Pulinaketju

Hei, täällä yks 40 vuotias 4 lapsen äiti. 5. yritetään :nailbiting:
Olis kiva hypätä tänne joukkoon, nyt kun tämänkin ketjun löysin! Mulle 40 oli melkoinen kriisi, joka alkoi jo kun olin 38 :hilarious: Nyt ollaan jo voiton puolella.

Juoksuohjelmaan voin kommentoida sen verran, että itse aloitin juoksun 5 vuotta sitten sohvaperusta 5km ohjelmalla, joka löytyi Porin kaupungin nettisivuilta. Tulostin sen sieltä ihan ilmaiseksi ja toimi! Parin vuoden päästä juoksin jo maratonin :wink Ja siis ennen ohjelmaa en ollu mitään liikuntaa harrastanu sitten teinivuosien, että tosiaan sohvalta lähdettiin.

Onko täällä joku onnistunu raskautumaan luomusti yli nelikymppisenä? Jos, niin kauanko meni ennen tärppiä? Meillä ny yk 6 ja rohkaisua kaipaan!
 
Hei, täällä yks 40 vuotias 4 lapsen äiti. 5. yritetään :nailbiting:
Olis kiva hypätä tänne joukkoon, nyt kun tämänkin ketjun löysin! Mulle 40 oli melkoinen kriisi, joka alkoi jo kun olin 38 :hilarious: Nyt ollaan jo voiton puolella.

Juoksuohjelmaan voin kommentoida sen verran, että itse aloitin juoksun 5 vuotta sitten sohvaperusta 5km ohjelmalla, joka löytyi Porin kaupungin nettisivuilta. Tulostin sen sieltä ihan ilmaiseksi ja toimi! Parin vuoden päästä juoksin jo maratonin :wink Ja siis ennen ohjelmaa en ollu mitään liikuntaa harrastanu sitten teinivuosien, että tosiaan sohvalta lähdettiin.

Onko täällä joku onnistunu raskautumaan luomusti yli nelikymppisenä? Jos, niin kauanko meni ennen tärppiä? Meillä ny yk 6 ja rohkaisua kaipaan!
Me aloitettiin luomuna yritys, kun olin 42-vuotias. Ensimmäinen tärppi siitä tuli nopeasti yk1 tai yk2, joka meni kesken 9+6, seuraava plussa tuli, kun olin 44v ja siitä km ja sen jälkeen nopeasti kolmas raskaus ja siitä terve vauva, kun olin täyttänyt 45v. Luomuna koko yritysaika, ennestään kaksi lasta.
 
Hei, täällä yks 40 vuotias 4 lapsen äiti. 5. yritetään :nailbiting:
Olis kiva hypätä tänne joukkoon, nyt kun tämänkin ketjun löysin! Mulle 40 oli melkoinen kriisi, joka alkoi jo kun olin 38 :hilarious: Nyt ollaan jo voiton puolella.

Juoksuohjelmaan voin kommentoida sen verran, että itse aloitin juoksun 5 vuotta sitten sohvaperusta 5km ohjelmalla, joka löytyi Porin kaupungin nettisivuilta. Tulostin sen sieltä ihan ilmaiseksi ja toimi! Parin vuoden päästä juoksin jo maratonin :wink Ja siis ennen ohjelmaa en ollu mitään liikuntaa harrastanu sitten teinivuosien, että tosiaan sohvalta lähdettiin.

Onko täällä joku onnistunu raskautumaan luomusti yli nelikymppisenä? Jos, niin kauanko meni ennen tärppiä? Meillä ny yk 6 ja rohkaisua kaipaan!
Tervetuloa!! Mullakin oli 40-kriisi, se onneksi helpotti heti iän karttuessa, kun huomasi ettei se elämä siihen loppunutkaan :hilarious:..
Mulla nyt puolivuotias napero sylissä(ja kuusi vanhempaa lasta) ja ikää 42+, raskauduin luomusti 41v syntymäpäivänäni :rolleyes:.. sellanen 6kk tuli aktiivisti yritettyä-ja tärppi tuli kun usko siihen loppui. yksi "kemiallinen" oli siinä alla. Kierrot oli mulla lyhentyneet joskus 38 vuotiaana n 28/31--> 25/27.
 
Tervetuloa Boris!
Mulla amh 0.7 eli ei kovin hyvät lähtökohdat, 2 vuoden yrityksen jälkeen raskaus nyt toukokuussa joka kesken 7+4. Tämä on maratonlaji...
 
Tervetuloa Boris!
Mulla amh 0.7 eli ei kovin hyvät lähtökohdat, 2 vuoden yrityksen jälkeen raskaus nyt toukokuussa joka kesken 7+4. Tämä on maratonlaji...

