Rakentaminen & vauva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eemi03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä saan nää siis sieltä sähköpostin kautta ladattua tänne ku FB ei enää jostain syystä onnistu.



Tässä keittiön toinen puoli. Osittain valmiina.
 
Tämä vaan kaventaa noi kuvat tois kapeiksi niin et osa jää näkymättä.

Mut joo tuntuu Esikoinen just tolta niinku sanoit et mikään muu ei huvita ku se raksalle meno. Pitäs vaan hellittää. Mut ku sit mua ärsyttää ku näen sen sotukun koko ajan ku en taho saada edes jälkiäni korjattua.

Ja joo toi on hinta kaikkelle ku pitäs olla se -40% otettu pois. Mua on vähä alkanu epäilyttään ku tuntuu et kaikilla muillakin se hinta on kuitenkin saman tyylinen.

Mut täs vielä toista puolta keittiöstä:



 
Jep todellakin kaventelee. Ei jää paljoa kuvasta näkyviin.

Mut täs vielä meidän kylppärin laatotusta. Tääkin tiety vaiheessa. Mustassa ei taida olla kuvassa vielä edes saumausta eikä lattiaa ole laitettu. Ne on kaikki nyt ja en tiedä onko mies jo laaittanu nyt sen alimman laattakerroksenkin seinään. En ole ollu pariin päivään.



Nii toi tosiaan olis pitäny toi tasanen musta laatta olla sitä kirkasta eikä mattaa.....


muok. siis kanensi niin paljon et ei näy ollenkaa niitä kuviottomia laattoja.
 
Todella upean näköistä teillä, vautsi!
Eikä toi matta laatta ole paha tuossa kylppärissä vaikka tietty se kiiltäväkin olis käyny.

Mulla ihan samat fiilikset ku oon raksalla että ei huvita alkaa siivoomaan, tekis vaan mieli saada jotain näkyvää aikaseks ja lähtee siivoomatta pois. Ja vaikka olis siivousintoo niin ei tiedä oikein että minne ne kaikki tavarat laitetaan enkä kehtaa olla koko ajan kyselemässä appiukolta, hermohan sillä palas.
Huomennakin täytyis mennä maalaamaan muutamaksi tunniksi. Meillä muuten tulee melkein samanvärinen olkkari/keittiö/eteinen -seinistä kun teillä on tuossa keittiössä.

Ja mietin itsekin tuota teidän hintaa, meinasin jo kysyä että tuosta ilmeisesti lähtee vielä se 40% pois.. Mut ompa todella ihmeellistä jos tuosta on jo se lähtenyt, aika kallista meinaan.. Ja jos ette ole ottanut mitään ihmeellistä ettekä erikoisuuksia niin ei pitäis maksaa noin paljoa alennuksineen.
Helppohan niiden on periaatteessa teitä "huijata" sanomalla että saatte 40% alennusta mut lähtöhinnat on nostettu kalliimmiks ennen ku on vähennetty tuo 40. Mut toivottavasti näin ei oo!

 
Muakin kyllä on nyt alkanu epäilyttään toi puustellin hinta. Et missä se oikeasti on se -40%??? Mut kun en jaksais millään alkaa nyt sitä enää niiden kanssa laskemaan. Varsinkaan kun tavarat on jo tulleet. Varsinkin toi kun teillä on melkeimpä sama hinta??? Vaikka ei pitäis mitään alennusta ollakkaan. Tai siis ainakaan sitä -40%!!! Lasku ei ole vielä tullu. Mut tiedänhän mä mikä se hinta on. En tiä mut pitää kattoa sit ku lasku tulee.

Meillä on se sama maalin väri keittiös, olkaris ja eteises vaan tuo yksi iso seinä olkkarista on tapettia. Se värikoodi löytyi vain isosta nipusta missä kaikki värit mitä onkaan. Ku niillähän on sisamaalikartoissaa suppeampi kokoelma. Toi meidän väri on X467 tikkurilan sisämaali kartat. Eka ku sitä laitto seinään mä ajattelin et nyt meni pahasti vikaan. Aivan paniikki iski. Mut sit ku sen vaan levitti ja antoi kuivua niin se väri on osittautunut erinomaiseksi. ja on juuri sitä mitä mä hainkin. Se sävy on siitä kukkatapetin ruskeasta kukasta. Vain astetta vaaleampi.

