Rakentaminen & vauva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eemi03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoinen Ylöjärveltä, Tampereen kupeesta on tontti [:)] On sillä kokoakin tietty, niinkuin on teidänkin tonteilla, 5400m2 [:)] On ihan karmeeta ajatella paljonko sitä on maapläntistä maksanut, mutta niin vaan noi tontit maksaa täällä!

Eemi Oon ajatellu keittiöön samaa yhdistelmää [:D] Lattialämmityksen kanssa laminaatti ei tosiaan ole varmaan niin kylmä...meillä oli kotona laminaatti yhdessä huoneessa ja se lattia oli kyllä kylmä ja sit kun siihen putos jotain niin tuli kunnon lohkeama. Mutta, se oli varmaan ensimmäisiä laminaatteja ja halvinta laatua... Nykyään niitä on tosiaan tosi hyviäkin [:)] Voi olla että laitetaan laminaatti itsekin, jos tulee lattialämmitys. Ollaan muuten mietitty kans maalämpöä, mut ei kaivoa vaan sillai toisella systeemillä kun on savimaa.

Meillä on kyllä oikeasti vielä auki mitä halutaan! Kun tykkään korotetuista katoista olohuoneessa, mutta eihän me voida sellaista laittaa jos tulee yläkertavaraus. Ellei tekis sit niin, että olis olohuoneen kohdalta auki ylös, mutta en oikein tiedä siitäkään ratkaisusta. Ja sit pitäis tehä se yläkerta saman tien. Päästäänköhän me vielä joskus miehen kanssa asiasta yksimielisyyteen [8|]
 
Meillä korotettu katto olohuone/ keittiö / osa eteistä. Se näyttää jo nyt tosi hienolta vaikka näkyvissä onkin koolauspuut ja sininen höysynsulkumuovi. Väliseinät tekee jotenkin niin mahtavan säväyksen ku ne valmistuu. Saa niin paljon paremmin kuvan tiloista. Meidän talossa kun ei ole yhtään kantavaa seinää niin se on pariviikkoa sitten ollut vielä täysin avaraa tilaa. Siis jos ei lasketa sitä pinetä pätkää mikä oli tehtynä/ muurattuna takan taakse. [:)] Ensitulet on poltettu meidän takassa 10.10.10[:)].

Onhan niitä sellasia kaks kerroksisiakin taloja missä on korotettu katto ja olohuoneen päällä ei ole toista kerrosta ollenkaan. Tässä alla linkki siihen mun 2 vaihtoehtoon mitä mietin ekaks. Olis tääkin ollu ihan sika upee. Tolle minipienelle kylppärille olis kyllä pitäny jotain keksiä.

http://www.finnlamelli.fi/talomallisto/kaksitasomallit/kerrosala150-180m2/kotionni156/

Tää olis ollu kans oikeesti todella hieno. Mut ku päädyttiin yksitasoiseen nii tää jäi siksi. Ihan vinkkinä Lidialle [:D]. Ja on sitä perinteistä mallia. Toi hirsitalo oli kans yks iso houkute.
 
Niin joku tais aiemmin mainita et kunta maksaa "kannustinrahaa" kun talo on valmis. Täällä kunnassa maksetaan valmiista talosta 2010€ tai aina sen verran mikä vuosi on menossa. Eli meillä kun menee ens vuoden puolelle niin saadaan 2011€ eli saadaan sillä periaatteessa se tontti maksettua. [;)]

No en ois minäkään Eemin tilanteessa miettiny mistä keittiönkalusteet ottaa jos noin hyvät alennukset. Mun synnyinkodissa on kans puustellin kalusteet ollu 20vuotta ja ovat vieläkin todella hyvässä kunnossa ja näyttävät.
Toi on kyllä kans järkevä et kaikki tulee vedettäviä laatikoita alas, mä taas oon päättäny et suurin osa kaapeista/hyllyistä/laatikoista tulee pöytätasojen alle, itse olen lyhyt ihminen joten keittiön pitää sopia mulle. Kävin yhdessä talossa missä oli tosi vähän kaappeja ylhäällä ja se tuntui hyvältä ratkaisulta. Mut sen näkee sitten ku mennään sitä keittiötä valitsemaan.

