Rakentaminen & vauva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eemi03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vau esikoinen, hieno talo teille tulee! Ja vähä oon kateellinen et ootte jo tossa vaiheessa! Mut vähän vaan [:D][:D] Varmasti ihanaa kun vihdoin on jotain tapahtunut. Meilläkin ihan hirmu nopeesti edistyy nyt kaikki!

Eemi, toivottavasti saatte kämpän myytyä nopeasti. Laskeskelin et vuoden alussa saatte sit keittiön [:)] Sehän on ihan mahtavaa, pian saatte muuttaa [:D] Mun tavoite on tällä hetkellä että ollaan Milman 1v syntymäpäivänä omassa kodissa [:D][:D]

Meillä on nyt hormi pystyssä ja villat katossa. Nyt saa alkaa lämmittämään sisätiloja niin että lämpökin pysyy sisällä [:D][:D] Eilen vein kökkäporukalle ruokaa ja tunnin verran seisoskelin 8 asteen pakkasessa. Oli mukamas niiiiiin kylmä, hrr. No sisälle saatiin jo plus 2 astetta!! Lastenhuoneiden väliseiniä on jo vähän tehty joten nyt pystyy hahmottamaan vähän tiloja. Höh, ja vieläki tupa näyttää tosi pieneltä! Takka tulee pari viikkoa ennen joulua mut asentaja pitää tilata erikseen joten tarkkaa asennuspäivää ei ole tiedossa. Toivon et viimeistään uutena vuotena ois valmis niin sais grillata makkarat ja ampua parit raketit omalla tontilla [:D][:D] On ihan mahtavaa ku käy raksalla noin 2-3 päivän välein niin aina on jotain näkyvää tapahtunut!
 
Vautsi Esikoinen! Olispa jo omankin tupa tuossa vaiheessa :)

Eemi voi olla että yritetään niin, että melko valmiina tulis alakerta ja mies nikkarois sitten yläkertaa pikkuhiljaa.
Tosin olis niin paljon talomalleja, joissa yksi makkari alhaalla ja ylhäällä sitten vaikka neljä, tai sit niin, että kolme makkaria, joista yksi aika iso ja siinä yhteydessä vaatehuone ja aula tietty kans. Mutta kun mietittiin, että olis kiva että oma makkari olis alhaalla ja samoin vierais/työhuone siellä kans. Ja sit kun Hugo on pieni, niin tuskin tulis laitetttua sitä heti omaan huoneeseen yläkertaan, olis paljo helpompi jos olis alhaalla kaks makkaria. Et siihen asti et Hugon voi laittaa ylös niin olis sen makkarina ja sitten myöhemmin työhuone. Alakerran toinen makkari saisi siis olla aika pienikin. Mutta saas nähdä! Kun mitä isomman alakerran laittaa, sitä suuremmaksi kasvaa yläkerran neliöt [&:] Ja yläkertaan ne neliöt olis halvempia (siis et 4tai 3 mh kahden sijaan ylös ja alas vain yksi). Jos laitetaan alas kaksi makkaria, niin sitten ei kyllä jää kovin paljon varaa fiksata kuraeteinen/kodinhoitohuone juttua... Plääh, tää on vaikeeta!

Voitais ottaa valmistalokin, mutta niihin saa niin vähän tehdä muutoksia, Kastellin muuttovalmiiseen ei mitään, että en tiedä mistä toiveista pitäis olla valmis luopumaan. Älvsbytä en tahdo ja Design-talon kanssa vähän sama homma kuin Kastellin. Et voisin ottaa, mutta sopivaa mallia ei oikein löydy... Mistähän toiveista sitä luopuisi...Muurametalot on vähän niin ja näin, ei ole kauheesti käsitystä siitä. Mutta voi olla että sitten otetaan paketti tiettyyn vaiheeseen ja siitä eteenpäin urakoilla ja ite [8|]
 
Mä mietin tota ihan samalla lailla Lidia tuota huonejakoa kahen tason kohdalla. Et vauva pitäs tosiaan saada alkuun ekaan kerrokseen ja kaikki ihan niinku sanoit. Siin mun toiseksi jääneessä mallissa Finnlamellilta mistä oli linkki tuolla nii oli haettu just sitä. Mut yläkerta ei olis tullu kuitnekaa voisn isoksi ku oli osa sitä korkeaa tilaa.

Vau Esikoinen!! Ihan jo talolta näyttää[:)].

