Pulinaketju

Ulkokuusi <3

Liitteet

• 20201024_182716.jpg
    20201024_182716.jpg
    33.8 KB · Katsottu: 104
Mikäs Peppipupun tilanne onkaan, koitin selata viestejä taakse päin mutta en nyt äkkimältään löytänyt :wideyed:
:Heartbigred en oikein itsekään tiedä. Ar ultra on nyt ke ja jotenkin kokoajan pelkään, että tuomiona jälkeen keskeytynyt keskenmeno kun ei oikein oireen oiretta... Ja siis sillon 7+0

Muokattu viimeksi:
:Heartbigred en oikein itsekään tiedä. Ar ultra on nyt ke ja jotenkin kokoajan pelkään, että tuomiona jälkeen keskeytynyt keskenmeno kun ei oikein oireen oiretta... Ja siis sillon 7+0
Mennään aika samoissa, mulla maanantaina 7+0. Varhaisultra 24.11 ja jännittää se todella paljon.

Joulusta tuolla aikaisemmin jo puhuttiin. En ole jouluihminen, mutta kyllä toi piha jotain valoa kaipaa. Sillon tällön laitan lyhtyihin kynttilöitä. Muovikuusen kokoon vasta muutama päivä ennen joulua ja otan jo ennen uutta vuotta pois :grin

Jännitän täällä sinun puolestasi! Ei nyt oikein voi muuta kuin toivoa, että kaikki on hyvin!

Aika vähän minullakin oli oireita loppujen lopuksi silloin alkuun, ja mietin monen monta kertaa, että onkohan siellä kohdussa ketään kotona, mutta kyllä siellä oli. Oikeastaan koko raskausaika meni silleen, etten oikein uskaltanut uskoa todeksi koko asiaa.

Nyt se epäuskon kohde nukkuu tuolla huoneessaan :)

Täällä alkaa pian rv 12. Aika mennyt nopsaan ja nt ultraankin enää viikko aikaa...jännittää se ihan sikana onko kaikki hyvin:sorry:
Pahoinvointi on hellittämään päin ja hyvä niin. Raskausajan himot nostaa kovasti päätään:joyful: mua himottaa kaikki suolainen, voisin syödä hapankorppuja ihan ylenmäärin. Teen ne niin että laitan rasvaa ja juustoa päälle ja hetkeksi mikroon, ne on kerrassaan ihania:hilarious: Meidän kohta 1,5v nukkuu aivan hirveen huonosti, olisiko poskihampaita tulossa, heräilee monta kertaa yössä:shifty: yöunet on jäänyt kyllä meillä molemmilla todella vähäiseksi.

Ihanaa viikkoa kaikille:blob6

Kuulostaa hyvältä Sarianna tuo, että pahoinvointi on väistymässä! Vaikka raskaus niin ihana asia onkin, että sen takia nyt jotain epämukavuuksia voi ns. hyvillä mielin kärsiäkin, niin kyllä itselle olisi ollut huonovointisuus ja oksentelu ihan vihonviimeistä :hungover:

Meillä oli pojalla aina jonkin kehitysvaiheen tullessa ja sen aikana tuota huonosti nukkumista! Hampaiden tulo tuntui kyllä menevän aika huomaamatta, ja takahampaiden tulon huomasin vasta siitä kun hampaita pestessä tuli hurjasti verta parina päivänä :wideyed: Nuo huonot yöt oli joskus kyllä hiton rankkoja kun en itse sitten saanut unen päästä kiinni kunnolla, ja sitten kun itse pääsin uneen, poika heräsi uudelleen, ja monta kertaa yössä :dead: Jotenkin sitä silti vaan jaksoi huonoillakin unilla mennä eteen päin. Nyt on taas syksyn tullen tullut jälleen tuota, että poika herää vähintään kerran yössä.

