Pulinaketju

Teidän häät kuulostaa ihanilta, Yölento ja Helena! :love7

Minusta parhaita on häät, jotka ei ole viimeisen päälle rahalla laitettuja, vaan persoonallisia ja pariskunnan näköisiä. Pidän siitä, että tehdään itse, jos se vaan on mahdollista. Minulle tulee vieraana arvostettu olo, kun ajattelen miten paljon valmisteluihin on satsattu omaa aikaa ja yritystä. Ylipäätään häät on tosi koskettavia juhlia, olen aina aivan innoissani kun pääsen jonkun häihin.

@Alcyone teidän häät kuulostaa kivoilta. Tykkään pienistä häistä. Mutta ihmeellistä tuollainen pienten häiden väheksyntä. En ymmärrä yhtään miksi isommat olisi jotenkin hienommat.Olisi tosi kiva pitkästä aikaa päästä häihin, mutta ei taida olla tulossa lähipiirissä.

Meillä oli 60 vierasta ja olisi voinut pienemmälläkin porukalla juhlia. Pidettiin myös kahden kesken 10- vuotishääpäivän kunniaksi valan uudistaminen autiosaarella Malediiveillä ja illallinen siellä saarella sen jälkeen.

Minusta sekä isot että pienet häät voi olla Ihanat, kunhan hääpari on tyytyväinen. Pienimmät häät on olleet niin, että olin mieheni kanssa ja oltiin ainoat vieraat. Oli tosi kiva tunnelma.

Ekat omat häät oli noin sadan vieraan häät ravintolassa, tunnelma oli ihana, vaikka liitto ei kestänyt.

Nämä viimeisimmät oli kuitenkin enemmän näköiseni. Suvun tilalla lähimmät sukulaiset ja kylän ainoat alan ammattilaiset osallistuivat. Tyttärien ja anopin kanssa sisustettiin. Ohjelmassa oli nuotiolauluja ja jalkapalloa.

Kp29 ja alaselkää särkee ja ällöttää. Vuotoa ei kuitenkaan näy. Aamulla olin ihan varma, että menkat alkaa, nyt en tiedä. Yleensä menee niin päin, että vuoto tulee ensin ja säryt vähän perässä.

Meidän 11- ja 13- vuotiaat pelaavat saman verran (max. 10h/viikko) ja samoja pelejä, mutta nuorempi osaa englantia paremmin. Hänellä on siihen paljon enemmän kiiinnostusta, niin tarttuu sanat peleistä ja uskaltaa myös puhua ja chatata englanniksi muiden pelaajien kanssa. Eli ei se pelkkä pelaaminen taitoa tuo, jos ei myös ole kiinnostusta ja halua oppia.
Kuulostaa lupaavalle. Meinaatko testata?

Sori, pakko vähän purkaa jonnekin.

Viikko häihin, pientä stressiä pukkaa. Aika p*skaa palvelua saa monista paikoista, kun on vaan pienet häät tulossa, eli ei käytä satoja tai tuhansia euroja yksittäisten yrittäjien palveluihin. Kävin äsken kukkakaupassa sopimassa tarkemmasta noutoajasta (kukat tilattu jo aiemmin), niin siellä kettuiltiin mulle kun heidän mielestä 90 € hääkimppuun on todella vaatimaton summa. :grumpy: Ei ole, kyllä sillä hinnalla tekee kimpun, kun en mitään jättimäistä kukkalaitetta edes halua. Ei ehkä ihan tiedosteta, että tyytyväinen asiakas tulee takaisin, mutta tyytymätön tai loukattu ei. Juhlapaikasta en ala edes avautua, muuten tulee itku. :sad001
siis mitä ihmettä!? Missä näin toimitaan? Meillä oli ihan oman näköiset häät eikä mielestäni edes köyhäilty. Mut vieraita oli joku 40 ja kukkapuketti tais maksaa reilusti alle 100€ . Fuksianpunaisia neilikoita pitkillä päillä, näyttävä oli. Mielestäni maksoi ihan kamalasti siitäkin huolimatta. Ei ollu mitään kukka-asetelmia missään juhlapaikalla, ei piperryksiä eikä näperryksiä. Mitä pirua se kellekään kuuluu montako tonnia kukakin asioihin laittaa. Ehkä julkkikset ja hullut pistää satoja tonneja tollaiseen. Mielestäni tärkeimmät ihmiset kutsutaan ja pidetään hyvät bileet. Thats it <3

Siis mitä ihmettä, Alcyone?! Mun mielestäni 90 € on aika iso summa hääkimpusta. En muista että meillä olis ainakaan kalliimpi ollut, enkä kyllä mitään kuittailuja siitä saanut. Ylipäätään oon sitä mieltä että parhaat häät on aina sellaiset mitkä on hääparin itsensä näköiset. Jotkut tykkää panostaa häihin isosti ja olla huomion keskipisteenä, ja se on ihan fine. Mutta monesti pienimuotoiset ja rennot juhlat voi olla paljon tunnelmallisemmat ja mieleenpainuvammat.