Näytöllä tänään ainakin pari kiinnostuksensa ilmaissutta, muuta ei vielä tarjouksia.
 
Mää kävin tänään vähä räpsimässä kuvia[:D]. Tässäpä niitä muutama.



Olohuone+ keittiön ruokailutila
 
Tää on kuvattu sieltäpäin mihin tulee keittiön kaapistot ja sitä samaa ruokailutilan ikkunarivistöä.
Valoa!! [:D]


 
Tässä olohuone sieltä ruokailutilasta kuvattuna. Toi katto on noin korkea[:)]. Eikä tähän tule enään mitään seiniä paitti tietty tohon takana olevaan tulee vielä levy päälle et ei näy noi tunkopuut takan vieres.

 
Ja vielä yksi ku alkuun pääsi[:D]. Noista pienemmistö huoneista ihan turha laittaa ku niissä näkyy aina vaan yks ikkuna ja seinät ympärillä[:)]. Tästä siis mennään Siinan tulevaan huoneeseen ja takan takana on meidän makkari ja tuo taaimpana oleva ovi on eemin huoneeseen. Sinne pienen käytävän perälle tulee vain vessa, mitä tässä kuvassa ei näy. Juurikaan tuon pidemmälle käytävä ei siis jatku. Mä halusin just hakea sellasta ratkasua mis ei tule mitään pitkiä käytäviä.

Tarttee vissii mennä nukkumaan. Aika pitkiä päiviä tullu täs pari viimestä. Ja nytkin oikein venytin et sain tulla lukemaan kaikki jutut ja kirjotteleen itekki. No huomenna olen päättäny olla kotona. Siina kun tuntuu et ei nykyisin ollenkaan viihdy ilma viihdyttäjää niin en taho saada kotihommia tehtyä ollenkaan. Kun en siis koskaan ole kotona kun se nukkuu kunnon päikkäreitä.


 
Vautsi Eemi, teillähän on jo hyvällä mallilla. [:)]
Meille tulee ens viikolla villat ja myös ens viikolla maalämpökoneet joten sillon saadaan lämmöt päälle. Niitä ootellessa on tehty autotallia kun sehän me tehdään siitä pitkästä tavarasta. Höyrysulkumuovit on jo talon sisäkatossa ja sen päällä noi poikkipuut. Mitä näkyy Eeminkin kuvassa.
 
Mun miehen rakennuskuume taitaa saada kaverin meikäläisestä kun pääsee kattelee kuvia. Ei tosiaan Eemi sun tartte kesään oottaa että pääsette muuttamaan[:D][:D]. Kyllä Siinan kelpaa sit maiskutella uusia lattioita ja jättää sormenjäljet useisiin alaslaskeviin ikkunoihin[;)], ne on just ihania ton valon takia.

Ite asutaan 30v vanhassa talossa, jota rempataan liki koko ajan. Mut ei tästä koskaan tuu saamaan uuden verosta ja sellasta, joka toimis täydellisesti... Ehkä mekin vielä jonain päivänä sit alotetaan. Tontin sijainti vaan on vielä jotain aivan hepreaa, mies kun haluis "korpeen", mut mä en todellakaan halua.. Kattellaan[:)]
 
No aukeshan tämäkin vihdoin ja pääs kirjoittamaankin.

Musta tuntuu et mulla menee kohta joulukin ohi. Just huomasin et nyt on jo 6. päivä ja mun joulukalenterista on avattu vasta 2 luukkua. :)

Meillä on ne kaikki väliseinät nyt pystyssä ja olen ollu viime viikolla ja tällä viikolla pakkeloimassa ja maalaamassa aina kun vain olen ehtinyt. Mieli tekis niin kovasti päästä useamminkin ja olla siellä kauemmin. Mut ku ei pääse, eikä voi olla kun sen pidemmän päiväuniajan. No ens perjantaille nyt sovin mummun kanssa, et tulee meille ennen puoltapäivää ja mä lähen sit raksalle. Mummu saa antaa Siinalle ruokaa sit ku herää ja mä tulisin kotiin vasta viiden kuuden aikaan. Siinä ehkä ehtiskin jotain. Eilen maalasin keittön pohjamaalin. Nii olis ollu kiva jatkaa ku pääs vauhtiin mut sit piti taas jo keskeyttää ja lähteä kotiin ku tytteli heräs uniltaan.

Keittiö pitäs tulla meille nyt vuoden viimesellä viikolla. Sitä ennen pitäs ehtiä tehä keittön ja kodin hoitohuoneen sinät katot ja lattiat valmiiksi.

