Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitti nonna, tänää käytii terkkaris koko konkkaronkka pitkittyneen yskän takia, piikit takamuksee joka iikalle ja antibioottikuuri jälleen kerran, sanoin miehelle et kysypä lääkäriltä on ko tuo antibiootti turvallinen mikäli sattuu oleen raskaana vaikka enhä mä viel tiedä oonko vai en.

cupcake sähä oot oireiltas ku mä nää on tosiaa mulle uusia ja saapi nähä mitä tuleman pitää. kunpa tietäs jo onko tärpänny vai ei, itelläki tuota itkuisuutta on aika paljon ollu viime aikoina ja tänää miehen piti viel jolleki vanhalle naiselle selittää kuinka minä parka oon saanu 4 keskenmenoa jne pikkusenko otti koville.

toivottavast me kaikki saatas se plussa vihdoin testiin ja keväällä kääröt syliin :)

on: kp 21/29? päänsärkyä, hengästyneisyyttä mikä voi johtua siitä et ilma seisoo aika pitkälti, väsyttää ja yölläki pitäs käydä vessassa. mikähä on homman nimi voispa testata jo. mä mietin et sanon miehelle et ostapa mulle r-testi haluun nähä et onko mun outo tunne viime menkoist osuva vai ei ku yhtäkkiä joku aika sit tuli sellai tunne et olikoha mul normi menkat ku niiden jälkee oli jo pahoinvointia, väsymystä jne... ei mul ikinä ol menkkojen jälkee ollu pahoinvointia.
siis nyt on pakko avautua siitä mitä tänää tapahtu ku oltii menos terkkarii. ajettii suht hitaast ja kun piti kääntyä et päästää oikeesee suuntaa ni auto päätti jarruttaa ja me kaaduttii tielle ku törmättii heidän takia, kuskin selitys hän ei nähny meitä ja hän pelkää poliisia. ei ottan huomioo et takana oli eurooppalainen perhe eli me ja poliisi otti paperit ja totes et kuski saa tän kerran armoa mut jos viel tapahtuu toiste sama mein kans hän on isois ongelmis. onneks meil ei ollu nopeutta paljoo eikä luita murtunu, mun nilkka vähä taittu mut ei käyny mitää, esikoinen säikähti ja kolautti reittänsä vähä mut ei käyny mitää ja mies on kunnossa alhamdulillah, onneksi Allah suojeli meitä. meil oli välimatkaa alussa iha reilust ja meidät näki kyl peileist selvästi, en tiä vihaako se kuski muslimei vai mikä on ja toinen mies siit autost tuli vaa kyselee esikoiselt et ootko kunnossa vastaus EN!!! ja minä sanoin et luuletko että ollaa kunnos tosin mä puhuin englantia.

kiitti nonna, tänää käytii terkkaris koko konkkaronkka pitkittyneen yskän takia, piikit takamuksee joka iikalle ja antibioottikuuri jälleen kerran, sanoin miehelle et kysypä lääkäriltä on ko tuo antibiootti turvallinen mikäli sattuu oleen raskaana vaikka enhä mä viel tiedä oonko vai en.

cupcake sähä oot oireiltas ku mä nää on tosiaa mulle uusia ja saapi nähä mitä tuleman pitää. kunpa tietäs jo onko tärpänny vai ei, itelläki tuota itkuisuutta on aika paljon ollu viime aikoina ja tänää miehen piti viel jolleki vanhalle naiselle selittää kuinka minä parka oon saanu 4 keskenmenoa jne pikkusenko otti koville.

toivottavast me kaikki saatas se plussa vihdoin testiin ja keväällä kääröt syliin :)

