Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitoksia onnitteluista. <3 Höh miehet!!! Jätin tosiaan sen testin siihen pesukoneen päälle oikein näytille miehelle kun tulee kotiin. No kävi vessassa pesemässä vain kädet ja naaman eikä huomannut testiä. No siinä ruoan ajan hihkuin sisäisesti, mutta en puhunut mitään. :) Ruoan jälkeen meni käymään vessassa ja kun mitään ei kuulunut niin huikkasin, että se ei ole sitten mikään ovistesti siinä pesukoneen päällä. "No mikäs se on?" Ilmoitin, että se on raskaustesti ja siinä on muuten kaksi viivaa. Sen mielestä se viiva ei ollut tarpeeksi näkyvä. Se tonttu pessimisti ei sitten tajua, että silmillä havaittava viiva voisi olla plussa. :laughing002 Kyllä se minusta ihan selvä viiva oli. :) No kokeillaan tehdä huomenna uusi testi ja ihan aamupissasta tällä kertaa. Toivotaan, että siinä näkyisi vahvempi viiva. :)

chipmun86: miehet on niin "pölvästejä" välillä!! ostatte cb digitestin ja näytät sen sille ;)
Vargynja: Oon kans funtsinut et mistä toi 28 pvän kierto on saanu alkunsa, veikkaampa et se on joku keski verto sille et jollain määärällä naisista se on 40pvää ja jollai päärällä esims sen 24 pvää? on vaan laskettu joku keski arvo.

ON: kp18/29-30 ei uutta, muutakuin nännit kipeytyneet o_O mikä yleensä tulee aina oviksen jälkeen.. ei tosin niin pahasti kuin yleensä...hyvä niin =)

p.s heh vitsi huomaa et oon ollunä yövuorossa... äskön sytty hehkulamppu vähä viiveellä päähän :D
Kun sain siihe cb-ovulaatio testiin sen hymynaaman 9.8 PE niin sehän vaan tulkitsi LH-hormoonin kohonneen, eli erittäin todennäköisesti ne pe-la välisenä yönä tuntemani kivut olivat munasolun/jen irtoamisesta :D niin kuin cb -netti sivuillakin sanotaan "Digitaalinen Clearblue-ovulaatiotesti tunnistaa LH-ovulaatiohormonin pitoisuuden nousun 24–36 tuntia ennen ovulaatiota ja kertoo kierron kaksi hedelmällisintä päivää. Kun olet yhdynnässä näiden kahden päivän aikana, sinulla on parhaat mahdollisuudet tulla raskaaksi."
Onneksi tuli Torstaina ja Perjantaina tehtyä talletuksia ;)

Tiesittetö muuten että kehon lämpötila nousee vasta ovulaation jälkeen, eikä ennen niinkuin yleisimmin luullaan...(epäilijöille tiedoksi sekin tieto löytyy Clearbluen:n nettisivuilta--->http://www.clearblue.com/fi/clearblue-digitaalinen-ovulaatiotesti.php )
Juu mutta, menen jatkamaan yötyötä! oli vaan aivan pakko tulla tämä mun välähdykseni kertomaan, ettette pidä mua iha pölkkynä :D

Chipmunk no höh. Meilläkin mies oli ekana sitä mieltä että ei tossa mitään viivaa ole ja osoitteli sitä imutyynyn rajaa että tossa on valmistusvirhe. Vaik kui yritin näyttää ja selittää ei nähny mitää. Tietty miulla se oli oikeesti haamu, siullahan oli jo selkee viiva...

Sit ku kahden päivän päästä testasin uudestaan ja laitoin kuvaviestin että joko säkin näet ni seuraavaks se oli sitä mieltä et hei hei rahat ja vapaa-aika ja käyttäytyi kuin ois maailmanloppu tullu monta päivää. Vaik kuitenki yhdessä on yritetty monta kuukautta ja on minuu lohduttanu kaikki itkut ja itekin jutellu miettineensä minkälainen mä olisin äitinä jne. Juttu oli oikeesti sitä rataa et painosti minuu ottamaan siideriä mukaan viikonloppureissulle ja ku selitin että eikö me oo jo vuos sitten tästä tapeltu, mä en juo yhden yhtä raskaana ni tuli hiljaista. Mä että "ai voin sit juoda suruun jos se menee kesken." Melkeinhän toi kuulosti jo siltä et sitä se toivoo.