Mut nyt on aivan ihana tilanne sen takia kun itsekkin voi oikeesti tehdä jotain mekityksellistä. Eikä vaan aina siivota. Saa jotain oikeesti aikaan.

Toivottavasti tää keskusteluryhmä alkaa taas toimimaan paremmin ja oppis itekkin käyttämään sitä.
 
Nyt on jopa mielenkiintoo kirjottaa tänne ku toimii joten kuten...

Eli meillä on nyt lämmöt päällä, siis maalämmön kautta lattialämmitys joka lämmittä +8 asteeseen asti. Se riittää hyvin nyt rakennusajalle.
Tänään hiotaan lattiavalusta se liimapinta pois jotta lattiat alkaa kuivua nopeemmin ja huomenna alkaa sit väliseinien pystytys. Muistinkin väärin ku sanoin et ne tulee valmiina. Tarpeet tuli kyllä tehtaalta mut ite ne on tehtävä.
Keittiötarjouksia on kyselty ja tällä viikolla käydään vielä puustellilla ja topi-keittiöllä.
Myös takkaleivinuuni on valittu. Laitan siitä joku kerta kuvan.
 Autotalli myös ulkoa päin vuorattu ja ovi paikallaan ja sisällekin jo levyt laitettu.

Semmosessa vaiheessa siis meillä. Mites muilla? Tintsu82?  
 
Kodinhoitohuoneesta vain pari pientä seinää enää maalaamatta!!! Ja olkkarin/ keittiön/ eteisen ruskea maalipurkki odottaa jo!!! Iiiiiihh!!!

Siis nyt alkaa oikeesti tuleen valmista pintaaemoticon . Mä olen niin hileisssäni.

Tosin ihan poikki. Ku yritän joka pirun päivä raksalle maalamaan päikkäreiden ajaksi. Tänään tuntuiki jo siltä et nyt poltetaan tätä piippua molemmista päistä. Joulu pirulainenkin täs menee kohta vahingos ohi niin ettei huomaakkaan. Sanoinki äitilleni et toi joulu on nyt tänä vuonna ihan vääräs paikas. Ikinä mulla ei ole enää täs vaihees ollu joululahjat ostamatta. Ja nyt on. Iskee kohta paniikki.
 
Mä tääl itekseni puhelen. Mut nyt on nii jännää.

Avasin elen maalipurkin ja ajttelin et voi ei!! Tää on ihan hirveetä. Laitoin sitä seinaan ja ajattelin täähän ihan eriväristä ku purkissa mut edelleen ihan hirveetä. No maalasin sit kuiteskin ja ku maali kuivui väri osittautuikin oikein hyväksi. Ainakin niissä raksavaloissa. Pitää katsoa tänään miltä näyttä päivän valossa. Sain maalattua eilen keittiön ja puolet olohuoneesta. Kaks makkaria on jo valmiit maalauksen osalta.

Ja mies laatotti eilen jo kylppäriä  emoticon .

Tää joulu on edelleen ihan vääräs paikas. Päätin kuiteski nyt et mun vissiin pakko malttaa ens viikolla olla raksalta pois ja keskittyä jouluvalmisteluihin ja pojan kanssa olemiseen kunnolla.
 
Eemi mä oon niin kateellinen!!!!
Hirveä talokuume ja asia on ajankohtainen ehkä 5 vuoden päästä aikaisintaan. Murr. Saanko tulla teille vähän auttamaan? ;)

Niin ihanan nopeasti teillä edistytään, kohtahan jo pääsette muuttamaan!
 
Tosiaan teillä Eemi valmistuu todella vauhilla. emoticon  Hienoa!!!
Ei mene tuota vauhtia pitkään kun jo asutte uudessa talossa. :)
Laitahan Eemi kuvia sit ku on seiniä maalattu ja varsinki sieltä kylppäristä ku se on valmis. :)

Mä laitan kans sit kuvia kunhan jotain radikaalia tapahtuu. Enkä oo nyt itekkään päässy raksalle ku Aleksi on kipeenä ja itsekin flunssassa. No tänään mennään käymään Puustellilla pyytämässä tarjous niin sanon kyllä miehelle että käydään raksalla samalla.

Mitess Lidian projekti edistyy? JA tintsu on tosiaan hävinny johonki.
 