Mä kans suunnittelin huomenna meneväni maalaamaan niitä saunan paneeleita. Ja haluan päästä kattoon miltä siellä kodinhoitohuone/kylppäri akselilla näyttää ku mies on lattian siellä nyt tehnyt.

Laitahan Esikoinen lisää kuvia. Ja sit ajattelin et koitahan laskea montako kaappia teillä on keittiös ja kodinhoitohuonees ym. Nii mä koitan verrata tohon meidän määrään. Ja jos menee aika samoihin niin sit aion kyllä asiasta kysyä Puustellista!!!!
 
Teille kun tulee Eemi se lasku niin katsotaampa sit huonekohtaiset hinnat, paljonko on eroa missäkin. Tai jos ei tule niin voithan pyytää semmosen lapun niiltä. Me saatiin tarjouksen yhteydessä semmonen. Tosiaan meillä ei ole mitään alennuksia tuossa paitsi se myyjä sanoi että rakentajan alennukset ovat mutta ne tulee teillekin. Ja silti toi meidän puustellin hinta oli 3000€ kalliimpi kun meidän halvin tarjous joten kyllä ne vaan osaa rahastaa samanlaisista tuotteista. ;)
Ja muuten, meillä taitaa tulla samalla maalilla toi olohuone-keittiö-eteinen... Muistaakseni se oli just toi X467 tai sit X465. Mut tollanen ruskean sävy se oli. Sit näkee kunhan viikonloppuna laitetaan se seinälle, tai jo ehkä aiemmin, riippuu miten uuni valmistuu.

Vielä tohon puustellin hintaan.. Kunhan saat niiltä jotain "todistetta" hinnasta niin verrataan.. Näin äkkiseltään muistelen että meillä keittiön osuus oli jotain 6000€ ja khh:n osuus 2000€.
Keittiössä meillä on koivuovet joten se tekee hintaa lisää mut kaappeja meillä on ainakin puolet vähemmän kun teillä, noin kuvista päätellen. Niin ja meillä on vielä siinä hinnassa sisällä liesituuletin (n. 500€). Mut ymmärrän että teillä on keittiö ainakin kalliimpi kun on paljon isompi.
Kodinhoitohuoneeseen meillä tulee kolmelle seinälle kaappeja. Eli yhdelle seinälle tulee allas ja sen alle kaksi kaappia ja päälle myös kaksi kaappia ja niiden viereen pesutorni ja niden päälle vielä yksi kaappi. Toiselle seinälle tulee taso jonka alle tulee kaksi kaappia ja viereen yksi täysikorkea kaappi. Ja kolmannelle seinälle tulee yksi korkea kaappi ja kolmen istuttava penkki ja sen alle kolme vetolaatikkoa ja istumatason yläpuolelle katon rajaan yläkaapit koko leveydelle.
Että khh on meillä aika iso ja hintava. Se tulee perusvalkeilla ovilla, ei siis mitään kuvioita.
Eteisessä meillä on peilikaappi. Tuulikaapissa on yksi korkea hyllykaappi ja sen vieressä kahden istuttava penkki jonka alla kaksi vetolaatikkoa ja yläkaapit myös. Tais olla lähemmäks 2000€ tämä tuulikaappi. Tämä myös koivuovilla.
Wc myös koivuovilla. 1000€ olisiko ollut sen hinta noin. Voin katsoa tarkemmat sit jos sinä saat omat hinnat myös. Meidän makkariin tuli myös peiliovet ja sit myös kaksi normaalia ovea.
En muista minkäkokoinen teidän khh on mut tossa on vertailtavaa.

Nyt jo ajatus pätkii... Kannattaa tosiaan pyytää ihan kunnon laskelma noista eri huoneista.
Laitan kuvia kunhan uuni on valmis ja seinät maalattuja. Sit alkaa kattojen laitto ja listottaminen.
Meillä edelleen ollaan siinä suunnitelmassa että helmikuun loppuun valmis, tarkistan asian vielä appiukolta että näinköhän pitää paikkaansa, hurjalta kuulostaa että reilun kuukauden päästä päästään asumaan. Hui!
 
