Rakentaminen & vauva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eemi03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana lukee teidän rakentamisen etenemisestä! Rakennuskuume voimistuu täällä koko ajan, saas nähdä johtaako se kuitenkaan ikinä mihinkään.
 
http://aijaa.com/v.php?i=008347427477.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=008427427484.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=001597427488.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=009987427500.jpg

Tässä nyt muutama kuva. Tuossa uuni kuivumisvaiheessa. Ei se jää tollaseks laikukkaaks vaan vaalenee kun kuivuu. Ja toi yks kuva missä on kahden väristä sinistä, se tummempi on sitä Taika helmiäismaalia ja toinen ihan normaalia, kattoakin vähän näkyy. Viimenen kuva vessan laatoituksesta, on tuosta paljon edistynyt mutta tuo suuntaa antava. Täytyy tänään käydä ottaa parempia kuvia. :)
 
Oi oi Esikoinen hyvältä näyttää!!!  Tulee iso takka leivinuunin kanssa mut toi väri tekee siitä sellasen pehmeän. Taitaa olla sama kattopaneeli ku meillä. Meillä tulee muuten vain toiseen vessaan lavuaarin taakse pieni pätkä laattaa. Muuten siinä vessassa on pelkästään maali ja toisessa vessassa tulee lasikuitutapetti ja maali päälle. Säästettiinv ähä kustannuksissa tässä kohtaa. Vaikka en mä ollu alunperinkään ajatellu laatottavani vessoja kokonaan. Ku ne ei meillä ole muuten mitenkään yhteydessä märkätilaan/ kylpyhuoneeseen.

Noh nyt olev sit tehny uudet valinnat pöydästä ja tuoleista ja toinen vaihtoehto lähtee tilaukseen perjantaina jaakaapista ja pakastimesta. Ne pöytä ja tuolit sit ei vaan ollu mulle tarkotetut. Mä en sit löytäny muuten sellasta valkosta yhdistelmää pöydästä ja tuoleista et päädyin sit toisenlaiseen ratkasuun. Otan kokopuisen tappipöydän valkoseksi maalattuna (kallis) Ja sit säästän tuoleissa sillä et Jyskissä on tarjouksessa korkeaselkäiset keinonahkatuolit tummilla puujaloilla. Molemmat hyvi massiivisia. Hih. ostin yhen tuolin ja kävin viereisessä liikkeessä koittmassa sitä pöydän viereen ja sit palautin sen tuolin heti. :) Piti koittaa miten sopivat yhteen ;). No menen tilaamaan ne molemat perjantaina myös.

Mä otin kans tänään kuvia mut en ole ehtiny niitä laittamaan koneelle. Toisaalta menen lauantaina seuraavkasi ja todennäköestu muutosta on tullut tän päivn jälkeen taas lisää niin voi olla et laitan niit kuvia sit vasta lauantain jälkeen.
 
Sen verran vaan tässä nopeesti että käydään tänään illalla raksalla ottamassa kuvia kun ei olla sinne nyt taas joudettu ite moneen päivään. :( Mut koko ajan se siellä valmistuu.
Niin laitan tänne viim. huomenna sit tuoreita kuvia.
 
Nyt niitä kuvia muutama:
http://aijaa.com/v.php?i=002977470064.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=004357470065.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=002157470069.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=009467470070.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=001957470071.jpg

Wc:ssä tosiaan on lattiassa saumakin jo. Ja keittiön laatasta on pari kuvaa, siinäkin on jo sauma (tummanruskea) mut ei noissa kuvissa näy.. Eilen kävin kuvia ottamassa niin olivat tietysti peittäneet pahvilla noi laatat niin en saanu kuvaa. Sit on yks olohuoneeseen päin, katto on valmis ja listat paikallaan.. Semmosta tällä kertaa.
 
Täällähän on taas ihan hirveesti tapahtunut viime aikoina kun en oo jaksanu käydä foorumilla aikoihin..

Esikoinen/Heini90 ensinnäkin onneksi olkoon pikkukakkosesta! Oli ihan pakko käydä lukemas kyseinen ketju vaikka normaalisti tämä rakentamisosio on se ensimmäinen! Ja toiseksi vau! Teidän talosta tulee tosi hieno ja ihanaa että pääsette pian muuttamaan!!