Kävitkö ihan ite mittauttamas ton amh arvon, vai määräskö joku lääkäri sen sulle? Osaatko kertoa enemmän siitä mitä se arvo tarkoittaa?
No juu, mieltä tarttis vähän uudelleen kouluttaa tohon maraton ajatteluun!

Kiva kuulla että täältä näitä luomuplussiakin kuitenkin löytyy :Heartred

Oon vaan melko varma, että mun mies ei suostu viittä vuotta yrittämään, kun sen mielestä me ollaan nyt jo liian vanhoja... :wtf:
 
Hei, täällä yks 40 vuotias 4 lapsen äiti. 5. yritetään :nailbiting:
Olis kiva hypätä tänne joukkoon, nyt kun tämänkin ketjun löysin! Mulle 40 oli melkoinen kriisi, joka alkoi jo kun olin 38 :hilarious: Nyt ollaan jo voiton puolella.

Juoksuohjelmaan voin kommentoida sen verran, että itse aloitin juoksun 5 vuotta sitten sohvaperusta 5km ohjelmalla, joka löytyi Porin kaupungin nettisivuilta. Tulostin sen sieltä ihan ilmaiseksi ja toimi! Parin vuoden päästä juoksin jo maratonin :wink Ja siis ennen ohjelmaa en ollu mitään liikuntaa harrastanu sitten teinivuosien, että tosiaan sohvalta lähdettiin.

Onko täällä joku onnistunu raskautumaan luomusti yli nelikymppisenä? Jos, niin kauanko meni ennen tärppiä? Meillä ny yk 6 ja rohkaisua kaipaan!
Tervetuloa Boris, kiva kun löysit tiesi meidän joukkoon! :love7

Kyllähän sitä voi luomunakin vielä tulla raskaaksi, vaikka olisi ikää. Meillä alkoi yritys tjottaillen 4/19, ja sitä seurasi raskaus 7/19 josta oli keskeytynyt keskenmeno 8/19 (huomattiin rv 8+2). Kkm oli kova paikka, jonka jälkeen tjottailu sai jäädä ja alettiin tosissaan yrittämään uutta raskautta. Kun tikutin ovulaatiot, niin huomasin, että mun luteaalivaihe on liian lyhyt alkion kiinnittymiselle. Sain sen tueksi keltarauhashormonit 3/20, joista heti seurasikin kemiallinen raskaus. Tätä seuraavasta kierrosta eli 4/20 alkoi raskaus, joka jouduttiin keskeyttämään pari viikkoa sitten vauvan kromosomipoikkeaman ja vaikean hydropsin vuoksi. :smiley-angry017 Omalla kohdalla raskaus on siis alkanut, mutta ei niistä ole saatu vauvaa syliin asti. :banghead: Olen 43, täytän vielä tämän vuoden puolella 44. Onneksi jotkut muut on pärjänneet tässä hommassa paremmin, täällä foorumillakin on monta nelikymppisenä vauvan saanutta. :)

Mekin aiotaan vielä yrittää, vaikka aika vaikea tässä on uskoa, että meille lopulta tulisi vauva. :sorry: Amh mulla oli vajaa vuosi sitten 1,2.
 
Tervetuloa Boris, kiva kun löysit tiesi meidän joukkoon! :love7

Kyllähän sitä voi luomunakin vielä tulla raskaaksi, vaikka olisi ikää. Meillä alkoi yritys tjottaillen 4/19, ja sitä seurasi raskaus 7/19 josta oli keskeytynyt keskenmeno 8/19 (huomattiin rv 8+2). Kkm oli kova paikka, jonka jälkeen tjottailu sai jäädä ja alettiin tosissaan yrittämään uutta raskautta. Kun tikutin ovulaatiot, niin huomasin, että mun luteaalivaihe on liian lyhyt alkion kiinnittymiselle. Sain sen tueksi keltarauhashormonit 3/20, joista heti seurasikin kemiallinen raskaus. Tätä seuraavasta kierrosta eli 4/20 alkoi raskaus, joka jouduttiin keskeyttämään pari viikkoa sitten vauvan kromosomipoikkeaman ja vaikean hydropsin vuoksi. :smiley-angry017 Omalla kohdalla raskaus on siis alkanut, mutta ei niistä ole saatu vauvaa syliin asti. :banghead: Olen 43, täytän vielä tämän vuoden puolella 44. Onneksi jotkut muut on pärjänneet tässä hommassa paremmin, täällä foorumillakin on monta nelikymppisenä vauvan saanutta. :)

Mekin aiotaan vielä yrittää, vaikka aika vaikea tässä on uskoa, että meille lopulta tulisi vauva. :sorry: Amh mulla oli vajaa vuosi sitten 1,2.