on: kp 21/29? päänsärkyä, hengästyneisyyttä mikä voi johtua siitä et ilma seisoo aika pitkälti, väsyttää ja yölläki pitäs käydä vessassa. mikähä on homman nimi voispa testata jo. mä mietin et sanon miehelle et ostapa mulle r-testi haluun nähä et onko mun outo tunne viime menkoist osuva vai ei ku yhtäkkiä joku aika sit tuli sellai tunne et olikoha mul normi menkat ku niiden jälkee oli jo pahoinvointia, väsymystä jne... ei mul ikinä ol menkkojen jälkee ollu pahoinvointia.
siis nyt on pakko avautua siitä mitä tänää tapahtu ku oltii menos terkkarii. ajettii suht hitaast ja kun piti kääntyä et päästää oikeesee suuntaa ni auto päätti jarruttaa ja me kaaduttii tielle ku törmättii heidän takia, kuskin selitys hän ei nähny meitä ja hän pelkää poliisia. ei ottan huomioo et takana oli eurooppalainen perhe eli me ja poliisi otti paperit ja totes et kuski saa tän kerran armoa mut jos viel tapahtuu toiste sama mein kans hän on isois ongelmis. onneks meil ei ollu nopeutta paljoo eikä luita murtunu, mun nilkka vähä taittu mut ei käyny mitää, esikoinen säikähti ja kolautti reittänsä vähä mut ei käyny mitää ja mies on kunnossa alhamdulillah, onneksi Allah suojeli meitä. meil oli välimatkaa alussa iha reilust ja meidät näki kyl peileist selvästi, en tiä vihaako se kuski muslimei vai mikä on ja toinen mies siit autost tuli vaa kyselee esikoiselt et ootko kunnossa vastaus EN!!! ja minä sanoin et luuletko että ollaa kunnos tosin mä puhuin englantia.

Voisiko foolihapon puute olla yksi syy siihen ettei ole vielä tärpännyt? Mieheni kanssa emme syö laisinkaan tai hyvin vähän foolihappoa sisältäviä ainesosia, emme myöskään vitamiinilisiä. Ehkä pitäisi kokeilla foolihappo lisää ja muita vitamiinilisiä?

Olen laihduttanut karppaus metodilla yli 10 kiloa pois mutta ja vieläkin laihduttelen, ehkä pitäisiä lisätä vielä vitamiinia vaikka syön vihanneksia mutten hirveesti.

catsie mä hain eile apteekist ku mies luuli et kallist ni ei ostan tosin mul 5mg mut otan harvoin koska 10-kertanen pitoisuus suositeltuu verrattuna, mul on puutos tuosta ja nyt toivobki et tuo auttas asiaa vähä. foolihappoa on hyvä alkaa syömää jo ennen ku tulee raskaaks suositeltu annos raskautta yrittävälle, raskaana olevalle ja imettävälle 500-600 mikrogrammaa miehille myös suositellaa koska on tutkittu asiaa ja todettu et parantaa simppojen laatua ainaki vähä. luin mm. vau:n sivuilt artikkelei asiast.

Aaaargh, voi ruoja tätä päänsärkyä! :( Ei auta kahvi, ei sauna, ei niskojen hieronta.. Onko hätävarjelun liiottelua olla ottamatta buranaa? Meiltä kun ei parasetamolia löydy lääkekaapista, ja jos sattus et tärppi oisi käyny.

Gatusa, saapi nähdä. Oudot oireet jatkuneet tänäänkin, aika outoa on.
Nonna, tosi on. Jännääminen on kyllä kivaa kun tietää että raskauden mahdollisuus on aina olemassa. :)
Cupcake, täällä ollaan linjoilla taasen. Teki oikeestaan hyvää olla vähän netistä pois. Tuosta päänsärystä ei voi tykätä, ite odottelen kans kauhulla kun tädin ilmaantuminen alkaa lähestymään. Sen mukana tulee aina hedari.
Catsie, voi sillä foolihapolla osuutensa olla. Mä söin ekstraa kun esikoista yritettiin, en tiedä auttoko mutta nykyäänhän se suositellaan alottamaan ennen raskautta. Hyvä kun tuli asiasta puhetta, pitääkin tarkistaa omat vitamiinit.

Täällä sama meininki jatkuu mikä eilenkin. Muutamaan otteeseen tänään pillittäny taas. Lapsi kiukutteli päiväunille mennessä ja sillekin vähän hermostuin. Ja sitten alkoi sekin itkettää. Alamahassa outo tunne, sellanen kun ennen menkkoja. Väsyttääkin nyt niin paljon. Voiko olla näin pahat pms-oireet kun ei oo yleensä ollu?! Kun tosiaan en oikein plussaan usko.

aamu kuulostaa tutulta itel ollu enne plussaa tuollast mut valitettavast myös pms voi aiheuttaa ja oireet vaihella eri kuukausina. itellä pahoinvointia tai siis oksettaa mut ei ol tullu viel ylös, päätä särkee kroppa outo edelleen.

toivottavast tääl moni saa plussan :)

on: kuten edellä mainitsin oudot olot jatkuu ja tänää oltii kolaris mut alhamdulilah ei käyny mitää pahaa. auto teki äkkijarrutuksen ilman syytä tahallaa eessä, poliisit silminnäkijöinä mut ei ollu kuskille seurauksia, meil onneks vauhtia vain vähän. oltii menos terveyskeskuksee.