Tintsu ilmoittautuu! On jäänyt tämä foorumilla käynti vähemmälle. Joulua olen laittanut ja meillä miehen kans on molemmilla synttärit viikon sisällä niin niitäkin oon järjestellyt kun molempien suvut tulee kahville. Samalla vaivalla onneksi kaikki vuoden juhlat :) Niin paitsi tietysti ton meidän neidin! (Ekan keskenmenneen laskettu aika olis ollu muuten kans jouluna, mutta tämähän nyt ei asiaan enää millään tavalla kuulu.)

Takka on nyt ollut viikon pystyssä ja viikonlopun aikana sais paistella ekat makkarat (jos vain ehtii). Sitä ennen oli vähän takapakkia kun muuratessa tuli niin paljon kosteutta että varoiksi purettiin yks kostean tilan väliseinä. Tässä vaiheessa se vielä oli helppoa.

Mies on ollut pari kuukautta lomautettuna ja rakentanu tupaa mutta se joutu takasi töihin. Just jouluksi ja koko ens viikon se tekee pitkää päivää. Ei oo paljo ehditty tälläkään viikolla näkemään ja kai se sit on tätä niin kauan ku tupa on valmis. Jurputukseen tää kuuluu mut ärsyttää suunnattomasti. Yks päivä se näki vilaukselta vaan Milman. Niin ja Milmaki vierastaa nykyään kaikkia paitsi mua ja isäänsä ja tämä menoa se alkaa sitäki vierastamaan, argh! Ja ettei huonot uutiset tähän lopu, niin miehen isä joka on ollu auttamassa niin on tällä hetkellä syöpähoidossa sairaalassa. Mutta hyviäkin uutisia on: mies sai lotolla 14000 euroa mutta ei olla siitä kellekkää puhuttu mutta nyt on pakko jollekkin kertoa!

Ensimmäiset keittiösuunnitelmat ja tarjoukset olen saanut ja hyvältä näyttää!

Eemi pääsee pian muuttamaan! Vautsi!

Tulipas sekainen viesti ja kaikkea muutakin kuin rakentamiseen liittyvää mut tämä on aika lailla ainoa aihe mitä oon käyny enemmänki lukemassa.. Ja kylläpä odotan ens joulua ja sitä että on oma koti mihin saa laittaa joulun!
 
Heh! Tintsulla tosiaan juttu lensi kaaressa koivista kukkaruukkuunemoticon . Nii ja hyvää synttäriä siis. Mun ukkonikin täyttää just tänään vuosia. Harmi Tintsu noi teidän takapakit. Talon valmistuminen tosiaan hidastuu ku ei pysty koko ajan tekemään. Ja toi on valitettavasti totta, et ihan yksikses tulet Milman kanssa olemaan tässä rakennusaikana. Pitää vain toivoa et ei alkais isäänsä vierastamaan. Meillä se meni silleen hyvin ku Siina meni pitkään niin tosi myöhään nukkumaan et ehti isin kanssa iltapesuille lähes joka ilta vaikka isi tulikin vasta klo 21 kotiin.

Tsemppiä myös sinne syöpähoitoihin. Tiedän kokemuksesta millaista on kun lähiomainen sairastaa.

Mut onnea voitosta!!! Tuo auttaa rakennusprojektin kanssa mainiosti!!! Kyllä mullekkin kelpaisemoticon .

Meillä taas mies kertoi tänään et oli jutellu töihin ja jatkaan vuodenvaihteen jälkeen lomautuksella niin kauan ku on tarves. Eli vissiin siihen asti et päästään sisälle taloon!!! Ja sanoi tänään vielä senkin et tarvittaessa jos ostaja kämpälle löytyy niin muuttovalmiina on helmikuun lopussa!!!! Tänään oli pyydetty näyttöä ja oli ollu todella kiinnostunut pariskunta. Lupailivat maanantaina tehdä tarjousta!!!!!!!emoticon  Olis todella loistava joululahja.

Ja mä sain tänään postissa sellaset tarratekstit mitkä laitan seinälle. Ne on niin hienot!!! Ja joo toki laitan kuvaa kuhan saadaan valmiinpaa. Ja siitä tekstistäki. Yhtä laattalaatikkoa vaille jäi uupumaan yhen seinän laatoitus. Ja mä unohdin tilata sitä tänään lisää. Et siinä menee nyt sit vähä aikaa ennenkö saa sen kylppärin sit valmiiksi. Mut ei nyt onneks läheskään tolleen niinku Tintsulla et joutus jotain purkamaan. Kop kop.