Mä nyt heti kovasti kyselen :oops: Mitä on hydropsi ja minkä pituiseen luteaalin kannattais noita hormooneita kysellä? Mulla on 12 - 13pv

Voimia teille raskaaseen aikaan :Heartbigred
 
Mä nyt heti kovasti kyselen :oops: Mitä on hydropsi ja minkä pituiseen luteaalin kannattais noita hormooneita kysellä? Mulla on 12 - 13pv

Voimia teille raskaaseen aikaan :Heartbigred
Kiitos! :Heartred Luulisin 12-13 päivän luteaalin riittävän, vaikka ihanne on kai 14 pv. Ainahan voi kysyä osaavan lääkärin mieleipidettä asiaan. :) Minulla luteaali oli 9-10 päivää, ja jo dpo 8 saattoi alkaa tiputtelemaan ihan kunnolla, mikä tietysti kertoo siitä että kohdun limakalvo on jo hajoamassa. En tiedä, miten ihmeessä tuo tjottaillen alkanut raskaus oikein onnistui alkamaan. Ehkä minun luteaalivaihe lyheni vasta keskenmenon jälkeen, kukapa näitä tietää.

Hydrops tarkoittaa sikiöllä olevaa nestekertymää, eli juuri sitä, mitä etsitään niskaturvotusultrassa. Meidän pienellä nestettä oli paljon ja kauttaaltaan vartalolla, mutta myös runsaasti sisäelimissä. Silloin on todennäköistä, että vauva menehtyy joka tapauksessa kohtuun, sillä sisäelimet eivät voi kehittyä tai toimia täysin normaalisti, jos niihin on kertynyt paljon nestettä. Hydrops liittyy usein synnynnäisiin vammoihin, kuten kromosomipoikkeamiin.

Monet vauvat selviävät vähemmästä nesteen kertymisestä jopa täysin terveinä, eikä kaikkien kohdalla edes tiedetä, mikä sen aiheuttaa. Joskus nestettä voidaan myös poistaa vauvalta jo raskausaikana.
 
Hei, täällä yks 40 vuotias 4 lapsen äiti. 5. yritetään :nailbiting:
Olis kiva hypätä tänne joukkoon, nyt kun tämänkin ketjun löysin! Mulle 40 oli melkoinen kriisi, joka alkoi jo kun olin 38 :hilarious: Nyt ollaan jo voiton puolella.

Juoksuohjelmaan voin kommentoida sen verran, että itse aloitin juoksun 5 vuotta sitten sohvaperusta 5km ohjelmalla, joka löytyi Porin kaupungin nettisivuilta. Tulostin sen sieltä ihan ilmaiseksi ja toimi! Parin vuoden päästä juoksin jo maratonin :wink Ja siis ennen ohjelmaa en ollu mitään liikuntaa harrastanu sitten teinivuosien, että tosiaan sohvalta lähdettiin.

Onko täällä joku onnistunu raskautumaan luomusti yli nelikymppisenä? Jos, niin kauanko meni ennen tärppiä? Meillä ny yk 6 ja rohkaisua kaipaan!
Meillä tärppäsi laskutavasta riippuen YK 1 tai 2 olin sillon 40 ja nyt tuolla tuhisee tuollainen vähän yli vuoden ikäinen poika.
Myös minun viides lapsi.
 
Mä nyt heti kovasti kyselen :oops: Mitä on hydropsi ja minkä pituiseen luteaalin kannattais noita hormooneita kysellä? Mulla on 12 - 13pv

Käsittääkseni jos luteraalivaihe on alle 10, niin raskautuminen on vaikeaa. Tuo 12-13 on ihan normaali.

Kiva, kun löysit tänne ”alakertaan”! Täällä saa ihanasti vertaistukea. Tuolla 2020-ryhmässä on aika nuorta porukkaa.
 
Tervetuloa Boris, paljon tsemppiä yritykseen!

Meitä on täällä kirjava joukko eri elämäntilanteissa olevia ihania naisia :Heartred

Minulla on 2v 10kk lahjamunasolulla saatu poika, olen tullut raskaaksi luomuna vain kerran elämässäni, olin silloin 39-vuotias, mutta alkion navigaattori oli rikki ja se kiinnittyi väärään paikkaan, meni tietysti kesken.