Meilläkin oli suht pienet häät. Noin 50 lähintä sukulaista ja ystävää osallistui vihkimiseen ja sen jälkeiselle päivälliselle, mutta sen jälkeen alkoi vapaamuotoisempi osuus, jossa oli bändi soittamassa ja pientä naposteltavaa tarjolla, ja sinne tuli vielä toinen mokoma ellei enemmänkin ystäviä mukaan juhlimaan. Meidän tapauksessa tällainen konsepti toimi hyvin: itse vihkiminen pysyi intiiminä mutta iltajuhlaan pystyi sitten kutsumaan laajemmin sellaisiakin kavereita, joita en olisi varsinaiseen häätilaisuuteen kokenut luontevaksi kutsua. Saatiin siis sekä pienimuotoiset häät että rennot bileet ystävien kanssa samalla kertaa! :happy:

Marcipa oi, toi teidän vihkivalojen uudistaminen kuulostaa ihan mahtavalle. :Heartred Saispa itsekin kokea jotain vastaavaa! Meillä tosin mies ei ole erityisen romanttinen tapaus, joten itse varmaan joutuisin kaiken keksimään ja suunnittelemaan...

Tsemppiä hääjärjestelyihin Alcyone! Toivottasti pääset harmituksesta yli ja iloisempaan hääfiilikseen nopsaan. Itse päivä menee varmasti hyvin. Muistan kyllä itsekin joutuneeni vääntämään hääpaikan kanssa asioista mitkä meni lopuksi ihan hyvin. Turhaa stressiä vaan aiheutti.

Täällä hätähousuilin, pp4, ei viivaa eikä oireita. Jännitys jatkuu.

siis mitä ihmettä!? Missä näin toimitaan? Meillä oli ihan oman näköiset häät eikä mielestäni edes köyhäilty. Mut vieraita oli joku 40 ja kukkapuketti tais maksaa reilusti alle 100€ . Fuksianpunaisia neilikoita pitkillä päillä, näyttävä oli. Mielestäni maksoi ihan kamalasti siitäkin huolimatta. Ei ollu mitään kukka-asetelmia missään juhlapaikalla, ei piperryksiä eikä näperryksiä. Mitä pirua se kellekään kuuluu montako tonnia kukakin asioihin laittaa. Ehkä julkkikset ja hullut pistää satoja tonneja tollaiseen. Mielestäni tärkeimmät ihmiset kutsutaan ja pidetään hyvät bileet. Thats it :Heartred

Hääkimppusi oli varmasti kaunis! :Heartpink Mustakin on tärkeintä, että läheiset on paikalla, se tekee juhlan.

Siis mitä ihmettä, Alcyone?! Mun mielestäni 90 € on aika iso summa hääkimpusta. En muista että meillä olis ainakaan kalliimpi ollut, enkä kyllä mitään kuittailuja siitä saanut. Ylipäätään oon sitä mieltä että parhaat häät on aina sellaiset mitkä on hääparin itsensä näköiset. Jotkut tykkää panostaa häihin isosti ja olla huomion keskipisteenä, ja se on ihan fine. Mutta monesti pienimuotoiset ja rennot juhlat voi olla paljon tunnelmallisemmat ja mieleenpainuvammat.

Meilläkin oli suht pienet häät. Noin 50 lähintä sukulaista ja ystävää osallistui vihkimiseen ja sen jälkeiselle päivälliselle, mutta sen jälkeen alkoi vapaamuotoisempi osuus, jossa oli bändi soittamassa ja pientä naposteltavaa tarjolla, ja sinne tuli vielä toinen mokoma ellei enemmänkin ystäviä mukaan juhlimaan. Meidän tapauksessa tällainen konsepti toimi hyvin: itse vihkiminen pysyi intiiminä mutta iltajuhlaan pystyi sitten kutsumaan laajemmin sellaisiakin kavereita, joita en olisi varsinaiseen häätilaisuuteen kokenut luontevaksi kutsua. Saatiin siis sekä pienimuotoiset häät että rennot bileet ystävien kanssa samalla kertaa! :happy:

Marcipa oi, toi teidän vihkivalojen uudistaminen kuulostaa ihan mahtavalle. :Heartred Saispa itsekin kokea jotain vastaavaa! Meillä tosin mies ei ole erityisen romanttinen tapaus, joten itse varmaan joutuisin kaiken keksimään ja suunnittelemaan...

