Pulinaketju

Sharmander meillä vanhin on 18 sitte 16...14...13..6..5..3,5...2,5..1,5:grinmeillä kaikki nukkuu todella hyvin paitsi minä.. Oon todella huono nukkuja... Meillä lapset menevät nukkuun 20-20.30 ja heräävät 7-8 siis pienimmät... Isommat viimeistään 10 arkena.. Teineillä alkaa koulut miten sattuu mut viikonloppunakin kaikki on viimeistään ennen 10 ylhäällä kun meillä tapana että viikonloppusin otetaan sitä yhteistä aikaa koko porukalla kun viikolla ei niinkään pysty sillä jokaisella on niin kaikkea harrastuksia ym... Näin maalla kun asuu on naimisissa autonkaa:laughing021
 
Tää on niin totta!:p
Mun hyvä ystävä samanlainen antispontaani, siksi me yleensä mennäänkin heille joukkojeni kanssa jotta tavataan (migreeninsä sallimien puitteessa), näin hänellä pysyy myös hyvä vointi. Mä elän hetkille, ahdistun liiasta etukäteissuunnitelmallisuudesta.
No joo. Mä olen semmonen välimalli. Jos joku pyytää ekstempore jonnekin tai tulee kylään niin eikun vaan! Mut sit semmoiset ”mies ilmottaa samana aamuna lähtevänsä pikkujouluihin illalla” saa kiehumaan. Jotku asiat on kiva tietää etukäteen mut muuten mennään aika hetkessä
 
Sharmander meillä vanhin on 18 sitte 16...14...13..6..5..3,5...2,5..1,5:grinmeillä kaikki nukkuu todella hyvin paitsi minä.. Oon todella huono nukkuja... Meillä lapset menevät nukkuun 20-20.30 ja heräävät 7-8 siis pienimmät... Isommat viimeistään 10 arkena.. Teineillä alkaa koulut miten sattuu mut viikonloppunakin kaikki on viimeistään ennen 10 ylhäällä kun meillä tapana että viikonloppusin otetaan sitä yhteistä aikaa koko porukalla kun viikolla ei niinkään pysty sillä jokaisella on niin kaikkea harrastuksia ym... Näin maalla kun asuu on naimisissa autonkaa:laughing021
Eikä! Voi ihanuutta! Sulla on se mun unelma :Heartred no ei, joskus nuorena haaveilin ennen realismia. Teillä on vipinää!:Heartred
 
Sharmander meillä vanhin on 18 sitte 16...14...13..6..5..3,5...2,5..1,5:grinmeillä kaikki nukkuu todella hyvin paitsi minä.. Oon todella huono nukkuja... Meillä lapset menevät nukkuun 20-20.30 ja heräävät 7-8 siis pienimmät... Isommat viimeistään 10 arkena.. Teineillä alkaa koulut miten sattuu mut viikonloppunakin kaikki on viimeistään ennen 10 ylhäällä kun meillä tapana että viikonloppusin otetaan sitä yhteistä aikaa koko porukalla kun viikolla ei niinkään pysty sillä jokaisella on niin kaikkea harrastuksia ym... Näin maalla kun asuu on naimisissa autonkaa:laughing021
hei miten sun teinitytöt(jos on?) on suhtautuneet vauvoihin/pikkulapsiin?
Mulla tuo pian 14v on ihan liekeissä ( :angryfire ) mun lisääntymisestä..hän ei tajua miksi vielä piti mennä vauvautumaan:shifty:..
 
Sharmander meille ei ikinä pitä tulla lapsia sitten tuli nämä teinit ja aateltiin et hyvä niin ja siinä välissä tapahtui kaikkee hirveetä.. Meillä oli 3 hautajaiset ja äidin sairastuminen puolen vuoden sisään joista yks oli oma veli... Sitten 5 vuoden jälkeen ruvettiin rakentaa ja aateltiin et pitäiskö tänne saada vipinää No mies puhui mut ympäri onneksi sillä net on niin ihania:Heartred
 
Lambi 2 teini tyttöö 2 teini poikaa jotka kaikki ovat olleet ihan Haltioissaan ja tytöt vielä enemmän... Ovat aina vaihtaneet vaippoja.. Kyl että eet ym... Ihanan avun olen saanut:smiley-angelic003
 
