Pulinaketju

Mä piiinailen edelleen, tänään kp 27. Mitään raskaustuntemuksia ei ole, kun taas tuossa keskenmenneessä alkoi raskausoireet jo viikkoa ennen kun kuukautisten piti alkaa. Jos tässä kierrossa ylipäätään oli ovulaatio niin se oli jossain kp 20-22 tienoilla tuntemuksista päätellen.
 
Mulla menossa megaylläriluomuplussan jälkeen nyt rv 6+6 la 10.9. Ikää itsellä 43 ja ei olla yritetty tulla raskaaksi. Eka tyttö 12/2011 eli 9v tulee ikäeroa.

Mä muistutan jo nyt lähinnä turvonnutta melonia, joka paikka on kipeä ja hormonit heittelee mielialoja miten sattuu. Silti välillä uskaltaa jo olla onnellinen ja toivoa että pysyy kaikesta huolimatta kyydissä

En tiiä oonko se vaan minä vai tuijottaako ihmiset mun mahaa jo nyt?!

Samanlainen ylläriplussa mullakin syksyllä, mutta meni kesken . Maha turposi, vaikka ruoka ei maistunut ja sain todenteolla piilottaa mahaa töissä jo rv7 alkaen.
 
Harmi ettei plussia näkynyt! Mä vainoharhailen täällä jo 2 päivää siirrosta. Edellisessä siirrossa tuli heti seuraavana päivänä oireita, tuhruvuotoa (oletan että kiinnittymisestä) ja pikku nuha (luin että toikin oire). Nyt ei ole vielä tuntunut mitään....pööööh....
Pöööh ei ne kaikki ala samalleen :angelic: Nimimerkillä x määrä raskauksia ja x määrä oireita ja oireettomuuksia. Lisäks itselläni luget sotkee niin paljon oloja että lakkasin jo lähes oireiden kyttäämisen (noooot :smiley-angelic002:laughing001:laughing001)
 
Vaihteeksi taas iloisempia uutisia. Päätin tuossa vähän aikaa sitten alkaa etsimään toista työpaikkaa paremman palkan toivossa. Nyt se napsahti kohdalle ja aloitan uuden työn heti, kun pääsen tästä vanhasta eroon. Palkka on jonkun verran parempi, ei mitenkään ruhtinaallinen vieläkään, mutta luontoisedut on hyvät siihen päälle. Kannattaa siis ottaa uusi paikka vastaan, vaikka toki verotkin nousee vähän. Mikä parasta, pääsen kehittämään uutta työnkuvaa ja työn menetelmää, joka kuitenkin on mulle jo osittain tuttua. Kivaa, kun on vähän haastetta. Toivon, että palkasta jäisi paremmin säästöön rahaa, niin voitaisiin ehkä aloittaa tänä vuonna hoidot. Pidän vanhastakin työstäni, mutta vaihtelu virkistää. :)
 
Onko väärin iloita siitä, että lapsi rupeaa kasvaessaan ja kehittyessään seuraamaan tiiviimmin ja pidemmän aikaa lastenohjelmia telkkarista, koska silloin itsellä on pieni hetki ns. omaa aikaa :bag: Eihän tuo nyt viittä minuuttia kauempaa vielä jaksa keskittyä, mutta se aika pitenee koko ajan. Tunnen syyllisyyttä siitä, että se helpottaa minun olemistani vähän, kun ei tarvitse joka minuutti olla kiinni lapsessa.
 
