Pulinaketju

Ihtellä just edessä se että mitäs nyt rupean tekeen ei hirveesti oo vaihtoehtoja.. Tympii niin kympillä.. En osais edes ajatella pelkkää istuma työtä juu noup mut näin elämä muuttuu ja pakko mennä mukana vaikka ei se aina helppoa ole eikä ole ollut mutta katson silti hyvin avoimmesti tulevaan

Meille tulee tänään uusi perheenjäsen! Helmi 7v kodinvaihtaja Papillon meidän mummo Irmelin seuraksi. Helmin omistaja luopuu koirasta, koska on jo niin huonokuntoinen, ettei pysty hoitamaan koiraa. Me ollaan kaikki ihan täpinöissä tästä, vaikkakin sopeutumiseen menee varmasti viikkoja Helmillä, kun on aikuinen.

Apua, ihanaa Peppipupu!!!! :Heartred:Heartred:Heartred

Piti tulla nopsaan moikkamaan, täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä :wideyed:
Hei tutuille ja uusille!

Meillä eletään arkea kohta 10kk vaavelon kanssa. Palasin töihin syyskuun alussa, ja mies on kotona tammikuuhun. Sitten jatketaan molemmat nelipäiväisellä työviikolla ja beebo menee hoitoon ma-ke.

Hei tutuille ja uusille!

Meillä eletään arkea kohta 10kk vaavelon kanssa. Palasin töihin syyskuun alussa, ja mies on kotona tammikuuhun. Sitten jatketaan molemmat nelipäiväisellä työviikolla ja beebo menee hoitoon ma-ke.
Ihanaa kuulla susta Motto! Ja kiitos!

Millaista oli mennä töihin noin nopeasti? Itsekin olen ajatellut nopeaa palaamista ja mies haluaisi jäädä kotiin sitten pidemmäksi aikaa. Tuntuiko pahalta?

Hei tutuille ja uusille!

No ei ihme ettei sua täällä näy:joyful:!
Onko teidän beebo ollut hyvinvoiva?
Tää meidän virtuaalikaksonen(niin mehän mentiin moton kanssa ihan samalla raskaus päivällä koko odotus, taisit saada päivää ennen teidän vauvan lopulta..) sairasti just vauvarokon, huh, että sekin nyt alta pois :)! Aloin vakavasti harkita vesirokkorokotetta.. Jaksais enää montaa rokkopäivää elää(vanhako?)
Voimia töihin ja kotiin teille :Heartred

Kaveri, josta aiemmin puhuin, ilmoitti plussasta illalla.
Mä päätin hakea tradenomin opintoihin heti, kun mahdollista ja viettää loppu-uran tilitoimistossa.

Hei tutuille ja uusille!

Kiva kuulla susta!!

Itse menin töihin lasten ollessa 10kk, 9kk ja lähes 1v. Mies jäi isäkuukaudelle heti perään.

Mä päätin hakea tradenomin opintoihin heti, kun mahdollista ja viettää loppu-uran tilitoimistossa.
Tilitoimistossa koko vuoden lomat ovat 30 päivää ja lauantai vie aina yhden lomapäivän. Joten mieti nyt vielä.

Valitsisin minäkin tilitoimiston. Ja ainahan voi palata takaisin opettajaksi myöhemmin, jos mieli muuttuu, ei se pätevyys mihinkään häviä. Valinnanvara on aina positiivinen juttu.
Tokihan suurin osa työntekijöistä pärjää normaaleilla lomilla, itselläni ei ole peruskoulun opettajien lomia, mutta kyllä 43 lomapäivää, joita lauantait eivät kuluta, tuntuvat tosi mukavilta. Tietysti työn pitää olla mielekästä ja olosuhteet kunnossa, ei pelkkä loman odotus ja palkka motivoi aamulla heräämään.

Mitä opiskelit? En muista enää, mutta jos opiskelit yliopistolla matematiikkaa (kuten luulen muistavani, saatan olla väärässä), voisi myös data-analyytikon työ olla mahdollinen jo ihan olemassaolevilla opinnoilla. Palkka ja työsuhde-edut kohdillaan ja työajat liukuvat.

Mä oon omalla alalla ollu toistakymmentä vuotta, pätkiä pätkiä pätkiä koskaan en oo saanu 4 viikon kesälomaa aina oon töistä huhtikuussa äippikselle jääny, yhestä työpaikasta lopetin kevättalvella kun muutettiin miehen kanssa yhteen. Ennen lapsia olin 2,5 v töissä ja yhteensä 5 viikkoo lomaa. Josko ennenkö oon 5-kymppinen sais jotain vakituisempaa työtä. Lisänä tietty iltoja ja viikonloppuja oon paljon töissä vapaapäivät paljon ykspäiväsiä vapaapäiviä on paljon. Monesti oon kyselly palkattomien vapaiden perään harvoin niitä saa.

Ihanaa kuulla susta Motto! Ja kiitos!