Olen tässä ruvennut miettimään, että herääkö pissahätään, kun ei siis itke vaan tulee herättämään minut ja pyytää minut omaan huoneeseensa ja menee sitten omaan sänkyynsä jatkamaan unia. Meillä on yövaippa vielä käytössä, poika on nyt siis reilut 3v. Vaippa on kyllä aamuisin aina märkä ihan yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta, mutta ehkä poika saattaa herätä siihen pissan tuloon tai jo pissahätään eri tavalla kuin ennen. Joskus poika taas herää aamuyöllä siihen, että vaipasta tulee pissat reunasta yli vaatteisiin ja sänkyyn.

KaarinHa, käykö lapsi omatoimisesti potalla? Jos laittaisit potan sängyn viereen ja herätessään voisi käydä siinä ja kömpiä takaisin nukkumaan. Tai sitten palautat sänkyyn vessan kautta, siinä vaihtoehdossa joudut toki silti itse heräämään.

KaarinHa, käykö lapsi omatoimisesti potalla? Jos laittaisit potan sängyn viereen ja herätessään voisi käydä siinä ja kömpiä takaisin nukkumaan. Tai sitten palautat sänkyyn vessan kautta, siinä vaihtoehdossa joudut toki silti itse heräämään.

Koitin kysyä pojalta kyllä tuota, että mihin hän herää, mutta ei osannut vielä kertoa omin sanoin. Sitten kun kysyin, että herääkö pissahätään tai siihen että pissa tulee, niin myönsi. Eli en nyt ihan tiedä varmaksi, mihin herää sitten loppujen lopuksi, mutta jäi epäilys sen liittyvän juuri pissaamiseen. Vaippa on kyllä ollut aina märkä jo siinä vaiheessa kun poika on herättänyt minut yöllä.

Koitin ehdottaakin sitä pottaa, mutta ei tainnut poika vielä ihan ymmärtää, mitä tarkoitin. En sen kummemmin vielä asiaan paneutunut esimerkin voimalla :) Ja siis kyllä, poika käy potalla päiväsaikaan välillä omatoimisesti ja välillä pyydettäessä (esim. ulos lähtiessä). Välillä asiasta joutuu muistuttamaan, kun elkeet alkaa näyttää siltä, että hätä on, mutta ei malta mennä. Sitä on nyt siis tullut, ettei poika tahdo millään malttaa mennä vaan ihan viime tingassa juoksee kauheata vauhtia vessaan :D Onneksi ehtii kuitenkin ajoissa!

Vaippa kun on siis edelleen märkä jo yöllä, niin en yövaipattomuuteen suoraan lähtisi, pyykinpesu tai lähinnä sen kuivaksi saamisessa on haastetta, lähinnä petauspatjojen osalta. Mutta kyllä sitä voisi vaikka housuvaipan kanssa kokeilla, josko poika menisi omatoimisesti potalle yöllä. Kyllä tuo varmaan sen ymmärtäisi, kun selittäisi asian ja konkreettisesti veisi sen potan sille huoneeseen sängyn viereen. Täytyy ruveta testaamaan. Luulen kyllä, että poika tulisi herättämään minut joka tapauksessa, mutta eihän se asia muuttuisi sitten miksikään :)

Minä petaan petauspatjan ja lakanan väliin tena-vuodesuojan. Idea tuli siitä, kun suvun vanhuksilta oli jäänyt niitä, niin ajattelin, että ei menisi suojat hukkaan, mutta satunnaisiin vahinkoihin vaipattomalla lapsella nuo ovat hyviä. Patja säilyy kuivana, useimmiten vain aluslakana menee pesuun. Nyt nuo jäämistöt alkaa loppua ja harkitsen, jos ihan tilaisin niitä, vaikka niitä harvoin kuluu.

Meillä on Ikean GÖKÄRT-kosteussuojia, laadussa ei mitään vikaa ja hinta halvempi kuin muualla.

Meidän 3v9kk huutaa joka yö pissahätäänsä. Siis huutaa kun kurkkua leikkais, muttei oikeestaan herää. Kannan aina pissalle ja takas nukkumaan. Vaippa pysyy kuivana mutta ilman ei vieläkään onnistu, silloin ei huuda vaan lirittää sänkyyn ihan rauhassa yö toisen jälkeen :hilarious:. Joillakin tää yö homma vaan vaatii vuosia.. Meillä päiväkuiva ollut vähän reilu 2 vuotiaasta. Täytyisi saada siirrettyä ilta juominen aiempaan, yleensä vaan en hoksaa..

