Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
maicy ei voi poistaa sehä itteäki ärsyttää monest. ennen oli poista nappi mut nyt ei ol enää.

Nonniih. nyt rohkaistun ja uskallan itsekkin kirjoitella tänne. hetken aikaa pelkästään vain lukenut teidän kaikkien tekstejä.

Elikkäs, olen 26-vuotias ja mieheni 32. Kummallekkin olisi ensimmäinen tiedossa. Pari kuukautta sitten jätimme pillerit pois joten aika aluillaan yrittelyssä olemme. Kuume on kummallakin kova, ehkä itselläni se näkyy ulospäin enemmän.
Onko muiden miehillä ollut ns suorituspaineita? Jotenkin huomannut että vaikka olemme mieheni kanssa puhuneet että tulee sitten kuin tulee, sen enempiä emme vielä ala "yrittämällä yrittämään", niin pupuilu on melkoista suorittamista ollut :D

Mutta ihanaa lukea muiden ajatuksia ja kuulla muiden plussailuja, laittaa toivomaan entistä enemmän <3

Sannie Lämpimästi TERVETULOA!! :smiley-angelic003 Siitä miehen suoritus paineista... ei meillä semmosta varsinaisesti ole muutakun sen OVULAATION aikaan kun on ns. pakko onnistua...(tai tässä kierrossa se tuli ensimmäistä kertaa kuvioihin) tavallaan oma moka kun edes mainitsen kyseistä aiheesta mutta en vaan pysty oleen hiljaa kun tikahduin ilosta! :happy093 ja meillä ainakin on käynyt vähän sillai et kun lasta ei ole kuulunut, niin onse pikkuriikkisen ruvennut vaikuttaan haluihin... kyllä meillä "talletuksia" tehdään joskus joka päivä joskus useamman kerran päivässä, joskus taas harvemmin...

Gatusa: en oo ihan selvillä sun tilanteesta mut mulla tuli tossa mieleen että onko sua koskaan "oikeesti" tutkittu, esim et onko sun munasarjat reilassa ja et mistä sun km:t vois johtua? mulle nimittäin tänään gynekologi sano tarkastuksessa et toiset joilla toistuvia keskenmenoja niin käytetään tota Teroluttia 13 rv asti...

On: Täällä kp 20/ 31.... Nännit nopöttää ku mitkäki ja ON KIPEET! :smiley-angry016 viime yönä myös ihan vihloi rintoja....mä kun olen tälläinen himotestaaja niin mietin että uskaltaisikohan tehdä erittäinherkän raskaustestin jo KP 26/31? tilasin raskauskeiju.fi vai com ista? sellasia testejä 2kpl mitä voivat näyttää positiivista jo 6 pvää ennen oletettujen kuukautisten alkua. ovat siis noita davidin erittäin herkkä -raskaustestiä herkempiä... jotenkin funtsin et JOS jos jos jos on ihme oikeesti känyt et ne molemmat munasolut on hedelmöittynyt ja kiinnittynyt niin sittenhän raskaustestinkin pitäis kai aijemmin näyttää plussaa? :schocked028 EI muuta uutta tänne viimistä yötyötä viedään... sitten onkin 6 päivää VAPAAATA :dance011

p.s tänään tosiaan kävin siellä UÄ tutkimuksessa ja MOLEMMAT munasolut olivat irronneet! Niin mä kyllä laskeskelin niiden kipujen vuoksi, oon kyl aina tuntenut kun munasolu irtoo jos on irronnut aina yöllä siihen ihan herännyt niin pistävä kipu se mulla on ollut mut tää viimeisin irtoaminen ja siitä tulleet kivut potenssiiin 10 johtu varmaan myös siitä et olin hereillä ja liikkeellä kun se tapahtu et kivut tuntu niin kovalta.