Siin oli pari päivää vähän mieli maassa kunnes tajusin et sillä ei oo aiempien lasten kans menny kauheen hyvin sen kantilta. Parisuhde (seksi ja läheisyys) o loppunu ku seinään ku nainen bondaa lapsen kans ja on kaikkee mahdollista pitäny ostella ja exä oli jopa sitä mieltä et moottoripyörä pitäis myydä ja miehen luopua kaikesta kivasta et jää lapselle enemmän rahaa.

Kun tajusin että sitä se vasta pelottaakin eikä vaan minua ni aloin sitte kysellä noista rahajutuista sun muista, selitin mitä oon ajatellu hommata ja mistä ja pikkuhiljaa ja mie katon budjetin kyllä. Ja että keskenmenemisen pelko se on miullakin mut jos menee ni menee, eikö voitais nyt edes iloita siitä, että näillä tiedoilla näyttää et pystyn tulemaan raskaaksi. Miehet :/ Näyttää pelkonsa niin eri lailla kun naiset, luulin, et se oli vihainen. Kyllä se sit sanoikin että pelottaa ku saatiin juteltua. Ja se aggressiokin helpotti.

Nyt se o katellu asuntoautoja ja sivuvaunullisia moottoripyöriä meitä varten <3 Itekin tossa yks ilta ihmetteli asiaa. Ja oli poikansa kans kaupoilla ni oli katellu vauvanvaatteita ja laitteli viestiä niistä (ei kyl ostanu ja onhan tää aikaista). Vähän on varovasti alkanu hössöttääkin jo.

Kai ku itelläkin on noita hetkiä et miettii et onkohan tää fiksua ja onko miusta äidiks ni kyl miehilläkin on noita pelkoja ja ku odotat et ne ilahtuu ku tärppää ni ei välttämättä mene niin. Kaik pelot nousee pintaan ja sit kiukutaan ja vähätellään. Onni on sellainen mies jonka kanssa noista voi lopulta sit puhua myös niin saa asiat päätökseen.

Olen kännykällä käynyt lueskelemassa kuulumisianne, mutta koen sen niin hankalaksi etten viitsi kirjoitella sen kanssa tänne. Ja olen myös onnistunut laittamaan vahingossa tykkäyksen hyvin epäsopivaan kohtaan, niin minusta on tullut hieman varovaisempi tuon kännykän kanssa.

Ihan ensiksi! Onnea Mirelyn digitestin tuloksesta!!! :love017
Ja Chipmunkille myös onnittelut. Nyt äkkiä testaamaan uudestaan ja kertomaan meille uutiset :smiley-bounce013

Tervetuloa uusille S1N1, kyfi4488720 ja Maicylle. Maicylle myös onnea piinapäiville :)

Cupcake: Kannaataahan sitä varmuuden vuoksi niitä peittoja vielä heilutella, jos kerran halujakin on :happy112

Gatusa: Onneksi se miehesi osaa näyttää myös tämän ihanamman puolensa :) Itse olen huomannut, että herkemmin tulee muille kerrottua niistä asioista, jotka ottavat joskus toisessa pannuun vaikka todellisuudessa on paljon asioita joita pitäisi muistaa myös kehua.

Vargynja: Totta tuo 28 päivän kierto asia. Itselläni tulee olemaan neuvolassa sama kiertojen kanssa ihmettely. Edellisellä kerralla kävimme ultrassa 4viikkoa liian aikaisin, joka tosin itseäni ei haitannut ollenkaan. Nyt luultavasti kolmea viikkoa liian aikaisin kun kierrot lasketaan sen 28 päivän mukaan.

