Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkas: Toivotaan että tuo vuoto on täysin harmitonta!! Eikö se ole aika yleistäkin?

Vihdoin tuli hymynaama testiin tänään, kp15. Jippii!! :) Eli Nonna oli oikeassa, mä ehdin kyllä jo vähän säikähtää.. Nyt siis vaan puuhia, puuhia ja puuhia.. ;)

Niin ja niistä ovisioireista, että yleensä ne on ihan selkeät. Tunnen useimmiten kummalta puolelta irtoaa ja limat ovat myös tulkittavissa. Synnytyksen jälkeen tuntenut tällaiset "tapahtumat" herkemmin. Nyt vaan panikoin kun ei tapahtunut silloin kun sitä odotin. :D

minkas kyllähä tuo näkyy kyl ja riippuen missä asut voit päivystykses päästä ultraa ni kattovat onko siel jotai nähtävis ja päättävät hoidon. inshaallah ois jotai iha harmitonta.

on: kp 5/24 ja täti pakannut näköjään maalit ja lähtenyt näyttäisi siltä että huomen päästään sit paastoamaan taas :) kuulostaa ehkä oudolt mut mä oon oikeest iloinen siitä koska mulle ramadan on niin tärkeä. toivottavast nyt sit päivän aikana ne vikatki tipat tulee pois jos jotai on ja sit aletaa taas yrittää ainaki mies on sillä asenteella et yritetää ja toivotaan parasta. tänää korjataan vespa kunha mies tulee joten puuhaa riittää illaksi.

Tervehdys kaikille yrittäjille, piinailijoille ja plussanneillekin! :)

Palasin lomalta pari päivää sitten rumien rusketusraitojen kera. Ekat menkat iskivät matkalla sitten keskenmenon (houkuttelin niitä esiin valkoisilla housuilla ja bikineillä) ja siitä olin kamalan iloinen. Kroppa toimii, jipii! :)

Tästä lähtee uusi yritys päälle. Tosin, mennään taas sokkona ilman tikutteluja, eikä kierrosta ole mitään haisulia, joten tää on vähän tälleen "jotain sinne päin, roiskis" ilman sen enempiä yrittelyjä. Nyt kun on taas paluu arkeen edessä, ehdin täälläkin enemmän kirjoittelemaan. Noin muutoin olenkin purkanut olotilojani blogiini kun se tuntuisi helpottavan (eikä tarvii miestä vaivata koko ajan näillä ajatuksilla).

Aurinkoista sunnuntaita kaikille (täällä on on ollut pari päivää yli 40 astetta lämpöä ja se kyllä on tappanut oikein tehokkaasti kaiken energian).

Punaiset tuhruttelut alkoivat torstaina ja jatkuvat edelleen, nyt tänään alkoi myös vatsa ja selkäkivut. Mutta kun sitä tulee niin vähän niin en tiedä oliko kp1 torstaina vaiko tänään kun tuli vähän enemmän ja kivut alkoivat. Vai onko tää valekuukautisia? No ei kai muu auta kuin odottaa.

Kun mulla normikierto on 29-30 niin jos se torstaina oli kp1 niin kierto olis ollu vain 25 päivää. Ihmeellistä.

Nyt alkoi sitten YK 9 jos tämä nyt tätiä on.

Miten tämä voikaan olla näin vaikeeta. Mulla on kyllä vuosien suojaamattomien peitonheiluttelusessioiden aikana ollu tosi tuuria kun en ole tullut raskaaksi. mieheni kanssa ollaan oltu yhes 9 vuotta. Ei me olla yritetty lasta kun vasta nyt nämä viimeisent 9 kk mutta onhan "vahinkoja" sattunut vaikka ollaan keskeytetty seksi ennen laukeamista, mutta eihän sekään mikään 100% suojakeino ole.

Sori tämä oma napailu vaan mutta oon vaan niin masentunu.

xena hienoa että kroppa toipunut, mulla piti vetää lääkekuuri 4. keskenmenon jälkee että sai toimimaa normaalist. vai että sielläki on suunnillee samat lämpötilat mitä meillä.

catsie toivotaan että ois valemenkat ja kaikki kunnossa. sen kun purat tänne tuntojas niihä me kaikki tehää ja etenki vissii minä... mut jos on menkat ni toivottavast uudesta kierrosta tärppää teillä sitten :)

on: no täti tosiaanki pakkas näköjää ja lähti, menkat jäi tällä kertaa vain 4pvä mittasiks ku tänää oli kokonaa loppunu näköjää ei ees tuhrua enää näy. eli kp 5/24? ja uusi yk voitaisiin julistaa avatuksi ite en ees muista monesko yk tämä on ja miten ne lasketaa ku meil yrityst 04/2011 asti ja koko aikana siis 4km saldona.

