Pulinaketju

Mulla on ikäeroa vanhimpaan siskoon 14v. Se oli hävennyt silmät päästään kun äiti oli ollut raskaana jälleen kerran (mulla on 3 siskoa). Oli ollu iso kriisi. Hoitanut toki joskus mua ja isompana myös. Mut nyt ollaan kaikista lähesimpiä, sisko on mulle kuin ”paras ystävä”. Antaa näkemyksiä ja neuvoja elämässä ja tukee monessa asiassa. Ei tuo teinihetki kerro mitään tulevasta
:smiley-angelic003:Heartred:Heartred:Heartred
 
Tervetuloa, Kuunsilta! :welcome

Tutkittiinko teillä alkioiden laatua alkiodiagnostiikalla/jos tutkittiin, mikä oli tulos?

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, mukava liittyä joukkoonne! :)

Suski75, meille ei ole tehty alkiodiagnostiikkaa. koska yhdessäkään hoidossa ei ole saatu kuin 1-2 blastovaiheen alkiota. Olisi siis tarvittu useita eri keräyksiä, jotta olisi saatu järkevä määrä tutkittavaa. Ilman muuta oltais harkittu tuota jos alkioita olis ollut enemmän.
 
Mä olen myös iltavirkku, joskin nyt lapsen myötä olen muuttunut herkkäunisemmaksi ja saatan aamullakin herätä aikaisin. :oops: Ennen vetelin aamulla sikeitä helposti kymmeneen, jos siis oli vapaapäivä. Mies on myös tooodella aamu-uninen, ja lapsi (2 vee) näyttää perineen meidän geenit. Periaatteessa voi valvoa vaikka kuinka myöhään ja päikkäritkin jää herkästi väliin, mutta sitten kun vihdoin nukahtaa, posottaa oikein kunnon unet niin yöllä kuin päivälläkin.
 
En tiedä, liittyykö ikään vai mihin, mutta tänään vapaapäivänä ihmettelin, kun puistot ammottivat tyhjyyttään parhaaseen ulkoiluaikaan. Ensimmäisten lasten ollessa pieniä puistoissa ei koskaan tarvinnut olla yksin.

Eilen oli aivan loistava sää ja hoplopissa oli väkeä vaikka kuinka (minäkin, vanha ihminen) ja puistossa ei ketään.

Voiko joku selittää antiikkiselle äidille, miksi näin.
 
En tiedä, liittyykö ikään vai mihin, mutta tänään vapaapäivänä ihmettelin, kun puistot ammottivat tyhjyyttään parhaaseen ulkoiluaikaan. Ensimmäisten lasten ollessa pieniä puistoissa ei koskaan tarvinnut olla yksin.

Eilen oli aivan loistava sää ja hoplopissa oli väkeä vaikka kuinka (minäkin, vanha ihminen) ja puistossa ei ketään.

Voiko joku selittää antiikkiselle äidille, miksi näin.
Hei oon pannu saman merkille! Esikoisen kans oltiin paljon puistossa samoin kakkosen. Nyt saa hengailla aika lailla yksinään :wideyed:
 
Heti kun sää on kylmä tai kostea, leikkijät siirtyvät sisälle. Vanhemmat eivät ainakaan täällä halua olla ulkona muuten kuin kauniilla säällä, itsessäni vähän sama vika.
 
Heti kun sää on kylmä tai kostea, leikkijät siirtyvät sisälle. Vanhemmat eivät ainakaan täällä halua olla ulkona muuten kuin kauniilla säällä, itsessäni vähän sama vika.
No joo. Täytyy myöntää että pieni kermap**ly on iskenyt tässä ajan kans. Mut silti musta tuntuu että ihan hyvällä saalläkin puistot on hiljempiä kuin vielä joku vuosi sitten. Tai sit oon sattunut vaan väärään aikaan
 
Heti kun sää on kylmä tai kostea, leikkijät siirtyvät sisälle. Vanhemmat eivät ainakaan täällä halua olla ulkona muuten kuin kauniilla säällä, itsessäni vähän sama vika.
Minusta kaikki säät on hyviä, mutta eilen ja tänään on ollut ihana pikkupakkanen, ei yhtään märkää ja jopa auringon pilkahduksia. Siis marraskuu tarjoaa parastaan ja kokeilin onneani valoisaan aikaan.
 
Kai ne on siirtyneet ihmiset johonkin aktiviteettisisäleikkipuistoon :woot:? En tiedä, harrastan erittäin harvoin enää puistoja kun meillä tässä pihassa riittä puuhaa joka säälle. Tylsistyn alta aikayksikön köpöttää ympyrää siellä kiipeilytelineen ympärillä. Jos tietäisi olevan seuraakin tarjolla, niin varmasti helpommin menisi. Tosin täytyisi olla sitten tasoistaan seuraa :grin..musta ei enää oo keskustelemaan mistään vaatemerkeistä, soseista tai pissan määrästä. Onkin vaan yksinkertaisempi olla olematta siellä, koen vahvasti tiettyä vanhuuden kyynisyyttä leikkipuistoolosuhteissa.
 
