Rakentaminen & vauva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eemi03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa Eemi hienoa. Teillähän on todella hyvässä mallissa talo. :) Ja todella nätti väri ainakin tuossa seinässä mikä näkyy kuvassa. Oletteko pysyneet aikataulussa, tai ilmeisesti olette paljon edellä kun kerta keittiön kaapitkin tulivat jo?
Meillä on tällä hetkellä maalari tasoittelemassa ja maalamassa seinät pohjamaaliin, haluttiin että ammattilainen tekee, tuleepahan hyvä kerralla. Eilen käytiin ostamassa kaikki laatat, laminaatit ja kattopaneelit. Saunan sisustusta mietin ensi viikkoon. Ensi viikolla myös päätetään, mistä otetaan keittiö, tällä hetkellä suosikki on Puustelli. Keittiönkalusteet tulevat helmikuun puolessa välissä, joten siihen pitäisi saada kaikki valmiiksi ja saadaankin. Takkaleivinuuni tulee ehkä parin viikon päästä, laitan sitten kuvan kunhan se on pystyssä. Ensi viikolla alkaa  myös appiukko laatoittamaan kylppäriä ja vessaa. Hurjaa miten aika menee ja talo vaan valmistuu. Meillä ollaan pysytty aikataulussa että helmikuun loppuun olisi valmis. (anteeksi jos toistan itseäni kun en näe mitä oon kirjottanu).
Vautsi, Lidia kans hyvässä vaiheessa menossa, itse olisi voinut käyttää suunnitteluun enempi aikaa mut oon kyllä vielä ollu tyytyväinen talovalintaan. :)
Niinhän se sanonta on "hyvin suunniteltu on puoliksi valmis" :)

Kirjottelen enempi tässä kunhan kerkeän, poika kutsuu! Lähetään tästä vaunulenkille raksalle.
 
No mä en esikoinen ihan tiedä mikä se meidän aikataulu on. mut tosiaan keittiössä alkaa olla jo pitkälle valmista!!!- Mut esim kodinhoitohuoneessa on valmista vain katto. Vesieristeet puuttuu lattiasta ja tietty laatat. Ja seinissä pohjamaali on mut muuta ei. Meillä on onneksi niin suuri se olkkari. Se on nyt ihan täynnä kaapeja ku kaikki makkareiden, kodinh.huoneen ja vessojen kalusteet odottaa siinä. Makkareissa on maalit valmiina seinissä mut kahesta makkarista puuttuu vielä tapetti. Kattopaneelit ja lattiat puuttuu myös. Mut meillä kun mies on tehny kaiken ja tekee kaiken ite nii ei oikein tiedä kui kauan menee. Kaikki kaapitkin kodinkoneet asentaa itse. Olkkarissa on seinät ja katto valmiit.

Saunan paneelitkit mahtuu olkkariin odottamaan. Sauna me muuten laitetaan mustaksi. Kylppärin seinissä on kaakelit, lattiassa ei. Keittiön osuudelle mies näyttää samalla laittavan kattolistat ja varman jalkalistatkin sitten kun siihen vaiheeseen pääsee.

Jääkaappia ja pakastinta mä en ole vielä valinnut. Onko jollain jotain mielipiteitä niistä yleensä. merkeistä ym.? Mulla ei oikein ole niistä mitään hajua. Mä vaan haluan et se toimii, eikä menis rikki kovin pian.

Puusteli on hyvä valinta keittiöksi. Meillä ainakin näyttää erinomaisen hyvältä ja palvelu on ollut erinomaista koko ajan. Hintavahan se on mutta me saatiin -40% kastellin asiakkaana.

Voi kun tässä ei pääse lukemaan sitä toisen kirjoittamaa tekstiä samalla ku on eri sivulla. En mä enää muista kaikkea mihin piti kommentoida.

Yritän vielä uudelleen kylppärin seinälaatoituksesta kuvaa:
 
Miksköhän mä en enää saa noita kuvia näkymään? Ihan outoa ku eka ne onnistu ihan ongelmitta. Olen tarkastanu sen tekstinki jo moneen kertaan ja se on ihan oikein.

Mut asiasta kukkaruukkuun.

Tää meitin kämppä meni tänään kaupaks emoticon .

Enää ei tartte sitä miettiä!! Nii loistavaa. Eikä tartte ottaa lisälainaa.
 