Kääk, näin aivan kauheaa unta viimeyönä. Menin varhaisultraan ja minut oltiin salaa nukutettu ja kun heräsin niin kerrottiin, että jouduin kaavintaan. Kohdusta oli löytynyt 4,5 desiä limakalvoja sekä muuta roipetta, joka jouduttiin poistamaan. Ja kahden viikon päästä kuulemma saa tietää miten pienen kävi.. Häh, mistä nämä unet tulevat..

elmiina kiitos sinulle <3 kyllä se sitten jo tämän aamuisia testejä suostui uskomaan. :) Kovasti jo kyseli, että mikä peitonheilutuskerta tuotti tulosta ja ihmetteli mistä minä raskausviikot osaan laskea. :) Niin kuin siihen mahdotonta matikkapäätä tarvitaan jos kierrot on samanlaisia kuin aikaisemmat. :)

Tein sitten tänään tuollaisen davidin puikkotestin ja pregcheck liuskan. Kyllä niissä jo ihan selkeä viiva on ettei tarvitse arvuutella. Tuo puikkotesti on kuivuessaan vahvistunut entisestään. Ei se noin räikeä viiva ollut sen oikean aikarajan sisällä. Pitää huomenna hakea vielä omaksi iloksi apteekista se digitesti ja sitten mammavitamiineja. :) Oireita ennen testaamista oli oikeastaan jo viikko sitten alkaneet menkkajuilinnat. Välillä pakotti kunnolla ja välillä hieman vähemmän. Olin kuitenkin aivan varma, että menkat sieltä lopulta pärähtää paikalle. En tiedä oliko vaikutusta, mutta tämä oli ensimmäinen kierto jossa hörpin ovikseen asti omenaviinietikkaa greippimehun lisäksi???

Liitteet

• IMG_0316.JPG
    IMG_0316.JPG
    372.8 KB · Katsottu: 39
onnea chipmunk viivan vahvistumisesta, tonneittain tarrasukkia sinne :)

minkas meillä mies antaa hyviä asioita suustansa aaltomaisesti yhtä hyvää seuraa monta valitusta ja sama toistuu, huomattiin heti aamusta tänään... mitä uniin tulee ni raskaana näkee tosi inhottavia unia monesti, ite en muista yhtää hyvää unta paitsi ennen plussaa että näin unta et plussa tulee mut sit seuraava uni oliki jo se että meni kesken.

elmiina hienoa että miehesi pystyi kertomaan pelostansa ja nyt on alkan oleen jo innoissaanki, inshaallah kaikki menee hyvin ja saatte huhti-toukokuussa oman pienokaisen syliin. exät on sellasia et ne on aina yrittämäs pilata toisten elämää (omalla kohdalla ollut näin esim oma exä yritti tuhota mun avioliiton) tosin poikkeuksia löytyy, mun paras ystävä sattuu oleen mun miehen exä. ollaa ku siskokset ja sitähä mun mies ihmetteliki heti alussa ku tavattii porukal ekan kerran et miten vaimo voi pitää ex tyttöystävää parhaana kaverina. tämä henkilö on se joka lähetti tanskasta mulle tavaraa.

on: kp 19/29? oviksest 3pvä eikä oikeestaa mitää oireita, yleensä nännit ois tosi arat mutta eipä ole oikeestaa yhtää. saapi nähä millaset pms oireet tulee tässä kierrossa. me aletaa ettimää lähipäivinä uutta taloa, eile ilmotettii et muutetaa pois ni heti alko vuokraemäntä sanomaa et hän hoitaa talon meille kuntoo jne, sanottii vaa että kyl me etitää uus koti tää ei toimi ei sit millää.

Chipmunk86: ONNEA mahdottoman paljon!!! Ihanaa että myös sinulla viiva vahvistui ja nythän nuissa on jo selkeä plussa nähtävissä! <3 Meillä on sitten la varmaan aika samoihin aikoihin (kun kaikki menee hyvin) ja sun nimimerkistä päätellen ollaan vielä saman ikäisiäkin :)

Oikein paljon onnea Chipmunk86 plussatestistä!!!! Selkeät viivat on, nyt vaan tarrasukkia täältäkin matkaan ja toivotaan että kaikki mennee hyvin ja saatte pienokaisen ensi vuonna syliinne! :) :)

Hirveesti taas tullut kommentteja jokkaiselta, joten ei millään pysty vastaileen erikseen jokkaiselle.