Apua kun ootte taas kirjottanu paljon. En pariin päivään ole oikein ehtinyt tänne, kun on ollut iltavuoroja.

Kiitos onnitteluista kizu. :> Pahoittelut negasta ja onnea uuteen yritykseen.

Gatusa, sitten vaan tuumasta toimeen, jos kaneilla voi ansaita hyvin. Hienoa että täti ymmärsi jättää sinut taas rauhaan. Toivottavasti tästä kierrosta saisitte viimein tärpin.

Hui, cupcake kun vuotosi on runsasta. Varmaan rasittavaa, kun saa kokoajan olla vaihtamassa. Tsemppiä alkavaan yritykseen.

Tervetuloa tännekin Jade.

Onnea Minkas digiplussasta. Toivon todella, että vuoto on vaaratonta, kurja kun keho tuolla tavalla säikyttelee. :(

Onnea Eea hyvistä ultrakuulumisista. Hienoa että siellä oli kaikki hyvin. ^^

Nonna, mäki tavallaan toivon talvivauvaa. Pidän kovasti talvesta ja lumesta jne. Olisihan siinä toki omat haasteensa, kuten kärryjen lykkiminen hangessa ja pukeminen, mut jotenki oon talvella onnellisimmillani. Syksyllä taas tulee herkästi syysmasennusta, eikä siihen saumaan iso maha ja unettomuus vastasyntyneen kanssa kuulosta mitenkään parhaalta yhdistelmältä. Mut millon vaan vauva haluaa tulla, olen onnellinen. Mieluiten mahdollisimman pian tärppäisi, jollon se kyllä tulisi keväälle. Eli mieluummin ei talvivauvaa, kun sit sais odottaa tärppiä hirveen kauan. :D

Catsie, onpa sulla kummallista tuhruttelua. Toivottavasti ei tarkoita mitään ikävää. Mieluiten olisi valemenkat.

OmenaPossu, tee vaan testi ja sure sit vasta jos viiva on haaleempi. Jos on vahvempi, ota ihan rauhallisesti ultraan asti. :> Musta diginkään hinta ei olisi liian suuri mielenrauhalle, mut se on vaan mun mielipide. Pidän sormet ristissä, että kaikki olisi hyvin oireettomuudesta huolimatta. Ja toivottavasti asuntoasia järjestyy eikä tarvi asua muiden nurkissa tms.

Pitäkäähän kivaa Ella ovista hyödyntäessä. ;) Toivottavasti nyt tärppäisi. Onneksi se oli vaan vähän myöhässä (eikä esim tolkuttomasti myöhässä tai jääny väliin kokonaan.)

Onnea uuteen yritykseen Xena!

ON, ei mitään erikoista. Vapaapäivää vietän. Loma loppui ja työt alkoi yli yhdeksän ja kahdeksan tunnin työpäivillä. Jalat eivät riemastuneet kun loman jälkeen oli taas koko päivän jalkojen päällä. Mut eiköhän ne taas totu.

Nonna, sama täällä, kuumuus inhottaa muakin. Mä en ymmärrä kun ihmiset aina vonkaa että olispa oikein lämmintä, sit kun on lämmintä niin sitten valittavat siitäkin. Mä en koskaan ole toivonut helteitä joten saan valittaa. :)

Cupcake, mulla taas ne ekat menkat synnytyksen jälkeen oli ihan järkyt. Mietin että miten voi niin paljon tavaraa tulla yhdestä ihmisestä. Onneks on tasaantunut. Mulla kans menkkakivut jäi synnytykseen eikä niitä tosiaan oo ikävä. Mulla oli tosi pahat kivut ennen. Perhanan täti on vieläkin täällä ja sulla näköjään myös. Älyäis nyt jo häipyä.