Piti tulla kommentoimaan et mullaki täällä on olkkarin seinälle vaihtoehtona toi 467! Ja aion yhdelle seinälle laittaa tapettia ja maali muihin seiniin ja eteiseen ja keittiöön. Ja makuuhuoneisiin yhdelle seinälle tapettia ja muihin maalia. Mulla on ihan hirvee hinku vaalenpunaiseen huoneeseen Milmalle..

WC ja kylppärin laatat oli jo valittuna mut tietenkään ne ei sopineetkaan yhteen. Laitetaan suurin osa seinistä valkoista kiiltävää laattaa ja sit oli tarkoitus laittaa tummanharmaasta pari riviä. No en tykänny kiiltävistä harmaista ja matta ei sit oikein sovi kiiltävien valkoisten kanssa. Höh. Mies innostu sellaisista luonnonkivisistä boordeista tai semmosista noin 10x30cm paloista. Olihan niillä hintaa mut aika näyttäviä ne olis.

Ollaan odotettu pian 3 viikkoa tarjousta yhdestä keittiöfirmasta. Ei oikein vakuuta heidän lupailunsa että pian tulee tarjous. Jos jo nyt on näin hankalaa niin entäpä toimitus.. Ei olla vielä valittu kalusteiden toimittajaa vaan mä oon kiusannu niitä koko ajan pienillä muutoksilla ym. Otetaan keittiö joka tapauksessa pieneltä paikalliselta firmalta. Pyysin yhteydenottoa Puustellilta, mutta tänä päivänäkään ei ole mitään kuulunut joten se jää kokonaan pois..

Eemi: teidän talo näyttää tosi hienolta ja just sen tyyliseltä mitä omaltanikin haluan. Mistä muuten se teidän makkarin tapetti on, facebookissa tais olla kuvia siitä? Jotain samantyylistä haluan omaanikin..

Esikoinen
: koska teillä ois tarkoitus muuttaa? Teillä etenee niin vauhdikkaasti kaikki (ainakin verrattuna meidän tupaan).
 
Tintsu: Se tapetti on starkista mut sitä oli myös k-raudassa. Ja hinta oli vain 12.90rll eli tosi halpa. Ja se 467 väri sopii toho tapettiin just eikä melekein :D. En nyt muista oliko täälä kuvaa Siinan huoneen tapetista, ei vissiin mut FB:ssä ainakin on. Mut niin mäkin aion nyt lisätä vaaleanpunaisen osuutta Siinan huoneessa verholla ja sit haluan sellasen ihanan tilkkutäkki päiväpeitteen sille.
 Esikoinen . Meillä on kaikki ovet MDF ovia. Mut joo kuulostaa siltä et meillä on tosiaan kyllä paljon enemmän kaapeja. Ja täällä näkyvissä kuvissa ei edes kaiki keittiön kaapit näy. Teidän kodinhoitohuone kuulosta tosiaan isolta kompleksilta. Kiva olis nähä kuvaa sit. Meilläkin vain keittiössä on uurretut ovet kaikkialla muualla sileät. Mut jos tee pikaisen laskutoimituksen niin meillä on keittiössä/ kodinhoitohuoneessa yht. 2 täyskorkeää kaappia + pesutornin paikka, yläkaappeja joita en nyt koon mukaan erottele niin on 16 jos oikein muistan + ne kakai pientä kaappia mitkä tulee jaakaapin ja pakastimen yläpuolelle. alhaalla 3 kulmaa, joissa 1 lemans ja pyörö jutsku ja yks on allaskaappi. + 10 alaosaa joista 2metrin mittaisia laatikostoja. Sit meillä on täyskorkeita vaatekaappeja yhteensä 17kpl!!! Ja olihan se lasku sittenki tullu. Ja siinä onkin summa 17980.00euroa. Ja meillä tuohon laskuun kuuluu ne kaikki keittiön kodinkoneet ilman niitä kylmälaitteita. Nii ja tiskikoneessa on ovi pinta kans. Et näi äkkiseltään tosiaan tuntuu et meilä on tosi paljon kaappeja.
 
Tintsu helmikuun loppuun olis tarkotus mut luulempa et menee maaliskuun puolelle muutto. Et on kaikki valmiina, listoja myöten. En halua mennä asumaan jos sinne raksamiehet tulee aamulla naputtelemaan listoja. :D Joten se päivämäärä vielä vähän hakusessa.. Mut kysäsen tässä kunhan appiukkoa nään että millon se luulis olevan koko homman valmis.

