Pulinaketju

Hieno juttu Peppipupu, että homma etenee noin hyvin! Se pitkä odottelu ei ole kiva juttu :( Vaikka kyllä se kuukausi, kaksikin on pitkä aika.

Itse odotan ihan muita asioita. Arkisia juttuja vaan. Olen nyt ollut etätöissä maaliskuun loppupuolelta asti. Ensimmäisinä kahtena kuukautena poika oli suurimman osan ajasta kotona, useimmiten yhtenä päivänä viikossa oli päiväkodissa ja minä toimistolla töissä. Jossain kohtaa toukokuun loppupuolta laitettiin poika kokoaikaisesti takaisin päiväkotiin, ja minä luovuin toimistolla käymisestä, koska siihen ei ole mitään pakkoa, voin tehdä työni missä vain. Syyskuussa olisi tarkoitus palata takaisin normaaliin, eli takaisin toimistolle kokoaikaisesti. Tietysti jos koronatilanne muuttuu ja työnantaja toisin määrää, niin ihan hyvin voin jatkaa työntekoa kotonakin. Saattaa olla sopeutumista siinä normaaliin paluussa! Poikakin on tottunut jo siihen, että jään kotiin kun hän lähtee päiväkotiin ja siihen, että olen iltapäivällä kotona kun hän sieltä kotiutuu. Olen kyllä hyvin kiitollinen siitä, että olen saanut olla töissä koko tämän poikkeusajan. Monilla on niin huonolla mallilla elämä lomautuksen tai työttömäksi joutumisen vuoksi :(

Minulla odotukset ovat myös arkisia. Tykkään, ettei ole kauheasti ohjelmaa. Nyt kesällä olen pitkään lomalla ja nautin, mutta mielelläni palaan töihin elokuussa ja lapsi pääsee pitkästä aikaa päiväkotiin. Odotan, että hän vihdoin alkaisi leikkiä muiden lasten kanssa.

KaarinHa, kuulostaa hyvältä että saat tehdä etätöitä ja siihen on hyvät edellytykset. Meillä mies kans ollut etätöissä koko kevään.

Nyt kesäloman jälkeen jää myös kotiin. Hän on aiemmin käynyt toimistolla 2 kertaa viikossa, mutta luopuu siitäkin ja käy vain kerran kuukaudessa toimistolla. Kotona saa kuulemma enemmän aikaiseksi.

Täällä tytteli 6 viikkoa vanha. On ollut itkuinen iltaisin ja ollaan koitettu kaikenlaista kikkaa. Kaipa se helpottaa ajan kanssa. Eilen käytiin ekan kerran lääkärissä kun silmätulehdus tuli. Varmaan vaan siitä tulvimisesta kun meni jo ekoilla tipoilla ohi.

Hienosti kasvaa, viime viikolla neuvolassa 5,31kg ja 54,4cm :) :Heartred tulee iso tyttö!

En malta odottaa että tyttö kasvaa :Heartred Ralastin poikien vauva-aikaa kun ne oli niin helppoja mutta tämän neitokaisen ollessa hieman vaativa, odotan että tyttö vaan kasvaa :Heartred

Edit: kuume on laskenut. :D nyt on perhe kokonainen. Kun viimeinen on näin vaativa pieni prinsessa niin tätä en halua enää kokea. Nim. Hytkyn varmasti vielä eläkeiässä :D

Ps. Kuva ois kiva :D tässä Alina 1kk :) Alempi kuva kertoo hyvin tyttäreni luonteen. :D

Liitteet

• IMG_20200705_141639.jpg
    IMG_20200705_141639.jpg
    80 KB · Katsottu: 220
  • IMG_20200705_143645.jpg
    IMG_20200705_143645.jpg
    107.2 KB · Katsottu: 230
Minulla odotukset ovat myös arkisia. Tykkään, ettei ole kauheasti ohjelmaa. Nyt kesällä olen pitkään lomalla ja nautin, mutta mielelläni palaan töihin elokuussa ja lapsi pääsee pitkästä aikaa päiväkotiin. Odotan, että hän vihdoin alkaisi leikkiä muiden lasten kanssa.
Mäkin tykkäisin rauhallisesta elämästä, mutta nyt on taottava kun rauta on vielä edes haaleaa! Ja naimisiin en halua mennä sit vuosien päästä. Joo jos onnistuisi ekalla, olisin valtava häissä - just niin kun sun unessa! Mutta ei haittaa! Häät on niin hyvin suunniteltu ja annan vapaat kädet 5 kaasolle, ja vaan nautin ja maksan. Ja onpahan sitten tuplasti juhlittavaa, vaikka olenkin selvinpäin. Mulle se on normaalia, niin en siitä kärsi. Ehtii sit siiderin avaamaan myöhemminkin ystävien kanssa.

