Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tervetulotoivotuksista :happy11 täytyy vähän lukea näitä teidän tarinoita, niin pääsee jyvälle, missä vaiheessa vauvaprojektia olette. Joo, vaikka yritystä ei kauaa ole takana, niin täytyy myöntää että kyllä noi negatestit aika surulliseksi mielen saa. Nyt oikein huvittaa ne kerrat kun joskus unohtui pari pilleriä ja sitä heti kuvitteli että nyt varmaan ollaan sitten raskaana. Joopatijoo. Olen tänään töissä ollut niin sanotusti googlessa ja koittanut ammentaa tietoa. Ihan hulluuksiin en vielä lähde, mutta ehkä ne foolihapot vois hakea. Tietty vois olla olennaista jos ne menkat nyt sieltä tulis,nyt kp37, niin pääsis jatkamaan.

Vargynja: joo olen tässä kironnut kun menkkaoireet on ilmeisesti niin samanlaisia kuin raskausoireet, että ei ota selvää. Tuo metallinmaku voisi olla käsittääkseni jos ei nyt yleinen niin ei nyt harvinainenkaan raskausoire...toivotaan!

ninnukka84 jep menkkaoireet ja raskausoireet muistuttaa erehdyttäväst toisiaa nimimerkillä kokemusta on. :) metallinmaku suussa on yleensä raskausoire kyllä joten odotahan vähän aikaa ja sit jos ei menkkoi kuulu ni teepä testi, inshaallah saat plussan :)

foolihappoa suositellaan ottamaan jo ennen ku alkaa yrittää raskautta joten hyvä idea hakea foolihappolisä tai suoraa raskausvitamiinit jos varaa. :)

Mä syön suoraan pirkan monivitamiinia, siinä on foolihappoa tarpeeksi. Jos joku päivä plussaan vaihdan sitten raskausvitamiineihin, ne on niin paljon kalliimpia kuitenkin koko ajan syödä. Erona on, että raskausvitamiineissa ei ole a-vitamiinia, ja sitä foolihappoa on tira enemmän. Ei kolminkertaisen hinnan arvoista kun ei raskaana ole ja rahat vähissä.

Ninnukka, mä kun aloin esikoista odottaa niin ei tullut pieneen mieleenkään siinä kierrossa että olisin raskaana. Niin oli oireet sellaset kun ennen menkkoja. Enkä uskonut ennenkun plussa testiin pärähti.
Raskausmonivitamiineja on monenlaisia. Multitabsilla on myös raskausomega, sitä voin suositella.

Soittelin neuvolaan plussasta ja niukasta verisestä vuodosta. Sovimme, että katsellaan muutama päivä mihin suuntaan kehittyy. Jos vuoto jatkuu vielä muutaman päivän päästä niukkana niin tekevät sitten lähetteen ultraan. Pakko itsekin pahoitella omanapaisuutta, mutta kun tuolla mun päässä ei oikein tällä hetkellä mikään muu asia pyöri..

Ninnukka84 Tervetuloa! Tiedän tunteen, vaikka itsellänikin yritystä melko vähän vasta takana ( 4 yritys alkamassa) niin jokainen nega on harmittanut niin suuresti...! :(

ON Eilen illalla se taas iski. Kuume, vauvakuume. Oon pystynyt aika hyvin pitämään ajatuksen pois vauvoista vaikka lähipäivinä muuta ei ole ympärillä pyörinytkään, kun vastasyntyneitä vauvoja.... Mutta vauvakuumeen lisäksi mulle iski sisustuskuume! Eteisen kaapit pitäis saada uusittua,verhot jne. Huokasin syvään, kaikki ovat haaveita jotka ehkä ovat toteutettavissa, mutta rahaa ei ole tuhlattavaksi asti.... ja se vauvakuume..sitä on yritetty toteuttaa. Ärsyttää jo kun kaikki kyselee koko ajan ''koskas te teette vauvan!? tehkää jo! olis aika teidänkin tehdä''..hymyilen vaan, että ''katsotaan nyt kannattaako vielä''... Tekis mielu huutaa, että yritys on koko ajan päällä!!! Mutta hymyilen vain.

Toinen asia mikä on nyt taas muutaman päivän pyörinyt mielessä on eräs hyvä ystäväni...tai ehkä pitäisi sanoa entinen hyvä ystävä. Ei enään vastaa viesteihini, ei tule enään käymään niinkuin ennen..mikään ei ole enään niin kuin ennen.. Pakko kai hyväksyä se tosiasia, että asia on nyt vain näin. Pidän ystävääni edelleen facebook kaverina, mutta olen pohtinut poistaisinko sieltäkin kokonaan...tyhmää, mutta jotenkin se tuntuu sitten niin lopulliselta...

Sori tuli vähä tämmöstä masentavaa tekstiä ja ihan aiheen sivustakin vielä!

