiinkin sitä kierron alkupäätä.Mulla oli ihan sama ennen terolutien aloitusta, nyt terojen kanssa se tiputtelu alkaa heti pari päivää kuurin aloittamisesta.Ei vielä puhuttu sen lääkärin kans siitä, kannattaako mun tässä kierrossa syödä niitä teroja vai ei. Julkisen puolen lääkäri oli sitä mieltä, että vois koittaa mitä tiputtelulle tapahtuu jos ovulaatio on "kunnollinen" (ilmeisesti ovulaationi ei sitten ilman lääkkeitä ole kunnollinen).
Mulla on jotenkin niin sellainen paniikki kun ei pääse jatkamaan hoitoja. Se iski vasta nyt päin kasvoja, vaikka onhan tämä korona ollut tiedossa ja että se vaikuttaa myös klinikan toimintaan. Sieltä tuli eilen spostia että ilmoittavat heti kun pääsevät jatkamaan toimintaa, mutta ei muuta. Miehen oon pistänyt kunnon vitamiini kuurille ja yritän panostaa kotona terveellisiin ruokiin entistä enemmän. Eikai tässä muuta voi itse tehdä, ahdistavaa..
jotenkin sen on tässä vaan sitten alkanut hyväksymään kun aikaa on kulunut, että ei voi kun olla ja odottaa. Hetkittäin tässä kierrossa on ollut ihan hyväkin fiilis
ps. Katotaan muutaman tunnin päästä, ku lähtee taas gyneltä varmaan ihan hanskat tiskiin, ranteet auki fiiliksellä himaan:banghead:

Ainiin sulla on se gyne vielä eessä! Tsemppiä sinne Nipa
Jeps ei tässä auta kun odottaa ja keksiä mahdollisuuksien mukaan muuta tekemistä ja mietittävää. Klinikalla inssin jälkeen sanottiin että luomunakin meillä on jotain tsäänssejä onnistua eikä saa nyt "vaipua epätoivoon" niin pitää varmaan pistää taas ovis testejä tilaukseen
Välillä tulee tyhmä olo valittaa, kun meillä tosiaan tulee vappuna se vuosi yrittämistä täyteen. Että eihän se pitkä aika ole, kun on monia muita ketkä on odotellut paaljon kauemmin tärppiä. Mutta toisaalta jokaiselle tämä lapsettomuus on varmasti ikävä ja raastava asia, lähtökohdista riippumatta. Katoin btw että viime vuonna 1.5 oli ovis ja niin on tänäkin vuonna kp14 sillon.
limakalvo oli nyt tiivis ja sellainen kuin pitää, 9,4mm, vaik mulla on ollu tätä tiputtelua. Mut selkeesti tää vähäisempi määrä ei sit niin haittaa.
niin puputan niitä nyt menemään nää odottelukierrot. Jos koronan kanssa menee nyt hyvin kun rajoitukset aukee, niin tyksissä toivotaan kuulemma aloitusta heinä-elokuulle ja kevyempien hoitojen pitäis alkaa rullaa suht isoimmitta ruuhkitta.
Onhan mullakin periaatteessa mahis raskautua vielä luomustivarmaan lähes kaikilla, jotkut plussaa vasta esim 2v yritettyä.. ja haluun uskoa et mulla on mahis, koska mitään syytä ei ole löydetty, ainut jos esim ne kilpparit on vituralleen.
Nyytti on kyl aika lupaavat oireet :)
Smoothie ja Nipa, kertokaa heti kun on käynnit takana! Vai oliko smoothiella joku toinen päivä?

Kuitenkin asiat hoituu - lääkärikin lohdutti, että vaikka turpoamiskohtaukset ovat epämukavia ja kamalia, ne eivät jätä pysyviä vaurioita, pitää olla vain tarkka, ettei hengitystiet umpeudu.
Noni, ihan hyvä fiilis jäi, vaik sillain tuli hyviä ja huonoja uutisia.
Eka hyvätlimakalvo oli nyt tiivis ja sellainen kuin pitää, 9,4mm, vaik mulla on ollu tätä tiputtelua. Mut selkeesti tää vähäisempi määrä ei sit niin haittaa.
Huonot. Se pallura oli yhä edelleen mun oikeessa munasarjassa ja on siis todennäköisesti joku endometriuuma. Mut sen ei välttämättä pitäis vaikuttaa raskautumiseen ja jos vaikuttaa, niin sen pitäis sit ivfssä korjaantua.
