Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä luulette, vaikuttaakohan se raskauden alkamattomuuteen että lastit aina valuneet minusta ulos lähes välittömästi laukeamisen jälkeen? Pitäisiköhän mun maata jotenkin lastit sisällä hetken aikaa vai vaikuttaako se yhtään?

Catsie: Ei sen pitäis mitenkään vaikuttaa, kyllä niitten siittiöiden pitäisi löytää perille ilman jalat kattoon touhua :) toki aika voi yrittää kaikkea uutta jos vaikka mahkut paranis, kuten täällä jo mainittua greippimehua, jalkojen nostamista kohti kattoa yms. :)

mäki oon täällä lukenu näitä teidän juttuja kokoajan, mutta omat fiilikset ei oo ollu parhaimpia joten kirjottamiset on jääneet välistä. Mutta nyt alkaa taas näkymään valoa tunnelin päässä, kun on kierrot alkaneet olemaan normaalia 35 päivää eikä 96 kuten aiemmin :)
naimisiinkin oon jo ehtiny päräyttää tässä välissä ja häämatkalle ollaan kohta lähdössä :)

onnittelut -mj avioliiton johdosta ja tärppionnea sekä hyvää häämatkaa, inshaallah saatte pian kaipaamanne plussan :)

catsie ei sillä ol oikeestaa vaikutust, mut ainaha kaikkee voi kokeilla.

Catsie: en usko et sil vaikutusta, ainahan osa valuu ulos..
Mj: oliko sulla tutkittua syytä pitkille kierroille? (En yhtää muista mitä oot tänne kirjotellu) niin ja onnea naimisiin menosta! :)

Teretulemast mukaan kesäkissa!:)

KYSYMYS KAIKILLE AKTIIVISILLE VAUN KÄYTTÄJILLE SEKÄ RASKAUDESTA HAAVEILIJOILLE JA JO ONNELLISESTI PLUSSANNEET!

Kuinka monella on tää vaun mobiili sovellus? Itse latasin just (mul iphone5) hyvin näyttää pelaavan. Mites muilla?

Sitten kuinka monella sovellus
WomanLog? On meinaa tosi kätevä! Saa kaikki oiree laitettua ylös kalenteriin, pillerien otot, lämmöt,painot yms yms ja siin saa valita et määrittääkö itse kk kierron jos on AINA. Sama tai sit toi sovellus sun merkintöjen perusteella laskee. Kertoo myös arvioidun ovulastio pvän ja kuukautisten alkupvän ja keston. Niin ja yhdynnät saa pistettyy myös ja paljon muuta! Niin ja raskautuneille oma!

Onpas taas tekstiä tullut. :D Tervetuloa uusille, teitähän tuli kerralla monta. Mä nyt vaan omanapailen kun en ehtinyt lukemaan kaikkia kirjoituksia. Täällä tuli tänään ihan ihme itkuhepulikohtaus. Normaalisti en ehkä itkisi tollasesta kun mistä nyt vollotin ja ihmettelen mikä näin herkäksi vetää. Koko ajan vaan itkettää eikä oo ees miehen kanssa riidelty. Kierto on siinä vaiheessa että ovis on erittäin todennäköisesti jo mennyt. Ihme olis jos tästä kierrosta tarttuis matkalainen kyytiin kun ei oo ehditty kunnolla pupuilemaankaan.

nimenomaan kizu. menikö muuten nimimerkit sekasin sulla? :) -mj meni naimisiin, catsie kyseli tuost tavaran sisäl pysymisest ja mä vastasin siihe :)

aamu josko ois sittenki matkalainen, toivotaa parasta. itellä ollu sama juttu jonki aikaa jostai syyst mut mulla myös pms tekee saman.

josko tässä hiipis nukkumaa hiljallee, väsyttää ja huomen paljo tekemist ei huvita kyl mitää paahdella mut mies sano hän tuo huomen jyviä psisaa ja helbaa varten ja mun pitää puhistaa ja paahtaa ne, voi jees sitähä mä oon ana toivonu 40+ lämpötilas. muutenki päivittäin särkeny päätä ja huono olo välil plus naapurin 2v lapsenlapsi ravaa tääl, mies varmaa nukkuu kun tulee ja mun pitäs tehä kaik yksin ja vahtii lapsia.

nimenomaan kizu. menikö muuten nimimerkit sekasin sulla? :) -mj meni naimisiin, catsie kyseli tuost tavaran sisäl pysymisest ja mä vastasin siihe :)

aamu josko ois sittenki matkalainen, toivotaa parasta. itellä ollu sama juttu jonki aikaa jostai syyst mut mulla myös pms tekee saman.

josko tässä hiipis nukkumaa hiljallee, väsyttää ja huomen paljo tekemist ei huvita kyl mitää paahdella mut mies sano hän tuo huomen jyviä psisaa ja helbaa varten ja mun pitää puhistaa ja paahtaa ne, voi jees sitähä mä oon ana toivonu 40+ lämpötilas. muutenki päivittäin särkeny päätä ja huono olo välil plus naapurin 2v lapsenlapsi ravaa tääl, mies varmaa nukkuu kun tulee ja mun pitäs tehä kaik yksin ja vahtii lapsia.

alko muute ihmetyttää et oviksen jälkee alko päivittäine päänsärky. ei mul enne ovist ollu eikä ees paastotessa. elohiiriki vieraili samas paikas tänää taas. mikähä nyt on ku yleensä päätä särkee vain ennen ukkosta eikä nyt ol merkkiäkää siitä eikä ees sateesta.