@KaarinHa esikoisen aikaan olin niin pölvästi että kuvittelin ruudun olevan prkeleestä seuraava. Tappi otsassa kehitin tekemistä ja pinna paloi ”vaativan” vauvan ja -taaperon kanssa. Vasta kakkosen kohdalla tajusin ettei ne pinaattiletut, nakit ja ruudun tuijotus tuhoa lasta. Rajansa kaikella toki mutta kyllä ne on ihan luojan keksintöjä kotiäideille :hilarious:
 
Tuttu ilmoitti odottavansa tyttöä. Facen julkkispostaukset pullistelee tyttövauvoja. Mikä mua vaivaa!? Ei tämä ole ennen näin ahdistanut. Paitsi että nyt tässä huudeilla olisi ollu kahden menetetyn vauvan laskettuaika. Kumpuaako se sieltä? Mikä nyt masentaa.. onhan tää ennenkin harmittanu mut tänään koskettaa ekstra paljon :sorry: Pieni tyttö. Se neulakin sen sanoi. Että tyttö. Olen nähnyt untakin. Kummitteleeko ne menetykset vai onko mun varalle elämässä vielä mahdollisuus. Nyt tuntuu ettei koskaan enää :sad010
 
@KaarinHa esikoisen aikaan olin niin pölvästi että kuvittelin ruudun olevan prkeleestä seuraava. Tappi otsassa kehitin tekemistä ja pinna paloi ”vaativan” vauvan ja -taaperon kanssa. Vasta kakkosen kohdalla tajusin ettei ne pinaattiletut, nakit ja ruudun tuijotus tuhoa lasta. Rajansa kaikella toki mutta kyllä ne on ihan luojan keksintöjä kotiäideille :hilarious:
Ja ruutukin voi olla kehittävä. Meillä esikoinen osasi kirjaimet jo ennen kuin oli vuoden vanha, koska pelasi Ekapeliä tabletilla. Oppii hyödyllisiä taitoja ihan huomaamattaan, eikä kenenkään tarvitse niitä varsinaisesti opettaa.

Minä itse pelasin 80-luvulla noin 10-vuotiaana commodore 64:lla jotain yläasteen ruotsin kieliopin opetusohjelmia läpi, vaikka en ollut elämässäni ruotsia ikinä lukenut tai millään tavalla osannut. Kyllä tehtävistä lopulta sai aina täydet pisteet, kun riittävän monra kertaa niitä pelasi, ja sitten kun koulussa alkoi ruotsi, osasi asiat jo etukäteen.
 
E
Ja ruutukin voi olla kehittävä. Meillä esikoinen osasi kirjaimet jo ennen kuin oli vuoden vanha, koska pelasi Ekapeliä tabletilla. Oppii hyödyllisiä taitoja ihan huomaamattaan, eikä kenenkään tarvitse niitä varsinaisesti opettaa.

Minä itse pelasin 80-luvulla noin 10-vuotiaana commodore 64:lla jotain yläasteen ruotsin kieliopin opetusohjelmia läpi, vaikka en ollut elämässäni ruotsia ikinä lukenut tai millään tavalla osannut. Kyllä tehtävistä lopulta sai aina täydet pisteet, kun riittävän monra kertaa niitä pelasi, ja sitten kun koulussa alkoi ruotsi, osasi asiat jo etukäteen.
Allekirjoitan!! Sama kokemus noista lukemaan jne oppimisesta. Samoin esikoinen on oppinut joistain peleistä englantia vaikka ja kuinka. Sanoja joita en ole kuullutkaan. Samoin joistain mun parjaamistani youtubehommista. Koneitakin käyttää taitavasti.
Itse taas elin lapsuuden ilman VHS videoitakaan saati pelikoneita, englanti ja kielet oli aivan ”hepreaa” pitkälti lukioon. Edelleenkään en ole kovin hyvä niissä. Mies joka taas eli sen ajan lapsuuden sarjoja ja elokuvia katsoen ja pelaten omaa todella todella laajan ja monimutkaisen sanavaraston edelleen (eikä ole pelannut enää vuosikymmeniin) Ja omien sanojensa mukaan ”kiittää” ihan sieltä lähtöisin olevia asioita.
Kohtuus kaikessa. Niin kauan ku lapset touhuaa muutakin, liikkuu ja ulkoilee ja hoitaa koulunsa niin siitä vaan.
 