Onnittelut Eemi! :) Mahtava homma! Varmaan ollu rassaavaa laittaa kämppää aina esittelykuntoon jne. Te pääsette pian muuttamaan :) 
Näyttää kyllä ihanan valoisalta toi teidän olohuone :D Me just mietitään, että tarviiko yhden seinän olla ehjä olohuoneessa. Haluan siitä valoisan, mutta toisaalta siinä on ruokailuerkkeri ja yhdellä seinällä ihan hyvin ikkunaa ja ovi terassille. Ja yksi seinä menee makkarin parioviin. 
 
Paljon teillä tulee neliöitä keittiöön ja olohuoneeseen? Meillä joissakin tarjouksissa olis niin, että keittiö+ruokailuerkkeri yht. 15,7m2 ja oh 20,1m2. Onko teidän mielestä riittävästi? Semmoinen u-mallinen siis toi keittiö. 

 
Toi kuva minkä olen saanu laitettua on ruokailutilasta ja otettu sieltä päin mihin tulee tai siis jo osittain on keittiön kaapit! Meillä keittiö/rukailu tilan koko on 24.4 neliöö ja siinä yhteydessä on olohuone, jossa on 32,3 neliöö. Se on tosi iso.  Keittiö on u:n mallinen. Sen koon näkee varsinkin nyt kun seinät pn valmiina ja mitä enemmän pinnat valmistuu niin sitä suuremmalta se olo huonekkin tuntuu. Et ahdasta ei todella tule olemaan ja vähemmälläkin pärjäis. ihan varmasti.
Et kyllä noi neliöt Lidia on varmaan ihan riitävät. Riippuu tietysti siitä mitä itse toivoo.

Yksi ehjä seinä olohuoneessa helpottaa hirveästi sisustamista. Me saatiin se ehjä seinä siirtämällä yksi ovi olkkarista eteisen puolelle ja nyt olen todennut, että se oli todella hyvä ratkaisu. Riippuu tietysti muuten phjapiirrustuksesta sako huonekalut sijoitettua järkevästi. Meidän tapauksessa olis ollu aika vaikeeta ilman sen oven siirtoa.
 
Lidia, meille tulee semmonen keittiö-olkkari jotka on avointa isoa tilaa, suorakulmion muotoinen, neliöitä 34. Se on minusta ihan riittävästi. Keittiö on ehkä tuosta se 16 neliöö ja olkkari 18 neliöö..
Ja meille tulee olkkariin yksi pitkä ehyt seinä.

Harmi kun toi Eemin kuva ei näy, ois ollu tosi kiva nähdä. Mä yritän kans laittaa sit kuvaa kunhan ens viikolla ruetaan laattoja iskemään seiniin.
Paljonko Eemi teille tuli maksamaana kaikki kalusteet sieltä puustellilta? Se on kyllä ehdottomasti meidän suosikki ja palvelu on mitä parhainta mut hinta saattaa olla korkeempi kun muissa paikoissa. Mut eihän se halvin oo aina paras. Näin voi sanoo tässä tapauksessa. Me ollaan tosiaan niitä tarjouksia pyydetty niin ne on olleet 10 000-15 000€ väliin. Puustellilta saadaan ens viikon keskiviikkona tarjous, toivttavasti on Järkevänhintainen niin varmasti valitaan se.

Vähän täytyy hehkuttaa, appiukko tänään sanoi että meidän lopullinen kustannusarvio tulee jäämään n. 160 000€ eli todella vähän mitä aluksi pelättiin tähän hommaan menevän.

Ensi viikolla myös alkaa maalausprojekti, apua, keskiviikkona pitää olla kaikki maalit valittuna, iik! Menee varmaan taas yöunet. Keittiön laatat käytiin eilen ostamassa, löytyi mieleinen.

Nyt en muista enää mitä muut kirjotti, kirjottelen myöhemmin lisää.
 
Kiitos! :) Esikoinen, teillä varmasti noi neliöt riitää kun on yhtenäistä tilaa :D Me ollaan just mietitty noita vaihtoehtoja kun jostain syystä haluttiin ruokailuerkkeri (tutuilla on semmoinen ja tuo meidän mielestä ihanasti valoa olohuoneeseen ja keittiöön) niin on sit mietitty että tuleeko keittiön ja oh:n väliin vain takka vai pätkä seinää myös. Onkohan hönön näköistä jos siinä nakottaa takka keskellä? Meillä kavereilla siinä on ihan seinä ja seinän toisella puolella vielä kaappeja jne. Joillakin talotehtailla meidän malli on semmoinen, että pitää laittaa siihen pätkä seinää myös, koska siihen tarvitaan kantava seinä, toisilla taas ei. Tykkään kyllä avonaisista tiloista toisaalta, mutta ihan kiva oli kavereillakin toi yhdistelmä. Niillä tosin oli olohuone joku 23 neliötä ja se keittiö-ruokailuerkkeri kans isompi kuin meidän luonnoksissa. 