Voi vitsit kun kaikilla on niin jännät ajat menossa! Plussa tuulia ja tarrasukkia vaan kovasti kaikille :) <3

On: kp 22/31 nännit kipeet, huimannu oikein kunnolla välil menny näkökenttä iha harmaanmustaks, kylmä/ vilunväreitä ja sit taas tuskahikee pukkaa ajoittain, viime yönä havahduin sellasee repäsevää tunteeseen alavatsalla ja muuten ollu tänää ihme tuntoja siellä suunnalla ja niin pari pvää kauheet ilmavaivat on ollu riesana :D *häpeää* sunnuntaina olis dpo 8 ajattelin uhmata kohtaloa ja tehdä testin! (Toisella palstalla joku joka odotti kaksosia oli plussannu tollon) mut eihä sitä tie kasvaako mulla sitä yhtäkään... ;s

Stemppiä piinaviikolle!

Täältäkin taas kuulumisia. Tänään on siis kp5 ja kävin jälleen gynellä, joka löysi kummaltakin puolelta kystan... eli puhkeamattoman munarakkulan. Nyt siis meidän hoitoihin tulee luova tauko, kunnes tästä kierrosta tuleee seuraavat ja taas seuraavat menkat, joiden aikana sitten alotetaan pistokset. Toinen vaihtoehtokin on, jonka toteutan sitten ensi vuonna jos ei tänä vuonna raskaus lähde näillä pistoshoidoilla. Nyt siis jään vain taustalle lueskelemaan ja seurailemaan teidän muiden piinailuja :) Mutta palaan asiaan, kun aika on taas :D

kizu sullaha kuulosta lupaavalt tuo. toivottavast tulee plussa :)

mia pahoittelut huonoist uutisista inshaallah teil tärppää sit ku pääsette yrittää taas.

mia pahoittelut huonoist uutisista inshaallah teil tärppää sit ku pääsette yrittää taas.

Pahoittelut Mia82. Jatkossa sinullekin tsempit! :)

Kizu: Oijoi! Testaa ihmeessä, mutta muista että ei välttämäti vielä näy ;) !! Eli siinä mielessä jäitä hattuun vielä.. :)

Muille tsempit ja tarrasukat niille keillä kohta testaukset lähellä!!

ON: Täällä on eilen siis alkanut alamaha juilaus, pientä nippailua nivuksessa tuos oikeella puolen. SEKÄ pientä verituhrua tullut. Nyt aamusta verta tulee jo enemmän (laitoin varmuuden vuoksi siteen) tää ei kuitenkaan oo sellaista niinkuin yleensä on normi kuukautisveri. Normaalisti on kirkkaan punaista ko alkaa ekat vuotopäivät. Nyt tää on valkovuodon ja ruskehtavan veren sekainen lima"seos"... :( :( Eilen olis pitänyt kaiken järjen mukaan alkaa kiinnittyminen joten mulla on kovat toiveet et tää on nyt sitä.. Joillakinhan se kiinnittyminen puhkaisee pieniä pintaverisuonia, jollon verta valuu hetken ajan.. Mut montako päivää tätä nyt sit voi "seurata"? Ko ei tää tod. oo normaalia kuukautisverta...

