Minulla keskenmenot kyllä meni vähän silleen ettei mies kauheasti hössöttänyt, enkä itsekään halunnut mitään sellaista. Tosin en sinänsä tarvinnut lääkkeitä tyhjennykseen, ensimmäisestä taisin kyllä saada viimeisenä ennen sairaalasta lähtöä jotakin kohdun tyhjenemistä edistävää lääkettä kaksi kappaletta.
Olen kyllä luonteeltani sellainen itsellinen ja yksi pärjäävä, joten en kyllä edes kaivannut mitään ihmeellistä apua tai keskustelua asiasta sen kummemmin. Onneksi mies antoi minun olla rauhassa siinä asiassa, ja sain itse käsiteltyä asiat mielenpäältä pois. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä hankalampi on puhua mistään mieltä painavista jutuista, mutta toisaalta en koe sitä edes tarpeelliseksi. Siis totta kai nyt jostain jokapäiväisestä asiasta tulee sanottua, jos joku vaivaa mieltä, mutta sellaisista asioista, jotka eivät vaikuta muihin kuin itseeni (esim. nuoruuden jutut), en koe tarpeelliseksi puhua missään kenellekään.
Nyt kun tuo yksi lapsi saatiin, niin olen ne keskenmenot muutenkin "unohtanut", siis sillä tavalla, etten niitä sure sinänsä enää. Tokihan nyt joskus tulee ajatus, että mitäs jos ne raskaudet olisivatkin onnistuneet, mutta se ajatus katoaa aika nopeasti. Elän tässä päivässä, enkä jaksa hirveästi aiempaa elämää surra, ja koitan ilmaantuvat surut käsitellä nopeasti pois.