TARRASUKKIA KAIKILLE :love2

kizu on ultrattu kohtu ja munasarjat, otettu verikokeet ja kunnos oon. lauantain tai sitä seuraavana lauantaina varmaa lääkärii sitte kysele et mitä seuraavaks ku arvot on normaalit. varmaanki kromosomit ja miehen tutkinta seuraavaks mikäli ei ol tärpänny. juu mä tiiän tuon progesteronilisän ja mä iteki mietin sitä et jos tulee plussa ni pyydän jos häikkä on progeteronissa.

kizu on ultrattu kohtu ja munasarjat, otettu verikokeet ja kunnos oon. lauantain tai sitä seuraavana lauantaina varmaa lääkärii sitte kysele et mitä seuraavaks ku arvot on normaalit. varmaanki kromosomit ja miehen tutkinta seuraavaks mikäli ei ol tärpänny. juu mä tiiän tuon progesteronilisän ja mä iteki mietin sitä et jos tulee plussa ni pyydän jos häikkä on progeteronissa.

Tervetuloa Sannie!
Kizu, voi jospa siellä olis vaikka tuplatärppi <3
Elmiina, aika jännä tuo kuivuus just ennen plussausta, monestihan sanotaan, että tulis valkovuotoa enemmän raskausaikana..

Omaa; täällä ei siis mitään uutta kp 22, viikonlopun aikana outoa menkkamaista jomotusta, voi tietysti liittyä myös lievään vatsatautiin, joka vaivasi ripulin muodossa muutaman päivän. Tai semmoinen outo olo..... Yritän pysytellä maan tasalla enkä odottele mitään, että ei sitten tippuis kovaa ja korkeelta....

Hauskaa päivää ihanaiset!!

Muuten asiasta viidenteen, onko teillä kenelläkään sellaisia facebook-kavereita, jotka valittavat aina jostakin ja kaikki tilapäivitykset on NIIN ahdasmielisiä ja muita haukkuvia???? Mä hermostuin sit totaalisesti eilen ja piilotin näidän henkilöiden päivitykset omista uutisista kokonaan. Mä tulin niistä tilapäivityksistä NIIN pahalle päälle, että päätin olla niitä lukematta lainkaan.... syvältä.....

Vitsit te kirjoitatte tosi paljon, no mut kiva kyllä lueskella teidän juttuja, ei meinaa vaan pysyä kärryillä :D

Tervetuloa joukkoon Sannie!
Ja todella paljon onnea plussanneille :gen014

Täällä tuli nollattua laskurit sunnuntaina eli nyt mennään sitten yk 2 kp 3/24-26. Ovista siis odotellaan taas. Ei sitten maidon tiputus nänneistä tarkoittanut raskautta. Kiitos tiedoista, ketkä aiheeseen kommentoivat (en enää muista kun tuli luettua niin paljon tekstiä). Ajattelin muutenkin mennä gynellä käymään tän kierron aikana, kun viimeksi tullut käytyä esikoisen jälkitarkastuksen jälkeen (1,5 vuotta sitten), samalla voin kysellä tuostakin, onko jotain hormonaalista häikkää... Meillä taisi mies olla enemmän pettynyt tädin kyläilyyn, sanoi vielä eilen illallakin kun mentiin nukkumaan, että haluaa vauvan. Oli pojan kanssa kaksin koko viikonlopun kotona ja ilmeisesti se sai tunteet pintaan, taisi olla mukava viikonloppu poikien kesken.

-S

Sannie tervetuloa! :) no joo pakko myöntää, että on siitä pupuilusta oviksen aikaan tullut aika suorittamista etenkin miehen osalta..sitä ei niin usein haluta ku mua ja sitten oon koko ajan sen niskaan hönkimäs, että mennäänkö makkariin :D mutta se kyllä ymmärtää, että ei niitä vauvoja tuu muuten...