Oho, meillä olikin tuossa luonnoksessa et keittiö+rt 17,6m2. Ehkä se riittää :)

Eemi teillä ainakin on tilaa!! Ja valokaari on ihanan valoisa! Oltais varmaan otettu se jos oltais otettu yksikerroksinen. Arghh.. vähänkö tekis mieli ottaa joku sisustussuunnittelija sitten laattoja ja maaleja valitsemaan, mutta sekin maksaa! 

Kertokaa sitten mihin keittiöihin päädyitte :) Puustelli olis varmasti tuttu ja turvallinen valinta, ikea varmaan halvin...ikeasta ei vaan saa asiantuntija-apua keittiön kaappien valintaan.  
 
Me sitten päätettiin panostaa kunnolla kalusteisiin.
Otimme siis kaikki kalusteet Puustellilta. Olihan ne hintavat mutta kerralla kun ostaa hyvät niin ei tarvitse heti olla uusimassa.
Keittiöön, tuulikaappiin/eteiseen ja JOPA vessaan tulee koivuovet ja muihin huoneisiin sitten ihan tavalliset MDF-levystä olevat ovet. Mutta huippua kun saatiin nuo koivuovet samaan hintaan melkein kun oltais otettu niiden tilalle ne MDF-levyovet.
Oli kyllä todella ihana myyjä (jonka kanssa useasti kerettiin asioida) ja kuitenkin saatiin hyvät alennukset.
Puustellin tarjous oli 3000€ kalliimpi halvimmasta tarjouksestamme joten kyllä sen laadussa sitten huomaa. Saatiin myös kaupan päälle 940€ arvoinen sarja iittalan astioita, hacmanin paistinpannuja ja kattila ja ruokailuvälineet, viinilaseja jne.... Jopa pöytäliina tuli mukaan. ;) Ja vielä kahvinkeitin (sai valita kahvin- , vedenkeitin tai leivänpaahdin).
Ei olla kyllä vieläkään kaduttu tuota päätöstä.
Kalusteet tulee helmikuun puolessa välissä joten ne ovat ihan viimeiset mitkä asennetaan paikalleen. 

Tämmöstä tällä kertaa.
 
Me sitten päätettiin panostaa kunnolla kalusteisiin.
Otimme siis kaikki kalusteet Puustellilta. Olihan ne hintavat mutta kerralla kun ostaa hyvät niin ei tarvitse heti olla uusimassa.
Keittiöön, tuulikaappiin/eteiseen ja JOPA vessaan tulee koivuovet ja muihin huoneisiin sitten ihan tavalliset MDF-levystä olevat ovet. Mutta huippua kun saatiin nuo koivuovet samaan hintaan melkein kun oltais otettu niiden tilalle ne MDF-levyovet.
Oli kyllä todella ihana myyjä (jonka kanssa useasti kerettiin asioida) ja kuitenkin saatiin hyvät alennukset.
Puustellin tarjous oli 3000€ kalliimpi halvimmasta tarjouksestamme joten kyllä sen laadussa sitten huomaa. Saatiin myös kaupan päälle 940€ arvoinen sarja iittalan astioita, hacmanin paistinpannuja ja kattila ja ruokailuvälineet, viinilaseja jne.... Jopa pöytäliina tuli mukaan. ;) Ja vielä kahvinkeitin (sai valita kahvin- , vedenkeitin tai leivänpaahdin).
Ei olla kyllä vieläkään kaduttu tuota päätöstä.
Kalusteet tulee helmikuun puolessa välissä joten ne ovat ihan viimeiset mitkä asennetaan paikalleen. 

Tämmöstä tällä kertaa.
 
Heipä hei, täällä taas! Ihan hirveesti oli tullut taas juttua kun oon ollut poissa!

Keittiön ja olkkarin mitoista on ollut puhetta: meillä keittiö 21neliöä ja olkkari 28 neliöä. Tällä hetkellä näyttää ihan mukavan kokoisilta ja varsinkin olohuoneesta halusin suht ison. Heh, meillä on nyt pieni neljän hengen pöytä käytössä ja oon naureskellut miten typerältä se näyttäis uudessa kodissa. Tai siis pieneltä!

Mitään näkyvää ei ole tapahtunut viime aikoina meillä. Lattian hiontaa, väliseiniä, sähköjohtoja.. Mies ei ehdi pahemmin raksalla olla ku oikeat työt haittaa!