Kai ne on siirtyneet ihmiset johonkin aktiviteettisisäleikkipuistoon :woot:? En tiedä, harrastan erittäin harvoin enää puistoja kun meillä tässä pihassa riittä puuhaa joka säälle. Tylsistyn alta aikayksikön köpöttää ympyrää siellä kiipeilytelineen ympärillä. Jos tietäisi olevan seuraakin tarjolla, niin varmasti helpommin menisi. Tosin täytyisi olla sitten tasoistaan seuraa :grin..musta ei enää oo keskustelemaan mistään vaatemerkeistä, soseista tai pissan määrästä. Onkin vaan yksinkertaisempi olla olematta siellä, koen vahvasti tiettyä vanhuuden kyynisyyttä leikkipuistoolosuhteissa.
Saatan minäkin olla vähän valikoiva. Viime talvena ja keväänä tässä oli yksi nelikymppinen hoitaja, jonka kanssa sovittiin puistotreffejä. En innostu hirveästi, jos toisen äidin lapsi ei saa tehdä mitään eikä likastaa itseään eikä juosta, hyppiä ja kiipeillä ettei vaan satu mitään. Ollaan lapsen kanssa ihan vartavasten käyty myös heittämässä hiekkaa ja kiviä rannalla. Harmi, etteivät kaikki lapset saaneet osallistua. (järvessä ei ollut uimareita).

Mutta vähään aikaan ei ole ollut ketään, siis ei muuta kuin koiria ulkoiluttavia vanhuksia. Nekin on kyllä tosi kivoja.
 
Hei josta tuli mieleen..käyttekö te missään perhetuvissa tai vastaavissa kerhoissa..mitä ne on. Mä käväisin tässä taannoin, taisinkin siitä siellä toisaalla sanoa. Jotenkin sitä ei meinaa löytää enää ihan samaa säveltä kuin harvojen kanssa, kun ne gugguut ja muut ihqut ei oo se juttu omassa elämässä. Mulla on muutama ”lapsellinen” kaveri jotka on noin kolmekymppisiä, samanhenkisiä kuin itse. Mut tuolla tuli kyl olo että on ihan ulkopuolinen olo noin jutun aiheiden kanssa :hilarious:
 
Hei josta tuli mieleen..käyttekö te missään perhetuvissa tai vastaavissa kerhoissa..mitä ne on. Mä käväisin tässä taannoin, taisinkin siitä siellä toisaalla sanoa. Jotenkin sitä ei meinaa löytää enää ihan samaa säveltä kuin harvojen kanssa, kun ne gugguut ja muut ihqut ei oo se juttu omassa elämässä. Mulla on muutama ”lapsellinen” kaveri jotka on noin kolmekymppisiä, samanhenkisiä kuin itse. Mut tuolla tuli kyl olo että on ihan ulkopuolinen olo noin jutun aiheiden kanssa :hilarious:
Käyn kaikissa mahdollisissa kissanristiäisissä, missä on äitiä ja lapsia. Aika kauan saa käydä, että löytyy joku sopiva juttukaveri, mutta löytyy niitä. Neljä on kolmessa vuodessa tarttunut sellaista, että tavataan muutenkin kuin riennoissa törmäämällä ja lähetellään viestejä ja kysellään neuvoja.
 
Hei josta tuli mieleen..käyttekö te missään perhetuvissa tai vastaavissa kerhoissa..mitä ne on. Mä käväisin tässä taannoin, taisinkin siitä siellä toisaalla sanoa. Jotenkin sitä ei meinaa löytää enää ihan samaa säveltä kuin harvojen kanssa, kun ne gugguut ja muut ihqut ei oo se juttu omassa elämässä. Mulla on muutama ”lapsellinen” kaveri jotka on noin kolmekymppisiä, samanhenkisiä kuin itse. Mut tuolla tuli kyl olo että on ihan ulkopuolinen olo noin jutun aiheiden kanssa :hilarious:
Samoin mullakin pari kolmikymppistä samanhenkistä lapsellista ystävää ja yksi omanikäinen pikkulapsellinen myös löytynyt - muilla kavereilla on kyllä vaan isoja lapsia. Mutta kun työelämä vetää puoleensa niin kyllähän se harmillisesti jää tapaamiset aika minimiin vaikka kuinka natsaisi. Nyt onkin aika tyhjää tällä rintamalla, kaikki ystävät töissä, eikä uusien etsimiseen jaksaisi paneutua, lähellä ei tunnu sopivaa tarjontaa olevan (näitä gugguita kyllä..).
On tullut siis enempi painotuttua oman isän seuraan nyt kun tuossa lähellä asuvat. Aika luxusta sekin:happy:!
 
Minäkin käyn kaikissa mahdollisissa kerhoissa, sikäli kun saan tämän kiljusen herrasväen aamulla riittävän varhain ylös ja ulos. Olisi kiva löytää joku, jonka kanssa voisi vaunutella ja sarkastisesti leikkiä lattemammaa, mutta vielä ei ole löytynyt riittävän samanhenkistä samassa tilanteessa ja riittävän lähellä sijaitsevaa äitikaveria. En jaksaisi hirveän kauaksi lähteä kovin usein.
 
Minäkin käyn kaikissa mahdollisissa kerhoissa, sikäli kun saan tämän kiljusen herrasväen aamulla riittävän varhain ylös ja ulos. Olisi kiva löytää joku, jonka kanssa voisi vaunutella ja sarkastisesti leikkiä lattemammaa, mutta vielä ei ole löytynyt riittävän samanhenkistä samassa tilanteessa ja riittävän lähellä sijaitsevaa äitikaveria. En jaksaisi hirveän kauaksi lähteä kovin usein.
Kuulostaisi tosiaan niin hyvälle :sorry: eipä niitä ihan riesaksi asti ole. Ja jos sen kerran löytyy niin moni on jo töissä tms ettei sit tule nähtyä kovin usein.
 
Takaisin
Top