Eemi: laita sitten sun keittiön pöydästä kuvia. Kuulostaa tosi hienolta ja omaan makuun sopivalta. Ja kiva kun tekin pääsette pian muuttamaan. Odotan kovasti vauvatreffejä teillä.

Mä olen viime aikoina keskittynyt selailemaan myytäviä asuntoja ja etsimään hyviä sisustusvinkkejä niistä. Ideoitahan mulla on ollut hirveesti mutta moni on nyt karsiutunut ja asiat selkeytyneet. Keittiötarjousta kysyttiin vielä yhdeltä firmalta kun sitä niin moni suositteli ja onneksi kysyttiin. Sieltä saatiin ehdottomasti selkein ja edullisin tarjous ja kaiken lisäksi nopeasti. Pelkässä tarjouksessa on 10 sivua ja kaikki tarkasti eritelty.
Raksalla hommat etenee tuskallisen hitaasti. Tuntuu että niitä perhanan väliseiniä on laitettu jo monta kuukautta.. No eipä tuo mies siellä ehdi ku käydä iltaisin kääntymässä ja viikonloputki kuluu nopeesti. Tätä menoa ei kyllä ennen joulua päästä muuttamaan mihinkää.

 
Minäkin änkeän tähän ketjuun kurkkimaan vaikkei varsinaisesti rakenneta ;) Ihania taloja teillä tekeillä!

Meillä olisi nyt ensi viikolla kauppakirjojen teko omakotitalosta, näillä näkymin maaliskuun puolivälissä päästään muuttamaan. Kauhia kiire ei onneksi ole kun tämä vuokrakämppä on pidettävä kuitenkin kuun loppuun. Probleema on se, että minulla on kauhea sisustusvimma!! Lainaan otettiin talon hinnan päälle pari tonnia extraa kodinkoneisiin yms, mutta nyt alkaa tuntua ettei se riitä mihinkään. Jääkaappi-pakastin, liesi, ulko-ovi ja keittiön pöytä on pakko ostaa. Uudet sohvatkin ois kivat nykyisen koirankuseman tilalle..

Talossa ei ole mitään pakollista remontin tarvetta, ulko-ovi on vaan 60-luvulta ja taitaa falskata kylmää ilmaa eteiseen. Ärsyttää kun olohuone on kokonaan paneloitu!! Näyttää entistäkin pienemmältä kopilta :( Maalaaminen ei kuulemma tule kysymykseenkään ja olenkin tässä pohtinut pienen pääni puhki mitä ihmettä tehdään niille seinille. Irroitetaanko panelit vai laitetaanko levyä niiden päälle vai mitä..

Toinen onkelma on keittiössä. Kaappitilaa on muutenkin vähänlaisesti ja pari kaappia pitää poistaa että saadaan tiskikone ja jääkaappi sopimaan. Huoh :( Yhdellä seinällä on jumalattoman iso puuhella, muuten olisi voinut laittaa vaikka siihen kaappia.. Siipan tuntien tästä budjetin käytöstä väännetään vielä pitkään. Ukko meinasi että ostetaan kaikki mahdollisimman halvalla että jää rahaa pleikkariin!! Täh??!!?? No way..

Katoin että monella teillä oli leivinuunia yms tekeillä. Oletteko jo miettineet laitatteko minkälaista suojusta eteen kun nämä muksut alkavat pian lähteä liikkeelle? Onko uunien ympärille olemassa mitään "aitoja" ettei pirpana mene polttamaan itseään? Meillä tosiaan puuhella keittiössä ja makkarissa pönttöuuni jonka "selkä" on puoliksi olonhuoneen puolella.

