Pulinaketju

Hei kaikille! Laitoin esittelyketjuun vähän taustatietoja itsestäni. Eli 42v ja lahjasoluhoidoissa. Tänään juuri tehty toinen alkionsiirto (lahjoitettu siis munasolu). Eka siirto (ja elämäni eka alkanut raskaus ever) päättyi syksyllä keskenmenoon. Nyt sitten on kaikki sormet ja varpaat ristissä et nyt tärppäisi. Ens viikon loppuun pitää piinistellä.
Tervetuloo! Minkä ikäinen alkio sulle siirretttiin? Miten hoito meni noin muuten, saitteko enemmänkin pakkaseen? Tsemppiä piinapäiviin!
 
Tervetuloo! Minkä ikäinen alkio sulle siirretttiin? Miten hoito meni noin muuten, saitteko enemmänkin pakkaseen? Tsemppiä piinapäiviin!
Kiitoskiitos! 5 päiväinen blasto. Ennen tämän lahjasolupolun alkua tehtiin ERA ja sen perusteella siirto päivän myöhemmin. Pakkaseen saatiin 9 blastoa, mikä hienoa kun omissa viidessä ivf:stä kolmessa vikassa ei saatu yhtään edes siirtoon. Ekan lahjasolusiirron raskaus alkoi hyvin, hcg huiteli jotain 13000 ja raskausoireita oli kunnolla. Sikiö kuitenkin kasvoi alusta asti jälkijunassa vaikka syke näkyi ja melkein 4vkoa oli kaameet vatsakivut ja vuotoa oikeestaan koko ajan. Lopulta päädyin päivystykseen kun mitkään buranat/panocodit yms ei enää auttaneet. Tuota kokemusta en ihan hevillä haluaisi uusia!

Tulipas sepustus, mutta tuntuu terapeuttiselta tätä vielä purkaa.

Nyt tosiaan uudella toivolla eteenpäin. Tsemppiä muillekin yrittäjille tälle vuodelle.
 
Voi jösses tätä vanhenevan naisen elämää... monta päivää on ollut tuhrutusta, välillä ei mitään, ja sitten taas joku pikkutuhru ja sitten taaskaan ei mitään. Kp taitaa olla kahdeksankymmentäjotain. Kun nyt saisin aikaiseksi soittaa lääkäriaikaa edes :facepalm: Täytyy vaan yrittää jonakin päivänä muistaa. Kieltämättä mielessä kävi sekin, että voisi jonkun hyvän raskaustestinkin tehdä vielä varmuuden vuoksi, vaikka en kyllä millään usko, että voisin raskaana olla.

Toivottavasti kirahvi sinun kyytiläisesi pysyy matkassa mukana :smiley-angelic001 Meillä on lahjamunasolupoika, ihana taapero siitä on tullut :Heartred Ikää nyt 2v 4kk hällä.
 
Kiitoskiitos! 5 päiväinen blasto. Ennen tämän lahjasolupolun alkua tehtiin ERA ja sen perusteella siirto päivän myöhemmin. Pakkaseen saatiin 9 blastoa, mikä hienoa kun omissa viidessä ivf:stä kolmessa vikassa ei saatu yhtään edes siirtoon. Ekan lahjasolusiirron raskaus alkoi hyvin, hcg huiteli jotain 13000 ja raskausoireita oli kunnolla. Sikiö kuitenkin kasvoi alusta asti jälkijunassa vaikka syke näkyi ja melkein 4vkoa oli kaameet vatsakivut ja vuotoa oikeestaan koko ajan. Lopulta päädyin päivystykseen kun mitkään buranat/panocodit yms ei enää auttaneet. Tuota kokemusta en ihan hevillä haluaisi uusia!

Tulipas sepustus, mutta tuntuu terapeuttiselta tätä vielä purkaa.

Nyt tosiaan uudella toivolla eteenpäin. Tsemppiä muillekin yrittäjille tälle vuodelle.
No kyllä! Oikein hyvä onni teillä matkassa noin alunperin! Olen paljon seurannut aikoinaan noita ketjuja ja tuuria on niin monenmoista. Monelle jää tyhjää käteen vaikka odotus hoitoihin on kova. Surullista että tuo plussa päättyi noin :sad001 Itseäni aikanaan ”lohdutti” se etten tehnyt itse mitään väärää, pääsääntöisesti nuo alkiot on olleet viallisia alunperinkin. Vaikkei se siinä hetkessä lohduttanut. Tuosta ERAsta olen nykyisin lukenut paljon hyvää, tuollaista olisin toivonut itsekin. Siirrettiin monta laatualkiota ja negaa paukkui.
Blastoista moni plussaa aikaisin! Milloin ajattelit testata :)? Ystävä oli juuri syksyllä siirrossa, plussasi pp5. Mä sain aikanaan plussat pp8 kieppeillä 3päiväisillä. Paljon tsemppiä!
 