Mäkin tykkäisin rauhallisesta elämästä, mutta nyt on taottava kun rauta on vielä edes haaleaa! Ja naimisiin en halua mennä sit vuosien päästä. Joo jos onnistuisi ekalla, olisin valtava häissä - just niin kun sun unessa! Mutta ei haittaa! Häät on niin hyvin suunniteltu ja annan vapaat kädet 5 kaasolle, ja vaan nautin ja maksan. Ja onpahan sitten tuplasti juhlittavaa, vaikka olenkin selvinpäin. Mulle se on normaalia, niin en siitä kärsi. Ehtii sit siiderin avaamaan myöhemminkin ystävien kanssa.
Minä olen mennyt kahdesti naimisiin ja molemmilla kerroilla ollut häissä raskaana. Toisella kerralla tuli keskenmeno viikko häiden jälkeen.

Apua olen unohtanut siis kertoa, joo meille löydettiin uusi luovuttaja. Hoidon suunnittelu nyt heinäkuun viimeinen ja syyskuussa pitäisi päästä sitten toistoimiin.
Hieno juttu! Ihanaa että ikävyyksien jälkeen nyt on monta positiivista juttua edessä. :-)

Nim. Hytkyn varmasti vielä eläkeiässä :D

Haha :hilarious:

Meillä auttoi pojan itkuisuuteen pierujumppa jonkin verran, ei itkuisuutta kokonaan poistanut, mutta selvästi jotenkin helpotti pojan oloa. Itkuisuus alkoi muistaakseni jonkin aikaa d-vitamiinin aloituksen jälkeen ja kesti muutaman viikon. Ei auttanut valmisteen vaihtokaan. Itkuisuus ajoittui kyllä lähinnä ilta-aikoihin, kymmenen jälkeen illalla alkoi ja jatkui joskus jopa aamuyölle. Pojalla oli kyllä alkuun myös paras seurusteluaika myöhäisillasta yöhön :shifty: Ei auttanut huoneen hämäryys ja/tai hiljaisuus ja rauhallisuus, vasta ikä auttoi vuorokausirytmin löytymiseen ja varmaan vatsanpuruihinkin.

Ihana on kyllä twisted teidän pikkuinen, vaikka temperamenttia löytyykin :love7

Ps. Kuva ois kiva :D tässä Alina 1kk :) Alempi kuva kertoo hyvin tyttäreni luonteen. :D

Oi pientä! :Heartpink:Heartpink:Heartpink
Kyl mä voisin tollasen ottaa! Vaikka mulla 3 tyttöä jo onkin :love017 Tuli tosta hytkymisestä mieleen miten nuorena parikymppisenä äitinä hytkyttelin mun levotonta vauvaa jumppapallolla istuen. Vauva kantoliinassa ja mulla peliohjain kädessä :laughing001 Silloin otin jumppapallon sukuloimaankin mukaan, ainut keino saada "omaakin" aikaa.

Mä sain tänään herkkään rtestiin haamujen haamun! Rupesin jo itkemään et ei oo totta, saanko oikeesti vielä vauvan!?! Mut kuivuttuaan ei siinä näkyny enää mitään, ei yhtään mitään. Vaikka kuinka yritin käyttää mielikuvitustakin, niin ei mitään! :sad010

Mikä dpo sulla on @Boris ? Ehkä viiva näkyy parin päivän päästä.

Mulla olisi huomenna ollut laskettu aika, jos ei olisi joulukuussa tullut se kkm. Olin lasten kanssa uimarannalla tänään ja siellä oli yksi perhe, jossa äiti oli ihan viimeisillään raskaana. Kyllä väkisinkin mietti, että voisin itse olla tuossa tilassa ja ihan pian pienen vauvan äiti. Mutta sen sijaan olenkin juuri kokenut jo toisen keskenmenon. Olisin kovasti kaivannut miehen tukea tällä viikolla, mutta hän on Lapissa vaeltamassa itsekseen. Ei olla ehditty kahdestaan keskustella ollenkaan tästä uusimmasta keskenmenosta, kun lähdettiin silloin mökille, eikä siellä ollut kahdenkeskistä aikaa. Ja mies lähti heti sitten Lappiin.

Mikä dpo sulla on @Boris ? Ehkä viiva näkyy parin päivän päästä.