Gatuska: Toivottavasti löydätte hyvän uuden kodin perheellenne! :) Ilmoitathan kun sen aika koittaa! Ja tsempit piinapäiville! Toivotaan että täti jättää kyläilyt nyt välistä! :)

Minkas: Täällä on ollu jo mitä ihmeellisempiä unia jo ennen raskautta, mutta ei nyt ihan tuon tyylisiä kuitenkaan.. Mistä lie johtuu että unet muuttuu. Kai se on se keskenmenon pelko kuitenkin siellä taustalla, pitkä aika tuo 9 kk että ehtiihän siinä ajatukset karkailla jos jonnekin.. :/ Toivotaan että unet nyt pysyy unina vain! Eikö ne sano, että jos pahaa unta nähnyt ja siitä kertoo jollekin niin ne eivät silloin voi toteutua ;)

ON: kp 21/28-30... Viikko vielä piinaa jäljellä ennenkuin voi edes miettiä testin tekoa.. Päätin etten testaa nyt liian aikaisin, turhaan vaan itseäni sillä kiusaan. Nännit on edelleen arat, väsyttää ja valkovuotoa vielä tulee. Ei enää kyllä niin reilusti kuin aiemmin. Tänään aamulla tuli pientä verituhrua alapäästä kun vessassa kävin.. Liekkö mistä johtunut.. ? Nehän sanoo että kun alkio kiinnittyy niin voipi pientä vuotoa tulla, mutta voisiko se omalla kohdalla merkitä sitä? Liikaa sitä nyt haaveilee että raskaaksi tästä kierrosta on tultu. Miksi sitä ei voisi vain keskittyä päivä kerrallaan ja nauttia elämästä.. Liian paljon aikaa menee oviksen laskuun, pupuilupäivien suunnitteluun, kuukautisten odottamiseen jne jne.. Miksi pitää tehdä asiasta niin vaikeaa jo alkumetreillä? Oh my... On sitä ihminen pöliä kun tietoisesti aiheuttaa pahaa oloa itselleen...

Tsempit kaikille jatkoon!!!! Oli kyseessä sitten piinaviikot tai oviksen bongaaminen! :)

kiitos maicy kyllä mä päivitän kuulumisia täällä ja talon metsästys osaa tosin ite en tälläkään kertaa ole etsimässä ja katselemassa kotia koska jos mut nähää ni vuokra nousee ihmeesti samantien. voipi olla et sulla on kiinnittymisvuotoa, inshaallah saat plussan. itellä viel 11pvä ennen ku voi testata jos on tarvis. päätä särkeny nyt eile ja tänää jostai syystä varmaanki lihakset jumissa lisäks on nyt toista päivää elohiiri oikeessa silmäkulmassa, onneks yöllä ei ollu sentää. ja toivotaan että ne menkat jättää minutki vihdoin rauhaan yli vuodeksi. esikoisesta mulla alko menkat vasta ku muksu oli jotai vuoden vanha ku imetin vuoden ikäseks asti ku maitoa riitti ja pikkusella oli hyvä ruokahalu. saapi nähä miten käy tällä kertaa.

Gatusa: Aivan, muistan itekin tuon asenteen kun sielläpäin tuli oltua. Samantien kaikki hinnat nousee ja selitykseksi että pitäähän heidänkin elää, vaikka muutoin paikallisille hinnat todella alhaiset. :/ Ikävää että ihon väri määrittää hinnan. Toivottavasti miehes löytää kuitenkin mukavan asunnon! Aiotteko vain vuokra-asuntoa vai ihan omaa nyt kattella?
Mulla oli aiemmin tuosa viikolla elohiiri vasemmassa olkapäässä, oli rasittava! Onneksi meni ohitte. Muutaman päivän se jakso tykyttää, ei onneksi putkeen kylläkään. Piinaviikoille tsempit sullekiin! Toivotaan että 11pv hujahtaa nopeesti :)

Miulla on ollu elohiiri oikean käden nimettömästä siitä asti ku plussasin, tulee ja menee reilu viikon jo :angel10 Tosin on niitä ollut aiemminkin, ikimuistoisin oli munanjohtimessa... Varmaan ihmiset vieressä ihmetteli että mitä aloin itekseni nauramaan.