Eemi no nyt tuo kuulostaa jo järkevältä, jos tossa hinnassa on myös kodinkoneet ilman kylmälaitteita. Sori kun en aiemmin lukenu kunnolla. Meillä on makuuhuoneiden kaappeja 11.
Joten kyl mä uskon että toi teidän hinta pitää paikkaansa, onhn teillä todella jo puolet isompi keittiö kun meillä. Laitan khh kuvaa kunhan saadaan valmiiksi, eli menee helmikuun loppuun ku kalusteet on paikallaan. Sitä on todella vaikea selittää minkälainen tulee mut omasta mielestä vaikuttaa käytännölliseltä ja siksi ootan paljon että saan ihan ikioman khh:n missä pestä ja järkätä pyykit sun muut :D

Tänään alkaa siis kattojen laitto. Mut pidän ite vapaapäivän kun Aleksilla iltapäivälä neuvola niin täytyy rauhottua kotiin nyt aamupäiväksi. Huomenna meen taas maalaamaan.
 
Mäkin olin eilen maalaamassa saunan paneeleita.

Esikoinen: Meillä sittekki 15 vaatekaappia mut olin unohtanu vessat. Eli vessojen kalusteet vielä kans. No niihin nyt ei isoja tule mut lavuaarit kuului kans kaikki.

Mä kun yritän mieheltä kysyä et koska se arviois et päästään muuttaan nii se vaan sanoo et ei tiedä. Se ei halua ottaa ressiä mistään päivämääristä. Ja tuosta ku esikoinen mainitsit et teillä alkaa tänään kattojen laitto niin mun ukkoni tekee tuota hommaa aika hassusti. Tai en mä tiä mitä hassua siinä on mut se ei tee yhtä asiaa kerralla loppuun koskaan. Vaan se tekee osissa. Aina vähä sieltä vähä täältä. En ole kysyny miksi. Vähä niinku toi keittiöki. Se kokos sen silloin heti ku se tuli niin tohon vaiheeseen mikä kuvissa näkyy ja nyt se on ollu tossa vaiheessa melkein kuukauden. Kattoa puuttuu vielä tuulikaapista ja yhestä makkarista. Yhessä makkarissa on jo laminaattiakin ja kahessa on kattolistat ja ikkunalistat. Mut sit yks makkari on vasta seinämaalien osalta valmis. Mut se tekee koko ajan yhtä järjestelmällisen epäjärjestelmällisesti. Et joka kerta ku menen raksalle niin innolla odottaa mitä kohtaa se nyt on tehnyt. Toisaalta toi olis kiva ku tulis yks osa valmiiksi kerralla. Mut olen ajatellu et mies tekee siks noin et mielenkiinto säilyy ei tule pitkiä yhtäjaksoisia samanlaisia töitä vaan vaihtelua.

Ja mä olen kans erittäin samaa mieltä et sisätilat pitää olla viimestä listaa vaille valmiit ennen muuttoa. Ja kaikki siivottu. Ulkotyöthän meillä on vielä pahasti vaiheessa. Ikkunoiden sivuista puuttuu ne puut samoin räystäänaluslaudat ja rännit. Eikä tietenkään ole maalattu. Mut ne ehtii sit keväämäälä ku lumet sulaa ja aurinko alkaa muakvasti lämmittämään. Voisin kuvitella et sisään muuton jälkeen tulee pieni suvantovaihe ku ei tehä mitään. Mut toisaalta mun sormet syyhyä päästä sit pihaa suunnittelemaan ja toteuttamaan.
 
Itku kun me ollaan amatöörejä tässä talon suunnittelussa! Vie muuten kauan aikaa! Nyt on neljästä firmasta tarjoukset ja nyt ekan kerran hoksasin kattoa eteisessä sitä, et miten tullaan sisälle ja missä on kaapit jne! Siis oon kattonu eteisen kaappien lukumäärää ja miettiny sitä, mutta nyt hoksasin et lähes kaikissa piirustuksissa mitä ollaan saatu niin tullaan ovesta ja siinä on oikealla vessan ovi ja vasemmalla lähtee portaat ylös. Tuulikaappia ei ole missään näistä meidän piirustuksista. Eli kengät jalassa ensimmäiselle kaapille mennessä mennään rappujen ja vessan ohi ---> raput ja vessa eli kaikki muutkin paikat hiekassa?!?! Kurjuus..aina jokin menee huonosti kun jonkin kohdan saa fiksattua paremmaksi.... Miten teillä toi eteishomma? Tekis mieli rakentaa lämmin kuisti, mutta maksaa taas 10t lisää... 
 