Nonna ja Cupcake, mä liityn teidän kerhoon, mulla menossa kp4 eli lähekkäin mennään.
Ella84, tsemppiä yritykseen ja heiluttakaa peittoja ahkerasti!
Catsie, harmi kun menkat nyt alkoi sullakin. Täällä palstoilla on ollu varsinainen menkka-aalto meneillään.

Täällä täti siis vieläkin kyläilee eli ei uutta raportoitavaa. Odotan vaan että se tajuais jo poistua paikalta.

kiitti tsempistä vargynja ei muuta ku uutta yritystä ja uutta yritystä saada parempia tulojakin jotta elämä helpottus.

on: josko sitä yrittäs raahautua kohta suihkuun ni pääsee sit taas paastoamaan huomisesta alkaen. hiphei sainpas selvitettyä sukuakin kauas taas vaihteeksi joten voin olla tyytyväinen itseeni.

Hei ihanaa, että täällä on muitakin, jotka ei kesästä niin välitä! :) Mä tunnen olevani aina outo ku en tykkää helteistä :D Jos saisin valita, että olisko plussaa 25astetta vai miinusta 25astetta, niin ehdottomasti pakkasta!!! <3 <3 <3 Syksy ja talvi saa mut elämään! Oon sillon onnellisimmillani <3 Kesällä oon enimmäkseen sisällä piilossa valolta ja lämmöltä ja syksyllä reipastun :D

Mä oon voinu nyt tosi huonosti :( Oon lähes tulkoon sohvalla maannu vaa ja oksettaa 24/7.. No, mut tän kaiken kestää ton salamatkustajan takia <3

Plussaonnea kaikille! Ja tsemppiä uuteen kiertoon! :)

Vargynja Runsas vuoto taitaa mulla olla sukurasite. :/ Kyllä mä nyt kun tämäkin vuoto alkoi niin kirosin ja mietin, et pitää varmaan joku kaunis päivä hakea tähän apua lääkäristä, kun eikös niillä se joku lääke ole mikä hillitsee vuodon määrää? Tai ainakin mutsi syö niitä.. En sit tiedä toisko joku ehkäisykin tähän helpotuksen - nyt tosin ehkäisy ei ole vaihtoehto. :)

Tsemppejä yritykseen Xena! :) Teillä sama taktiikka kuin meilläkin! Kierron pituus on suuri ? , joten ovulaation ajankohtakin on yhtälailla suuri ? .. Tikuttelun taidan antaa olla vaan.

Aamu No joko nyt?! :D

ON: Kp 7, ja täti poistumassa hyvää vauhtia. Tänään olis tarkoitus suunnata mun porukoille rentoutumaan, mieskin aikoi ottaa pari vapaata. Siellä odottaa pensaat täynnänsä vadelmia, nam! Tyttö söis vattuja kuin hullu puuroa - illallakin istua nokotti meidän takapihalla olevan puskan edessä ja söi ihan itse pensaasta vattuja. :grin Suloinen pieni, vaikka itse sanonkin!

Xena noniin ei muuta kuin uutta yritystä kohti rennoin mielin! :)

Catsie no hyvä, että alkoivat kunnolla..ehkä parempi niin kuin miettiä viikko tolkulla kun tiputtaa.

Aamu kärsivällisyyttä kaivataan tädin kanssa :) mulla täti on AINA kylässä 7 päivää..tykkää niin asustella meillä.

cupcake Rentoutukaapas oikein kunnolla sitten! :) ja syökää vatsa täyteen vadelmia!

Kolmassittenkin<3 Koitahan jaksella, kyllä se on sen kaiken arvoistakin :) Ja tosi kiva kuulla myös, että en oo ainut joka vihaa näitä kesähelteitä!! Tai en nyt suoranaisesti vihaa, mutta kyllä mä enemmän oon viileen ystävä. Tykkäisin varmaan kesästä enemmän jos ei tarvis töissä käydä, mutta joka ikinen kesä manaan kesän alimpaan helv... kun töissä juoksen mummojen peräs ja suihkutan niitä otta märkänä +27 helteellä :D ja talvella maisema on niin kaunis, kun illalla lumi kimaltelee kuun valossa. Aurinkoa rakastan itse kyllä ja valoisaa, että talvella se on ainut huono puoli, kun on pimeää aikaa niin paljon, mutta kyllä se talvi silti vie voiton..mä jo salaa odotan jouluaki :DD

Vargynja no joo ei kiitos talvivauvaa, että ei tartte vuosi tolkulla täs odotella! :D mieluummin kevät siis ;)

Gatusa Tosi ikävä juttu, että oot joutunut noin monta keskenmenoa kokemaan :( saanko kysyä, että kuinka varhain on aina mennyt kesken? :// Ei ole pakko vastata...

