Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Yölento Addikti Marrasmammat 2016

Lillukka, ei sitä kannata miettiä, miten muiden elämä on mennyt. Jokaisella on omansa ja sinulla on juuri sopiva aika esikoiselle.

Minulla pari kaveria on ihmetellyt, miten vielä jaksan palata alkuun, kun ensimmäiset lapset ovat jo lentäneet pesästä. Minusta tämä on elämän parasta aikaa!
    • Tykkää Tykkää x 3
  2. Lillukka80 Aloittelija Syysäidit 2020

Olet niin oikeassa! Silti, mulla on lievä ikäkriisi kun olen vasta urani alussa ja perheenperustamisvaiheessa, niinkuin 25-30v kolleegat ja silti en koe kuuluvani tuohon porukkaan. Ja ikätovereille on saanut ajan saatossa "perustella" lapsettomuutta.

Vaikka lapsettomuuden tuska oli pahimmillaan 10 vuotta sitten, ymmärrän nyt ettei minusta silloin olisi voinut tulla hyvä äiti. Olin silloin liian rikki ja hukassa itseni kanssa. Vasta ihan viime vuosina on ollut olo että oikeasti pystyn olemaan lapselle läsnä enkä toivottavasti siirrä sukupolvien yöi kulkevaa henkistä painolastia hänelle. Itselläni on teiniäiti traumataustalla joka ei ole vieläkään käsitellyt lapsuuttaan ja iso osa minun menneisyyden ongelmista juontaa juurensa äitini pelkoihin ja kipuiluihin.

Siksi uskon että juuri nyt on oikea aika minulle :happy:
    • Tykkää Tykkää x 6
  3. Suski ⛱ Addikti Elokuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

Minulla taas kaikki kaveritkin ovat tulleet äideiksi vasta kolmenkympin jälkeen, moni on ollut lapsettomuushoidoissakin, muutama jäänyt lapsettomaksi. Tosi vähän tunnen sellaisia, jotka olisivat perustaneet perheen jo kaksikymppisenä. Minusta ongelma on pääasiassa se, että seurustellaan samanikäisten miesten kanssa, ja miehille vauvahalut iskevät vasta neljänkympin jälkeen, jos ikinä.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
    Last edited: 27 kesä 2020
  4. lambi Addikti Toukokuunmammat 2014

Alcyone :Heartred
    Hirveästi voimaa teille, ei ole taaskaan mitään sanoja :sad001.
    Jos jaksat ja koet tarpeelliseksi, niin pura meillekin sydäntä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 3
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Peppipupu Rakastunut foorumiin

Mun ihana mies eilen kosia pötkäytti :love7

Aika villi viikko ollut, nyt cytotecit kropassa ja odottelen mitä tapahtuu. Hyvin tähän asti pärjätty, sellainen 10*menkkakipu. Mulla vaikuttaa esim Panacod todella hitaasti ja en ottanut sitä huomioon, niin ap oli vähän tuskaisempaa.

Osaako joku kertoa, kun papereissa lukee "kuukautiset alkavat noin 6 viikkoa km" niin alkaako ne siitä kun vuoto loppuu, eli voiko jollain olla ensin 6 viikkoa km vuotoa ja siihen perään menkat? Vai meneekö vuodon lopusta noin 6 viikkoa ja sit menkat?
    • Tykkää Tykkää x 7
  6. Suski ⛱ Addikti Elokuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

Minulla meni tasan 6 viikkoa ensimmäisten cytotecien ottamisesta seuraavien kuukautisten alkuun. Ensimmäisten cytotecien ottamisesta vuoto kesti runsaana viikon, jonka jälkeen loppui kuin seinään.

Jos vuoto jatkuu runsaana kauan, on syytä olettaa, että kohtuun on jäänyt raskausmateriaalia, joka ylläpitää vuotoa. Niin se minullakin oli; viimeisenä vuotopäivänä tuli vielä harmaita riekaleita, ja sen jälkeen vuoto loppui kuin seinään.

Jos 4 viikon kuluttua tyhjennyksestä raskaustesti näyttää vielä plussaa, pitää ottaa yhteys siihen tahoon, joka on cytotecien antamisen yhteydessä ohjeistettu, koska silloin lääkkeellinen tyhjennys ei ole onnistunut.

Tilastojen mukaan noin kolmannes lääkkeellisistä tyhjennyksistä ei onnistu pelkillä lääkkeillä, vaan tarvitaan muitakin toimenpiteitä.

Ja paljon onnea tuoreelle morsiamelle! :hello2
    • Tykkää Tykkää x 3
    Last edited: 28 kesä 2020
  7. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

Ohoo, onnea! :happy093
    • Tykkää Tykkää x 2
  8. twisted Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020

Onnea Peppipupu kosinnan johdosta :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 2
  9. Yölento Addikti Marrasmammat 2016

Peppipupu, onnea kihlauksesta! Koska häitä vietetään?
    • Tykkää Tykkää x 2
  10. Peppipupu Rakastunut foorumiin

Damn, täöt kysyttiin eilen niin paljon kun tarjottiin skumppaa puistossa lähimmille. Eihän me tässä kaikessa hässäkässä ehditty lainkaan miettimään tuollaista etukäteen. Saati millaiset juhlat (vai juhlia ollenkaan) järjestetään.

Meidän tilaama vaunukoppa tuli tänään. Mies kävi hakemassa postista. Näyttikin olevan aika raskas nouto. Mä sanoin, että se tulee käyttöön kun on sen aika! Minusta hyvin ihanaa kun on selkeästi tässä mukana täydellä sydämellä.
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  11. Marcipa Tuttu foorumilla Helmikuiset 2021

Onnea!