Teidän häät kuulostaa ihanalta! :Heartred Jos meillä olisi ollut enemmän aikaa järjestelyihin (mua kosittiin jouluna), niin jotain tuollaista olisin itsekin voinut suunnitella.

Tsemppiä hääjärjestelyihin Alcyone! Toivottasti pääset harmituksesta yli ja iloisempaan hääfiilikseen nopsaan. Itse päivä menee varmasti hyvin. Muistan kyllä itsekin joutuneeni vääntämään hääpaikan kanssa asioista mitkä meni lopuksi ihan hyvin. Turhaa stressiä vaan aiheutti.

Kiitos tsempistä! :Heartred Luulen että rentoudun viimeistään siinä vaiheessa, kun vieraat = läheiset on paikalla, koska heidän läsnäolonsa tuo häille ihan oman merkityksensä. Ja jos joku asia vielä nyppii mua siinä vaiheessa, niin onpahan monta rauhoittelijaa paikalla. :grin

Mun hääkimppu tulee meidän lähellä olevasta kukkakaupasta. Asustellaan sen verran lähellä Helsingin keskustaa, että meidän lähiputiikit on kaikki kalliita, olipa niissä myynnissä mitä tahansa. Kukkakaupassa ollaan varmaan pettyneitä meidän pieneen tilaukseen, koska otettiin sieltä vaan mun kimppu ja sulhasen viehe. Tuo dissaus näkyy esimerkiksi siinä, ettei mun kanssa ole kunnolla suunniteltu kimppua pyynnöistäni huolimatta. On aika tavalla yllätys, miltä se tulee näyttämään ja miten esim. eri värit siinä painottuvat. En edes tiedä, mitä kukkia on tarkoitus käyttää, ja nyt on liian myöhäistä tilata kimppua jostain muualta. Me maksetaan kaikki häihin liittyvä käteisellä, koska ei haluta ottaa velkaa häiden takia, joten säästetään mistä voidaan. Aion hakea lähimarketista vielä pöytäkimppuja, niillä on aina hyvä ja edullinen valikoima. Muutenkin olen sitä mieltä, ettei kauniista tarvi aina maksaa itseään kipeäksi, vaikka toisaalta mielelläni tuen suomalaista työtä ja paikallisia yrittäjiä, kunhan vaan saa asiallista palvelua osakseen.

Alcyone, ei ole kyllä yhtään tavatonta, että tilataan vain hääparin kukat. Meillä oli samoin, pöydissä oli luonnonkukkia, ei mitään ostettua.

Toivotaan, että kimppusi on mieluisa.

Minulla oli omasta kimpustani visio, floristi oli tosi innoissaan, kun pääsi kehittämään uudenlaista mallia. Halusin sellaisen, jota ei tarvitse pitää kädessä, vaan pysyy mukana ranteessa, silti isompi kuin "morsiusneitojen" kimppu, mutta ei silti hirvittävän roikkuva. Olisi muuten jalkapallokentällä tiellä. Kimppu pääsi sitten heidän valikoimaansa ja on yhä netissä mallina, jos joku sillä kylällä vihitään.

Muokattu viimeksi:
Kp1. Olihan se epätodennäköistä, että tästä kierrosta olisin raskautunut, mutta silti kurjaa. Toisaalta kiva, ettei tämä kkm: n jälkeinen kierto venähtänyt, koska nyt ehditään hyödyntää seuraava ovis ennen kuin lähden reissuun.

Tsemppiä kaikille :Heartred, niin hääjärjestelyihin, syöpähoitoihin, plussan odotteluun, epätoivoon ja parempiin päiviin.
Ja odottajille! Tervetuloa kohti Baby bluesia :sad015.. Mulla täällä kuplassa sellaiset päivät, itkettää ja päätä särkee, onnea ja ahdistusts yhtäaikaa :whacky011. Kaikki saa ympärillä osansa, onpahan tullut pitkästä aikaa itkettyä ja pyydettyä anteeksi joka suuntaan. Huhhuh, onneksi tämä muistaakseni helpottaa pian..
Baby on aivan ihana, nämä hetket täytyy nyt polttaa sydämen sopukoihin, josko ne sieltä vielä dementiapäivinäkin sykähdyttäisi.