Eemi mä en oo fb:ssä. [:(] En nää niitä sun kuvia.

Me rakennetaan Pohjois-Savoon 5500 asukkaan kuntaan joten hinnatkin ovat sitä luokkaa. [;)] Lähimpään kaupunkiin on täältä matkaa 25km. Ja meidän tontilta matkaa tämän kylän keskustaan 0,8km. Ja tämä minne rakennetaan on just valmistunut uusi 5 tontin omakotitaloalue johon tie valmistui kokonaan vasta viime kuussa. Ja vielä sieltä ei ole kukaan muu edes varannu tonttia kuin me joten saadaan vähän aikaa asua ihan rauhassa. Ja meillä on ihan viimeinen tontti sieltä perältä ja tosiaan kun on noin isoista tonteista kyse niin ei tule varmasti toinen talo ihan parin metrin päähän. [:)] Ja meidän vastapäätä ei tule kans ketään kun siitä löytyi suomaata tietä tehdessä. Meidän tontin takaa tosiaan alkaa metsää ja edessä on se pieni suoläntti johon tulee puistoalue ja sen takana taas metsää.

Tintsu, teidänkin talon väri kuulostaa kivalta. Meillä tulee tosiaan vaaleensininen talo, musta katto ja harmaa sokkeli ja valkoiset ikkunanlaudat. Meillä ei oo tosin vielä roskakatosta et voitas testailla sävyjä. [:D]

Me mietittiin kans tota lattiaa ku haluttas se tammen sävy, että onko se kuitenkin liian tumma mut kun kaikista seinistä tulee vaaleita/valkosia niin päädyttiin sitte tummaan lattiaan.

Meilläkin nyt mietinnässä tuo takka/leivinuuni että minkälainen otetaan. Leivinuuni olis lämmityksenkin kannalta parempi jos ei tee varaavaa takkaa. Ja siinä pystyis ruokaakin laittamaan. Vaikka en minäkään mikään jauhopeukalo ole. [:D] Mut houkuttas myös kummankin yhdistelmä. Se jää vielä nähtäväks.

Lidia, tosiaan jos meinaa sen porakaivon tehdä niin sillon kannattas olla kallioo eikä tavallista maata, tulee muuten pirun kalliiksi, kallioon ku poraavat nii ei tuu niin kalliiks. Meillä alko kallio n. 4m kohdalla ja siitä jatku sinne 130metriin asti kallio. 12700€ lasku sieltä tulee. [;)] Ja tosiaan jos on tilaa kierrättää sitä putkee niin sillonhan se onnistuu sillä toisella tavalla. Ja teilläkin ku on kerta yli puolen hehtaarin tontti niin varmasti riittää tilaa kierrättää. Eilen tosiaan saivat valmiiksi sen porakaivon, tulivat sittenkin jo ke-iltana. Käytiin mekin sitä touhua kattomassa ja Aleksikin heräs sit ku päästiin tontille ja nostin sen syliin kaukalosta nii alko vaan hymyilemään niille ukoille ja sille hirveelle jytinälle. [:D][:D] Oulusta oli se firma joka teki.

Eemi, todella hieno toi teidän toinenkin vaihtoehto. Mäkin mietin hirsitaloa joskus mut niillä on hintansa. Sit ku lottovoitto tulee niin rakennetaan hirsitalo. [;)]

Jospa tämä tältä kertaa riittäs. Palataan.
 
Mies oli tänään sopinu töissä et jää loppuvuodeks lomalle[:)]. Menee vielä ens viikolla alkuviikoksi ja sit kattovat miten työhommat järjestyy. Sillä on kyllä tosi hyvä ja suvaitsevainen työpaikka ku tolleen parin päivän varotuksella voi jäädä pois. Tosin niillä on usein tässä lähempänä joulua vähän töitä ja ovat joskus joutuneet pakkolomallekkin. Ehkä naamioivat tämä lomankin sellaiseksi niin saa tyäkkärin korvaukset siltä ajalta.