Mulla kesti tyhjennysvuoto viikon siitä kun otin cytotecit ja ekat menkat alkoi 29 pv tyhjennysvuodon alkamisesta. Tyhjennysvuoto oli runsasta vain kaksi ensimmäistä päivää ja sitten vähäistä. Otin cytotecit rv 11+0. Ne ekat menkat oli sitten kivuliaat ja runsaat.
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  12. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Olen tositosi pahoillani Alcyone ja Peppipupu! Surullisia uutisia, kovasti voimia menetysten keskelle.

Ja toisaalta onnea Peppipupulle kihloista. Ihanaa, että saitte positiivista ajateltavaa. :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  13. Lillukka80 Aloittelija Syysäidit 2020

Mulla spontaanin tyhjenemisen alkamisesta meni 26pv uuden kierron alkuun. Olin vähän yllättynyt, että niin pian. Siitä kierrosta tärppäsi heti uudelleen mutta epäonnekkaasti tyyppi oli munanjohtimessa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 7
    Last edited: 29 kesä 2020
  14. Äitykkä-77 Peruskäyttäjä

Ja minullahan koko tyhjennys oli yhtä painajaista... 2x cytotecit ilman vaikutusta, mva tehtiin 2 viikkoa ensimmäisten cytotecien jälkeen... Vuoto kesti 3 viikkoa josta suoraan menkat alkoi.

Mutta viis vuodoista, paljon onnea Peppipupulle kihlautumisen johdosta :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. Peppipupu Rakastunut foorumiin

Kiitos kaikille onnitteluista! Näemmä mulla alkoi kova hääsuunnittelu vaikka ajattelin, että aivan rennosti mennään. :hilarious:

Mua huolettaa, että eilen kivut kesti yhteensä vaan 3h ja joku 5 palasta tuli. Nyt jo loppuajan menkkamääräistä vuotoa vaan, kohta pärjää jo phs? Että onko sisällä kuitenkin vielä jotain? Pitäisikö koittaa päästä tarkastukseen? Jotenkin hirmu helposti meni vs mitä olen kuullut tarinoita.
  16. Suski ⛱ Addikti Elokuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

Hääsuunnittelusta kaikki ilo irti! Ei häitä kovin usein pääse suunnittelemaan. :happy:

Joillain menee tyhjennys todella helpolla, toivottavasti kuulut heihin.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. Marcipa Tuttu foorumilla Helmikuiset 2021

Mullakin meni helposti ja epäilin, että kaikki ei tullut ulos. Mulla tuli ehkä kolme palasta, joista yksi taisi ihan olla se sikiö pussissa ja istukka. Muuten oli vaan vuotoa, eikä sekään edes yhtä runsasta kuin ne seuraavat menkat. Mulla ultrattiin viikon päästä tyhjennyksestä, koska sain kohtutulehduksen, mutta mitään ei ollut jäänyt kohtuun. Tulehdus oli ilmeisesti vaan siitä, että oltiin yhdynnässä ilman suojaa liian aikaisin (tuhruvuotoa vielä).
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Voittaja Voittaja x 2
  18. hemulix Aloittelija

Voi hyvinkin olla siinä. Mulla meni niin, että kun perjantaina alkoi vuoto spontaanisti, tiistaina tuli ekan kerran kunnolla verta ja isompia palasia (ja kivut olivat kovemmat kuin menkoissa) -》tätä kesti noin 3 h. Perjantaina otin Cytotecit aamulla ja illalla joskus kuuden maissa tyhjeni loppuun, tuli loput isommat palaset, joita vielä oli (ei enää kipuja). Ja siihen se sitten jäikin. Viikon verran veristä tuhrutteluvuotoa, mutta ei enää isompia määriä.

Mä laskin tuon km:n kierron pituuden alkavaksi tuosta sponttaanisti alkaneesta vuotopäivästä perjantaista, ja siitä laskettuna kierto oli 38 päivää, menkat alkoi kp39. Mulla on normaalisti kierto 30-35 päivää, joten noin viikon pidempi kierto kuin normaalisti. Ekat menkat olivat runsaammat ja päivän pidemmät kuin normaalisti, kivut samat kuin aiemmin.

Onnea kihlauksen johdosta! :Heartbigred
    • Tykkää Tykkää x 4
  19. Lillukka80 Aloittelija Syysäidit 2020

Peppipupu, voi hyvinkin olla että pääsit vähällä :happy: mulla ekana päivänä meni just muutamassa tunnissa ohi ja raskausmateriaali poistui mutta vuorokautta myöhemmin tuli kunnon synnytyskivut supistuksineen ja runsas vuoto uudelleen. Nää on niin yksilöllisiä. Toivotaan kuitenkin että menis nopsaan ohi.

Häiden suunnittelu onkin hyvää distractionia just nyt :happy: Nyt vaan pinterestiin juhlatauluun klikkailemaan parhaat ideat ja ihanimmat puvut. Mulla on Pinterestissä haaveilutauluja, vauvajutuille oma, talon suunnittelulle, puutarhalle... siellä saa helposti tovin menemään :joyful:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 4
  20. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

Minulla on lähinnä virkkaukseen ja neulomiseen liittyviä juttuja Pinterestissä, ja tulee selattua kaikenlaisia niihin liittyviä kuvia/ohjeita. Aina tulee hirveä ideaähky sieltä, kun on niin kauhea määrä ihania juttuja mitä voisi tehdä :woot:
    • Tykkää Tykkää x 3

Jaa tämä sivu