Nonna: Oot ollu fiksu, kun et ole koko maailmalle kuuluttanut, että "yritämme vauvaa"!! Mä taisin kertoa lähes kaikille kavereille,kampaajalle ja tutuille että olemme jättäneet ehkäisyn pois. Nythän tämä vasta vaikeeta on, kun joka kerta kysytään, että joko nyt?

Minkas: Toivotaan kovasti, että kaikki kunnossa.jaksamista epätietoisuuteen.

Ostin tänään Prismasta Reformi Monivitamiinit.Katoin että on foolihappoa mukana. Sain myös ystävältäni kasan uusia ovulaatiotestejä, koska hän tuli juuri raskaaksi ja huvikseni testasin tänään siis kp38 ja sen mukaan olisi ovulaatio! pregcheck ovulaatiotesti, testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva eli ilmeisesti on siis positiivinen. En ole kyseistä testiä aiemmin käyttänyt. En oikein ymmärrä.Voihan se nyt olla, mutta kyllä ihmettelen, lämmöt ollu siis viimesen neljä päivää siellä 37 ylä ja hieman alapuolella, normaalisti jotain 36.3.No ei kai lämpöihin ole luottamista. tänään täytyy sitten varmaan peittoja heilutella! Mukavaa päivää kaikille!

Heippa naiset!
Ihanaa, että täällä tulee plussia! Toivon valtavasti, että pääsisitte pian kaikki tuonne odottavien puolelle. Muistan, että tuntui aina ikuisuudelta odotella sitä omaa plussaa ja tuntui, että kaikilla muilla tärppäs vaan.

Musta tuntuu, että just vasta itsekin plussasin, vaikka onhan tässä aikaa mennyt jo. Aika menee loppupeleissä nopeasti kuitenkin. Itse oon päässyt jo suurimman keskenmeno-pelon ohitse ja jotenki mielikin tasottunu. Enää ei oo joka aamu ihmeissään, että tässä sitä ollaan raskaana, vaan alkaa tuntua hyvin normaalilta tämä olotila. Kaks ultraa on jo käytynä ja 1,5 kuukauden kuluttua on jo rakenneultrakin. Ja sitten raskauden puoliväli. Ja kohtahan se tammikuu jo onkin!! Sitä ennen kuitenkin teistä suurin osa on varmasti siirtynyt tuonne odottavien puolelle :)

Tsemppiä kaikille, kyllä se plussa vielä tulee! Ja haluun vielä rohkasta kaikkia, jotka miettii tutkimukseen menemistä. Me lähdettiin tutkimuksiin ja olin tosi tyytyväinen siitä. Vaikka plussattiinkin viimeisellä luomukierrolla ennen clomeja, uskon, että sillä oli kyllä merkitystä, kun pitkästä aikaa uskoin siihen, että ehkä me näitten hoitojen avulla saadaan lapsi. Oikeestaan mulla oli katseet jo siinä seuraavassa kierrossa, jollon lääkkeet ois otettu käyttöön, mutta maailman paras yllätys tulikin vähän aiemmin. :)

Tervetuloa Ninnukka! Samaa mieltä siitä, että olisi ehkä kannattanut olla huutelematta talon katolta koko maailmalle, että meillä on yritys päällä. Helpommalla olisi päässyt :) Tai ainakin äidille olisi kannattanut olla sanomatta mitään.

Aamu, en ollutkaan huomannut tuommoista raskausomega-vitamiinia, oon ite syönyt sitä raskaus ja imetys -multitabsia. Kiitti vinkistä, vaikuttaa pätevältä!

Nonna, kyllä se kuume aina sieltä tulee, viimeistään piinailupäivien loppupuolella :) Ite olen vielä säästynyt sisustuskuumeelta, mutta kyllä sekin varmaan vielä tulee, kun ollaan uutta asuntoa etsimässä. Kuulostaa harmittavalta tuo tilanteesi ystäväsi kanssa, toivottavasti se vielä selviää. Joskus ihmisten vain täytyy ottaa etäisyyttä toisiinsa, syystä tai toisesta. Kurjaa kuitenkin jos syy ei ole kaikille osapuolille selvä :(

Minkas, pidetään peukkuja että kaikki on kunnossa. Voimia odotteluun!

ON: kp 21/24-26 (kai). Ei MITÄÄN tuntemuksia MIHINKÄÄN suuntaan. Tissit kipeet oviksesta saakka, mutta ei muuta. Viikon lopulla sitten selviää natsasko vai ei :)

Mä en oo erikseen huudellut, mutta jos nyt joku on kysynyt, niin kyllä oon sanonut, että yritetään. Eikä oo kyllä tullut edes noita "joko, joko" kyselyitä. Kai ne tajuaa, että kerron kyllä takuulla, jos tilanne on sitten ajankohtainen.