Asiaa ja kyseltävää näistä sisustusjutuista olisi vaikka kuinka, mutta ipana kutsuu.. --->
 
Tintsu kiitos! Ja kyllä se teidänkin talo valmistuu kuule ihan ajoissa, luulempa että jo ennen kesää pääsette muuttamaan ;) Meillä täällä vauhtia riittää, pikkukakkonenkin tosiaan kyydissä tässä hässäkässä joka aiheutti mulle uuden päänvaivan, en voi kantaa oikeen mitään muutossa ;) No ihana mieheni oli järjestänyt asian ja sopinut kaverinsa kanssa että tulee isolla kuorma-autolla (oikea muuttoauto) viemään meidän tavarat uuteen kotiin, aah ei tarvii siis itse muuta kun olla työnjohtopuolella ;)
Itsekin selailin netistä noita myytäviä taloja ja katselin sisustusideoita  varsinkin sillon kun etsin sopivaa laattaa kylppäriin jne.. Vaikka itse sisustus alkaa vasta sitten kun päästään muuttamaan.. Aleksin huoneeseen ostin aivan ihanan kappaverhon, voi että se on syötävänsuloinen, laitan siitä joskus kuvan!

Emilia tosiaan tuo 2000€ menee todella äkkiä. Ja kodinkoneisiin kannattaa panostaa että saa kerralla hyvät ettei niitä tarvitse olla uusimassa muutaman vuoden päästä. Meillä kodinkoneisiin meni 3500€ joka sisältää jääviileäkaappi, pakastin, astianpesukone, uuni, induktiotaso ja mikro! Voin sanoo että meillä noihin sisustusjuttuihin menee tod.näk. joku 10 000€ yhteensä.. Ehkä vähän alle mut en nyt jaksa tarkkaa summaa laskea. Eli tuo 2000€ kuulostaa todella vähältä VARSINKIN jos siinä summassa on pleikkari!!!!! Huh huh, sanon minä. Puhuhan sille miehelles järkeä että ei se pleikkari todellakaan ole tärkein asia nyt kun olette ottaneet ison lainan ja koti pitäisi saada asuttavaan kuntoon ja että jokainen kohta toimii ja on järkevästi tehty ja ajateltu!
Meillä on tuo takkaleivinuuni ja tullaan ehdottomasti enempi käyttämään tuota leivinuunia joka on niin ylhäällä että poika ei sinne yllä, oli sitten kuuma luukku tai ei. Ja tuo tiilerin uuni on sellainen että se ei mene tuliseksi sivuiltaan, siis että jos siihen koskee niin ei polta kättä. Eli meillä ei tarvitse ajatella mitään aitoja/esteitä lasten turvaksi. Ainoa on tuo takan luukku joka kuumenee kun siellä pidetään tulia kun on lasia mutta luulempa että ne kerrat kun me takassa jotain poltetaan, lapsia pidetään silmällä ja niille opetetaan että se on poppa, siihen ei kosketa!
Mutta teidän kannattaa ottaa se huomioon että teillä on vanha hella, jonka kyljet saattavat kuumua hyvinkin kuumiksi jossa voi lapsi polttaa näppinsä ja se pönttöuuni, siinähän luukku on aika alhaalla, joten pitäkää Onnia ainakin silmällä jos ette muuta keksi ;)
Sitä olohuonetta mietit, jos meinaatte levyttää, eikö ole sama ottaa vanhat paneelit alta pois ja laittaa sitten levyt. Koska ne paneelit vievät vain tilaa siellä levyjen alla ja TAAs olohuone pienenee, näin minä tekisin mutta talo on teidän :) Eihän paneelitkaan pahat ole, jos muuten sisustat olohuoneen vaaleilla sävyillä.
Ja toinen asia on mihin kannattaa panostaa on KEITTIÖ, siitä elä tingi! Kaappitilaa ei ole koskaan liikaa.. Joten siihen olisi myös kannattanut varata rahaa että saa lisää kaappitilaa..

Nyt täytyy mennä, poika kutsuu syömäkaveriksi. :)
 
Ohhoh! olipa tullut yhtäkkiä paljon tekstiä :). tämän mäkin käyn aina ekaks lukasemassa. Ajattelin kans noita kuviani tällätä pari. Nää tosin on jo viime viikolta et nekin jo itseasiassa päivitystä vailla. Kodinhoitohuonekkin on edistynyt niin paljon ja saunassakin jo on paneelit ja toisessa vessassakin kalusteet ym.