Täällä on kans uusina oireina tuo elohiiri ja päänsärky. Päänsäryn laitan kyllä uuden ruokavaliomuutoksen piikkiin. Mut elohiiri tuossa vasemmassa olkapäässä, wöhöw. Monettako päivää jo nyt tuosa jyskyttää satunnaisesti.

Hirveästi tekstejä, eikä millään jaksa ihan just vastata kaikkiin.

late-: Ikävän kuulonen tarina sulla! Onneksi saitte vaihdettua sen toiseen. Tommosten luulis pysyvän kaukana odottavista.. Harmi kun on ees päässy siihen niitä tekemään. :/ Mut ens kerralla parempi sit :)

Tervetuloa uusille munki puolesta!!! Ja vanhoille, jotka palanneet taas sorvin ääreen :)

ON: Täällä on niiiiiin tyhjä olo. Ei siis oo ollu vielä näin tyhjää fiilistä oviksen jälkeen. Enää ei rinnat arista. Naama ja hiukset edelleen rasvottuu helposti, valkovuoto normalisoitunut, väsyttää vieläkii. Mut nyt uutena nuo yllämainitut. Kuitenkin itellä kropassa ja mielessä sellainen fiilis että tässä ei todellakaan olla raskaana.. :/ En tiedä mistä se on tullut, mutta ei oo kiva fiilis yhtään.
Tein eilen ehkä myös virheen kun kävin hierojalla. Oli aika rajut otteet, ja myös alaselän kohdalla.. Voiko olla jotain haittaa, JOS nyt sattuisinkin olemaan raskaana? Osa porukasta sanoo, että ne kuona-aineet lähtis liikkeelle ja kulkeutus sikiön verenkiertoon ja näin ollen ois pahaksi. Supistuksiakin voi aiheuttaa liiallinen painanta. Ja varsinkin alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa pitäs hieronnat ottaa iisimmin. Teinkö nyt siis virheen? Olotila on jo toissapäivänä tullu et tämmönen tyhjä olo ois.. Nyt vaan nippailee mahasta niinku menkat ois alkamassa.. :( Varmaan alkaakin jo vkl aikana.. huoh.. :smiley-angry017

Maicy: kun odotin esikoista niin kävin koko raskausajan hierojalla 2-4 kertaa kuukaudessa. En usko, että siitä mitään haittaa on, kun vaan kuuntelee omaa kroppaa, jos ei tunnu hyvältä niin sit ei varmaan kannata. Mulla suju hieronnat tosi hyvin ja kerroin hierojalle jo tosi varhaisessa vaiheessa, että olen raskaana, jotta osasi ottaa sen huomioon. Hieroi siis hieman hellemmin juuri tuolta alaselästä, ettei paina kohtua liikaa. Loppuraskaudesta oli hieman haasteellista löytää sopivaa asentoa, jotenkin kyljellään mä makailin :D

kizu: Mun oli heti pakko ladata tuo WomanLog kun siitä mainitsit. Oon pitänyt kirjaa kännykässä muutoinkin et miten osuu ovikset ja yhdynnät yhteen :) Nyt helpottaa kun näkee kalenterista heti et miten ois tärpit. Kalenterin mukaan osuis 3 yhdyntää hedelmällisille päiville, mut ovistestin mukaan vaan 2.. :( Ei hyvältä näytä. Hedelmälliselle jaksolle kyllä yltää 3 yhdyntää jos ovistestin mukaisesti laskee.. Jospa se riittäis..

S1N1: Hyvä tietää että ei pitäs olla haittaa.. :) Tuli vaan mieleen heti ko pääsin sieltä pois ja googlettelin.. Ei pitäs liikaa tommosiakaan miettiä vielä tässä vaiheessa.. :/

ON: Jäi edellisestä viestistä vielä perus kp 24/28-30, r-testin teko ois aikasintaan ens ma kun pitäs menkkojen alkaa. Mut ovis pari päivää oletettua myöhemmin, joten oiskohan ens ke aikasintaa ko alkais menkat.. Kierron mukkaan siis.

Terrrrvetuloa kaikki uudet!!! :smiley-angelic003

late- No johan oli inhottava! kiva kun kerroit tarinasi uudestaan en itsekkään ole tuota täältä lukenut tai sitten en enää vain muista..