Tuntuu et kaikilla näkyy jo niin aikaisin ja tulee viivanpaikkoja ja mitä lie. Mulle ei koskaan mitään :rolleyes: Nyt ei oo tarkkaa päivää tiedossa, mutta veikkaan dpo11 :think005

Kuinkahan kauan tässä menee taas, kun poika (2v 10kk) pissaa jatkuvasti housuunsa, välillä kyllä käy potallakin ihan omatoimisesti, mutta pitkälti nyt menee kaikki pissat housuun. Pyykkiä tulee ja jatkuvasti saa siivota pissoja lattioilta ja sohvilta, menee kohta sohvatkin vaihtoon kun on niin pissatut, olen koittanut niitä suojata, mutta ei se aina auta sekään kun suojat loppuu :sad001 Ulkona pissat tulee aina housuun, vaikka miten kehottaisin käymään pissalla. Poika osaa kyllä laskea housut alas ja käydä puskapissalla, mutta kun ei niin ei. Koitan kyllä sitä muistutteluakin rajoittaa, etten ihan joka välissä asiasta sanoisi, ei sekään kai mitään auta, ehkä päin vastoin? En haluaisi kuitenkaan palata vaipan käyttöön enää, tulisi ehkä väärä viesti siitäkin pojalle. Osittain poika kieltäytyy vaipasta tietyissä tilanteissa, mutta silti pissaa housuun jatkuvasti. Alkaa vaan epätoivo taas iskeä :sorry:

Ei tuosta asiasta viitsisi mitään sotatannertakaan tehdä, sitten ei ainakaan toimi yhtään mikään. Säännöllisin väliajoin sisälläkin koitetaan saada poika potalle/pytylle, mutta ei onnistu sekään, poika kieltäytyy menemästä. Omatoimisesti sitten kyllä saattaa joinain kertoina mennä, kun kakat tulee kyllä aina pottaan/pyttyyn, onneksi. No, ei kai tässä auta kuin jaksaa vaan, vaikka epätoivoiselta tuntuukin tässä hetkessä. On vaan ollut niitä hyviäkin kausia jo, jolloin kaikki on sujunut tosi hyvin, niin tuntuu vielä pahemmilta nämä takapakit.

Meillä oli ulkona vaipat käytössä kolmevuotiaaksi asti, yövaippa varmuuden vuoksi nelivuotiaaksi asti. Nyt nelivuotiaana ei tule enää vahinkoja. En ole nähnyt mitään syytä opettaa lapselle, että vaipat ovat negatiivinen asia, vaan ne ovat hyödyllinen apuväline kun sitä tarvitsee. Tähän on syynä se, että eräs harvinaista tautia sairastava nelikymppinen ystäväni kirjoitti blogiinsa jossain vaiheessa siitä, kuinka syvään häneen on iskostunut häpeä vaippojen käytöstä, vaikka hän ei ole enää useaan vuoteen päässyt itse vessaan, vaan hän pääsee vessaan vain kun avustaja hänet sinne nostaa muutaman kerran päivässä, ja hän sitten laskee syömisiään ja juomisiaan ja rajoittaa niitä niin, ettei tulisi hätä muina aikoina. Aina sekään ei onnistu, ja sitten on pakko tehdä vaippaan, ja hän kokee sen erittäin ahdistavana ja nolona asiana. Siksi yritän pitää lapseni kanssa vaipat positiivisena asiana, koska tuo vaippakausi on suurimmalla osalla meistä edessä, vähintäänkin siellä elämänkaaren loppupuolella, enkä halua, että vaippoihin liittyisin minkäänlaista häpeää. Kun niitä tarvitsee, niin sitten niitä tarvitsee, eikä siinä ole kellään muulla nokan koputtamista.

Joo siis ollaan kyllä yritetty välttää sitä, että pojalle tulisi jotenkin semmoinen olo, että vaippa olisi jotenkin huono tai nolo juttu. Kotona siihen voidaan vaikuttaa, en tiedä, mikä on tilanne tarhassa. Sieltä lähtiessä ei yleensä halua missään nimessä vaippaa päälleen. Yritetään käyttää vaippaa kyllä vielä automatkoilla, mutta ei sekään aina onnistu, kun poika ei vaan halua sitä käyttää. Silloin sitten vaan yritetään muistuttaa, että täytyy muistaa sanoa, jos tulee pissahätä kesken matkan, niin pääsee ulos pissalle sitten. Monesti on käynyt niin, että kun kohteessa poika pääsee autosta ulos, niin pissat lorahtaa saman tien housuun :confused:

Tuo on kyllä totta, että se vaippa-aika saattaa olla edessä ennemmin tai myöhemmin meillä jokaisella, joten en itsekään halua, että poika sitä jotenkin pahana pitäisi.