Chipmunk, ei tosiaan tarvii arvuutella, onnea viivan vahvistumisesta!

Mulla yöllä järkky vatsakipu ja ripulia, en tiedä mistä lie johtui. Nyt melko normaali olo. Kp 20, eli piinailut jatkuu

Noniin,, ovistikku näyttää vahvaa plussaa ja limat on limaisia.. Eli nyt vaan aktiivista petupuuhaa kehiin.. :p

Täällä oli taas onniteltavia vkl:n jäljiltä, joten ONNEA plussista! Oltiin perheleirillä vkl, joten olen ollut pois koneen ääreltä. :)

Meillä ei tärppi käynyt tästäkään kierrosta. Täti tuli päivän etukäteen kylään, eli eilen, kun olisi pitänyt vasta tänään tulla. Ja arvatkaa olinko varautunut sen tuloon... Heh. Onneksi yksi leiriohjaaja suostui käymään kaupasta hakemassa paketin siteitä, joten sekin ongelma ratkesi. Harmittaa aika lailla, vaikka tämä tulos oli odetettavissa, koska peittojenheiluttelun ajoitus meni mönkään... Silti sitä aina toivoo.
Saa nähdä miten tästä eteenpäin sitten.. Meillä hieman ongelmia tuolla makkarin puolella, kun isännän veijari ei ole kovin yhteistyöhaluinen. Alkulämmittelyissä on moitteeton, mutta kun asiaan pitäis mennä niin se kyllä lässähtää aika lahjakkaasti. Tulee siinä vaiheessa aina itelleni tunne, että enkö ole enää viehättävä tms. :( Oviksen aikaankin huomasin, kun isäntä "pidätteli" etomisrefleksiä ollessaan mun päällä... :O En tiiä oliko sillä jotenkin huono olo muuten (toivottavasti) vai olinko niin ällöttävän näköinen/tuntuinen/hajuinen tms... Tuli aika kamala olo itelle. Tietty sekin vaikuttaa, että pitää ns. kellon kanssa puuhailla...

huh huh.. näin teini-ikäisen äitinä voin sanoa että on se helppoa ku ne lasten ongelmat on a)yö nukkumisessa b)kotona kiipeilemisessä c) kaupassa kiukuttelemisessa...

Ikuisen vauvakuumeen omaavana voin kertoa että ikuista lapsi-/teinikuumetta mulla ei oo *nauraa*

ONNEA catsie oviksen bongauksesta!!
Pahoittelut mia82 tätin tulosta! styles/default/xenforo/hmh.gif
Onnea Chipmunk testin vahvistumisesta :cool05 uskotaan siihen että kaikki menee hyvin :gen014 Elmiina: hyvä että olette saanet "puitua" asioita tuolta saralta halki...se on kyllä tosi tärkeetä! :) <3 Stemppiä kaikille piinaviikoille... :cool14

tsemppiä catsie yritykseen toivottavast tärppää :)

mia82 pahoittelut menkoista ois voinu jättää tulematta.

liinu joka ikäkaudes on haasteensa. pitää vaa löytää keinot pääst niiden yli.

tsemppiä catsie yritykseen toivottavast tärppää :)

mia82 pahoittelut menkoista ois voinu jättää tulematta.

liinu joka ikäkaudes on haasteensa. pitää vaa löytää keinot pääst niiden yli.

Liinu en haluis olla töykee mut ei se varmaan helppoa ole jos sitä tarvii täällä ihmetellä... Vaik esim. itse en mitään muuta teekään kun toivo niitä univaikeuksia ja kauppakiukutteluita kun lapsia ei oo yhtäkään, niin en mä silti mee muiden juttuja sanomaan vaan helpoks. Jokaisella on omat taakkansa ja elämänvaiheensa ja ollaan me täällä toisillemme rakkaita ja tuetaan eikä vähätellä, eikö?

Takaisin