Lidia: meillä on tuulikaappi 2,3neliötä ku tullaan sisälle. Siihen saa jättää kengät ja takin ja ylös laitetaan pari kaappia jossa voidaan säilyttää kaikkea roinaa mitä ei joka hetki tarvitse. Tuulikaapin jälkeen eteinen jossa jo vähän mahtuu kääntymäänkin. Siihen tulee toiselle puolelle kaappi jossa peililiukuovet. Ja sähän oot hyvissä ajoin liikkeellä kun tuota mietit. Meillä tulee olemaan talo johon ei saa vaunuja mahtumaan mihinkään. Ei vaan silloin tajunnu miten paljo ne vie tilaa sisällä. Eteiseen ne ei tuu mahtumaan ja mikäli ne vie kodinhoitohuoneen ovesta niin ne tukkii koko paikan. Ja varmasti tulee eteen vielä monta muutakin asiaa mitkä olis pitäny tehdä toisin vaikka kuinka etukäteen yrittikin miettiä parhaat ratkaisut..
 
Lidia: äläturhaan soimaa itseäs. Mä en todella noin tarkkaan miettiny kaikkea ku sä tunnut miettivän. Ja ihan varmasti tulee eteen mullakin asioita mitä olis voinu todellakin tehdä toisin. Mut se on vaan niin ihan kaikkee ei voi aina tajuta ja ei kannata ajatella tekevänsä täydellistä kotia. Ajattelee tekevänsä niin hyvän kun itse pystyy.

On meilläkin yks hassu kulma talossa minkä olis voinu jättää kokonaan pois. Olis isontanu kylppäriä pari neliöö ja jättäny vaikeamman työvaiheen yhestä kohtaa paljon helpommaksi. Molemmat huomattiin se vasta kun lekaharkoja aseteltiin paikalleen. Siis ihan silleen et onko täs kohas oikeesti tällänen kulma? Et häh. ei kumpikaan ollu tajunnu ollenkaan koko asiaa. Ja kulma on täysin turha. Ehkä se tekee ulkoasua vähän elävämmäksi mutta mitään virkaa sillä ei ole. Eikä sisätilassa tule millään lailla esille. Sitä ei sisällä tiedä edes et onko siinä kulma vai ei.

Meillä on kans tuulikaappi. olikohan tuo 6.3 neliöö tai jotain. Mut yhellä tutullani on silleen et ne jätti koko tuulikaapin tekemättä. Ne tykkäs mieluummin siitä et ei ole sellasta. Mut niillä on kyllä oven vieressä pieni kenkähylly ja lasten vaatteille naulakko. Sehän se oliski ku eu tarttis rahaa miettiä tuossa suunnitteluvaiheessa. Ja sit ku ottaa sen huomioon et harva taloprojekti ainakaan itse rakennettuna tulee pitämään pudjettinsa niinkin hyvin kuin vissiin Esikoisella. Mekin nostettiin lisäbudjettia 30 tuhannella. Onneks lisälainaa ei tarvittu ku saatii tää kämppä myytyä. Meillä tuli budjettiin 20 tuhannen lovi jo silloin maatyö vaiheessa ku jouduttiinki ampumaan.
 