Jesh!!! Talon valmistuminen saa potkua ja mäkin näen todennäköisesti miestäni useammin[:D][:D][:D]. Ihan loisto juttu!!!
 
Tässä on linkki siihen millainen talo meille suurinpiirtein tulee.
http://pt10.fi/index.php?page=kotiapila-132
Jonkin verran on tulossa muutoksia ja huoneiden koot eivät ole ihan vielä varmoja. Seinien paikkoja kun ei oo lyöty lukkoon. Kodinhoitohuoneen ovelta olohuoneen ovelle tulee kiertämään 1,5m leveä terassi. Olohuoneeseen ja keittiöön tulee korotettu katto. Mies tosiaan itse rakentaa ilman alan koulutusta, joten tämä yksinkertainen muoto on ihan hyvä.. [:)][:)] Ei tuu turhia kulmia.. Ja tänään valettiin lattia ja mäki sen verran osallistuin et muonitin kökkäväen [:D] Ovet ja ikkunat odottaa asennusta ja sit ku sais villat katolle niin tupahan vois olla jopa lämmin! Kuulostaa niin helpolta [:D]

Meidän tontilla on muuten sellainen pikku mökki jossa on sähköt ja juokseva vesi. On helpottanu tosi paljon tätä rakentamista [:)] Se vaan on niin pahoin homeessa etten oo viittiny ees vaunuja tai muutakaa pitää siellä sisällä koska haju tarttuu nopeesti [:'(] Ja kylmäki siellä meinaa jo olla. Mut siellä on jääkaappi, kahvinkeitin ja mikro sekä paljon säilytystilaa. Varastokin pihalla oli ja se on purettu: talo tulee siihen paikalle. Ja paikalla on asunut ennen joku joka on kerännyt kaikkea mahdollista. Viimeiseen 40vuoteen ei ole heitetty mitään pois!

Esikoinen, meille tosiaan kunta maksaa kans 2000 euroa siinä vaiheessa kun muutetaan. Tai se on lahjakortti mikä pitää käyttää johonkin samassa kunnassa sijaitsevaan liikkeeseen, mut eiköhän sille käyttöä keksi [:)] Niin ja meille ei jäänyt paljon vaihtoehtoja värin suhteen kun joko minä tai mies ei haluttu tiettyjä värejä [:)] Punainen ja harmaa ovat ainoat vaihtoehdot. Tai onhan niissäkin jo monia eri sävyjä..

Takasta vielä sen verran, että tällainen on meillä suunnitelmissa. Löysin jopa niitten nettisivut [:)]
http://www.tulikivi.com/www/kotifi.nsf/WWWTakka2/green_lammitysjarjestelma!OpenDocument&id2=TF3
Ainoa huono puoli on se, että näillä ei tosiaan hirveän montaa mallia vielä ole kun on sen verran uusi juttu.

Eemi, meillä mies on kans sovitulla lomautuksella. Kyllähän se tupa nousee ihan kivasti tällä hetkellä. Kiva juttu teillekkin, pääsette varmaan pian muuttamaan [:D][:D]

Mullakin olis naamakirjassa muutamia kuvia, mut ne on vasta siitä miten se tontin raivaus on edistynyt.. No kyllä sisälläkin alkaa pian edistymään sen verran että niitä kuvia vois lisäillä.
 
Tintsu: Toi onki loistava jos on tollanen tuollainen pieni muonituspaikka vaikkakin homeessa mut on siitä varmasti apua. Oikein hyvän näköinen perusmalli tuo teidän talo. Ja takka on komia. Pitääpä kaatoa sut fb:stä. Oletko laittanu ittes sinne listaan et löydän?