Kizu ois aika siistiä jos ois tuplasti tärpännyt <3 no ei enään kauaa..pian se aika menee yritä vaikka aatella jotain muuta täs välis niin pävät kuluu nopeammin :) itseäkin vähän jännittää vaikka jotenki oon niin varma, että ei oo tärpänny ku en tiiä osuko noi pupuilut oikeeseen kohtaan..mun ovis tuntemukset oli tässä kierrossa päin peetä! :D

Chipmunk86 no jos mulla ei täs kierros tärppää niin kai sitä on pakko vaan uskaltaa olla rohkea ja kokeilla tota taktiikkaa! :D sitä etikkaa meinaan..hyi oksettaa jo ajatus :D

S1N1 Tänne tulee kyllä tätä tekstiä ihan kiitettävästi ja aina ei oikein tahdo pysyä perässä :) voi ihana juttu, että mies noin paljon oottaa vauvaa..tais olla sitten tosi kiva viikonloppu hänellä :) toivotaan, että 2 kierrolla tärppää :)

Elrei hmm... ei taida kyllä olla? Joskus oli joku sellainen joka kirjoitti joka toinen minuutti kaiken mitä teki ja meni hermo, kun etusivu täyttyi tämän ihmisen tilapäivityksillä,mutta nyt ei ole ketään joka ärsyttäis tai mitään muutakaan?

Täällä ei mitään erikoista..kp 23. Aika mennyt toisaalta aika äkkiä.. välillä oikeas munasarjas tuntuu pientä kipuilua, hyvin pientä siis!!! ja tosi harvoin..... en kuvittele näiden olevan mitään oireita, mutta tulipahan vain mieleen :)

Hei kaikille!

Olen lueskellut tätä ketjua ja nyt rohkastuin sitten kirjoittelemaan ensimmäistä kertaa! Olemme mieheni kanssa molemmat 24-vuotiaita ja esikoinen toiveissa. Pillerit lopetin lokakuussa 2012 ja sen jälkeen meillä ei ole ollut mitään ehkäisyä, eli vauva on enemmän kuin tervetullut. <3 Kiertoni on ollut todella epäsäännöllinen pillereiden lopetuksen jälkeen. Kaksi kertaa terojen avulla alkaneet (tammikuu ja huhtikuu) ja toukokuussa tuli sitten ensimmäiset ilman teroja, ja seuraavat heinäkuussa. Kierto on ollut 44-50 päivää. Eli epäsäännölliset edelleen ja pitkä kiertoaika, mutta eilen (kp 37/50?) oli kovaa pistelyä vasemmalla ja hiukan lämpöä niin ihan huvikseen tein ovistestin ja sieltä tuli ensimmäinen ovisplussa (hymynaama J ) Clearbluen ovistestiin!! Tosin pupuiltua tuli viime pe ja sitten su, eli 3.päivää ja 1.päivä ennen ovisplussaa eli en tiedä sitten oliko ajoitus huono.. Mies tosiaan töissä toisella paikkakunnalla ja seuraavan kerran kotona vasta 3 viikon päästä!
Pahoittelen omanapaisuutta tässä ensimmäisessä viestissä. :/
Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!! :) <3

Jahas, sivustokin näkyy olevan toiminnassa jälleen! :)

Tervetuloa Sannie ja Rachel! Onnet kaikille oviksen bonganneille ja plussanneille! Plussaisia puhureja meille piinailijoille. :)

Kännykällä oon nyt tässä käynyt vaan lueskelemassa kirjoituksianne ja nyt on tässä tytön syötöt sun muut menossa, pian kauppaan ja noutamaan mansikat meidänkin pakkaseen (ai minäkö matti myöhäinen?!). Täällä kp 22/30?, viimeyönä oli menkkakipujen ja supistusten kaltaisia polttoja alamahassa ja alaselässä. Arvatkaas kuka neurootikko googlaili ja diagnosoi kaikkea kiinnittymisiä ja menkkojen alkuja ja myöhäistä ovulaatiota.. :think005 En kuollaksenikaan enää muista, oliko minulla mimmoisia oireita sillon, kun esikkoa alulle laitettiin. Siitä on niin "kauan" aikaa.. :) Ovistestien olen muuten antanut kuitenkin olla kaikessa rauhassa, tosin siirsin mä ne tuonne eri kaappiin, etteivät ihan tuossa wc:ssä ole, helposti saatavilla. :laughing002