Mut Esikoinen/ Heini mikä ton teidän seinämaalin värikoodi on? Oliko se tosiaan sama ku meillä? Näyttää vaan nimittäin yhtä hyvältä ;). Meilläkin tumman harmaa kylppärin lattia niinku teil näyttäs olevan. Tiattiin muuten poreamme.. DeluXea , Aah kuhan pääsisi lillumaan. Mä en muuten kestäis ku mä rakastan olla suihkus kauan ja omlla varaajalla ei kovin kauan lillutella vettä. Mut ammeessa voi. Nii ja sit piti kysymäni et mistä sit tiesit alata tekeen raskaustestiä jos sulla ei oireita ollut? eikä kuukautisia mitä odottaa? Luin vaan sen tuolta jo aiemmin ja jäi vaivaamaan. Tosin nyt en ole lukenut muuta ku ei taas ehi.

Emilia: tervetuloa vaan :). Joo toi puuhella on kyllä aikas vaarallinen. Et siihen varmaan kannattaa hankkia joku este. Tai tosin kyllä ne lapset oppii aika nopeesti mikä oikeesti on niin paha juttu et siihen ei voi koskea. Mut siinä on aina se vaara et pitää opetella kantapään kautta. Mäkään en ole ajatellut Heinin tavoin laittaa mitään erityistä aitaa takan eteen. Meilläkin vain se lasi mikä o tulee kuumaksi. Mutta sekin tosiaan vain sen aikaa kun takassa on oikeasti valkiaa. Voi herraisä varjelkoon tuota miesväkeä!!! Vai pleikarn mahduttamine pudjettiin on tärkeä. HUHHUH. Mulla tuli ekana mieleen se paneelin maalaaminen. Miks sitä ei vois maalata? Vai onko se niin huonossa kunnossa? Musta itestä ainakin maalaaminen jollain valkokuultolakalla tekis varmasti oikein hienon säväyksen. Ja tulis ihan varmasti halvimmaksi. Ja keittiön kaapistoihin mä kans mieluiten panostaisin. Mulla tällä hetkellä liian vähän kaappeja keittös ja se on ihan perseestä. Noin niinku kevyesti ilmaistuna.

Tintsu: kylää se välillä tuntuukin hyvin pitkäpiimäiseltä ja hitaalta se homma. mutta kyllä edistyy. usko pois.



Täs meitin keittiötä. Välitilalaminaattikin jo paikallaan ja just eikä melekein ihana :)
 
Vitsit ku tää hävittää tosta kuvasta monta sinttiä pois oieasta reunasta



Tässä meidän makkarissa on jo kaikki muut valmiina paitsi vetimet kaappien ovista puuttuu.
 
Tästä nyt puuttuu vielä listat ja lattia mut noi alasvalotkin on jo paikallaan olkkarissa. Mulla olis ollu kuva vessastakin ja kodinhoitohuoneesta mut en niitä nyt laita vielä kun ne kuvaamisen jälkeen ovat edistyneet niin plajon. Et laitan sniistä sitten kun saan ne tuoreempina kuvattua. Ehkä ensi viikolla.



Laitan kuvaa sit keittiön pöydästä kun se saa tuolit kaverikseen ja oikealle paikalleen keittiöön nyt se on tuolla meidän makkarissa odottamassa.

Toivottavasti ukko ei suutu ku mä menin sopimaan koulun kanssa et ku hiihtoloma alkaa viikolla 9 nii Eemi ei sn jälkeen mene enään vaasassa kouluun..... Jäiks... Hiihtoloman alkuun on kaks viikkoa...
 