Eemi: Teillä tulee tosi hyvänkokoinen tuulikaappi :) 

Nyt saatiin tarjoukset ja mua vähän harmittaa kun tietenkää parhaimman näköinen ei ole halvin :( Tai siis kun saatiin noi luonnokset niin yhellä firmalla oli tosi hyvät luonnokset ja niinkuin viimeistellyt kuvat jne ja näytti tosi hyvältä. Sitä tästä halvimmasta niin ne kuvat on paljon simppelimmät et pitää vähän ite kuvitella ja väri ei sinnepäinkään niissä kuvissa :( Oon tosi huono tavallaan hahmottamaan mielessäni itse talon ulkonäköä noista sinnepäin olevista luonnoksista ja miettiin et mitä mihinkin haluan, osaan vaan kattoa et toi on hyvä ja toi ei. Koska muuten on pohjat jne ihan samat, niin kyllähän sitä saa joka talosta haluamansa näköisen mut arvelluttaa kun en niissä yksinkertaisissa luonnoskuvissa vielä hahmota et miltä se vois näyttää...pelkään et rakennetaan lato vain koska säästetäään 10t :) 
 
Tosi paljon tullu juttua kahdessa päivässä. Mut yritän muistella mistä kaikesta pitää kirjottaa. :)

Eemi meillä kans kuuluu tuohon hintaan kaikki lavuaarit ja keittiön hana ainakin, semmonen josta saa suihkun kahteen eri asentoon, tulee normisti ja sit kovalla suihkulla ja saa vedettyä sitä suihkua ulospäin sieltä hanasta, yltää pidemmälle. En osaa oikein selittää.
Eemi, meinasin just kysyä et miten se miehes tekee kun yhdessä huoneessa näkyy jo katto ja toisessa ei ja keittiössä on kalusteet jo paikallaan. :) Mut jokainen tyylillään, ehkä se on kivempi tehdä hänen mielestään sieltä täältä ettei kyllästy yhteen hommaan. Appiukko on sen verran "vanhan kansan ihminen" että tykkää tehdä yhden asian kerrallaan valmiiksi. Ja se on musta ainakin hyvä niin tietää että se homma on valmis, tietää suunnilleen mitä on jäljellä ja mitkä on tehtyjä. Ensi viikolla tulee miehet laittamaan meidän keittiön/eteisen/tuulikaapin laattalattian. Sekin auttaa paljon appiukkoa, yksin siinä menis ihan hullun pitkään.
Meilläkin on kaikki ulkotyöt tekemättä kun alko ne kovat pakkaset heti kun saatiin talo pystyyn. :( Mut ompahan kesälle jotain tekemistä. Tosiaan ikkunan pielet ja puuttuu ja räystäsaluslaudat kaikki ja maalaus jää kans ens kesälle. Mut ne ei onneks vaikuta asumiseen. Autotallin ulkovuoraus on myös pikkusen kesken. Ja autotalli sisältä ja autotallin ja varaston välinen seinä puuttuu kokonaan. Mut ne on sit ens kesän hommia.
Samoin meillä, tulee olemaan suvantovaihe kun muutetaan ettei tehdä mitään.. On tämä sen verran stressaavaa että en usko että heti aletaan mitään ulkohommia tekemään. Appiukkokin saa levätä välillä.

Tuulikaapista: Meillä se on n. 4neliöö. Mietin sitä jo suunnitteluvaiheessa että täytyy sillä olla kokoa. Ainakin nyt vaikuttaa hyvänkokoiselta. Vaikka vaunut eivät mahdu siihen niin ajattelin että kuitenkin se vaunuaika on niin lyhyt että ei se ole välttämätön. Meillä tulee lämmin autotalli, vien sinne säilöön... Mut kaikilla ei välttämättä ole sitä. Meillä tulee vielä autotallin nosto-ovi ihan ulko-oven viereen joten kauas ei tarvitse viedä.
Tässä kuva meidän tuulikaapin kalusteita, otin kuvan paperista niin jospa siitä selvän saisi: http://aijaa.com/v.php?i=006817390126.jpg . Meilläkin eteisessä peilikaappi ja sen verran tilaa että mahtuu kääntymään. :) eteisestä lähtee ovi kahteen makkariin ja vessaan.

Meilläkin jäi kyllä suunnitteluvaiheessa vaikka mikä huomioimatta mitä nyt jälkeenpäin on harmitellu. Mut aina ei todellakaan saa tehtyä täydellistä vaan jokin aina jää puuttumaan tai joku kohta on liikaa. Mnua harmittaa tällä hetkellä meidän keittiön suuruus, se tuntuu tällä hetkellä todella pieneltä vaikka sen näkee vasta sitten kun on kalusteet paikalla ja uuni valmis jne.. Mut vähän mittailin sitä niin kyllä se ehkä kuitenkin vaikuttaa ihan hyvän kokoiselta. :) Näkee sitten valmiina.