Keittiö on suunniteltu ja pitäis vaan päättää mistä otetaan, tosin tarjousta aiotaan vielä pyytää yhdestä paikasta mitä monet ovat suositelleet. No sillä ei vielä hetkeen ole kiirettä.. Nyt edessä tapettien, laattojen ja maalien valintaa. Pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan mitä haluan.. Tarjolla olis miljoonaa ihanaa tapettia mut ku ei tarvita ku lastenhuoneisiin ja yhteen olkkarin seinään.

Nonni, tyttö heräs joten en nyt ehdi enempää kirjoitteleen..
 
Enpä ole moneen päivään kerinny käymään täällä. Eikä nytkään jaksa montaa aihetta lukea. Tämän tietysti kuitenkin.

Mä en tiedä mitä meille pelkkä keittiö tuli maksamaan. Kodinhoitohuone + keittiö, pesualtaineen ja keittiöön tuli samaan hintaan myös kodinkoneet (ei jääkaappia ja pakastinta) tulivat yhteensä 11.900,00 noin. Hö me mitään iittalan astiasarjoja saatu. Vähä olen kades Esikoinen. Mut palvelu on kyllä pelannu oikein hyvin koko ajan. Kyllä Lidia ikeastakin saa apua niiden kaappien suunnitteluun. Mut ei niin hyvää ku muualta tietenkään. Mut se näkyykin sit hinnassa. Ja voithan sä teettää iitä suunnitelmia muilla valmistajilla ja sanoa et jäät miettimään vielä. Si toteutat ne ite Ikean keittiöillä. Vaatiihan se iteltä paljon enemmän päänvaivaa, mut jos jaksaa tehä ja arvostaa halpaa niin mikä ettei. Eikä niiden laadussa ole mun tietääkseni ollut valittamista.

Esikoinen ja lidia: facebookissa olis mulla kuvia eilisestä tilanteestakin. Eli liittymään nyt ja kaveripyyntöä nii pääsette kattomaan. Ku ei tänne oikein ole onnistunut niitä liittää. Tintsu sieltä löytyy kans. (sori mainostus ;) )

Keittiössäkin meillä on kaikki kaappien rungot paikoillaan!!! Toisella puolella oviakin. 3 makkaria lattiaa vaille valmiit (ei verhotankoja missään, nii eikä ovien vetimiä) 1 makkaris vain seinät maalattu. Eilen mies veti vesieristeitä kodinhoitohuoneen/ kylppärin ja saunan lattiaan. En tiedä onko niitä tänään laatottanu.

nykyisen kämpän kauppakirjat on tänään allekirjoitettu!!! Maksu tulee kahden viikon kuluessa. Ei tarttenu ottaa lisälainaa ku kämppä menikin kaupaksi.

Nyt olen ollu paljon itekkin maalaamassa. yhden vessan maalasin tuossa värillä, jonka nimi oli mustikka maito. Ja oli ihan mustikkamaidon väristäkin. Mut musta mustikoita oli sittenkin vähän liikaa. Ja kun ukko oli maalannu sen toiseen kertaan eilen se oli jääny ihan raitaseksi. Sain syyn ottaa uuden värin ja valitsin vähän vaaleamman Tenhon. Ny vähä jännittää miltä se näyttää seinässä. Ite en ole olu tänään. Miehen kertomana se näyttää "vaaliammalta". Jep jep. No niin varmaan :D Mut ny on tasanen.

Saunan paneelien käsittely mulla olis nyt työn alla ku vaan ehtisin raksalle joku päivä. Ne maalataan ennen seinään laittoa, samoin lauteet. Tulee musta sauna :).
 
Hö, harmi kun ei näy nuo Eemin kuvat. Mä voisin kans laittaa kohta meidän kylppäristä jos osaan ja saan laitettua. Sitä on siis jo laatoitettu.
Meillä koko talon kalusteet + kodinkoneet (eri paikasta) tulivat maksamaan 19.900,00€ ja tosiaan kaupan päälle toi astiasarja ja kahvinkeitin.
Tänään tulee takkaleivinuuni, se aletaan muuraamaan ilmeisesti huomenna. Otan siitäkin sit kuvaa kunhan valmistunee.

Onnittelut Eemille asunnon myynnistä!

Minäkin olen ollut maalailemassa raksalla.. Viikonloppuna alkaa seinien maalaus (oikeisiin väreihin), nyt siis olen vain maalannut pohjamaaliin kaikki huoneet.