Maicy Anna ajan näyttää ja yritä olla turhia ressaamatta :) (helpommin sanottu jne...) Kiva kun on joku joka menee samassa kiertopäivässä kuin minä :) saadaan jännäillä yhdessä..yhtään en ole varma nyt koska mun ovis oli, mutta leikin,että kiertoni ois taas sen 30päivää..:)

Gatusa toivotaan, että pääkipu ja elohiiri ois merkki plussasta ;) Ja Maicyllekkin sen verran..sulla oli samoja oireita? toivotaan, että saisitte kumpikin plussan!!!

Aamu toivossahan on hyvä elää! Ei tainnut meidänkää pupuilut mennä oikein kohille, mut aina on kiva jännätä.

Kizu Ei oo kumpaakaan sovellusta...hmm.. pitää katsoa löytyykö samsungin valikoimista sellaista :)

kizu Mulla on myös vau-sovellus puhelimessa (samsung s3 mini) ja hyvin toimii. Kirjoittelemaan en ole sillä alkanut, kun tuossa kännyssä on tosi huono näppis, nii menisi ikä ja terveys sitä näpytellessä. :) WomanLog tuli ladattua nyt myös, kiitos vinkistä. Vaikuttaa ainakin tosi selkeälle! :) Mulla oli tuos keväällä jo hakusessa hyvä kuukautiskalenteri, että ois voinu seurata kiertoa tarkemmin.. Mulla oli joku MyDays (ei ollut hyvä) ja sit joku muukin, vaan siinä ei ollut varsinaista kalenteria, se vaan laski ovulaation ajankohdan.

Catsie En minäkään jaksa uskoa, että se jalat kattoon -systeemi ois joku ratkaiseva tekijä. Mut mitä haittaa siitä on, jos vaikka hetkisen makoiliski tyyny pyllyn alla jalat katossa?! :) Ei se keneltäkään pois ole.

-MJ:lle avio-onnea ja ihanaa häämatkaa! +++

Aamu Kerkesinkin ihmetellä, et minne sä oot häippässyt vaan sit muistin et olitkin jossain reissun päällä! :) Tervetuloa takaisin. :) Mulla oli eilen tuollainen itkupotku-päivä, itteä saa siitä syyttää kun menin lukemaan yhtä blogia.. En tiedä oletko kuullut siitä incl:stä? Sen pienen Sennin tarina..? Avasi kyynelhanat ääriasentoon.. :sad010 Sit päätä särkee.

Gatusa Joo siis minäkin olen aika varma, et ovis on ohitettu juttu jo tältä kierrolta, mut silti juilii ja jomottelee. Limojakin on, mitä eilen asiaan perehdyin.. Naisen elimistö on kyllä niiiiin monimutkainen systeemi. Toivotaan, että nää oireet jotain tietäisivät.. Täällä kp 23, vielä pitäisi piinailla VIIKKO .. -.-

ON: Päätä särkee, jomottelee, painon tunnetta alavatsalla.. Limoja. Mitähän vielä? Ainiin, se eilinen itkuisuus.. Taitaa tehdä kroppa tepposet kun tämmöset oireet ja kp 23 vasta..

Plussatuulta! :)

kizu kyllä mä kävin lääkärissä sitten puolen vuoden päästä yrittämisen alkamisesta ja kyselin mistä vois johtua ja pyysin verikokeita ( ite oon alalla joten tiesin jo mitä pyytää ).. se lekuri testas multa prolaktiinin ja se oliki yli viitearvojen ja sit söin kolmen kierron ajan primolutia ja nyt on verikokeiden mukaan hyvin laskenut viitearvojen sisälle arvot.

Nyt vaan ootellaan ja yritetään tehdä kaikkemme, että meille syntyis vauva ens vuoden puolella :) hyvin sattuis tärppipäivätkin loman ajalle ;)

Nii ja kiitti onnitteluista kaikille!

Ella84: eihän tuo kierro pituus vielä huolestuttavan pitkä ole.... sanotaan että jos kierron pituus ylittää 34pvää niin sillon irtoava munasolu tuskin on enään hedelmöitys kelpoinen toisin sanotusti ylikypsynyt. :) mut pahoittelut tätistä :scratch
-mj: hyvä homma!

cupcake,maicy: Juu oi sovellus on tosi kätsy! Ite oo haaveillu ton maksullisesn womanLogin ostamista siinä ilmeisesti enenmmän kaikkee. hinta: 2,39 e(?)
Nonna-: uskoisin kyl että samsunginkin valikoimasta löytyy...

ON: KP 23/31 nännit kipeet edelleen... yleensä loppuu hieman ennen kuukautisia saas nähä loppuuko nyt vai JATKUUKO ? :blob3 jos olis siis raskautunut... Viime yönä tuntu semmonen repäsy kipu vatsassa... en tiiä oliko liiallisen kuumeilun tulosta vai oikea tunne.. :cheers Voiko kiinnittyminen tapahtua neljäntenä päivänä ovulaatiosta? tokkopa mitä asiantuntija teksteihin on uskominen :evil5

Takaisin