Elrei: Onhan noita...yks asia mikä mua henk,koht riepoo on se kun muksu syntyy ja fb ei oo sen jälkeen muuta täynnä kun niitä oman mussukan kuvia ja päivyksiä et kuin söpö ja ihana se on... itse en kyllä ajatellut jakaa yhtään kuvaa/ päitystä sinne. Paitsi ehkä ihan ihan lähimmille ystäville ja sukulaisille(oma ryhmä niille). Sanoppa muuta se olis meidän molempien unelmien täyttymys !
Nonna-: Pidetään lippu korkeella! tuplaonni olis kyllä niin haaveiden täyttymys <3
Gatusa: ok hyvä sitten, mitä kaikkia veriarvoja sulta on testattu?
TERVETULOA Rachel!
s1n1: juu kannattaa ne hormoonit tutkituttaa, esim kohonnut prolaktiini arvo aiheuttaa maidon tuloa rinnoista...Voih lutunen mies sulla! :love017

Maicy: Taisin joskus sen np-ultran jälkeen kertoa täälläkin siitä ultraajamiehestä. Siis se oli ihan kamala ukko!! Ensin kun mentiin niin ei edes kutsunut nimellä. töksäytti ohi kävellessä että "ootteko tänne tulossa... .:< " SITTEN tervehti minua, miestä ei ollenkaan.. MINÄ sanoin miehellä että ota nyt tuosta tuolia ja istu alas..
SItten lääkäri: paljoko viikkoja?
minä: tänään tasan 12
lääkäri: joo eli EI TARVII alakautta, joo... mmm.hmm.. noniin tuohon sängylle vaan..
minä: O_______O ?
sit se rupesi ultraamaan ja ei sanonu mitään "nyt laitan tätä geeliä, on vähä kylmää tms" kun suoraan vaan pursotti sanomatta mitään...SITTEn pyörittele ja me tietenkin ruutua tuijotettiin ihan rakastuneina mutt se vitun lääkäri ei sano mitään!!!! mumisi ja hymisi ja MINÄ kysyin jossain vaiheessa että näyttääkö kaikki oikealta ja hyvältä jne ja kysyin että paljonkos se niskaturvotus on.. niin siihen lääkäri: joo hyvä alle milli.
minä: O_____O?
minun mies: >:[
sitten minä kysyin että saadaanhan me sitten niitä kuviA.. ja lääkäri: "joo"

ja lopuksi nakkasi mulle pari palasta sitä paperia sanomatta mitään muuta kuin "voit nousta ylös" ja sitten se täytteli vähän äitiyskorttia ja antoi YHDEN kuvan. jossa näkyy pää ja puolikas maha.. sitten se oli ohi ja mentiin ulos... Ihan hirveetä paskaa ja sellanen asia, mitä on odottanut sen pirun pitkät 3kk ja kun se tapahtuu ja oli kamalaa niin kyllä siinä miettii että mitä helvettiä.. Sit neuvolassa kerroin että ens kerralla EI TULE sama mies meille ja hän kehotti laittamaan valitusta ja minähän laitoin ja annoin palaa sydämeni pohjasta!!! ja nyt tuli se uusi kutsu rakenneultraan ja siellä on joku nainen, O N N E K S I !!!! :)

tervetuloa rachel, toivottavasti teillä tärppää, parhaat mahikset tärpille on yleensä päivä ennen ovista ja ovispäivä joten hyvin on ollu ajotus :)

kizu mul otettii kilpirauhasarvot, kardiopiini, hyytymistekijät tai jotai sellast et onko riskiä et tulee tulppa mikä aiheuttaa keskenmenot. kaikki normaalia joten verikokeissa ei mitää selitystä, ultrassa kohtu juuri niin ku pitää, munanjohtimet ja munasarjat normaalit ku sanoin lääkärille huhtikuussa ku ultraili kunnolla silt varalt et onko kohdunulkonen ku en tienny oonko raskaana vai en ku menkat jäi sillo olemattomaks tiputteluks parin viikon mittasena. totes et kaikki normaalia ja sanoi et tutkitaapas nyt sit verestä seuraavaks löytyykö syy mutta siitäkään ei nyt sit löydy ku mulla ne tulokset on laukussa ja kattelin et kaikki on niin ku pitää.
seuraavaks varmaa pistää kromosomitutkimuksiin meidät et onko siellä ongelma. mä ajattelin et jos tulee plussa ni kokeilen pokkana vetää progesteronia kinuan reseptin vaikka väkisin, sanon et mulla epäilys taas et progesteronia ei tarpeeks. koska mulla ei viimeks estän aspegic100mg eli miniaspiriini keskenmenoa.