Tuosta noloudesta tuli mieleen, että kyllähän se tietysti itselläkin noloa oli aikanaan sairaalassa ollessa, kun oli laitettu varjoaineputket valmiiksi alakautta sisään ja piti maata paikallaan sängyssä siihen asti että sinne varjoainekuvaukseen pääsi, niin sitten kun sai tuntikaupalla odottaa niin pissahätähän siinä ehti tulla. Alusastiaa vaan laitettiin pyllyn alle, enkä meinannut saada pissaa tulemaan lainkaan siinä selälläni maatessa, mutta onnistui se sitten, kun oikeasti ajattelin, että ne hoitajat ovat nähneet kaiken ja se on niiden työtä. Mutta nololta se silti tuntui :bag:

Rupesin mielenkiinnosta tutkimaan vähän tarkemmin, miten imetyksen loppuminen/lopettaminen vaikuttaa hormonitoimintaan yms. asioihin. Melkoisestihan se tuntuu vaikuttavan kaikkeen kuitenkin, sekä hormoneihin että fyysisiin asioihin, eli ei ihan pikku juttu ole, vaikka niin äkkimältään ajattelin. Nyt on tainnut mennä toista viikkoa, ellei jo kaksikin, ettei poika ole juuri edes maininnut asiaa, vaikka välillä on tissejä käynyt hellimässä. Ei ole enää kuitenkaan pyrkinyt tissille ollenkaan, ja hyvä niin.

Yllätyin, että rinnat voivat olla jopa 40 päivää tavallaan valmiudessa maidontuotannon uudelleen aloittamiseen imetyksen loppumisen jälkeen :wideyed: Se tuntuu aika pitkältä ajalta. En tosin usko, että tuotanto itsellä enää starttaisi, vaikka poika jostain syystä nyt yhtäkkiä päättäisikin aloittaa uudelleen tissillä käymisen. En usko kyllä sitäkään, että poika enää ikinä pyrkisi tissille, kyllä se matka on käyty loppuun jo :) En ole kyllä tisseille mitään tehnyt sen jälkeen kun poika viimeisen kerran siinä kävi, en ole kokenut tarpeelliseksi, kun ei pingota eikä mitään muutakaan oiretta ole edelleenkään ollut. Mutta kun asiasta luin, niin itkuhan siitä tuli, kun mielen valtasi suunnaton haikeus!

Kierto on taas aivan sekaisin, nyt on menossa tosi lyhyet kierrot. Tänään on kp19, ja menkat alkoivat tuhruttaa jo eilen, vuoto ei kovin runsasta ainakaan vielä ole, mutta sehän sopii hyvin. En halua enää niitä runsaita vuotoja takaisin. Nyt vaan pitäisi laittaa elämäntavat remonttiin, se olisi helppo homma kun vaan jaksaisi aloittaa. Painoa on niin paljon ylimääräistä, että pitkä prosessi on sitä pudotella. Voisi ottaa tavoitteeksi, että 50-vuotissynttärinä olisi ihannepainossa :angelic: Ei ainakaan liian nopeasti sitten putoaisi paino...

Meillä nuorimmalle pojalle niitä pissavahinkoja tuli ja varsinkin autossa. Ja kun hän aina sanoi että ei halua vaippaa. Tarhaan mennessä vaippa oli silloin tällöin käytössä ja sielläkin olisi halunnut sitä pois, mutta sinne aina välillä jotain lorahti niin tarhantädit olivat sanoneet että ei haittaa mutta jos on hätä niin vaipan voi riisua kuten housut ja pääsee potalle.

Tosin, on aina lapsesta kiinni, haluaako hän vaippaa ollenkaan. Onhan sitten olemassa niitä kuivaksi opetteluhousuja, jotka pitää pissan vaipassa, mutta se märän tunne jää sinne sisälle, niin lasta voi ärsyttää se ja tahtoo siten potalle :)

Harkkahousuja on joo meillä kyllä olemassa, ne vaan on yhden koon, ja vähän nafteja pojalle. Poika tykkäsi kyllä niitä pitää jonkin aikaa, ja monesti otti ne sitten pois ja meni potalle, mutta sitten kun tuntui, että potalla käynti rupesi sujumaan, niin jätettiin ne pois käytöstä. Ehkä ne pitäisi kaivella taas esille. Poika kyllä tuntuu olevan luonteeltaan vähän semmoinen, että kun joku asia on jäänyt pois kuvioista, tai on oppinut jonkin uuden tavan jollekin vanhalle asialle, niin vanhaan ei ole paluuta :) Katsellaan, mitä tässä nyt rupeaa tapahtumaan.

Takaisin