Rasitteena RaDi

Ekassa raskaudessa mulla arvot heitteli miten sattuun, meni useasti yli nuo ruoan jälkeiset sekä aamun paastot. Ei voinut syödä esim. pannaria, omenaa, vaalea leipää, maustettua jogurttia. Sain iltainsuliinit.

Nyt olen testannut esim. jälkkäriksi donitsin, ja ihan "normaalia ruokaa" eikä ole mennyt yli. Olen rv17 asti mittaillut, ja aina ollut alle5 - alle7. Paitsi kerran, kun olin kipeenä, ja mun "lounas" oli hunajateetä ja karjalanpiirakoita ja olikohan vielä omenaa, sillon pompsahti kymppiin!! Mut pystyn vieläkin syömään esim. omenaa.

Aamun paastot on sit eri juttu, näkyy kyllä heti jos on huono iltapala tai flunssa. Pelkään kokoajan että tilanne huononee, että joka aamu tuleekin ylityksiä ja nuo ruoan jälkeisetkin alkaa nousta.
 
Ja tosiaan mun arvot on ennen ateriaa 3.9-5.0 ja aterian jälkeen 4.4-4.9 välillä. Sekä tässä että edellisessä raskaudessa. Aamun paasto on hiukan korkeampi; 4.9-5.2 välillä pääsääntöisesti
 
Saako noi piikit hävittää sekajätteen mukana?
 
Mä oon nyt skipannu yhen mittauspäivän kokonaan, eli siis eilisen. Oksensin la-su yön ja on menny aikalailla toipuillessa ja oon syönyt lähinnä sitä mitä on ollu helppo saada alas, eli suolakeksejä ja pilttiä pääasiassa ja eilen söin jopa kaksi palaa paahtoleipää ja juustoa. En ees haluu tietää missä mun sokerit on huidelleet. Tänään koitan päästä iltaan mennessä ruotuun kun huomenna on mittauspäivä taas. Tosin tällä hetkellä ajatus yhdestäkään rahkasta tai muustá lähinnä etoo. OIkeastaan, ajatus ruuasta ylipäätään etoo. Nimim. oksensin ruisleipää ja skyriä :angry1
 
Piikeistä sanottiin mulle, että saa, mutta kannattaa laittaa johonkin pikku rasiaan. Vaikka semmoiseen liuskojen rasiaan, kun sellainen tyhjenee. Tai joku muu pieni purkki. Muuten ei siis estettä, mutta jos joku nyt jostain syystä käsin roskia dyykkailisi, niin ei ole kiva tökätä neulaan, vaikkei huumeneula olekaan :)
 
Mä laitan aina siitä uudesta neulasta sen tupen siihen vanhaan vielä varuiksi ettei pistäisi ketään :) mulle kyllä sanottiin et pitäis kerätä esim limupulloon ja viedä apteekkiin, mutta oon kanssa vaan huolellisesti "pakannut" ne roskikseen..
 
Purkkiin, purkkiin. Otan aina siit uudesta sen tupen siihen vanhaan (töissä ja koulus opittu juttu) ja sit purkkiin.

Hitto et mie oon kyllästynyt rahkaan :D
 
Ei koskaan uutta eikä vanhaa tuppea käytetyn suojaksi. Tapa, jonka siirtää valitettavan helposti töihin - jos siis työskentelee hoitoalalla. Pistotapaturman ennaltaehkäisyyn on totuteltava vapaa-ajallakin! Aina käytetty piikki tai neula vaikka siihen maitopurkkiin tai limsapulloon tai jos viiltoastia kotonakin (saa apteekista) niin sitten siihen.
 
Niin mä laitan sen tuppeineen päivineen sinne purkkiin, enkä siis ymmärrä miksei näin voisi tehdä? Hoitoalalla en ole, joten ei tartu töihin. Siellä luulisi neuloille olevan ne ihan omat säiliönsä jotka sairaalassakin. Kotona suojaan mahollisimman hyvin, ettei ukko roskia viedessään pistä itteään, ja musta se tuppi on oikeen hyvä laittaa suojaksi :)
 
Oletin, että Guang Xi tarkoitti, ettei saa laittaa pelkän tupen kanssa roskiin, vaan pitää olla myös purkki.
 
Ai, aattelin että oliko tässä taustalla joku ettei hoitoalalla menis uudet ja vanhat sekasin etc. Mutta joo ei tosiaankaan kävisi mielessäkään heittää pelkkää neulaa roskikseen, aina purkissa. :)
 
Tarkoitin ettei tuppea tule pujotella takaisin käytettyyn piikkiin. Käytetty piikki tai vaikka se insuliinikynän neula suoraan keräysastiaan, vaikka siihen limpparipulloon. :)
 
Hmm... Mulle diabeteshoitaja ihan neuvoi, että sen tupen voi laittaa siihen käytettyyn piikkiin ja sitten siihen purkkiin.
 
Niin siis mulla ainakin piikeissä semmone lituska se tuppi. Laitan sen siis litteä puoli pöytää vasten ja painan vanhan piikin siihen pääll jäävään litteään osaan.
 
Niin ymmärsin vihdoin että tässä taisi olla kyse siitä,ettei pistä itteään sormeen kun laittaa sitä tuppea takaisin neulaan. Vai vieläkö olen hakoteillä :D
Mutta varovaisuutta noudattaen teen varmasti jatkossakin niin, pistän mielummin itteäni kuin et joku muu sitten vahingossa, jos se jostain syystä pääsiskin pois purkista kulkeutumaan. :)
Varmasti työelämässä eri säännöt ja siellä tottakai noudetettava niitä koska varmasti neulojen ja muiden terävien piikkien käsittely on vähän eri volyymissa kuin täällä kotosalla.
 
Miten olette hoitaneet matalaa verenpainetta? Nyt kun katsoo mitä suuhunsa pistää, on salmiakin popsiminen mataliin paineisiin loppunut- lopputulos alapaineet taas 60 ja pyörryttää ja tykyttelee. Mraaaaah! Ps. testasin pullan syöntiä, sillä eilen oli viikon herkkupäivä ja mittasin arvot 1 ja 2 tunnin jälkeen: 5,2 6,1. Ajatuksia?
 
Kiitos kaikille vastauksista.. :) aloin nyt sit kerään niitä foolihappo purkkiin ja ehkä vien ne apteekkiin.. :)
 
Mä olen aina kuvitellut, että jos jossain asiassa olen hyvä, niin syömisessä ;P No, enpäs olekkaan. Paasto näkyy herkästi menevän liian pitkäksi ja sit huomaa kyllä aamun mittauksessa. Muuten päivän aikana ei ongelmaa, mutta sopivan iltapalan ja sen ajoittaminen on kyllä hankalaa. Ja kun useinpina iltoina ei edes tekis mieli syödä kovin paljoa.
 
Takaisin
Top