Lambi 2 teini tyttöö 2 teini poikaa jotka kaikki ovat olleet ihan Haltioissaan ja tytöt vielä enemmän... Ovat aina vaihtaneet vaippoja.. Kyl että eet ym... Ihanan avun olen saanut:smiley-angelic003
Ai että, vähän olen kyllä kateellinen :grin!
Täällä onneksi muut odottavat innoissaan, seuraava tyttö on jo varannut vauvan iltasylittelyt itselleen. Kyllä nuo kummasti osaavat olla avuksikin niin halutessaan. Tämä yksi vaan ei ole vauvaihminen :shy:, eikä tietysti tarvitsekaan! Hienoa toki on että osaa sanoittaa tunteensa, vaikka se aina osuu ja uppoaakin :rolleyes:.. voihan teiniys, se on kyllä vaikeeta aikaa - onneksi itseltä jo ohi viime vuosituhannella:grin!!
 
Moikka kaikille :happy: Täällä yksi täysin luomusti raskautunut 40-v odottaja (la jo ihan kohtapuolin, 26.12.). Raskaus ei nyt ollut ns. yllätys, mutta ei sitä sen kummemmin yritetty kun olemalla ilman ehkäisyä. Takana spontaani km viime joulukuussa.
Kaikki on mennyt odotuksen suhteen hyvin, ikää ole mitenkään kommentoitu neuvolassa eikä mitään erityistarkkailua ole ollut. Itselle kyseessä on esikoinen, miehellä edellisestä suhteesta 12 v. poika. Nyt meille odotetaan saapuvaksi pientä prinsessaa :Heartred
Tervetuloa! Kiva nähdä lisää veteraaniodottajia. :)Täällä esikoista odotetaan saapuvaksi muutamaa viikkoa myöhemmin.

Mullakaan ikä ei ole kirvottanut kommentteja missään, ei terveydenhuollossa, työpaikalla tai tuttavapiirissä. Toki oon aina kertomassa olevani 'geriatrinen ensiodottaja', kun kysytään monesko lapsi tulokas on. :p
 
Nyt kun saanu aamu hommat sujumaan pienet leikkii ja pyykkikoneet pyörii nii eiköhän se ison perheen yks painajaisista tapahdu nimittäin astianpesukone hajos:nailbiting:tää ei oo todellista:smiley-angry019
 
Nyt kun saanu aamu hommat sujumaan pienet leikkii ja pyykkikoneet pyörii nii eiköhän se ison perheen yks painajaisista tapahdu nimittäin astianpesukone hajos:nailbiting:tää ei oo todellista:smiley-angry019
Meillä meni juuri ennen synttäreitä tiskikone, mutta meillä on varastossa toinen ja appiukko herätti myös keittiön koneen henkiin juhlien jälkeen.
 
Nyt kun saanu aamu hommat sujumaan pienet leikkii ja pyykkikoneet pyörii nii eiköhän se ison perheen yks painajaisista tapahdu nimittäin astianpesukone hajos:nailbiting:tää ei oo todellista:smiley-angry019
ei pärhana :hungover:.. meillä meni viime talvena pyykkikone just kun ensimmäinen alkoi oksentaa:yuck:..viikonloppua vasten sopivasti - kodinkoneliikkeessä ei toiminut varastomyynti kun arkena :smiley-ashamed004
Meillä meni juuri ennen synttäreitä tiskikone, mutta meillä on varastossa toinen ja appiukko herätti myös keittiön koneen henkiin juhlien jälkeen.
Täälläkin tiskikone otti ja levis pari v sitten uudenvuodenaattoyönä pitkin lattiaa, kun seuraavana päivänä oli juhlavieraita tulossa. :excited001oli tosi hieno hetki siinä lattialla pyyhkeiden kanssa katsoa rakettien lentoa..

Oi niitä elämän tähtihetkiä :shy:
 
hei miten sun teinitytöt(jos on?) on suhtautuneet vauvoihin/pikkulapsiin?
Mulla tuo pian 14v on ihan liekeissä ( :angryfire ) mun lisääntymisestä..hän ei tajua miksi vielä piti mennä vauvautumaan:shifty:..
Minulla oli lapsena kaveri, joka sai pikkusiskon ollessaan 14-vuotias. Hän ei myöskään tykännyt asiasta ollenkaan, koska pelkäsi sen olevan totaalinen loppu kaikelle sosiaaliselle elämälle. Hän pelkäsi joutuvansa olemaan kotona kaiket illat hoitamassa lasta, yms. muita epärealistisia kuvitelmia, joita nyt 14-vuotiailla vielä on. Ihan hyvin heillä kuitenkin meni, ja tuosta kaveristani tuli lastentarhanopettaja, ja hän sai itsekin monta lasta.
 