No kyllä! Oikein hyvä onni teillä matkassa noin alunperin! Olen paljon seurannut aikoinaan noita ketjuja ja tuuria on niin monenmoista. Monelle jää tyhjää käteen vaikka odotus hoitoihin on kova. Surullista että tuo plussa päättyi noin :sad001 Itseäni aikanaan ”lohdutti” se etten tehnyt itse mitään väärää, pääsääntöisesti nuo alkiot on olleet viallisia alunperinkin. Vaikkei se siinä hetkessä lohduttanut. Tuosta ERAsta olen nykyisin lukenut paljon hyvää, tuollaista olisin toivonut itsekin. Siirrettiin monta laatualkiota ja negaa paukkui.
Blastoista moni plussaa aikaisin! Milloin ajattelit testata :)? Ystävä oli juuri syksyllä siirrossa, plussasi pp5. Mä sain aikanaan plussat pp8 kieppeillä 3päiväisillä. Paljon tsemppiä!

Itselleni oli myös jonkinsortin järkytys, ettei ivf/icsi tuonutkaan tulosta. Naiivisti uskoin, että kyllå niillä "aseilla homma vihdoin onnistuu (ai niin, tehtiinhän meille alussa pari inssiäkin, unohtui ). Kahdesta ekasta hoidosta tuli kaksi 3-päiväistä ja neljä 5-päiväistä blastoa ja nyt jälkiviisasna pohdin, että ERA jo alunperin olisi voinut auttaa. Noh, se juna meni.

Testauksesta: IIK! Noinkin aikaisin plussia. Olin ajatellut tyyliin päivää ennen virallista päivää, mut nyt pitääkin pohtia kestääkö hermot
 
Tervetuloa kirahvi! :)

Me tahkottiin neljä icsiä ilman mainittavaa tulosta (1 varhainen km), aina päästiin siirtoon ja useampi pas tehtiin myös. Viidenteen vaihdettiin klinikkaa, lääkemäärät pudotettiin puoleen, paitsi tukilääkkeet joita lisättiin, ja siitä tuoresiirrosta saatiin tyttö. Oli meillä viimeinen yritys omilla soluilla ja oltiin käyty läpi jo lahjasoluja varten tarvittavat prosessit. Yhtä hyvältä vaihtoehdolta sekin tuntui jos ei oltaisi viimeisellä yrityksellä onnistuttu. Kakkosta yritetään ja voi hyvin olla että lahjasoluihin päädytään kuitenkin. Plussatuulia sinne! :smiley-bounce013

Täällä pms on päällä ja hermot hieman kireällä, mutta saatiin tänään vihdoin ja viimein päiväkotipaikka tytölle. Onpahan yksi stressi vähemmän, jes.
 
Itselleni oli myös jonkinsortin järkytys, ettei ivf/icsi tuonutkaan tulosta. Naiivisti uskoin, että kyllå niillä "aseilla homma vihdoin onnistuu (ai niin, tehtiinhän meille alussa pari inssiäkin, unohtui ). Kahdesta ekasta hoidosta tuli kaksi 3-päiväistä ja neljä 5-päiväistä blastoa ja nyt jälkiviisasna pohdin, että ERA jo alunperin olisi voinut auttaa. Noh, se juna meni.

Testauksesta: IIK! Noinkin aikaisin plussia. Olin ajatellut tyyliin päivää ennen virallista päivää, mut nyt pitääkin pohtia kestääkö hermot
Joo blastothan kiinnittyy aika pitkälti 1-2pv siirrosta. Ja esim pc tikku havaitsee jo alle 20 hcg joka saavutetaan aika nopsaan. Kaverin yhdessä epäonnisessa siirrossa viiva oli ihan selkeä haamu hcg 17 arvolla. Peukut siis testiin kunhan sinne päädyt! Mun hermot ei koskaan kestäneet
 
Helena, mitä teille kuuluu? :Heartred
Kiitos kysymästä. Väsyttää, on painajaisia kummallakin. En tee nykyään iltaisin lainkaan töitä. Ennen oltiin työmyyriä. Mies totesi, ettei kaikesta työnteosta ole mitään hyötyä kuitenkaan. Lapsilla menee ihan mukavasti.

Ens viikon to aika Taysiin ja mun pitää mennä mukaan. Myös helmikuun alussa parina päivänä aika Taysiin. Silloin olen aikeissa lähteä työporukan kanssa Ouluun tutustumaan yhteen kouluun, jossa tiedeprojekteja menossa. Vois tehdä mulle hyvää tuulettua.