Mä just tänään otin kuvia raksalta. Lisään niitä omaan profiiliini kuhan saan ne koneelle. On toi kyllä ihan eri juttu nyt kun meillä on ne kaikki väliseinien rungot valmiit ja osassa on levytkin päällä. Saa niin paljon selkeämmin kuvan tiloista. Silloin ku oli sitä vapaata tilaa kaikki nii tuntui muka pieneltä ja mietti et miten ne kaikki tähän mahtuu. Mut nyt ku ne on siellä nii hyvinhän ne mahtui. Takkaakin poltettiin tänään ja nii ihanaa on istua oman täkän ääressä[:D][:D][:D]. Vähän tässä fiilistelen[:D]. Kunnon lämpöjä ei ole vielä päällä mut ilman takkia tarkenee sisällä. Siellä on päällä lämmittävä tuuletin aina jos lämpötila meinaa laskea liian alas. Ja takkaa tosiaan on alettu polttamaan. Pitäis olla hyvin varaava.

Mäkin olisin tosi kiitollinen tollasesta apurahasta. Mut saatiin sentäs se alennus tontin hinnasta.

Toisaalta tää suht pitkä rakennusaika on ihan hyvä. Ehtii tuumaamaan monia asioita moneen kertaan. Tänääm päätin just et vaihdan sittekin tytön toiseen huoneeseen ku olin ajatellu ja pojalle sen toisen minkä olis alunperin halunnukki. Ihan käytännön syistä. Eka ajattelin vain öitä vauvan kanssa et joutuu sinne huoneeseen menemään. Et olis lähimpänän meidän makkaria. Mut enitenhän sitä tarvitsee sitä et jos Siina sitten vähän isompana menee leikkimään omaan huoneeseen niin olis hyvä et se olis mahdollisimman helposti silmän alla kuitenkin. Eli meillä se yksi makari on siinä silleen et ovi aukeaa suoraan olohuoneeseen. Laitankin tytön siihen. Sinne on suora näköyhteys päivisin. Ja poika saa sen olohuoneesta kauimmaisen. Saa hän siellä parhaiten oman rauhansa.

Pitää ny vaan tilata pojalle vähä lisää tapettia.
 
Eemi, kävin heti kattelees kuvat [:D] Sekä Siinan että projektin [:D][:D][:D] En tiä kumpaanko kommentoisin, tänne vai fb:hen! Mies oli heti kärppänä vieressä kans ku näkiä raksakuvia! Pitää huomenna ajan kanssa vielä katsella uudestaan!

Me syötiin tänään pizzat meidän keittiön kohdalla ja pöytänä toimi styroksipaketti [:D][:D] Milmaki pääsi vaunuilemaan ympäri tupaa [:D][:D]

Katsottiin just elokuva Miesten vuoro ja tämähän ei tänne kuulu mut oli vaan niin hyvä et pitää mainostaa! Pala kurkussa kyl oli ja meinaa olla edelleen..
 
[:D] Kommentoi ihan kumpaan vaan. Mä kävin kans teidän kuvat äsken kattomas. Vauvelinne on aina ihana pakkaus ja yhtä lailla tuhtia tavaraa ku Siinakin[:D].

Ihan hauskan näkönen se teidän homeinen pikku muonitusmökki. Tutuilta näyttää kuvat teiltä. Meillä tuo vaihe oli menossa silloin kesäkuussa. Tänään juuri lisäsin eilen ottamani kuvat FB:n. Kaikki näyttää vaan kuvissa niin sekavalta ku tavaraa on on niin paljon lattioilla ja seinistä osasta näkee vielä läpi (ku tosiaan vain ne rungot pystyssä). Nyt mies valaa sitä kylppärin seinää edelleen ja vasta sen valmistuttua jatkaa noita muita seiniä. Eiköhän tuo tuosta nyt kuitenkin nopeasti selkiydy paljonkin kun saadaan tuo kaikki lattioilla oleva tavara paikoilleen ja seinät täysiksi. Pitää sitten ottaa seuraavat kuvat. Tokihan niitä saa mieheski kattoa. Samassa tilanteessa ku on nii aina silloin kiinnostaa.
 