Meillä 4v on nyt vasta lopettanut yöllä pissalle heräämisen. Vielä puoli vuotta sitten heräsi pissalle, joskus kerkesi joskus ei. Mies yleensä ollut hereillä vielä (noin 00-01) aikaan niin mies sitten käyttäny. Nykyisin alkaa puhuu unissaan niin tietää että on pissahätä. 7v herää kans melkein joka yö pissalle, ja hän sitten onkin sellainen haahuilija että millon on menossa komeroon, kerran meni ulos, kerran yritti pakastimeen pissata. Aina jossain muualla kuin vessassa :D ei mitään tietoa että mikä maa ja mikä valuutta. Nyt tuli pitkästä aikaa vahinko housuun yöllä, mutta hän saattaa siis kävellä ensin minuutin huoneessa ympyrää ennen kuin sieltä ulos löytää ja sitten saattaa mennä vaikka sänkyyn ja pissaa siihen.. :D

Minä olen laittanut paksun muovitetun froteen vasta ohuen petauspatjan alle, kun tuntuisi vähän turhan hiostavalta jos se olisi suoraan lakanan alla. Olen ostanut eri paikoista noita froteesuojia, mutta ne on olleet jotain ihmeellistä ohutta höttöä, joiden muovitus hajoaa paikoin jo ensimmäisessä pesussa, ja lisäksi ne kahisee vähän liikaa minun makuuni, ja ovat liian liukkaita. Nuo paksummat froteet taisin ostaa Tampereen vaahtomuovista, täytyy varmaan tilata lisää. Heidän muovitettu froteensa on jämäkkää ja muovipinta on aika luistamatonta.

Nuo Yölennon mainitsemat suojat voisivat olla myös yksi hyvä vaihtoehto!

Minä olen laittanut paksun muovitetun froteen vasta ohuen petauspatjan alle, kun tuntuisi vähän turhan hiostavalta jos se olisi suoraan lakanan alla. Olen ostanut eri paikoista noita froteesuojia, mutta ne on olleet jotain ihmeellistä ohutta höttöä, joiden muovitus hajoaa paikoin jo ensimmäisessä pesussa, ja lisäksi ne kahisee vähän liikaa minun makuuni, ja ovat liian liukkaita. Nuo paksummat froteet taisin ostaa Tampereen vaahtomuovista, täytyy varmaan tilata lisää. Heidän muovitettu froteensa on jämäkkää ja muovipinta on aika luistamatonta.

Nuo Yölennon mainitsemat suojat voisivat olla myös yksi hyvä vaihtoehto!
Se Ikean suoja on paras! Ja lakanan alla meillä on aina niin ei turhaa mee patja :)

Minulla on tavoitteena tuossa sängyn suojaamisessa se, että saamme kaikki nukkua yömme hyvin. Jos tavoite olisi, että lapsi herää heti kun alkaa lorottaa, laittaisin vain muovifroteen lakanan lisäksi. Minusta yökuivuus on sellainen, joka tulee itsestään, kun kroppa niin sanoo. Tämä lapsi on nyt 4-vuotias ja ollut päiväkuiva yli kaksi vuotta. Öisin harvoin kastelee. En rajoita illalla juomista enkä nosta unessa vessaan. Vaippaa pidettiin pitkään varmuuden vuoksi, mutta lapsi alkaa olla vaippoihin iso eikä saa helposti laskettua niitä itse alas silloin kun herää pissalle.

Meillä kans se Ikean suoja, sen päällä petari ja sit vasta normilakana. Näillä menty jo pari vuottta ainakin. Tyttö siis jo viisi vuotias ja yövahingot laskettavissa yhden käden sormilla, mutta silti oon pitänyt noita suojia vieläkin.
Onnittelut Äitykälle!!

Takaisin