Mun viisi vuotta nuorempi veli ja myös oma mies on lapsuudessa pelannut kaiken maailman pelejä, joissa pitänyt kirjoittaa komentoja englanniksi. Molemmat ollut aina tosi hyviä kielissä. Mua ei siihen aikaan kiinnostanut ollenkaan mitkään muut tietokonepelit kuin ehkä tetris ja sen huomaa myös kielitaidossa. Harmittaa tänäkin päivänä, että ei koulussakaan keskittynyt kielten opiskeluun, niistä olis kuitenkin niin paljon hyötyä jo ihan työelämässäkin.
 
Tuttu ilmoitti odottavansa tyttöä. Facen julkkispostaukset pullistelee tyttövauvoja. Mikä mua vaivaa!? Ei tämä ole ennen näin ahdistanut. Paitsi että nyt tässä huudeilla olisi ollu kahden menetetyn vauvan laskettuaika. Kumpuaako se sieltä? Mikä nyt masentaa.. onhan tää ennenkin harmittanu mut tänään koskettaa ekstra paljon :sorry: Pieni tyttö. Se neulakin sen sanoi. Että tyttö. Olen nähnyt untakin. Kummitteleeko ne menetykset vai onko mun varalle elämässä vielä mahdollisuus. Nyt tuntuu ettei koskaan enää :sad010
Minun nuoremman muksun kaverin nuori äiti pohti aborttia omalle kohdalleen. On hänen kolmas nassikka ja päätti sitten pitää kuitenkin. Tyttö tietenkin. Yleensä nykyään ei paljoa hetkauta, mutta tuota tyyppiä en pysty enää kohtaamaan. Yllätyin itsekin reaktiostani, mutta oltaisiin saatu vauvat samoihin aikoihin. Ehkä liittyy siihen, en tiedä.

Mutta kunnon vuoto alkoi eilen. Jee. Skaba käyntiin taas.

Kyllä meillä molemmat naperot käyttävät koneita sujuvasti ja etenkin enkun oppimisessa on hyötyä. Nuorempikin osaa jo monia sanoja ja on kiinnostunut oppimaan lisää. Minusta koneita voi surutta käyttää, kunhan se ei ole aamusta iltaan joka päivä.
 
Samanlainen ylläriplussa mullakin syksyllä, mutta meni kesken . Maha turposi, vaikka ruoka ei maistunut ja sain todenteolla piilottaa mahaa töissä jo rv7 alkaen.
Voi surua, olen pahoillani ❤️
Samaa tässä pelkään tai että kaikki ei ole pienellä hyvin. Joka toinen hetki ilostuttaa ja joka toinen pelottaa.
Vatsan piilottelu on tosiaan hankalaa, onneksi kahden viikon päästä on kahden viikon loma ja saa masu pömppäillä miten huvittaa Sen jälkeen onkin jo ultra..
 
Kp29 ja alaselkää särkee ja ällöttää. Vuotoa ei kuitenkaan näy. Aamulla olin ihan varma, että menkat alkaa, nyt en tiedä. Yleensä menee niin päin, että vuoto tulee ensin ja säryt vähän perässä.

Meidän 11- ja 13- vuotiaat pelaavat saman verran (max. 10h/viikko) ja samoja pelejä, mutta nuorempi osaa englantia paremmin. Hänellä on siihen paljon enemmän kiiinnostusta, niin tarttuu sanat peleistä ja uskaltaa myös puhua ja chatata englanniksi muiden pelaajien kanssa. Eli ei se pelkkä pelaaminen taitoa tuo, jos ei myös ole kiinnostusta ja halua oppia.
 
Sori, pakko vähän purkaa jonnekin.

Viikko häihin, pientä stressiä pukkaa. Aika p*skaa palvelua saa monista paikoista, kun on vaan pienet häät tulossa, eli ei käytä satoja tai tuhansia euroja yksittäisten yrittäjien palveluihin. Kävin äsken kukkakaupassa sopimassa tarkemmasta noutoajasta (kukat tilattu jo aiemmin), niin siellä kettuiltiin mulle kun heidän mielestä 90 € hääkimppuun on todella vaatimaton summa. :grumpy: Ei ole, kyllä sillä hinnalla tekee kimpun, kun en mitään jättimäistä kukkalaitetta edes halua. Ei ehkä ihan tiedosteta, että tyytyväinen asiakas tulee takaisin, mutta tyytymätön tai loukattu ei. Juhlapaikasta en ala edes avautua, muuten tulee itku. :sad001
 
Alcyone, onpa kurja kun noin kommentoivat. Kyllähän tuolla summalla jo aika hienon kimpun ainakin minun kukkakaupastani saa!