Minäkin katoin Eemi tuota mustikkamaitoa yhteen makkariin, en kuitenkaan sitä ottanu, mut vaihtoehto oli sekin ;)
Tänään kävi aamusta Puustellin myyjä raksalla, toi värilliset kuvat mulle ja timpurille ja ottivat myös joitain mittoja mitkä oli vielä epäselviä.

Viikonloppuna alkaa ilmastointiputkien laitto ja sen jälkeen kattolevyjen laitto.
Kyllä se Tintsu siitä alkaa valmistua äkkiä ja teette tosiaan sitä mukaa kun miehesi joutaa. Uskon että pääsette tämän vuoden sisällä asumaan uuteen kotiin ;) Oliko lohduttavaa kuulla?
Meillä sama homma ku Tintsulla että ihan naurattaa toi meidän nykyinen ruokapöytä, 4-hengen ja semmonen että hyvä kun jalat alle mahtuu. Pöytä on niin kevyt että yksin jaksaa kantaa. JOTEN kävimme ostamassa jo uuden. Massiivipuusta tehty, todella "muhkee" 4-hengen ruokapöytä johon sit tarvittaessa joskus voi ostaa kaksi tuolia lisää ja laittaa ne päätyihin, mahtuu hyvin syömään. :)

En muuten osaa kuvaa liittää tähän uudistuneeseen foorumiin, voi ei! :(
Jospa tässä siis tältä kertaa.
 
No meillä kokonaissumma on aika lailla sama Esikoinen. Ku kokonaisuus kaikkiin kaapistoihin ja wc:n kalusteisiin tulee yhteensä 18.900,00 + yks liukovikaappi 1.500 ja ne jääkaappi ja pakastin on vielä hankkimatta. Vai ei kai teille kuulunu pyykinpesukonetta ja kuivausrumppua myös? Sillä siinä tapauksessa on kyllä erittäin halpa hinta mihin olette saaneet noi kaikki.

Hieno kylppärin laatoitus teillä esikoinen!!! Ja hyvin onnitunut linkki.

Must tuntuu et mulla on nyt joku lama aika. Tai mikä lie. Mitään ei jaksais eikä mikään huvittais. Raksalle vois mennä mut ku sieläki kerkee aina vaan käymään eikä kunnolla tekeen muutaku pikkasen nii seki ottaa päähän. Tänään nukuttiin Siinan kanssa kahen tunnin aamun "pikkupäikkärit" ja silti väsyttää vaan. Eilen pestyt tiskit on koneessa ja ukolta lakaa loppumaan puhtaat sukat. Eipä tuo pyykkikone ole kuitenkaan päällä. Maito loppuu mut ei huvita kauppaan lähteä. Ainut mikä saattais huvittaa on lähtee kattelemaan niitä jääkaappia ja pakastinta. Ehkä mä teen sit sitä mikä sattuu huvittaan ja jätän muut ressit omaan arvoonsa.
 
Eemi Nyt keskityt vaan siihen mikä kiinnostaa. Eläkä yritä yhtään ylimäärästä tehä vaan jätä voimat siihen mikä oikeasti on tarpeen. Nimittäin itse huomasin saman että kotona ei huvittas tehdä mitään, laiskotella vaan ja nukkua.. Mut raksalle vois mennä jos Aleksille ois hoitaja tai jos raskis sen joka päivä jättää hoitoon mutta en sitäkään halua. Mut silti kyrsii olla kotona päivät pitkät.
Tämä on kyllä todella ressaavaa tämä rakennusaika.
Ja ei tuohon hintaan kuulu pyykinpesukonetta eikä kuivausrumpua.
Onko teillä tuossa hinnassa jo se 40% alennus?
Niin ja asiasta toiseen, ei mua yhtään natsaa sinne facebookkiin joten jää kuvat näkemättä. :/ :D
 




No nyt yritän jällen sitä toista tapaa. Mä alan inhota tätä foorumia. Vaikka eihän se nyt oikeesti ole niin tärkeetä saada kuviaan esitellä. Mut ku meinasin laittaa nii ärsyttää ku ei onnistu.
 
Eemi mä en saa auki noita kuvia kun onko ne sun omassa sähköpostissa tai jossain nuo kuvat? Sinne ei pääse ilmeisesti muut ku sinä. :/

Mä liitin ne aijaa.com sivulla nuo kuvat ja sieltä otin tuon html-linkin ja laitoin tuohon.. Niin oli helppo.
 
HAHA!!! Se onnistui!!!

No täs on Eemin huoneen raju tapetti. Mut mä kyllä tykkään tästä vaikka eka epäilin rajusti.

 
Takaisin
Top