Eemi, toihan on hienoo että miehes voi jäädä loppuvuodeks lomalle ja rakentaa täyspäiväisesti niin on äkimmin valmis. [:D]

Tintsu, me saadaan käyttää se avustusraha ihan mihin vaan halutaan. Mut tosi hyvä että yleensä saa jonkun rahan. Tai niinku Eemi, et tontista alennusta, toikin kuulostaa hyvältä. Varsinkin jos tontti olisi kallis muuten. Meitä se ei olis hyödyttäny hirveesti kun niin halpa tuo tontti muutenkin. [:D]

Mies laskee jo päiviä siihen kun talopaketti tulee. 18.päivä tätä kuuta tulee. [:)] Sit alkaa tohina.
Me otettiin tutulta firmalta työmaakoppi käyttöön jossa on lämmöt ja kaikki. Se on kyllä todella tarpeen.

Minä tilasin just eilen netistä esitteitä Tikkurilalta maaleista/väreistä ja ainakin Puustellilta keittiökalusteista kun muista ei tainnu netistä saada tilaamalla. Tietääkö joku saako esim. Rautiasta ilmasella niitä värikarttoja ja laattaesitteitä vai pitääkö niistä maksaa??

Ajattelin ens viikolla ku reissusta tullaan niin lähtee noita esitteitä hakemaan niin pääsee jo vähän suunnittelemaan. [;)]

Tintsu, hyvännäköinen on toi teidän takka, ei ollenkaan huono. Taidampa mennä kattomaan Tulikiveltä oisko niillä lähettää esitteitä kotiin. Mun synnyinkodissa on tulikiven leivinuuni ja se on todella hyvä ollu vaikka nyt jo yli 20vee vanha.
 
Mulle on ainakin noita esitteitä kertynyt ian hyvässä määrin ja ihan ilmaseksi niitä saa.

Oikeita laatojakin ja laminaatin paloja saa ottaa kotiin mukaan tuumatakseen rauhassa. Mut ne pitää palauttaa. Hyvä et saa, koska kaikki on eriväristä kotona ku loisteputkien valossa kaupassa.

Tässä kuva meidän valmiista takasta. [:D]




Tai tota piippua ei ole vielä päällystetty. Siihen tulee sama pinta ku on takassakin.
 
Todella hyvännäköinen takka Eemilläkin valmiina. [:)]

Pitääkin heti mennä hakemaan niitä esitteitä kun kotiin pääsee.
Tilasin tulikiveltä netistä sen esitteen ku me asutaan haja-asutusalueella eikä lähimmässä kaupungissakaan oo välttämättä just noita kaikkia liikkeitä. Paljon luettavaa ku kotiin menee. [:D]
 
Eemi: Mä kattelin kans teidän Siinan kuvia ja ruumiinrakenteeltaan on hyvin samantyyppinen ku Milmaki. Painoki nousi suht samaa vauhtia. Juu meidän muonitusmökki on kovassa käytössä ollut. Nyt siä on vaan hiiriä [:'(][:'(] Pitää aina kovasti tömistellä ku menee sisään koska en halua nähdä hiirtä kipittämässä lattialla tai roskapussissa rapistelemassa. Hyi hyi yök!!
Teillä on kyl kans hieno takkan teillä. Mäki haaveilin ennen valkoisesta takasta.. Ja tykkään erityisesti tosta isosta luukusta [:)] Niin ja unohtakaa mun edelliset kirjoitukset tulevasta takasta. Saatiin tarjous ja hinta huiteli niin taivaissa et se ei ikinä maksais itteensä takaisi!! Eli meille sittenki tavallinen takka niin ja vuolukiveä ja ehkä se leivinuuni. Tarjouksia odotellaan parista mallista. Mut ulkonäkö tulee olemaan aikas samanlainen ku siinä linkissä..