Millaiset häät teillä on tulossa? Meillä oli muistaakseni noin 40-50 vierasta, rennot häät maaseudulla eikä kyllä kukaan kommentoinut, että olisi pitänyt tehdä jotain toisin. Sillä seudulla tosin varmaan häitä on harvakseltaan, enimmäkseen hautajaisia, niin olivat mielissään kun tuli vaihtelua.
 
Sori, pakko vähän purkaa jonnekin.

Viikko häihin, pientä stressiä pukkaa. Aika p*skaa palvelua saa monista paikoista, kun on vaan pienet häät tulossa, eli ei käytä satoja tai tuhansia euroja yksittäisten yrittäjien palveluihin. Kävin äsken kukkakaupassa sopimassa tarkemmasta noutoajasta (kukat tilattu jo aiemmin), niin siellä kettuiltiin mulle kun heidän mielestä 90 € hääkimppuun on todella vaatimaton summa. :grumpy: Ei ole, kyllä sillä hinnalla tekee kimpun, kun en mitään jättimäistä kukkalaitetta edes halua. Ei ehkä ihan tiedosteta, että tyytyväinen asiakas tulee takaisin, mutta tyytymätön tai loukattu ei. Juhlapaikasta en ala edes avautua, muuten tulee itku. :sad001
Meillä oli todella vaatimattomat häät. Vieraita 75. Mun kimppu ei maksanut ku max ton 90e verran. Hääpaikan vuokra koko päivältä 20e. Ruuat teki häälahjaksi kaksi sukulaista. Laitettiin rahat kunnon häämatkaan. En muista enää, millaista kohtelua me saatiin, mutta onnellinen liitto voi tulla vaatimattomilla häilläkin.

Tsemppiä :Heartpink
 
Kiitos kaikille henkisestä tuesta! :Heartred

Niin mäkin laskeskelin, että 90 € on ihan sopiva hinta tavalliselle kimpulle. Saa kyllä luvan riittää.

Meillä on vihkiminen ja sen yhteydessä oleva juhla vain lähimmille perheenjäsenille, mikä tekee 21 henkilöä. Kesällä pidetään ystäville ja kavereille erikseen rennommat bileet, johon saa toki sukulaisetkin tulla. Niitä ei olla vielä ehditty yhtään miettiä sen tarkemmin, mutta varmaankin saa varautua muutamaan kymmeneen vieraaseen. Kesän juhlapaikka sentään on selvillä, saadaan juhlia appivanhempien kotona. Vähän jännittää niiden juhlien järjestelyt, kun mulla ei työpaikan vaihtamisesta johtuen ole ensi kesänä lomaa. Ajattelin ottaa viikon palkatonta, mutta sen voimin ei vielä pitkälle pötki.

Kun menin 1. kerran naimisiin, niin meillä oli isot prinsessahäät kesällä, ja kutsutuista vieraista pääsi silloin paikalle lähes 190. :woot:
Ne olivat paikallisella työväentalolla, jossa emännät laittoivat ruoan ja olivat myös leiponeet hääkakun, pullat ym. En muista, että silloin olisi tullut mistään järjestelyistä mitään kommentointia. Ehkä täällä Helsingissä on varaa valita asiakkaansa, mutta tuolloisessa kotikaupungissa oli rennompi meininki. Ensi kesän kaveribileet pidetään siellä, onneksi. :)

Mutta joo, en todellakaan edes halua toisia isoja kesähäitä, en halua että mikään muistuttaa minua entisestä liitosta. :wtf:
 
Takaisin
Top