Budjetista: Ollaan kyllä todella hyvin pysytty budjetin sisällä... Vaikka en oo säästelly oikeesaan paljo missään kohti, laatat ja maalit yms.. olen valinnut vain mikä näyttää hyvältä. Tällä hetkellä näyttää siltä että meillä jää rahaa käyttämättä 25 000€ koko lainasummasta, tuohon on ajateltu jo pihatyöt ja kaikki. Mut senkin näkee vasta sitten kun talo on valmis. Mut yleensä monet joutuu ottamaan lisää lainaa kun joku kohta ei menekkään niinkuin pitäisi, meillekin pankista sanottiin että kiinnitetään summaa  vähän isommaksi niin jos tulee lisälainan tarvetta niin ei tarvitse uusia papereita tehdä.. Mutta nyt näyttää ettei tarvittas ainakaan lisälainaa.

Jospa tässä tältä kertaa. Meen huomenna taas maalaamaan ja viikonloppuna saadaan maalausprojekti valmiiksi, huh!
 
Esikoinen: tuulikaapin kaapit näyttää tosi hyvältä. Meillä se tuulikkaappi sisällyttääkin kaiken ulkovaate säilytyksen; niin käytössä olevat kuin kauden mukaan odottamassa olevat. Eli siinä 6.3 neliössä on myös paljon kaapitilaa. Ainakin niin olen suunnitellut. katotaan kui todellisuus sit kohtaa. Ja ymmärsin joo millasta suihkua tarkotat olen nähny niitä ku ite selailin hanoja. Hanat meillä tulee putkimiehen kautta. Kaikki muut Oras Safira sarjaa paitsi suihkusetti olikohan Oras sensiva.

Ja joo tosta ku sanoit et menee kauan laatotuksen tekemiseen yksin. Niinpä tuo ukko väsänny kodinhoithuone, kylppäri ja sauna akselin lattialaatoitusta jo yhteensä varmaan viikon. Mut keittiön laatotukseen ei menny läheskään niin kauan. Mä kovasti odotanki et se sais sen valmiiks sen laatotuksen ja sit sais seinät maalin ja yhelle seinälle tapetti nii sais nostaa ne kalusteet paikalleen kodinhoithuoneeseen. Siinä tulis niin paljon isoa näkyvää.

Ja oih!!! Meillä oli eilen tullu keittiön välitilan laminaattija se oli jo siellä paikallaan. Ja just niin hieno ja makee ku olin kuvitellukki. emoticon

Meitin autotallis on vasta lattia valettu. Ei mitään muuta.

Lidia: sitä on tosi vaikee sanoa sit onko se työn jälki mitenkään verrannollinen niihin kuviin. Joskus voi olla firmassa niin, että toiseen asiaan on panostettu enemmän ja sit toisen työn laatu kärsii. Tai sit heillä on vaan tosi huono piirtäjä ja työn laatu on aivan yhtä hyvää ku kellä muulla tahansa.  Mut tosiaan noista on aina todella vaikea tietää keneen kannattaa sit satsata. Mut joka tapaukses kannattaa loppujen lopuks itse olla valvomassa työtä tarkasti koko ajan. Mulla se hyvä puoli et tiedän et mies osaa ja jos se ei jotain osaa se opettelee kirjoista ja kansista eka ja tekee sit vaikka uudestaa jos joku pienikin kohta menee vähän huonosti. Se on vähä perfektionisti siinä hommas. Tai sit se on ammattiylpeyttä. Mut mun ei tartte olla ollenkaan huolissani työn laadusta. Tiedän et meidän talo on tunteella, taidolla ja rakkaudella tehty emoticon . Vähä niinku Pauligin kahvit emoticon . Tuli vaan se mainos mieleen...
 
En kerkee nyt tämän enempää, mutta:

ME MUUTETAAN HELMIKUUN LOPUSSA!
Huikeeta, mahtavaa, hienoa! Olen jotenkin shokissa, täytyisi alkaa pakkaamaan pikku hiljaa. En oikeen vielä käsitä että kuukauden päästä pääsee uuteen ikiomaan (pankin) kotiin. :)
 
JES!!! Esikoinen!!! Todella hienoa ja mahtavaa! Nopeesti teillä tosiaan on työt edistyny. Meillä todennäköesti menee maaliskuun puolelle mut eipä siihenkään juuri tuota kuukautta kauempaa mene.