IMG-20200125-WA0008__01.jpg

Me mentiin eilen naimisiin

Meitä oli yhteensä 10 aikuista ja meidän kolme lasta.

Oli aivan ihanat häät. Kirkossa oli jotenkin tosi herkkä tunnelma, vaikka kaikki vieraat mahtui eturiviin. Pieni puukirkko. Sitten käytiin kotona, vietiin lapset naapuriin hoitoon, mentiin syömään hyvin aikuiset, 8 meitä lähti enää ravintolaan. Illalla vanhukset meni kotiin, loput 6 istuttiin meillä ja pelattiin lautapelejä, naurettiin ja pidettiin kiva peli-ilta :)

Btw. Menin aamulla kukkakauppaan hakee kimppua. Ei ollut valmiina mitään pientä. Kysyin et tekikö mulle ruusuista kimpun. Myyjän kommentti oli, et "aika myöhään oot liikkeellä". Okei. "no saanko kimpun" myyjä vastas "no, jos tuo mun kollega tekee, mä en kerkee". Kollega teki ton alle vartissa ja miehelle ostin rintaan yhden ruusun. Hintaa 23,90€. Mut meinasin et sanon "varmaan toi naapurin kukkakauppa tekee tällä aikataululla yhden kimpun". :D

Mutta pieni on myös kaunista <3 Pappikin sanoi vihkimisen jälkeen että aivan ihanat häät, vaikka vieraita ei ollut montaa. Rakkaus on se, mikä tekee häät. Sanoi että meistä näkee rakkauden, se täyttää koko kirkon <3

Nuo kukkakaupat on kyllä hassuja, kun tarvitsee oma mielipide tuoda esille pyytämättä.

Minulla on vakikukkakauppa. Siellä on myyjänä aina floristi ja tekee mitä tahansa siltä seisomalta, kun asiakas astelee sisään. Vitriinissä on valmiita, tuoreita kimppuja ja kun olen niistä valitsemassa, aina muistutetaan, että voi myös tulla kylmiöön valitsemaan, mitä tahtoo kimppuun.

Toki isommat työt kannattaa tilata etukäteen, sillä kyllähän monimutkaisessa sidonnassa aikaa vierähtää. Joskus olen tilannut etukäteen siten, että vien oman maljakon ennakkoon ja tilaan siihen jotkut tietyt kukat. Useimmiten kuitenkin kävelen ovesta sisään ja saan, mitä haluan. Hinta on yleensä 20-60e.

Kp1. Olihan se epätodennäköistä, että tästä kierrosta olisin raskautunut, mutta silti kurjaa. Toisaalta kiva, ettei tämä kkm: n jälkeinen kierto venähtänyt, koska nyt ehditään hyödyntää seuraava ovis ennen kuin lähden reissuun.
Oikeesti. No voi hemmetti :sour:

Ei vissiin olekaan kp 1 vaan edelleen kp30. Aamulla tuli pyyhkiessä vähän vaaleanpunaista, mutta ei koko päivänä muuta. Olikohan jotain eilisillan puuhailujen jälkimaininkeja vaan. Mulla alkaa kyllä aina menkat ihan kunnolla, kun on alkaakseen.
Oho. Nyt alappas testailla!!!

Onnea twisted :-)

En muista koska oon omia kuulumisia laittanut tänne.
Nyt menossa 29+2. Äippäpoli oli viime maanantaina.
Kaikki muuten hyvin, mutta vauva kasvaa liian pienenä. Aluksi rakenneultran jälkeen vartalomitta jätätti reilun 1,5vk ja nyt on reisimitta samassa. Pää menee viikkojen mukaan. Tätä nyt seurataan 2vk välein.
Jos kasvu huononee tms. niin sitten mietitään sektiota aikaisemmin. Nyt olisi suunnitelmissa antaa kortisonit ja että sektio tehdään vk35-36. Mutta aika näyttää kuinka käy.
Pääasia että kohtu näyttäisi kestävän hyvin :-)
Muuten vointi suht hyvä. Ei enää onnesta kauaa kun saa vauvan syliin.

Takaisin