ON Täti lähti! Uhkasi tulevansa taas kuukauden päästä, mutta haistatin sille pitkät ja pyysin pysyä poissa meidän markilta! ;) Saas nähdä nyt kuinka käy tuleeko uudestaan.... Tänään 4 päivää jäljellä loman alkamiseen! Mä niin odotan!!!! :) Kp8 menossa. Ei mitään uutta :)

Vargynja kiitos synttärionnitteluista. :) Toivottavasti oireet lupailevat hyvää! :)

Kizu pahoittelut menkoista. :sad001

Aamu runsaat menkat ja hellepäivät ei ole kyllä mikään ihana yhdistelmä. No menkat yleensäkin ärsyttää, mutta vielä enemmän kuumana kesäpäivänä. :sad001 Toivottavasti täti suvaitsee pian lähteä paikalta häiritsemästä! :)

Cupcake kiitoksia tsempeistä. Täällä ollaan kyllä yritetty ovista hyödyntää. :happy112 Kamalan runsaat menkat jos tuollaisen varustuksen saa laittaa pöksyihin, että pärjää muutaman tunnin. :confused: Onneksi menkat on ruvennut jo hellittämään. Rentouttavaa oloa sinne porukoiden luokse. Itsekin kävin eillen hakemassa puoli sankoa vattuja. :)

Jade84 tervetuloa tännekin puolelle keskustelemaan. :) Pahoittelut kokemuksistanne. :sad001 Toivottavasti pian teillekin se plussa suotaisiin ja kaikki menisi loppuun asti hyvin. :)

Allison pahoittelut negasta. :sad001

Minkas onnittelut digitestin tuloksesta!!! :cheers Tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan! :) Toivottavasti nuo tuhruttelut ja vuodot on ihan harmittomia.

Eea mahtavaa, että ultrassa oli kaikki hyvin! :) Nyt vain rentoa mieltä (juu varmasti helpommin sanottu kuin tehty :) )!

Nonna- hyvä, että täti tajusi jättää sinut rauhaan ja toivottasti pysyy poissa kauan! :) Onnea oviksen bongailuun sitten kun sen aika koittaa! :) Toivottavasti minäkin saisin jostakin tuollaisen siivousvimman kuin sinulla. :) Ihanaa kun saat kohta lomailla! :)

OmenaPossu toivottavasti saatte asuntoasiat järjestymään ja masuasukilla olisi kaikki hyvin. :)

Ella84 onnittelut hymynaamasta. Nyt sitten vain hurjasti peitonheilutuksia! :)

Xena hyvä, että siellä on kroppa ruvennut normalisoitumaan. :) Onnea yritykseen! :)

Catsie pahoittelut menkoista. :sad001

Kolmassittenkin<3 toivottavasti olo rupeaa pian helpottamaan. :)

Gatusa hyvä, että täti päätti lähteä paikalta. :) Toivottavasti tämä olisi teidän kierto. :) Liian paljon olette jo joutuneet kokemaan.

Omaa: kp 14/27-28 menossa ja ovis on ihan käsillä. :) Eillen iltapäivästä ovistestiin tuli räikeä viiva. :) Kyllä kontrolliviiva jäi kakkoseksi! :) Onneksi siinä kiireen keskellä iltapäivällä päätin tikuttaa ja tosi vahvaan pisuun testin dippasin (en siinä kiireen keskellä ollut kerennyt edes pahemmin juoda mitään ja edellisestä vessakäynnistä oli jo monta tuntia). Heti dippaamisen jälkeen viiva rupesi piirtymään. No arvata saattaa ollaanko vietetty aikaa makuuhuoneen puolella. :happy112

viimeistään rv 8+1 eli alussa mut kerran päässy sairaalas kuuleen sydänäänet ois itseasias ehtin 2 kertaa kuulla mut ekalla kerralla mua ei kuunneltu ku menin ensiapuun sairaalaan miehen kans ja sanoin et oon raskaana, vuodan ja on kipui. ees lääkäri ei sillo katton mikä on vaan passitettii kotiin kylmästi koska olen ulkomaalainen eikä ollu terveydenhuoltokorttia viel.