Toinen syy voi tietty olla että kun en oo hirveellä innolla noista lapsihaaveista paasannut vaan lähinnä jos joku on kysynyt että milloinkas työ teette lapsia ni miulla on katse kääntyny jalkoihin ja oon jotain mumissu että "no kun ei niitä tosta noin vaan tekemällä tunnu tulevan." Ni on aika hyvin tajuttu jättää rauhaan.

ON kp 24/16-45. Jos ovisaavistelut osui kohdalleen tädin pitäis tulla kylään tänään tai huomenissa. Viikonloppuna pitäis vähän rymytä, joten jos ei ala perjantaihin mennessä niin silloin on sit testin aika. Eli eiköhän täti tule sit lauantaina :D

Tervehdys!

Täällä on plussia oikein sadellut oikein urakalla :) Onnittelut! :) osalla taitaa piinapäivät olla meneillään, toivottavasti teillä hyvin käy.

ainut; ihanaa kun teillä mennään jo noin pitkällä <3 kiitos tsempeistä, toivottavasti suurin osa oliski tammikuuhun mennessä siirtynyt odottajiin.. :)

Jotkut tuskaili pitkien kiertojen kanssa.. itsellä kierrot 28-91 että ei hätää :D tälläkin hetkellä porskutellaan kp 76..

Omaa; elikkäs kp 76/28-91.. ihan ennätysvauhdissa ollaan että tuleeko pisin kierto sitten tuon kp91 kierron jälkeen.. :D negoja on tehty aika monta.. uskottava on että ei taaskaan ollut tärpänny.. mä oon niin kateellinen niille jotka saa yrittää joka kuukausi mutta me saadaan vaan yrittää n. 4 kertaa vuodessa, siis 4 kertaa!!! Aika kammottava luku.. :( noh, ainakin on puhtia ja innostusta saatu taas terveellisempiin elämäntapoihin ja liikuntaa lisätty kunnolla.. kohta se 3 vuotta yritystä tulee oikeastikkin täyteen... :/ no näillä eväillä mennään mitkä on saatu! Luin kerran lehdestä osuvan otsikon: "Jos minut on tarkoitettu yhden lapsen äidiksi"

anteeksi omanapaisuus..

ihanaa että täällä saa lukea hyviä ultrakuulumisia ja että kaikki on menny hyvin. :)

tsemppiä piinailijoille ja jaksamista niille jotka ovat joutuneet pettymään.

on: siis oikeest ku ei ol pitkää aikaa saanu olla ulkona ni iho ei kestä yhtää kuumuutta eikä kroppakaa, meinasin 5min sisäl alkaa oksentaa ku pestii pyykit koneella ulkona ja tuo on puolautomaattinen eli joutuu iteki tekee töitä ku kone ei tee kaikkea. sit pyykin ripustaminen lisäks, lämpötila jotai 40 hujakoil iha varmasti. mies nauro et mun naama on heti punanen mä totesin et onko ihme ku oon sisäl kokoajan ni iho ei kestä valoa enää kuten ennen eikä kroppakaan kestä kuumuutta.

kp 7/24? ja ovista odotellessa saa nähä mikä kp sekin on, saapi nähä miten tän kierron kans käy, en ol toiveikas ku ei ol tähänkää mennes tärpänny, en ol pääsemäs kaupunkiin joten eipä tule niitä vitamiinejakaan ostettua sit vähään aikaan.

elmiina hienoa onnea aivan hurjasti, inshaallah viiva voimistuu tuosta vielä, tonnikaupalla tarrasukkia. :) näin se menee ylläreitä tulee aina silloin tällöin mashaallah :)

Wau Elmiina! Peukkuja että haamu muuttuu kunnon viivaksi! Taitaa rymyämiset jäädä väliin ens viikonloppuna ;)

Ihanaa, Elmiina! Onnea haamulista. Ehkä saat vielä sen vahvemmankin viivan. :) Jännää!
Butterfly, toivottavasti seuraavan oviksen pääsette hyödyntämään.
Kukka, sulla on tosiaan aika hurjat kierrot. Varmasti turhauttavaa kun ei pääse yrittämään useammin.

ON: täällä huono olo, varmaankin tuosta säästä johtuen. Päätä särkee ja on niin painostava ilma tuolla pihalla. Ei edes ulkoilu auttanut. Raskaus oli siinäkin mielessä mukavaa aikaa kun päätä ei särkeny ikinä. :)
Me ei olla kerrottu kenellekään että yritetään toista vauvaa just siitä syystä että saadaan olla rauhassa. Mä en halua mitään paineita asiaan liittyen. Olis ärsyttävää jos joku koko ajan kyselis. Esikoinen on vielä niin pieni että kaikkien huomio kiinnittyy vielä siihen. Saadaan rauhassa toteuttaa vauvaprojektia.

Takaisin