cupcake iteki tullu googlailtua millo mitäkin. nyt ihmetyttää ku ovis ollu kaiken järjen mukaan kp 16 (oli kivut ja limat jne) mut mul on vieläki välil vuorotelle molemmis munasarjois nippailua välil kovaakin kipua ja limat on melkei samat ku oviksen aikoihi ja kohdunsuu melkei sama ku ovikses. nippailu voi olla keltarauhanen tietenki mut miks mul on muuten melkei sama tilanne ku ovikses ei mene jakeluun mulla. nyt kp 21/29? menossa. miksi naisen kroppa on niin monimutkainen systeemi.

Gatusa: juu juu, kannattas pyytää et ottaa myös testosteroni, sokeri,kilpirauhas ja prolaktiini arvot ainaki... En nyt äkkiseltään muista mitä muita multa otettii ja käskettii jtn lisäkokeita. Ekal kertaa joku 7 eri juttua stekatttiin ja nyt lähete ainakin sokeri, testoteroni ja 3 jtn muuta. Jotka piti ottaa käydä mittauttaa kierron alkupuolella olisko ollu kp 3 tai 4?
Late: noissa gynekologeissa kyl hurjasti eroa! Mut tutki kans joskus mies gynekologi ja voi helv**tt* ku oli KOVA KOURANEN! N. 2 min tutkimus ja anto viel väärän "diagnoosin" kaks kertaa sanoin kovaa äänee et "aij aij sattuu!" Ja se ei välittänyt yhtään! Seuraavan kerran ku oli aihetta gynelle sanoin aikaa varatessani et sille miesgynelle EN SITTEN MENE! Eikä onneks tarvinnu...

mulla katsottiin kilpirauhasarvot jo ja normaalit on. testosteronia ei katottu eikä prolaktiinia. saa nähä mitä seuraavaks tutkitaan...

Voisinpa minäkin ilmottautua teidän kuumeilijoiden joukkoon, kun kuitenkin käyn täällä lueskelemassa teidän juttuja lähes päivittäin :)

Olen 32 ja mies 38, meillä on 1 v 2 kk vanha poika. Lisäksi perheeseen kuuluu kaksi koiraa. Pojalle lähdettiin sisarusta yrittämään kesäkuussa, mutta siinä kierrossa oli tärppipäivät jo olleet ja menneet, joten oikeastaan vasta yksi kokonainen yk takana. Siinä olinkin jo ihan varma, että olisi tärppi käynyt, kaikki mahdolliset oireet muka oli... Mutta eipä tietenkään tärpännyt, olisihan se ollut käsittämätöntä jos heti ekalla yrityksellä olisi onnistunut. Esikoista yritettiin kuitenkin melkein vuosi! Toivottavasti nyt ei kuitenkaan tarvitse niin kauaa odottaa! Tänään siis yk 2, 6/33?

Välillä kun poika keksii kaikki metkunsa samana päivänä, ja muutkin hommat tuntuu menevän puihin, sitä miettii, että onkohan tässä ihan järjissään, kun haluaa sen saman rumban aloitta alusta, mutta onneksi ne tunteet menee yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin. Eihän kukaan ole väittänytkään, että lapsiperheen arki olisi aina jotain ruusuilla tanssimista! :happy118 Itsellä kun kuitenkin on sisaruksia, niin on aika vaikea kuvitella, millaista pojalla olisi ainoana lapsena.. Ei kai siitä sisaruksesta hirveästi haittakaan voi olla!

Tsemppiä kaikille yritykseen, toivottavasti pian kuuluu taas hyviä uutisia!

Takaisin