mä oon normaalist kesäihminen mut täällä kesä ja talvi eroaa selvimmin lämpötilois ainoastaa ja siinä et talvella normaalist sataa aivan älyttömäst kiva ku meil o hiekkatie ni tulee oleen talvella varmaa mutaa lähinnä. viime talvi oli kyl harvinaisen kuiva.

on: kp 6/24? ja paasto aloitettu ja mielessä siintää jo mahollisuus et josko tässä piakkon harkitsis miehen vikittelyä iltasella kunhan rukoukset on rukoiltu. 10pvä ramadania enää jäljellä, sais mies tuoda tarvittavat osat että saadaa vespa korjattua haluun päästä käymää kaupungissa ku tarttis käydä kysyys tuloksia sairaalas, käydä pankissa ja postissa. mun pitäs saada nostettua rahaa että saadaa ostettua lammas Eidiä varten ja antaa miehelle rahaa kanei varten sekä ostaa itelle vitamiinei joita alkaa napsimaan päivittäin ja kai sen testin vois ostaa valmiiks ja piilottaa johonki laatikkoon tai kassiin ni ei tartte sit miestä pyytää ostaan... :)

viimeistään rv 8+1 eli alussa mut kerran päässy sairaalas kuuleen sydänäänet ois itseasias ehtin 2 kertaa kuulla mut ekalla kerralla mua ei kuunneltu ku menin ensiapuun sairaalaan miehen kans ja sanoin et oon raskaana, vuodan ja on kipui. ees lääkäri ei sillo katton mikä on vaan passitettii kotiin kylmästi koska olen ulkomaalainen eikä ollu terveydenhuoltokorttia viel.

mä oon normaalist kesäihminen mut täällä kesä ja talvi eroaa selvimmin lämpötilois ainoastaa ja siinä et talvella normaalist sataa aivan älyttömäst kiva ku meil o hiekkatie ni tulee oleen talvella varmaa mutaa lähinnä. viime talvi oli kyl harvinaisen kuiva.

on: kp 6/24? ja paasto aloitettu ja mielessä siintää jo mahollisuus et josko tässä piakkon harkitsis miehen vikittelyä iltasella kunhan rukoukset on rukoiltu. 10pvä ramadania enää jäljellä, sais mies tuoda tarvittavat osat että saadaa vespa korjattua haluun päästä käymää kaupungissa ku tarttis käydä kysyys tuloksia sairaalas, käydä pankissa ja postissa. mun pitäs saada nostettua rahaa että saadaa ostettua lammas Eidiä varten ja antaa miehelle rahaa kanei varten sekä ostaa itelle vitamiinei joita alkaa napsimaan päivittäin ja kai sen testin vois ostaa valmiiks ja piilottaa johonki laatikkoon tai kassiin ni ei tartte sit miestä pyytää ostaan... :)

:happy118 Heippa ! Olen kolme kuukautta seurannut näitä palstoja vauvakuumeissani ja päätin nyt ensimmäisen kerran itse jotain raapustaa. Jätimme e-pillerit pois huhtikuun lopussa ja päätettiin että ei silleen hei yritetä, tulee jos on tullakseen. No eihän siitä mitään tullut ainakaan mun kohdalla vaan tässä on siitä päivästä saakka oireiltu ja kuviteltu oireita, tikuteltu ja testailtu. Mikään muu ei oikeestaan pyöri enää mielessä. Kahdet luomumenkat tulleet tasan 29 päivän kierrolla, molemmilla kerroilla olin aivan varma että olen raskaana sillä oireet olivat niin selvät. Nyt kolmannet menkat 8 päivää myöhässä eikä juuri mitään tuntemuksia, muuta kun kuumeinen olo,lämpö 37 ,mutta sen verran monta testiä tehty, että ei olla raskaana. Eli kierto sekaisin. Tajusin, että kaikki ne turvotukset,alavatsakivut, rintojen arkuus yms. ennen menkkoja johtuivat siitä, että en syö enää e-pillereitä ja kehossa ylipäätänsä tapahtuu joku kuukautiskierto. Onneksi aloitettiin tämä "yrittäminen" nyt eikä myöhemmin. Olen aimmin elänyt vuoden ilman ehkäisyä parisuhteessa ja tuloksena oli vuoden lopussa 1 kohdun ulkoinen raskaus. Ilman pillereitä myös kiertoni on ollut nuorempana epäsäännöllinen ja joskun jouduin ottamaan terolutit, jotta kuukautiset saatiin takaisin 4 kuukauden tauon jälkeen. On myös ultrassa havaittu rakkulaisuutta munasarjoissa, mutta ei kuulemma helminauhamaisesti. No katsellaan ja kuulostellaan, mitä tällä kerralla. Haluan toivottaa tsemppiä kaikille yrittäjille, erityisesti heille jotka ovat jo pitkään joutuneet kärvistelemään.

