Raskaaksi 2019

Oliko mitään alustavaa puhetta siitä, voidaanko tehdä tuoresiirto, vai vaatiiko era PAS:n?

Heti ei eraa tehdä eikä puhuttu edes että milloin olisi sen aika. Mutta pas-kierrosta se otetaan. Ja tuoresiirtoon pyritään heti jos vaan onnistuu.

Kaava on ilmeisesti jotain pitkän ja lyhyen väliltä. Alotan viikko oviksesta progynovan eli estrogeenitabletit jolla ilmeisesti vaikutetaan limakalvoon mutta myös estää oman fshn nousun kun uusi kierto alkaa mikä saa aikaan tasasemman munasolukasvun. Sit ekoilla kiertopäivillä aloitetan gonal f ja jarruna kp5-6 alkaen orgalutran. Sit tietty irrotuspiikki ja luteaalituesta ei vielä puhuttu et tuleeko lugen lisäksi muutakin. Ja dimou joo jotku on jatkanut ja lääkäri sanoi että myös ulkomailla klinikoita jatkaa edelleen. Ei ole mitään todisteita että korona vaikuttaisi sikiöön eikä luomuraskautumistakaan ole suositeltu tauottamaan niin näin mennään.

Samaa sanoi mun lääkäri. Oli lähinnä sitä mieltä, että voi lähinnä kasvattaa merkittävästi keskenmenoriskiä etenkin jos joutuu koronan takia tehohoitoon, ehkä jopa 50% (niin kuin näillä isoilla epideioilla ja pandemioilla on ollut historian valossa kuulemma tapana).

Hyvä et hoidot etenee mut kirja se limis.

Mul on limis aina ollut hyvä mut sit ku ei ovuloi ja oon miettinyt et vissiin mun luteaali ei olekaan niin pitkä kuin luulin. Laskin että jos viime kierrossa se kipuilu olis ollut ovis niin siitä oli tosi vähän päiviä menkkoihin. Outoa ku muissa kierrois ollu aina se dpo15 joka muuttuu kp1 tai tiputteluksi...

Nyt tuli sit vielä kivut yhdynnän jälkeen hienoa. Taas. Ja semmonen ADHD piikki et ärsyttää. Oon siis ollu hyperactive nyt jo ovista ennen ja tuntuu et pahenee, nyt pystyn kyl nukkuu mut en päivällä vaikka miten väsyttää ja olis hyvä pieni powernap ottaakin päivän duunin jälkeen. Oon siputellut teetä ja ollu metallinen. Mä en käsitä mikä toi metallinen maku ja haju on. Oli ennen menkkoja pitkään ja jatku ovikseen ja nyt taas jatkuu. Liekö joku toiminta häiriö taas.

Samaa sanoi mun lääkäri. Oli lähinnä sitä mieltä, että voi lähinnä kasvattaa merkittävästi keskenmenoriskiä etenkin jos joutuu koronan takia tehohoitoon, ehkä jopa 50% (niin kuin näillä isoilla epideioilla ja pandemioilla on ollut historian valossa kuulemma tapana).

Aijaa, lääkärikö puhui tästä riskistä? Onkohan tähän mennessä maailmalla vielä näin käynyt koronan kanssa? Oon vaan lukenut ettei raskaana olevat ole riskiryhmää ja koronaa sairastaneet saanut terveitä lapsia, mut se ennenaikaisen synnytyksem riski olemassa jos sairastuu.

Aijaa, lääkärikö puhui tästä riskistä? Onkohan tähän mennessä maailmalla vielä näin käynyt koronan kanssa? Oon vaan lukenut ettei raskaana olevat ole riskiryhmää ja koronaa sairastaneet saanut terveitä lapsia, mut se ennenaikaisen synnytyksem riski olemassa jos sairastuu.
Mäkin oon ymmärtänyt että se ei vaikuta raskauteen tai sikiöön jos ei sairastu.

Kyllä ärsyttää se meemi mis on lauma raskaana olevia naisia ja teksti et "covidin jälkeen". No juu en ainakaan minä.

Tän hetkisen tiedon valossa ihan kausi-influenssa on vähintään yhtä vaarallinen raskaana olevalle, ellei jopa vaarallisempio_O

Anteeksi poikanen omanapailu ennenkun lyön pään tyynyyn. Tein huvikseni ovistestin mikä nyt ei mun mielestä kerro kyllä mitään. Hyvä kun pissaa tuli edes sen verran että sai tikun kastettua. Olo on aika varma et sieltä se täti tulee mutta kai sitä on pakko vähän piinailla :laughing001

Liitteet

• IMG_20200421_214929.jpg
    IMG_20200421_214929.jpg
    24.7 KB · Katsottu: 171

Siis ei verrannut tätä koronaan vaan esim. Viimeisimpään pahaan pandemiaan Espanjan tautiin, missä sit ilmeisesti näin on ollut. Näistä Sars ja Mers viruksista maailmassa ylipäätään on liian vähän täysin faktatietoa, että vois mitään absoluuttisia totuuksia esittää.