Heh! Tervetuloa Madie!!

Tänään kävin vähä jouluostoksilla ja rahaa paloi ihan pirusti. Ku hädässä äkkiä muka jotain haalii nii ei ihan hirveen tarkkaan tule ajateltua mitä ottaa, saati sit sitä mitä se maksaa.

Huomenna taas maalaushommiin.
 
Vautsi Eemi! Tuntuu iteltä niin kaukaiselta tuo! Nyt tosin jännittää kauheasti kun ollaan saatu nyt muutamalta talofirmalta tarjous jaloppuja odotellaan. Nyt tammikuun aikana päätetään mitä otetaan ja mistä :) Apua!!! Oon toisaalta niin mielissään ja toisaalta niin kauhuissani! Et ollaanko me ihan hulluja kun otetaan pari sataa tuhatta lainaa ja rakennetaan isompi talo ku mitä nyt olis varsinaisesti tarvis...toivotaan kyllä Hugolle sisaruksia :D Ja myynninkin kannalta 4mh on varmaan ihan järkevää... mut silti tuntuu hullulta että voisi saada unelmiensa talon :) Ei kyllä siis olla rakentamassa myyntiin vaan toivottavasti saadaan asua tuossa kauan!  Saatiin kyllä kehuttu mestari, joten uskalletaan lähteä rakentamaan tällai et otetaan paketti niin et ulkolaudoitus, sisäseinät jne laitetaan ite tai urakoitsijoilta. Huh... 

Niin, siis ollaan päädytty siihen, että rakennetaan alas oh,k (ja ruokailuerkkeri - ups, maksaa!) kodinhoitotilat ja sit olohuoneen yhteyteen pariovin eristettynä yksi mh, joka voi olla työhuone/vierashuone käytössä tai sitten mahdollisesti tulevaisuudessa mh. Joissain pohjapiirustuksissa toi alakerran huone on ollu joku 8m2 mut ollaan mietitty et se on niiin pieni, että hankala käytää järkevästi. Toki sitten sen suurentaminen on pois olohuoneen koosta, mutta en tiedä tekeekö semmosella kopilla oikein mitään kuitenkaan. Ylös tulee 3mh+kph+vh+aula+parveke. Yksi makkareista on vähän isompi. Tulee tässä tavallaan "ekstraa" toi aula... mut on halvempi rakentaa isompi yläkerta kuin laajentaa alakertaa yhdellä makkarilla. Tai siis putkiullakko olis halvin, mutta ne on meistä aika pimeitä niin ei haluta sellaista. 

Vaikea hahmottaa joitankin tiloja. Et miten paljon pari neliötä esim. olkkarissa merkkaa jne. Näillä näkymin olohuoneeseen olis tulossa n20m2, k+ruokailutila 17,6m2 ja se huone olohuoneen yhteydessä 13,5m2. Se on aika tilava työhuoneeksi, mutta ikkunoiden sijoittelun kannalta joku 12m2 on vissiin hankalampi. Alkuperäisesä se oli joku 8m2. 

Voimia Tintsu! 


 
Vautsi Lidia!!! Tehän olette päässy jo mahtavan pitkälle suunnittelussa! Hyvä suunittelu on kuitenkin kaiken lähtökohta. Ruokailuerkkerit on mahdottoman ihania ja sellaset pariovet mäkin olisin laittanut jos olis ollu jotenki järkevää laittaa kulku olohuoneesta makuuhuoneeseen. Mut tossa meidän mallissa se ei ollut kannatavaa kun muuten olohuoneeseen olis jääny mahdottoman vähän sileetä seinää ja til olis muutenkin ollut liian pieni takan vuoksi.

Meillä on edistytty jo tästä kuvastakin. Keittiö kaapit ovat tuleet ja mies niitä siellä on tuskassa pistäny paikoilleen puoltoista päivää.

mut siis tässä kuva ruokailutilasta. Seinässä siis jo lopullinen väri. Laatasta puuttuu tässä vielä saumaus.

 
Pistänpä tähän perään vielä toisenkin kuvan. Vaikka nukkumaan pitäs mennä. Mä en taas ehi mihinkään ja yöt menee valvoes ku käyn niin kierroksilla. JA tuo poikaki kärsii unettomuudesta. Tosi kiva sekin valvoo vielä ja kello on kohta puol kakstoista.



Mikshän mä en saa enää kuvia näkymään?
 
Takaisin
Top