Kolmassittenkin, on meitä täällä muitakin jotka ei tykkää kuumasta. Mä itse asiassa inhoan kuumaa!! Mäkin oon tuntenu itteni oudoks kun kaikki ihmettelee miksen tykkää kuumasta. Kuumalla ei jaksa tehdä mitään, ei jaksa käydä lenkilläkään. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiskeluun. Toivottavasti helpottais pian.
Cupcake, kyllä se täti on vielä täällä mutta taitaa jo tehdä lähtöä. Onneksi! Ehkäisy kyllä helpottais vuotoja. Mulla oli rengas ennen käytössä ja oli kyllä tosi hyvä. Ei ollu menkkoja melkein ollenkaan. Mutta se voi kyllä hieman haitata tuota vauvaprojektia..
Nonna, odottelen tädin poistumista edelleen. Jos huomenna sais jo ottaa rätin pois.
Chipmunk, hyvä että teillä peitto heiluu. Jospa siimahäntä pääsisi tällä kertaa maaliin asti.
Ninnukka84, tervetuloa mukaan!

Pahoittelut menkoista Catsie. Vaikka toisaalta parempi että alkoivat kunnolla eikä tiputtele aina vaan. Onnea uuteen kiertoon.

Aamu, mäkään en ymmärrä kun ihmiset haluaa kesän ja helteitä ja sit kun on kesä ja helteitä, siitäkin valitetaan. Hieman rasittavaa, kun pitää valittaa on asiat miten hyvänsä. Mä saan valittaa helteistä, kun en valita talvella. :D Kuumuus on vaan tukalaa, eikä sillon jaksa tehdä mitään, eikä oikeen tee mieli syödäkään. Toivottavatsi tätisi lähtee pian kokonaan.

Kolmassittenkin, loistavaa, en olekaan ainoa joka tykkää talvesta. ^^ Yleensä oon aina se kummajainen, joka on riemuissaan talvesta kun muut valittaa kun on lunta ja kylmää ja pimeetä. Kurjaa, että sulla on niin huono olo, mut toisaalta syy siihen on ihana. Jaksuja.

Cupcake, hyvä että täti on vihdoin jättämässä rauhaan. Rentoutukaa kunnolla ja syökää paljon vattuja. :>

Hyvää lomaa Nonna. Kiva että täti ymmärsi jättää sinutkin taas. Toivottavasti sait sen uskomaan, ettei tulekaan takaisin. Vau, sinäkin ymmärrät talven kauneuden. :> Mä tykkään jollain tavalla sen pimeydestäkin. Yksi syy se, että nukun huonosti valoisassa. Pimeällä on myös kiva polttaa kynttilöitä.

Onnea Chipmunk oviksen pongaamisesta ja hyödyntämisestä. Toivottavasti tärppäsi.

Tervetuloa Nipukka. Minäkin ajattelin yrityksen alkaessa, ettei me varsinaisesti yritetä, tulee kun on tullakseen. Ja niin se vaan menee, että joka kuukausi pettyy kun menkat alkaa, joka kuukausi toivoo niin kovasti, että alkaa kuvitella oireita, ovistakin olen ruvennut testailemaan syljestä ja greippimehua lipitän.

ON(kopio) Nyt voisi lopettaa mieleni kuvittelun heti paikalla. On tässä muutaman kerran tuntunut metallista makua suussa ja oon kuullu että joillakin on raskaana jotain simmosta.(?) Toivo alkaa heräillä vaikka kumminkin se johtuu sateista tai jostain mitä oon syöny/juonu. kp27/30-33 (jos muistan ja laskin oikein, en jaksa tarkistaa) menossa ja mietin että testaanko jos täti on myöhässä lyhyimmän vai pisimmän kierron mukaan.

Takaisin