Varmaan myös jos sais koronan ja joutui tehohoitoon, niin ne käytettävät lääkkeet varmaan mitään kauheen sikiöystävällisiä ole:pompus: mutta siis aika pieni prosentti koronan sairastaneista kumminkaan tehohoitoon joutuu...

Vooooi sisso ja nyt harmittaa :meh:
Kahvi maistuu kamalalta :wtf: tähän mennessä oon juonu aina aamukahveen ihan rauhakseen vaa istuskelen tossa terassilla ja se on ollu kivaa. En oo päivän aikana tarvinnu enempää kahvia mutta ois ollu kiva pitää tää kahvitteluhetki koska kyllä tekee mieli kahvia näin aamuisin :meh: ois mielummin menny niin että esim vaikka karkki maistuis pahalta :hilarious:

Vooooi sisso ja nyt harmittaa :meh:
Kahvi maistuu kamalalta :wtf: tähän mennessä oon juonu aina aamukahveen ihan rauhakseen vaa istuskelen tossa terassilla ja se on ollu kivaa. En oo päivän aikana tarvinnu enempää kahvia mutta ois ollu kiva pitää tää kahvitteluhetki koska kyllä tekee mieli kahvia näin aamuisin :meh: ois mielummin menny niin että esim vaikka karkki maistuis pahalta :hilarious:

Oisinpa raskaana ja saisin hirveitä raskausoireita :grin mut joo ymmärrän ettei ois kivaa esim oksentaa 24/7 siltikään. Jos vaihdat kahvin teehen tmv?:)

Hieno juttu! Oliko niin, että oot jo kerran käyttänyt letroja?
Toivottavasti se pallero katoaisi sieltä.

Jos se on endoa, niin tuskin se sieltä minnekään itsestään häviää. Eikä endoon oo olemassa vielä mitään parannuskeinoa, paitsi hormonaalinen ehkäisy joka hillitsee sen leviämistä:bag: Estrogeenihan sitä vaan ruokkii.

Olin kyllä siinä oikeassa, että jos olis hormonaalinen ehkäisy, niin ei olis tiputteluongelmaa:hilarious::bag: ja siis kyllä tän nyt varmaan voi laskea että vaikeuttaa mun raskautumista, kun kerta hoidoissa ollaan:hilarious: mutta pitää koittaa olla positiivinen. Mulla kai ei oo mikään pahinta laatua endo, kun ei oo mitään tautisia kipuja. Ainakaan vielä.

Mut jos hoidot sais aloitettua loppukesästä, niin loppuvuodesta vois hyvällä tuurilla jo odotella siirtymistä ivf:smiley-angelic001 jos ei ennen sitä oo raskaana:hilarious:

Dpo8. Tissit on ollut kipeet, päätä särkee. Eiköhän hanat aukea viikonloppuna:bag:

Jos se on endoa, niin tuskin se sieltä minnekään itsestään häviää. Eikä endoon oo olemassa vielä mitään parannuskeinoa, paitsi hormonaalinen ehkäisy joka hillitsee sen leviämistä:bag: Estrogeenihan sitä vaan ruokkii.

Olin kyllä siinä oikeassa, että jos olis hormonaalinen ehkäisy, niin ei olis tiputteluongelmaa:hilarious::bag: ja siis kyllä tän nyt varmaan voi laskea että vaikeuttaa mun raskautumista, kun kerta hoidoissa ollaan:hilarious: mutta pitää koittaa olla positiivinen. Mulla kai ei oo mikään pahinta laatua endo, kun ei oo mitään tautisia kipuja. Ainakaan vielä.

Mut jos hoidot sais aloitettua loppukesästä, niin loppuvuodesta vois hyvällä tuurilla jo odotella siirtymistä ivf:smiley-angelic001 jos ei ennen sitä oo raskaana:hilarious:

Dpo8. Tissit on ollut kipeet, päätä särkee. Eiköhän hanat aukea viikonloppuna:bag:

Onko sulla mitään endon oireita? Jos nyt ei tiputtelua ja lapsettomuutta lasketa. Muakin kiinnostaa puhuitteko mitään inssien jatkamisesta vai meettekö sit suoraa ivf? :)

Toivotaan parasta! Inssit vielä siltikö PITÄÄ tehdä, vaikka olisi endoa? Toivottavasti viimeistään ivf tuo teille plussan. :Heartred

Jollei ole joku megapahaendo, niin lapsettomuutta hoidetaan samalla tavalla kun mitä tahansa lapsettomuutta:happy:

Onko sulla mitään endon oireita? Jos nyt ei tiputtelua ja lapsettomuutta lasketa. Muakin kiinnostaa puhuitteko mitään inssien jatkamisesta vai meettekö sit suoraa ivf? :)

Ei oo. Ja kohtu on mobiili eikä tunnu kiinnikkeitä. Ei oo ees megapahoja kuukautiskipuja tai mitään. Mut siis eihän sitä tiedä mitä on vielä edessä:pompus:

Takaisin