Eemi ensinnäkin se raskaustesti. Tein sen sen takia kun olin nähny sitä unta pari yötä aiemmin että saatiin poika lokakuussa, siitä vaan pälkähti mieleen että teempä testin varmuudeksi kun mieskin vitsaili että vielähän tuo kerkeäisi syntymään lokakuussa jos nyt matkassa olisi ja niinhän se on :)
Ja se meidän olkkarin maali ei olekkaan se sama mikä sulla (en nyt muista sitä koodia). Meillä oli joku V484 tai H484, en muista sitä kirjainta alusta mutta kuitenkin.. Ja ollaan kyllä tyytyväisiä tuohon maaliin. :)
On muuten todella upean näköinen toi keittiönvälitila teillä, siis ihan UPEE!!! Mä kävin just eilen ostamassa laatan meidän välitilaan, 10cm x 10cm, vaalean beige, eläväpintainen laatta, se iski heti mun silmään ja sen sitten otin :) Kuvan laitan sit ku on paikallaan.
Ja kalusteetkin on jo teillä hyvällä mallilla paikallaan. Meille kalusteet tulee ens torstaina, sielläpä se sitten viikonlopu menee niitä laitellessa. Otan sit lisää kuvia ja paljastan teille ne ;)
Ihana toi tapetti teidän makkarissa. Mua harmittaa vietävästi ku ei mihinkään huoneeseen tullu laitettua pelkkää tapettia edes yhdelle seinälle. Kaikissa seinissä on lasikuitutapetti ja maali päällä. Ja kahden makkarin päätyseinät on sillä hemiäismaalilla joka toisessa huoneessa epäonnistu mun mielestä, mut menkööt nyt, kyllä siellä voi asua ja se on tällä hetkellä vierashuone. Mietin sen maalaamista tavallisella maalilla päälle mutta se kallis helmiäismaali menisi ihan hukkaan ja jäisi siis sinne toisen maalin alle! Katsoo nyt, onhan tässä vielä parisen viikkoo aikaa ;)
Toi keittiö tosiaan on ihan ykkönen mitä kannattaa miettiä.. Meillä tähän uuteenkin taitaa tulla liian vähän kaappeja mut siinä on yks seinä ihan tyhjillään johon saa vielä lisää kaappeja jos halutaan, sen näkee sit kun muutetaan. Mut tykkään ite pienestä ja näppärästä keittiöstä mut kaappitilaa ei koskaan ole liikaa. Joten meillekin taitaa tulla lisää kaappeja siihen yhdelle seinälle mikä jää vapaaksi.
 
Ihan hyviä pointteja heittelitte Eemi ja Heini! Asiat tärkeysjärjestykseen, näinpä! Meillä tuo siippa on vähän tuollainen haaveilija, ts. saa aina huikeita ideoita kuten "lähden opiskelemaan veturinkuljettajaksi" tai "ensi kesänä lähdetään Kreikkaan" tai "myyn nykyisen jenkin ja ostan uuden projektin". Saan sitten toppuutella ja palautella ukkoa maan pinnalle :DD Mutta joo, pleikkaria ei tähän talouteen muutenkaan helpolla tulisi, oli rahaa tai ei :D Jännä juttu miten autoon voi laittaa helposti satasia kerralla rahaa kiinni, mutta sitten alkaa pihtailu muissa asioissa! Esim. ei ole rahaa ostaa parin sadan kihlasormuksia, mutta autoon voi ostaa tonnin vaihdelaatikon. Ääääh menee taas jurputukseksi emoticon  Kyl mää vielä koulutan siitä kunnollisen ukon ;)

Olipa kauniit tapetit Eemillä!! Varmaan kivaa kun kaikki on ihan uutta... *haaveilee* Ja nuo valotkin! Tommoset tuo ihan erilailla tunnelmaa kuin tavalliset spotit :)

Kunhan siinä keittiössä säilyisi suunnilleen edes saman verran kaappitilaa kuin nykyisessä kämpässä niin olisin jo tyytyväinen. Siinä menee seinät, ikkunat ja hella niin hölmösti etten ainakaan vielä ole keksinyt miten tilaa saisi lisää. Eikä toisaalta nappase jos kahvikupit on toisella puolella keittiötä kuin työtasot :D Niin siitä paneelista.. Siippa sanoi että "se olisi ihan karmeen näkönen" ja mutisi jotain lakasta. En tiiä, pitää neuvotella asiasta. Voisihan sitä tehdä niin, että jättäisi yhteen tai kahteen seinään ne panelit ja muihin keksisi muuta. Jollain opilla siitä tilasta pitää saada isomman tuntuinen! Kamalan ahdistava kun on panelia lattiasta kattoon joka seinässä.

Hyvinhän me tässä 50 neliönkin kämpässä ollaan sovittu asustelemaan, joten pystyn varmaan elämään päädyttiinpä sitten mihin ratkaisuun tahansa niiden seinien kanssa :D Hitsi kun siitä hellastakaan ei tiedä vielä miten kuumaksi se lämpenee. Keskiviikkona on kauppojen teko, pitää jututtaa sitä omistajaa vielä. Äh ja taas huudellaan äitiä --->
 
Aika uskomatonta Heini, et ihan tolleen intuition pohjalta lähdit testiä tekemään. Aika mahtavaa.