Sain myös synninpäästön mun letrojen käytölleniin puputan niitä nyt menemään nää odottelukierrot. Jos koronan kanssa menee nyt hyvin kun rajoitukset aukee, niin tyksissä toivotaan kuulemma aloitusta heinä-elokuulle ja kevyempien hoitojen pitäis alkaa rullaa suht iso mitta ruuhkitta.
Joten pliis kaikki ihmiset. #stayhome että saadaan tää paska tauti kuriin![]()
ilmeisesti letrozol olikin ratkaisu tähän! Ainakin osittain. Toki harmi että tuli huonojakin uutisia mutta varmaan myös helpottunut että on joku selitys palluralle. Teillä on hyvät mahdollisuudet siis!
Jos heinäkuussa klinikka aukeais siellä niin eipä siihenkään nyt niin kovin pitkä oo. Vaikka nojoo myönnän, pitkältä se tuntuu silti. Mutta hyvä jos nyt ennen syksyä Ainiin piti vielä sanoa, että mä en kyllä ton limiksen takia meidän luomumahdollisuuksiin enää oikein usko. Tollanen paska se on varmaan ollu koko yrityksen ajan ja aiemminkin. Teillä muilla kyllä on hyvätkin mahikset!![]()
mutta onneksi teillä nyt kumminkin oli ihan toiveikkaan oloinen käynti, että kokeiltavia vaihtoehtoja löytyy
minkäslaisella kaavalla lähdette nyt etenemään?Noniin täälläkin lääkärissä käyty. Me siis päätettiin lähteä ivfään yksityiselle toukokuun kierrosta niin tää oli sen suunnittelukäynti. Ultrassa kaikki näytti taas samalta väärältä limakalvolta mikä ei yllättänyt. Muutoin näytti hyviltä ja aktiivisilta munasarjat ja hyvä määrä antraalifollikkeleja. Arvioi sen perusteella että mulla tuo amh-mittaus ei ihan pidä paikkaansa et arvioi et oikeempi olisi 3-4 väliltä kun nyt se on viimeksi mitattuna 2,25. Limakalvosta tiivistettynä että on hyvin mahdollista, että se saadaan muutettua mutta jos ei saataisi niin voidaan tehdä era-testi ja sen perusteella siirto. Sanoi myös, ettei ultra oo aina 100% varma et mikä on hyvä että on siirretty eran perusteella samannäköiseen ja ohueenkin limakalvoon ja siitä on lapsi syntynyt. Sain siis toivoa mutta toki on pajon kysymysmerkkejäkin eikä tietenkään mitään sataprosenttista varmuutta voi sanoa että onnistutaanko. Tiputtelun arvioi heti johtuvan keltarauhasen vähyydestä. Mutta ainakin on enemmän toiveikas olo nyt vaikkei mikään täysin rauhallinenkaan.
Kuulostaa myös hyvältä nuo eri toimenpiteet mitä voidaan tehdä, jotta mahdollisuudet raskauden alkamiseen olisi mahdollisimman korkeat. Kyllähän se varmasti oman sivumausteensa tuo tähän lapsettomuushommaanmutta onneksi teillä nyt kumminkin oli ihan toiveikkaan oloinen käynti, että kokeiltavia vaihtoehtoja löytyy
minkäslaisella kaavalla lähdette nyt etenemään?
Ai joku yksityinen vielä tekee hoitoja? Hyvä niin, pääsette heti tositoimiinKuulostaa myös hyvältä nuo eri toimenpiteet mitä voidaan tehdä, jotta mahdollisuudet raskauden alkamiseen olisi mahdollisimman korkeat.
Tuleeko pitkä vai lyhyt kaava?
Kaava on ilmeisesti jotain pitkän ja lyhyen väliltä. Alotan viikko oviksesta progynovan eli estrogeenitabletit jolla ilmeisesti vaikutetaan limakalvoon mutta myös estää oman fshn nousun kun uusi kierto alkaa mikä saa aikaan tasasemman munasolukasvun. Sit ekoilla kiertopäivillä aloitetan gonal f ja jarruna kp5-6 alkaen orgalutran. Sit tietty irrotuspiikki ja luteaalituesta ei vielä puhuttu et tuleeko lugen lisäksi muutakin. Ja dimou joo jotku on jatkanut ja lääkäri sanoi että myös ulkomailla klinikoita jatkaa edelleen. Ei ole mitään todisteita että korona vaikuttaisi sikiöön eikä luomuraskautumistakaan ole suositeltu tauottamaan niin näin mennään.