Esikoinen: Ei tarvi montaa viikkoa enää odotella [:)]. Meillä kans riittää kaikenmaailman esitteitä.. On niistä paljon kivempi kattella ku tietokoneen ruudulta! Ja mulla on ainaki niitä värilastuja vino pino ja tais olla juurikin Rautia mistä ne otin.. Laattoja pitäis mennä livenä katteleen, mut se on nykyään helpommin sanottu ku tehty. Lähimmät isot kaupungit on Vaasa ja Seinäjoki ja molempiin on reilu 80 kilsaa matkaa. Onhan lähempänäki jotain pienempiä liikkeitä mut siellä se valikoimakin on suppeampi. Tosin helpompi olis ehkä päättää [:D] Ja plus lisäksi toi pikku neiti jonka kanssa ei niin vaan viittis lähteä johonki rautakauppaan..

Meillä on raksalla tänään laitettu ikkunat! Tosin edessä on vieläki muovit ettei paljo läpi näy.. Ja huoneet näyttää niin kamalan pieniltä vielä kun ei ole niitä väliseiniä. Toivottavasti sitte alkais näyttää isommalta!
 
Tämä laminaatti kuvio tulee meille keittiön välitilaan[:D]. Päätin asian tänään. Linkin kuvasta poiketen kuvio laitetaan kulkemaan poikittain, ei pystyyn. ja on luonnossa vähän vaaleampi. Näyttää ihan siltä, että olisi sellainen kiviseinä[:D]. Ja tässä linkissä puhutaan vain työtasosta mutta tätä saa ohuempana välitilalaminaattinakin.

http://www.hahle.fi/papyrus

Maaliasiat ovat seuraavana vuorossa. Pari hyvää väriä lastuissa on jo tuossa olkkarin seinällä. JA niitä tässä katselen pari päivää. Haen kyllä vielä pari uuttakin värilastua mitä en ole vielä löytäny. Tää on nii kivaa [:D].
 
En o ehtiny kirjoittelemaan, mutta lukenu oon teidän jutut :) Nätti takka teillä, Eemi! Ja näyttää tosi kivalta toi laminaatti sinne välitilaan. Toihan on hyvä idea [:)]

Me ollaan ehkä päätymässä siihen, että rakennetaan 1,5 kerrosta, niin että 2mh alas ja 2mh ylös. Jos laittais 3mh alas, niin tuntuis, että talosta tulisi aika iso, koska en haluais kovin pieniä makkareista. Ajateltiin että ylös tulis parveke ja hyvän kokoinen aula, niin tila riittäis, vaikka perhe kasvaisi [:)] Parvekkeelle en siis meinannu ketään sijoittaa, mutta sais siitä aulasta viihtyisämmän jos siitä lähtis parvekkeelle ovi. Tälle porukalle 3mh on jo aika paljon, eikä varmaan heti tarvittais yläkertaa, mutta ei siinä montaa vuotta mene kun Hugo kasvaa niin isoksi, että leikkii itekseen ja toivottavasti saa jossain vaiheessa leikkikavereita [:D]

Nyt taas vaan uudelleen esitteiden kimppuun ja neuvottelemaan talotehtaiden kanssa. Edelleen mietityttä toi kuraeteinen/kodinhoitohuone järjestys [8|]
 
Hyvältä näyttää tuo Eemin laminaatti. [:)] Ja todella hieno asunto sinulla myös tällä hetkellä, en usko et pitkään menee kun saat myytyä.

Voi tätä valinnan vaikeutta. Meillä tulee maalit seiniin, tapetteja siis ei ainakaan vielä laiteta. Värejä on miljoonia. Mulla on joitakin esitteitä maaleista ja niiden sävyistä. Tuntuu että nyt jo valinnanvaikeus vaikka paljon esitteitä pitäis vielä hakea. Haluisin kokeilla myös johonkin seinään sitä sabluunamaalausta. En oo viel päättäny minkälaisia kuvioita haluan ja mihin huoneisiin.
Mä tilasin tosiaan netistä osa esitteistä ja tällä viikolla pitäs hakee lisää lähimmästä kaupungista, se kun ei aina oo niin yksinkertasta ton pojan kanssa lähtee. Mut taidan ottaa miehen mukaan joku päivä. [;)]
Puhuin jo miehelle väreistä ja laatoista et mitä haluan mihinkin, tuntu oleen tyytyväinen mun valintoihin (ainakin vielä).