Nyt kun poika lähenee kolmea ikävuotta, niin en enää edes haaveile toisesta lapsesta. Olen nyt 46v, ja jos saan tästä yhdestä kasvatettua kunnon kansalaisen, niin olen tyytyväinen :)

Jännä muuten tuo, kun imetys loppui noin viikko sitten, niin en sitä enää kaipaa. Etukäteen tuntui niin haikealta ajatella sen loppumista, mutta nyt kun se loppui, en olekaan haikealla mielellä :wideyed: En tosin tunne helpotuksen tunteitakaan, aika neutraali olotila tuntuu olevan.

Poika oppii puhumisen taitoa tosi nopeaan tahtiin, ja se on niin mukavaa, kun voidaan käydä jo jonkinlaisia keskustelujakin koko ajan paremmin ja paremmin :) Myös pojan mielikuvitus on selkeästi kehittynyt ja joka päivä syödään näkymättömiä karkkeja ja kakkuja, ja metsästetään mörköjä ja heitetään niitä roskiin yms. :D
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tärppäsi laskutavasta riippuen YK 1 tai 2 olin sillon 40 ja nyt tuolla tuhisee tuollainen vähän yli vuoden ikäinen poika.
Myös minun viides lapsi.

Oo, wau! Onnittelut ihanasta pienestä :Heartblue

Olispa itekin vielä yhtä hedelmällinen :happy: vaan eipä näköjään... Mutta jospa tässä kuitenkin joskus vielä onnistuttais, jos siellä joku hyvä muna vielä olis jäljellä :hilarious:
 
Kävitkö ihan ite mittauttamas ton amh arvon, vai määräskö joku lääkäri sen sulle? Osaatko kertoa enemmän siitä mitä se arvo tarkoittaa?
No juu, mieltä tarttis vähän uudelleen kouluttaa tohon maraton ajatteluun!

Kiva kuulla että täältä näitä luomuplussiakin kuitenkin löytyy :Heartred

Oon vaan melko varma, että mun mies ei suostu viittä vuotta yrittämään, kun sen mielestä me ollaan nyt jo liian vanhoja... :wtf:
Käytiin heti alussa kartoittamassa tilanne ja siitä otettiin verikoe. Amh kertoo jotain siitä, paljonko soluja jäljellä enää ennenkun loppuvat. Normi on 1.2-1. Sit arvolla 0.5 ei vissiin enää kovin hanakasti lähdetä edes ivf hoitoon omilla soluilla kun lääkkeetkään ei enää kasvata niitä tarpeeksi monta kerättäväksi.

Ikäviä faktoja : yli 41 v 80% soluista on kuraa eikä raskaus ala / tulee keskenmenoja. Ja km % on 50-56 riippuen mistä lukee. Silti meistäkin osa onnistuu.

Me ei enää lähdetä omilla kokeilemaan vaan meillä on jo luovuttaja ja siirrytään lahjasoluhoitoihin. En halua enää keskenmenoa.

Kiva kun tulee uusia kirjoittamaan!
 
Tervetuloa Boris:happy:

Minulla ikää 42v. Edellisestä liitosta lapset -98, -02 ja -06. Nykyisen puolison kanssa aloitettiin yrittämään yhteistä lasta 12/18 kun olin 41v, luomusti hän alkunsa sai 8kk päästä ja touhukas toukokuinen taapero kohta 1v2kk kotona nyt höpsöttää. Seuraava raskaus alkoi 12/19 luomusti sekin, mutta päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Nyt yritellään josko vielä tärppäisi. Itsellä nyt menossa toinen Terolut kuuri tiputteluvuotoihin jotka alkoi tyhjennyksen jälkeen.

Ihanasti sielläkin! Mulla on esikoinen -02, jännää tässä on vielä iltatähteä yritellä kun vois kohta jo mummoksikin tulla :p

Tarkoititko että aloitte yrittämään 12/17? Aika rientää niin nopeaan, että ei ihme jos menee vuodet vähän sekaisin:wink Mulla ainakin!
 
Me käytiin 3D ultrassa kurkkimassa pientä (rv27). Alunperin aattelin että ei pistetä rahaa tuohon, mutta pyörsin viimehetkillä sanani ja vielä ehdittiin. :-D Ja onneksi näin, oli ihanaa nähdä jo ihan pikkuihmisen näköinen tyyppi. Rakastuin vähän lisää. :Heartred
 

Liitteet

  • 20200709_153954.jpg
    20200709_153954.jpg
    27 KB · Katsottu: 111
Me käytiin 3D ultrassa kurkkimassa pientä (rv27). Alunperin aattelin että ei pistetä rahaa tuohon, mutta pyörsin viimehetkillä sanani ja vielä ehdittiin. :-D Ja onneksi näin, oli ihanaa nähdä jo ihan pikkuihmisen näköinen tyyppi. Rakastuin vähän lisää. :Heartred
Ihana pieni! :Heartred
 
Takaisin
Top