Millaista oli mennä töihin noin nopeasti? Itsekin olen ajatellut nopeaa palaamista ja mies haluaisi jäädä kotiin sitten pidemmäksi aikaa. Tuntuiko pahalta?
Ei tuntunut pahalta, etenkin kun oon vähintään 3-4 päivää viikossa etätöissä kotikonttorilla. Pystyn silloin olemaan ajoittain läsnä päivässä esim. lounaalla, ja imettämään päikkärimaidot (ellei just silloin ole telcoa). :happy:

Mieshän oli myös enimmäkseen etänä ennen isyysvapaataan ja oli nähnyt arkirytmin läheltä, eli vaihto meni tosi jouhevasti.

Voi olla että surku tulee kun pikkuinen menee osaksi viikkoa päivähoitoon, mutta tähän mennessä töihin paluu on ollut lähes pelkästään positiivinen juttu. Arvelin etukäteen että pitkä kotonaoleminen ei olisi mun juttuni, ja se piti paikkansa. Olisin luultavasti masentunut korona-arjen arestiolosuhteissa jos en olisi mennyt takaisin. Totta kai tässä auttoi myös superkiinnostava uusi työnkuva.

Oon niin täpinöissäni sun plussasta, oliko tämä nyt luvutetulla munasolulla tärpännyt? Kauanko teillä meni hoitoonlähtemispäätöksestä siirtoon?

Ennen mä rakastin mun työtä. Nyt teen vain lomien ja palkan takia, mikä ei sekään ole tarpeeksi hyvä kuormitukseen nähden. Miehen lomat ovat aina lyhyemmät, enkä nauti siitä, että mulla on lomaa ja hän töissä. Nyt, kun lapset alkavat olla isompia, he eivät tarvitse minua enää lomilla kotona.

Pätevyys säilyy ja open töitä aina löytyy.

Mä oon omalla alalla ollu toistakymmentä vuotta, pätkiä pätkiä pätkiä koskaan en oo saanu 4 viikon kesälomaa aina oon töistä huhtikuussa äippikselle jääny, yhestä työpaikasta lopetin kevättalvella kun muutettiin miehen kanssa yhteen. Ennen lapsia olin 2,5 v töissä ja yhteensä 5 viikkoo lomaa. Josko ennenkö oon 5-kymppinen sais jotain vakituisempaa työtä. Lisänä tietty iltoja ja viikonloppuja oon paljon töissä vapaapäivät paljon ykspäiväsiä vapaapäiviä on paljon. Monesti oon kyselly palkattomien vapaiden perään harvoin niitä saa.
Millä alalla sä oot?

Mitä opiskelit? En muista enää, mutta jos opiskelit yliopistolla matematiikkaa (kuten luulen muistavani, saatan olla väärässä), voisi myös data-analyytikon työ olla mahdollinen jo ihan olemassaolevilla opinnoilla. Palkka ja työsuhde-edut kohdillaan ja työajat liukuvat.
Mun pääaine on kemia, sivuaineet matikka ja biologia sekä opettajankoulutus. Yliopiston olen käynyt.

Mäkin alan taas kuvittelemaan raskausoireita, varmaan kaverin uutisen takia :meh: HIRVEE turvotus ja nipistely alavatsassa..

No ei ihme ettei sua täällä näy:joyful:!
Onko teidän beebo ollut hyvinvoiva?
Tää meidän virtuaalikaksonen(niin mehän mentiin moton kanssa ihan samalla raskaus päivällä koko odotus, taisit saada päivää ennen teidän vauvan lopulta..) sairasti just vauvarokon, huh, että sekin nyt alta pois :)! Aloin vakavasti harkita vesirokkorokotetta.. Jaksais enää montaa rokkopäivää elää(vanhako?)
Voimia töihin ja kotiin teille :Heartred
Hui, vauvarokko! Meillä ei sen ensimmäisen 4kk refluksihelvetin jälkeen ole ollut juuri mitään ongelmia, eka pöpö oli viime viikolla jostain mukaan tarttunut vatsavirus, joka nosti pienelle kovan kuumeen päiväksi, samalla oksenteli ja sitten meni maha ripsalle (10 löysää housuissa 24h sisään). Sain itse saman parin päivän viiveellä ilman oksuja, onneksi sekä kuume että mahavaivat meni yhtä nopeaan ohi. Kävin varmuudeksi koronatestissä, oli kiintoisa minipulloharjakokemus. :wtf:

On kyllä suht haipakkaa tällä hetkellä, onneksi nukkuminen alkoi sujua samoihin aikoihin kun palasin töihin. Siirrettiin minityyppi omaan huoneeseen siinä 6kk kohdalla kun yösyöttöjä oli enää yksi, ja sitten sekin jäi parissa viikossa pois kun meidän tuhina ja maidon tuoksu ei enää herättänyt aamuyöstä. :p

Miten terho voi muuten? Täällä ei vielä nousta seisomaan saatika yritetä kävellä, fokus on ollut selvästi hampaiden tekemisessä ja hienomotoriikassa: 5kk kohdalla 4 hammasta ja pinsettiote.

Takaisin