Mut jotenki tosiaan uskomatonta et sitä oikeesti pääsisi kohta siihen uuteen taloonsa muuttamaan. Mä olen kans niin fiiliksissä. Ja toi pakkaushomman alottaminen alkais olla kohta ajan kohtasta mut jotenki ei niinku uskalla vielä alottaa ku se tuntuu uskomattomalta et sekö oikeesti nyt kohta tapahtuis??

Mä kävin tänään tilaamas meille yhden uuden ison nojatuolin. Ja sit sain nyt päätettyä minkä keittiön pöydän ostan. Vielä siitä tarkastettava että saa varmasti samalla värillä. Olivat eri sarjaa mutta saman tehtaan tekemiä ja ainakin kaupassa selvästi oli väri ero havaittavissa. Mutta myyjä oli sitä mieltää, että varmasti saa tilattua saman värisinä ku sama valmistaja. Toivotaan. Myös kaks baarituolia valitsin ja eteiseen sellasen penkin. Tilasin vasta sen nojatuolin muut menen tilaamaan myöhemmin. Ja tänään on päätetty, että mikä jääkaappipakastin yhdistelmä otetaan. Poreamme valinnassa pöydällä on enää kaksi vaihtoehtoa. Aika paljon siis edistystä hankinta sarallakin.

Maanantaina pankkiin tekeen valmiiksi paperit sitä varten kun tiistaina saadaan loput rahat tästä asunnosta.
 
No tietyhän ne asiat ny ei ihan niin helposti menneetkää. Eli jääkaappi ja pakastin ovat sittekki liian suuret sentillä. Et nyt on valittava jotkut toiset mitkä ovat varmasti 185cm korkeat.

Noh ja se toinen asia eli ruoka pöytä ja tuolit. Ei saa samanvärisinä niitä vaikka tulevat samalta tehtaalta. Eli pöytä olisi pehmeämmän väristä valkoista tuolit kovemman väristä valkoista. Ei siis passaa sekään. Mulla on nyt joku iilimato persees tosta et mun pitää löytää se pöytä ja tuolit nyt eikä vasta hetken päästä. Vaikka siis eihän niitä vielä edes tarvita. Eikä niillä muutenkaan olis kiire ku ohan meillä pöytä ja tuolit nytkin. Mut ku mun keittiöni ei näytä miltään noilla vanhoilla rauskuilla. Noh eiku huomenna uudelleen kaupoille.Toivottavasti Siina tykkäis olostaan siellä, jotta saan katteltua.
 
Voi hitsi Eemi, joku asia aina jarruttaa, kaikki ei voi mennä kertakaikkiaan putkeen.
Me tilattiin uusi sohva ja ruokapöytä jo tammikuun puolessa välissä kun toimitusaika on 4-5 viikkoo et varmasti kerkeevät tulla.

Meillä tuli semmonen "takapakki" että kahdesta makuuhuoneesta päätyseinät on maalaamatta kun se on semmosta kun Taika helmiäismaali ja TODELLA vaikea maalata. Minä maalasin yhden makkarin seinän kahteen kertaan, siitä tuli jonkinlainen, ei paljoa raitoja, mutta nyt appiukko luuli osaavansa paremmin kuin minä ja oli maalannut vielä yhteen kertaan sen seinän, se on ihan perseestä nyt!!! Argh! Ja siksi sitä toisen makkarin seinää ei ole edes maalattu kun on niin vaikea maali.. Mut maalit ostettu joten ei voi muuttaa suunnitelmaa. Ei toi nyt varsinaisesti takapakki oo mut mua ärsyttää kun eivät saaneetkaan sitä huonetta valmiiks. Mennään miehen kanssa viikonloppuna maalaamaan ne siveltimellä, jolloin niistä tulee hyvät!

Muka jotenkin nyt aina niin kiire ettei kerkee paljoa tänne kirjottamaan... Kuviakin voisin tuossaa päivemmällä laittaa jos ehtii! Uuni on nimittäin valmis! Huippua, se on todella hieno! Ja maalasin olkkarin ja keittiön, se maali käy kuin nappi silmään sen uunin kanssa. :)
 
Takaisin
Top