Minulla oli lapsena kaveri, joka sai pikkusiskon ollessaan 14-vuotias. Hän ei myöskään tykännyt asiasta ollenkaan, koska pelkäsi sen olevan totaalinen loppu kaikelle sosiaaliselle elämälle. Hän pelkäsi joutuvansa olemaan kotona kaiket illat hoitamassa lasta, yms. muita epärealistisia kuvitelmia, joita nyt 14-vuotiailla vielä on. Ihan hyvin heillä kuitenkin meni, ja tuosta kaveristani tuli lastentarhanopettaja, ja hän sai itsekin monta lasta.
Oi kiitos :smiley-angelic003! Tuli ihan roska silmään tästä kommentista!

Kyllähän sen tietää että tossa iässä on mieli helposti vähän ulapalla eikä asioita helposti näe sen oman hormonimyrskynsä ulkopuolelta, mutta vähän se puukkona iskee silti kommenttinsa. Ihana tietää että tästäkin suosta voidaan silti nousta :). Onni kuitenkin että uskaltaa nää tunteet mullekin ilmaista, pitkiin aikoihin tullutkaan kanssaan niin paljon keskusteltua, itkettyä ja halailtua.

Ei kyllä yhtä lasta enempää meinaa koskaan yrittävänsä hän:p, pysyisi elämä kuulemma jotenkin hallittavana niin..saapi nähdä!
 
Just. Joku 150 uutta viestiä puolen yön jälkeen. Ootte te kovia pölisemään! :hilarious: Menee hetki että pääsen taas kartalle..:wtf:
 
Niin totta, kun osaisi vaan olla onnellinen siitä, mitä on. Ajattelin ennen kuin aloitettiin yritys, että olen niin onnellinen, kuin ihminen vain voi olla. Että elämä on tosi hyvää. Nyt en enää jotenkin saa tuosta tunteesta kiinni, vaan ajatukset pyörii liikaa vauvatoiveen ympärillä. :sad001

Onko teillä muilla toiveita isovanhemmuudesta? Olisin todella mielelläni mummi, mutta sellaista minusta tuskin ikinä tulee, lapseni kun ei halua omia lapsia.

Minkä ikäinen lapsentekohaluton lapsesi on? Mä olin 23v asti sitä mieltä etten halua ikinä lapsia ja ööö mieli muuttui nyt niitä jo useampi. Mielihän voi muuttua ajan kanssa.
 
Ai kamala! Kauhistuttaa, miten kauan nämä pienet puolustuskyvyttömät vauvat joutuvat kärsimään kivuista, kun neuvolassa vauvan itku ja oireet kuitataan sanoilla "jotkut vauvat nyt vain itkevät" ja annetaan rasvaa ihottumaan.

Olin vielä niin kamalan nuori että uskoin sokeasti neuvolan eläkeiässä olevaa tätiä. Vielä kamppailut eksän kans ja tuleva ero, niin en jaksanu enää kannella asiasta kun poika vihdoin sai avun. Siitä viisastuneena olenkin sit jakanut omaa kokemusta ja antanut vinkkejä.

Th ei edes ottanut tosissaan kun vauva ei kasvanut kunnolla ja olin ihan kirppu. Edelleen pieni kokoinen poika, vaikka syö todella hyvin.
 
Mulla on ikäeroa vanhimpaan siskoon 14v. Se oli hävennyt silmät päästään kun äiti oli ollut raskaana jälleen kerran (mulla on 3 siskoa). Oli ollu iso kriisi. Hoitanut toki joskus mua ja isompana myös. Mut nyt ollaan kaikista lähesimpiä, sisko on mulle kuin ”paras ystävä”. Antaa näkemyksiä ja neuvoja elämässä ja tukee monessa asiassa. Ei tuo teinihetki kerro mitään tulevasta
 
Takaisin
Top