Kävin tänään pikaseen kameran kera raksalla ku Siina ei tahtonu nukkua päikkäreitä kunnolla. Otti sit ihan hyvät unet autossa. Tässä siis kodinhoitohuone. Ja tää tapetti oli omasta mielestä todella onnistunut valinta. Kyllä kelpaa kotia hoidella :).
 
Eemi meillä tulee muuten samanlaiset valot olohuoneen ikkunoiden eteen kuin teillä ja keittiöön tulee kanssa, pitää niistäkin ottaa kuvaa kunhan raksalle pääsee. ;) Todella upeet!
Emilia mua pisti korvaan toi kun kirjotit noista ukkos mietteistä... Että mitä kaikkee suunnittelee mielellään.. Ja eniten mua pisti korvaan toi kun kirjotit noista kihloista! Eikös kihlat ole lupaus avioliitosta? Ja eikös kihloihin mennä vaikkei olisi rahaakaan? Voittehan ostaa vaikka 20€ sormukset jos todella haluatte mennä kihloihin.. Sori mutta ehkä miehesi ei ole vielä valmis jos tuolla tavalla kiertelee asiaa. Mun mies on nimittäin ihan samanlainen, sanoo aina että eihän tässä kiire ole, haluan olla täysin varma asioista! Ei olla kihloissa vaikka talo valmis, lapsi on ja toinen tulossa. En halua painostaa häntä vaan hän kosii sitten kun on itse valmis. Joten neuvon sinuakin antamaan miehellesi aikaa. Ja miehille yleensä ei ne kihlat merkitse niinkään kun naisille vaikka yhteinen juttu se on.
No en "paasaa" enempää tästä asiasta :D
Se paneelin maalaus kuulostaa kyllä helpommalta kun niiden irrottaminen.. Ja  nykyään on niin hienoja maaleja ja  laakkoja  että siitä saa hyvännäköisen.
 
Tässä vielä saunan paneelit. Osa lauteista on vielä mustaamatta. Se on vissiin mun rojekti ens viikolla. Tai sit mun pitäs alata pakkaamaan :D Jihaaaa!!! :)))

 
Sori mä tohkeissani näytän sekottaneeni pakkaa. Joku mun vastaus tullut väärään väliin.

Mä taas jostain syystä ku aloin tapetteja katteleen niin löysin niin makeita tapetteja (omasta mielestäni) et halusin niitä käyttää. Ja sit niitä tuli joka huoneeseen. Ja sit aloin muksuiltakin kyseleen mitä ne haluaa. Idea tohon kodinhoitohuoneen tapettiin tuli ihan prisman tapettihyllyllä ku sen tapetin näin. En todella ollu ajatellut että laittasin jotain mustaa tapettia vahvikeseinäksi kodinhoitohuoneeseen. Mut nyt ku se on siellä en kadu yhtään.

Heini: uuden maalin vetäseminen päälle on kuitenkin aika nopee juttu. Et sit jos rupee tuntumaan siltä et seinät kyllästyttää, eiku maalia pintaan. Ja saahan maalillakin tehtyä erilaisia kuvioita jos haluaa. On kaikenlaisia sabluunoita ym. Tuli vaan mieleen et jos joku seinä jäi raitaseksi niin sitä vois elävöittää lisää jollain muutamalla sabluunan mukaan maalatulla kuvalla tai tai isolla kuvalla. niitähän löytyy ihan kaikenlaisia. Ja niihin menee aika vähän maalia. Tai sit sellasia sisustus tarroja. Mäkin laitan olkkarin seinään sellasen tekstin. Samoin kylpyhuoneen oven yläpuolelle. Laitan sit tietty kuvan ku olen laittanu. Ne oli halpoja
www.cocoette.fi sivustoilta tilasin. En löytänyt niiden mallistosta ihan sellasta ku halusin mut laitoin sinne sähköpostia ja sain vastauksen jo seuraavana päivänä. 3 erilaista uutta hahmotelmaa mun omien pyyntöjen mukaan. Ja postissa tulivat tosi nopeesti.