Mites muut ootte edistyny taloprojektissa? Mikä vaihe menossa?
Me kuumeisesti odotellaan ensi viikon torstaita ku talo nousee tontille. [;)]
 
Eemi, mistä sulla riittää virtaa vauvanhoidon lisäksi kaikkeen muuhun [:D] Heh, ei vaiskaan vaan mahtava juttu että oot saanut päätettyä jo noinkin paljon! Itsellä on ongelmana päättämisen vaikeus ja se etten tarkalleen tiedä mtä haluan. No onneksi päässä alkaa olla hyvin selkeä kuva! Niin ja nykyinen asuntokin on ihana! Selvästi oot kiinnostunut sisustamisesta ja onnistunut myös!

Lidia, aiotteko heti rakentaa toisen kerroksen vai jättää sen sellaiseksi että teette ensin vain alakerran ja yläkerran myöhemmin valmiiksi? Meillä jo mies tuskailee, että onko liian vähän huoneita [:D] No jos meille tulis kolmoset seuraavaksi niin sitten saattais tulla vähän tilanpuutetta [:D][:D]

Esikoinen, mä kans tuskailen tuon valinnanvaikeuden kanssa! Mutta onneksi hiljalleen on alkanut hahmottua mitä haluan.. Sitten pitäisi vaan saada laadukasta materiaalia edullisesti. Heh heh, mission imbossible!?

Meillä tapahtuu nyt nopeaan tahtiin kun miehen isä on ollut kokopäiväisesti apuna ja on ainakin ensi viikonkin. Eli viikon sisällä on muurattu hormi ja pian muurataan tiilet kosteaan tilaan. Ja tosiaan ikkunat ja ulko-ovet on paikoillaan lukuunottamatta yhtä josta kuljetaan.. Ensi viikon perjantaina laitetaan puhallusvillat katolle. Niin ja mies meinas että ens kesänä sais muuttaa [:D][:D][:D] Olin varautunu et ehkä ens vuoden jouluna (ku tarkotus oli pikkuhiljaa tehdä) ja mun äiti meinas että ehkä vieläki nopeemmin se valmistuu. Riippuu täysin kyl siitä pitääkö miehen koska töihin.. Tällä viikolla mun pitäis aloittaa sellainen urakka ku tarjouskyselyt keittiöön..
 
Tintsu: Pakko on ollut riittää intoa. Toisaalta se on tosi kivaa suunnitella. Mut toisaalta tosi uuvuttavaa. Ihan joka päivä mä pakkaan vauvan pakettiin ja lähden johonkin tai sit laitan vauvan partsille et saan kotia siivottua ja / tai oltua pojan kanssa kahestaan. Et päiväuniajat on kultaakin kalliimmat. Mut joo sisustaminen on musta kivaa ja haluisin toteuttaa itteeni enemmänki. Mut ku kaikkee ei voi saada ku rahat ei riitä [;)]. Eikä aina tilakaan[:D]. Jospa se tila nyt riittäisi vähän aikaa.
- tänään kävin palauttamas tapettikirjoja, välitilalaminaattimallia, värikarttoja ja hmm kaikkee ja kaikki eri paikoista. Ja ruokakaupas piti käydä. ja illalla vielä pojan urheilut.
- huomenna vauva pakataan lähtemään raksalle siivomaan.
- eilen oli partsilla nukkumas ku maalasin sohvapöydän, kukkapäydän ja kaks seinätasoa valkosiks ja tänään olen ne vanhentanu hiekkapaperin kans.

Edullinen ja todella hyvän laatuinen ei yleensä kuuluu samaan lauseeseen[:D]. Mut tarpeeks hyvä ja edukas kuuluu[;)]. Ku jaksaa ettiä ja vertailla.

Meillä just valmistunu kostean tilan seinät, kans muurattu. Ja su ku viimeksi kävin raksalla niin oli yhden huoneen välisenät valmiit. Saapi nyt nähdä sit huomenna mihin asti mies on päässy. Tällänen kohta just niinku teilläkin Tintsu on tosi kiva vaihe ku tulee niin paljon näkyvää jälkeä nopeasti.