Yritystä haluaisin jatkaa, mutta mies ei oikein enää halua. Pelkää, että jään yksin lapsien kanssa ja jos vielä vauva tulee, niin ei halua mulle sellaista kuormaa. Ite en jaksa enää projektia ajatella, on niin paljon nyt arjessa tekemistä. Mä oon perheen kuski, kun ei mies voi ajaa.

Tänään oli taas kiky, tulin juuri kotiin. En ole varma muuten mun kiertopäivästäkään enää.

Periaatteessa kaikki ok, väsyttää vaan.
 
Vuoden ensimmäinen plussa ei ole myöskään täällä. Eilen lopetin Terot ja tänään jo punaista näkyvissä. Tänään dpo11. Oisko sitten huomenna kp1. Aika lyhyeksi meinaa nyt luteaali jäädä, mutta ovis oli tavallista myöhemmin. Että normikierron mukaisesti normi aloitus aika alkanee olla.
 
Mulla menossa megaylläriluomuplussan jälkeen nyt rv 6+6 la 10.9. Ikää itsellä 43 ja ei olla yritetty tulla raskaaksi. Eka tyttö 12/2011 eli 9v tulee ikäeroa.

Mä muistutan jo nyt lähinnä turvonnutta melonia, joka paikka on kipeä ja hormonit heittelee mielialoja miten sattuu. Silti välillä uskaltaa jo olla onnellinen ja toivoa että pysyy kaikesta huolimatta kyydissä

En tiiä oonko se vaan minä vai tuijottaako ihmiset mun mahaa jo nyt?!
 
Voimia, Helena! :Heartred

Ei plussaa tännekään. Täti kurvasi kylään rytinällä. Luulisin, että tänään on jo kp 3. Edellisen kahden päivän vuoto oli niin niukkaa, että jouduin melkein arpomaan onko tuhruttelua vai menkat. Luteaali jäi lyhyeksi taas. Pitäisi nyt löytää sopiva gyne ja selvittää, voiko asialle tehdä jotain.
 
Voimia Helena :Heartred


Vuoden ensimmäinen plussa ei ole myöskään täällä. Eilen lopetin Terot ja tänään jo punaista näkyvissä. Tänään dpo11. Oisko sitten huomenna kp1. Aika lyhyeksi meinaa nyt luteaali jäädä, mutta ovis oli tavallista myöhemmin. Että normikierron mukaisesti normi aloitus aika alkanee olla.
Njäh. Voihan luteaalit. Sama vika rahikaisella.
Mulla menossa megaylläriluomuplussan jälkeen nyt rv 6+6 la 10.9. Ikää itsellä 43 ja ei olla yritetty tulla raskaaksi. Eka tyttö 12/2011 eli 9v tulee ikäeroa.

Mä muistutan jo nyt lähinnä turvonnutta melonia, joka paikka on kipeä ja hormonit heittelee mielialoja miten sattuu. Silti välillä uskaltaa jo olla onnellinen ja toivoa että pysyy kaikesta huolimatta kyydissä

En tiiä oonko se vaan minä vai tuijottaako ihmiset mun mahaa jo nyt?!
Onnea! Toiv kaikki menee hyvin :Heartred Mulla pullotti ihan hirmuinen maha alkuraskaudessa ja sit se katosi. Vasta myöhemmin tuli se ns oikea vauvamaha esiin :grin ja kyllähän se tuntu et kaikki tollottaa :hilarious: varmaan oli enemmän oman pään kyvitelma :angelic:

pahoittelut @Alcyone sinnekin :sorry: sykeää.

täällä kaiketi kp11. Ei siis hetkeen mitään tiedossa.
 
Harmi ettei plussia näkynyt! Mä vainoharhailen täällä jo 2 päivää siirrosta. Edellisessä siirrossa tuli heti seuraavana päivänä oireita, tuhruvuotoa (oletan että kiinnittymisestä) ja pikku nuha (luin että toikin oire). Nyt ei ole vielä tuntunut mitään....pööööh....
 
Muokattu viimeksi:
Ja vuoto niukkaa. Ei nyt tuhrua pelkästään, mutta ei kp1 veroista. Voi perjantai tätä naisen elämää taas. Yhtä yllätystä kierto toisen perään.

Mitä kuuluu vauvakupliin?
 
Minäkin täällä mietin, olisiko noita tuhrutteluja ja aivan satunnaisia pieniä holahduksia voinut millään opilla tulkita menkoiksi, mutta en usko, niin vähäisiä ne oli. On vieläkin se lääkäriaika varaamatta :facepalm:
 
Takaisin
Top