Emilia: mun yhellä ystävällä, itseasiassa Hanibööki täältä sivustoilta nii hänellä on eteinen ja osa keittiötä koko paneelia. Valkoisella kuultomaalilla maalattua. olohuone sitä samaa tilaa keittiön kanssa ja siellä ruskeaa tapettia. Sopii todella hyvin yhteen.
 
Heini, tästä kihlautumis/avioitumisasiasta ollaan keskusteltu monet kerrat. Hääpäivääkin ollaan suunniteltu kesäkuulle 2016 kun sitten olisi elämäntilanne (rahallisestikin!) kohillaan ja kyllä, molemmilla on tarkoitus olla loppuelämä yhdessä :) Toi sormusten osto vs. auto (sisustus vs. pleikkari) oli vaan esimerkkinä siitä kuinka meillä on joidenkin asioiden suhteen erilaiset halut ja mielipiteet. Eiköhän kaikkein mahtavin merkki meidän sitoutumisesta toisiimme tuhise tuolla pinnasängyssään :) Mutta ei tästä sen enempää ettei mene rakennusketju meidän parisuhteen vatvomiseksi :D

Ohhoh mistähän ihmeestä me löydetään lapsenvahti muuton ajaksi, niitä ei nimittäin hirveästi ole tyrkyllä.. Minulla on jotenkin semmoinen tunne ettei poikaa voi kuljetella silloin mukana :D Mites te muut mammat saatte raksalla hommailtua lapsen kanssa?

Haluaiskohan hanibööki (ei oo muuten palstalla näkynyt aikoihin) laittaa kuvaa paneleistaan, kuulosti hyvältä :D Tai voisi kysyä ystäväiseltäni googlelta mallia niihin seiniin. Nyt ei kyl jaksa, jotenkin kamalan puuduttavaa olla näin pitkään ihan kahdestaan pojan kanssa kun miekkonen on viikonlopun maakuntajoukkojen kertauksissa.
Rohkeita värejä teillä Eemi! En ole missään nähnyt että olisi tummaa/mustaa khh:ssa, mutta tuo näyttää sopivan hienosti! :)

(Näin muuten painajaista, että pillerit oli menny huonoks kun säilytän niitä mikron päällä ja tulin raskaaksi. Ettei vaan olisi elokuisten raskausuutisilla osuutta asiaan :D)
 
Tuota Emilia sähän olet facebookissa kans. Hanibööki on siellä myös. Hänen tyttönsä nimihän on Isabella. Valokuvien kautta varmasti löydät oikean ihmisen. Hänellä aika tuore kuva tyttösestä rusetti pääs ja hyvin Lucymainen ilme naamallaan ;). Sillä ehkä löydät oikea ihmisen kun en nyt hänen oikeaa koko nimeään viitsi täällä mainostaa. Pyydä hänet kaveriksi siellä niin hänellä on profiilissään kuvia sieltä kotoa. Ovat myös tässä muutama vuosi sitten ostaneet vanhan talon, jonka rempanneet. Hää nimittäin tuos tuumas et ei viitti enää täällä käydä ku just ehtii siellä FB:ssä hyvin päivitellä.

Toi idea mustaan lähti ihan tuosta kylppärin laatasta minkä löysin. Sitä olis ollu harmaana, liilana ja valkosenakin mut jotenkin se mustana vaan näyti kaikkein parhaimmalta. En ollut edes ajatellut laittavani mustaa yhtään mihinkään. Mut ku tykästyin tohon mustaan hallakuvioiseen laattaan. Sit ku sen mukaan valittiin tumma lattia koko kodinhoithuone/kylppäri/wc/sauna akselille niin ton tapetin nähdesääni tuli mieleen jatkaa mustaa myös sinne. ihan ajatuksella et nyhän mä "repäsen" :) ja laitan jotain mitä ei heti tulis mieleen. Muutenhan koko kodinkoitohuone on valkoinen lukuun ottamatta tuota työtasoa. nii ja lattiaa.

Nii joo ja pitihän mun keksiä vielä lisää rahan menoa: tuohon tapetin viereen pitää ehdottomasti saada musta pesutorni :D
 
Takaisin
Top