Kyllä ne asiat sitten jossakin vaiheessa alkavat valkenemaan esikoinen. Kun hetken niitä kaikkia vaihtoehtoja katselee niin mulla ainakin tulee yht äkkiä sitten tovin kuluttua sellasia ahaa elämyksiä et joo niin mä teen. Kannattaa punnita rauhassa monia vaihtoehtoja ja jättää ne sitten toviksi odottamaan. Ja sitten kun palaa niihin myöhemmin niin etsii ne mitkä parhaiten muistaa ja siis ne mitkä on jääneet mieleen eniten. Karsii pois ne mitkä oli jo unohtanut. Vaihtowhtoja jää vähemmän. Mulla aika selkeät lempivärit löytyy, joten sen takia tietää mistä lähteä etsimään. Mutta se, että yhdestäkin väristä on noin 100 eri sävyä olemassa niin siitä se ongelma tulee. [:D] Sit se vään pitää päättää.

Mä olin alun perin ajatellut maalaavani keittiö/ olohuone / eteinen akselin joksikin hyvän ruskeaksi. Sitä jo pähkäilin et miten löydän sen oikean hyvän sävyn? Ja kun ne värimallit on niin pienet, miltä ne näyttää sit isolla seinällä? NO? Siihen ilmestyikin yllättäen tapetti yhdelle seinälle[:D]. Mulle vaan sattui käteen yksi niin ihana tapetti, että se oli pakko saada johonkin. (rakkautta ensi silmäyksellä[:D] ) Ja loppujen lopuksi se osoittautui niin ihanaksi, että päätin laittaa sitä seinällisen olkkariin. Tästä tapetin yhdestä kukasta otin sitten maalin värin muihin seiniin. Siis tämä oli esimerkki siitä miten asiat voivat ratketa.
 
Jahas, se ois talo pystyssä. [:)] Vähän aikaa sitte kävin raksalla, seinät pystyssä ja kattoristikoita aikoivat rueta nostamaan kun lähin pois ettei Aleksi palellu.
Ehkä oon niinku pikkusen iloinen nyt, jotenki koko homma tuntuu paljo todellisemmalta. Keittiötarjouksia pitäis rueta kyseleen, taidan ottaa Nelkolta, Mari-keittiöltä, Topi-keittiöltä ja Puustellilta. Käyn huomenna tai vkl raksalla nii otan kuvan ja voin laittaa tänne miltä se meidän torppa näyttää. [:D]
 
Jep esikoinen laitahan kuvaa ku saat otettua. Se on niin kivaa ku alkaa näkymään jotain isoa.[:D]

Meillä kävi tänään Puustellin täti tekemäs tarkastusmittaukset. Ens viikolla menen käymään siellä myymälässä ja siitä sitten 6vk niin tulee keittiö[:D][:D][:D]. Mies laittaa senkin itse paikalleen et ei ole heti valmis. Mut kans jotenki uskomatonta et meille tulee jo keittiö!!!!! VAU!!

Nyt vielä muutamasta seinästä puuttuu levyt. Kylppärin tiiliseinäkin on jo tasoitettu sisäpuolelta[:D]. Mä kans laitan sit muutaman kuvan ku kaikki seinät olis valmiit ja pääsen kuvailemaan.

Huomenna tosiaan ylim näyttö tästä nykyisestä kämpästä. Toivottavasti menis pian kaupaksi, koska tää näyttöihin valmistautuminen on aika v- mäistä. Sunnuntaina sitten toinen yleinen näyttö. Ja ku sais tän myytyä voi oikeesti keskittyä vain siihen tulevaan.

Missäs vaiheessa Tintsulla mennään?
 
Tässä olis etupihan puolelta. Huono kuva ku kaikki vielä levällään mut vastahan se talo tuli. [;)] Mies ja appiukkokin päässy kuvaan.

 
Takaisin
Top