Nyt kp 25/28-30.. dpo 8. Testaus aikasintaan sunnuntaina (4pv ennen kk) hyvin herkällä testillä. Ajattelin testata su, ti, ke.. Jos nyt ei selkeesti ala menkat tuleen. :help

Mia82: pahoittelut uutisista! Ekäpä pistos hoidoilla teille se nyytti saadaan syliin <3

Maicy: joo kyl mä sen tiän ettei viel välttis näy, mut mie oon tällänen "himotestaaja" masokisti siis :p
Voi vitsit toivotaan että se vuoto olis just sitä kiinnittymistä! <3

Kiitos gatusa stempeistä! En tie onko mulla vaan kuume yltyny liian kovaks et kuvittelen oireet unissanikin? Sitä vaa vahtaa elimistöään ny :D

On: eiks oviksen jälkeen kuuluis olla kuivakausi? Nimittäin täälllä lohratelee housuihin vähän väliä 0_o

Pistoshoidoilla on nuo kaksi lasta onnistuttu saamaan, että ehkä se kolmaskin vielä tärppää. Toivoa sopii.

Tosi monella täällä oireita ja jänniä päiviä, kun pitää piinata ja ootella! :)

Maicy Toivottavasti ois tuota kiinnittymisvuotoa!! :happy112

Te jotka ootte jo raskautuneet joskus aikaisemmin tai nyt vasta niin onko teillä aina tullut kiinnittymisvuotoa? Mietin vain kuinka yleistä on?

cupcake Kyllä minä ainakin ottaisin buranaa! Ei kai se niiin vaarallista voi olla jos yhen tabletin ottaa ihan alkuraskaudessa? oon ite muutenkin päättänyt nyt, että en mieti liikaa raskaaksi tuloa tai tarkoitan,että otan kyllä oviksen jälkeen buranaa, siideriä jne jos siltä tuntuu, sitten vasta kun merkit ovat selvät tai tikkuun pärähtää viivoja niin jätän kaiken pahan pois :) mutta jokaisella meillä on oma tyyli :)

Gatusa Siellä sattuu ja tapahtuu kun nyt kolari ja ennemmin meinasitte jo jäädä auton alle?! koittakaa pysyä hengissä siellä :)

Mia82 Voi että. Pahoittelut. No eiköhän se vauva sieltä vielä tuu sitten kun sen aika on :)

Kizu sulla on kyllä jännät paikat siellä!! :):) JÄNSSSSKKÄTTÄÄ sun puolesta!

Täällä ei yhtikäs mitää ihmeellistä. Kp 25! :)

Taas täällä :) Ollaan juuri muutettu joten vähän oon ehtinyt lueskella tekstejä täältä ja kun netti ei vielä toimi niin kännykällä on pakko käydä katsomassa. Tosin mulla se vau:n sovellus puhelimessa ei oo toiminut kunnolla koko viikkona :( Hyvä etten nyt hyppinyt ilmaan kun se vihdoin viimein avautui :D

Vielä ei siis olla päästy pupuilussa tositoimiin kun viimeinen pilleriliuska alkoi tiistaina eli sit vasta ensi kuussa. Ja toivotaan että tärppäisi mahdollisimman pian :)

Nonna miulla ei ollu kiinnittymisvuotoa, kipuja oli kyllä (yhdynnässä kovat kuukautismaiset kivut, meinas huuto päästä ja jäädä kesken koko homma).

cupcake itsellä oli vino pino panadolia valmiina, buranaa myös (olkapää murtui viime syksynä). Buranaan en oo kyllä koskenut kuin korkeintaan kuukautisten aikaan, muuten jos ei panadol auttanut tai sitä ei ollut niin kärsin vaan.

Burana voi tunnetusti estää paitsi munasolun irtoamisen myös alkion kiinnittymisen useilla eri eläinlajeilla. Lisäksi on viitteitä että burana lisäis keskenmenon ja sydämen epämuodostumien riskiä. Kyllä mä tiedän monta jotka on buranaa syönyt alkuraskaudesta kun ei oo tiennyt eikä niille mitenkään käynyt. Mutta mä en ainakaan osais antaa itelleni anteeksi jos tietoisesti noin tekisin ja lapsella olis epämuodostuma tai raskaus menis kesken.

Freyja: tervetuloa taas remmiin mukaan! :)

Nonna-: no arvaavaan kuin mä täällä en meinaa housuissani pysyä :D

Oon lukenut/ ettiny tietoo netistä tosta kiinnittymis vuodosta, ja tullu siihen tulokseen et yleisempää olis olla tulematta kiinnitymisvuoto kun tulla. Kiinnittymisvuoto voi ilmetä ymmärtääkseni myös runsaana valkovuotona. Korjatkoon joku jos tietää paremmin :)

Takaisin