Pikkukakkosta odottavat ♡

H-T huh! Kuullostaa todelliselta koettelemukselta! En yhtään ihmettele että pelko jäi. Todella kummallista että ovat ponnistuttaneet kun ilmiselvästi vauva oli jumissa. Kuullostaa kyllä ettei ole ollut osaava henkilökunta kyseessä :O luulisi ettei kukaan haluaisi tehdä synnytyksestä kellekkään kauhukokemusta kun leikkauskin on vaihtoehto. Mitä henkilökunta myöhemmin asiaan sanoi? Tai siinä tilanteessa kun olit jo ihan kuitti?

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

DT, oot oikeessa, kiireellinen sektio tietysti.

H-T, mulla kesti sektiohaavan parantuminen ihan älyttömän kauan! Varmaan puoli vuotta leikkauksesta pystyin laittaa ekaa kertaa farkut jalkaan ja silloinkin ne painoi jo parin tunnin päästä arpeen kipeesti.

Marina-Melina: uskon kyllä että henkilökunta oli osaavaa, mutta synnytykset vaan on niin erilaisia. En tajunnut siinä tilanteessa siis yhtään mitä tapahtuu kun olin niin kujalla ja olisi vain tehnyt mieli lyödä (jos olisin jostain siihen voimia löytänyt :D ) lääkäriä, kun tunki käsiä jokaisen Ponnistuksen jälkeen. Eli yrittivät kääntää sitä päätä. Jälkeenpäin tulivat kyllä selittämään asiaa ja se auttoi tosi paljon itseä ymmärtämään tapahtumia ja huonoa fiilistä itsestä. Eli oli kiva kuitenkin kuulla, että se lapsi ei olisi sieltä tullut ulos, ei ollut minun vikani että en olisi vain jaksanut itse. Kaikesta sitä naiset stressiä ottaakin, mutta sekin häpeä kävi mielessä :D mutta mulla ei siis jääny mitään pahaa fiilistä lääkärien tai hoitajien toimesta. Oli koko ajan kuitenkin sellainen olo, että he tekee kaikkensa, siellä tais olla parhaimmillaan 5 tyyppiä huoneessa meidän lisäksi.

Ja Lila-Aurora: just siksi mä en sitä sektiotakaan halua, ei ainakaan nopeuta toipumista :) mutta itsellä vain kokemusta, että myös alatiesynnytksestä voi kestää palautuminen voi kestää tosi kauan.

No, toivotaan, että tammikuussa kerron hyvin erilaisen tarinan :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

H-T hurjalta kuullostaa se ponnistuttamisen kesto, mutta se on hyvä juttu että sulla oli koko ajan turvallinen olo ja he auttoivat minkä pystyivät. Tottahan se on että synnytykset on niin kovin erilaisia ja tilanteina sellasia että kaippa ne kätilöt parhaiten osaa arvioida miten mikäkin hoidetaan. Se on kyllä kumma kun sitä rupeaa aina itseään soimaamaan vaikka nuo asiat on ihan itsestä riippumattomia. Mäkin mietin että johtuuko musta jotenkin kun kohdunsuu ei anna periksi :rolleyes:vaikka jälkeen päin ymmärsin kyllä että se on vaan mun ominaisuus.

Hei te kaikki äidit!

Oletteko sitä mieltä, että vauvan pinnasängyssä on hyvä olla laskettava laita vai ei?
Ja kannattaako rintapumppu hankkia etukäteen vai vasta tarpeesta?
Kuinka pitkään teidän vauva pystyi matkustamaan vauvan turvakaukalossa autossa ennenkuin kävi pieneksi?

Meidän pinnasängyssä ei oo laskettavaa laitaa, enkä henkilökohtaisesti sitä ole kaivannutkaan. :) Mä en hankkinut rintapumppua etukäteen, halusin ensin nähdä, että tuleeko siitä hommasta mitään. Mies kävi sitten sellaisen ostamassa, kun oltiin pari päivää oltu kotona. Suosittelen lämpimästi Philipsin Avent-rintapumppua, käsikäyttöisellä mä pärjäsin hyvin ja parhaimmillaan oli pari litraa maitoa pakastimessa. Meillä esikko 9 kk on pitkä ja hoikka poika ja matkustaa edelleen Brion Primo turvakaukalossa. Kevyissä vaatteissa mahtuu siihen hyvin vielä.

Nimittäin hankittiin jo Akta Cracon turvakaukalo autoon jossa on telakka mukana, mutta turvakaukalo on aivan järkyttävän painava jo tyhjänä! Se on toisaalta todella isokokoinen, että lapsi mahtuu pidempäänkin siihen, mutta eihän sitä jaksa kantaa mihinkään!

Ajattelin ostaa sittenkin Brion telakallisen, jos se olisi pienempi ja kevyempi.

Me ei oltas pärjätty ilman pinniksen laskettavaa laitaa. Se oli äärimmäisen kätevä kun vauva oli "sivuvaunussa" kiinni meidän sängyssä. Nukkui ikäänkuin mun vieressä mutta kuitenkin omassa tilassaan etten päässyt vahingossa kääntymään päälle tms..yöimetys sujui kans tosi näppärästi! Samoin rintapumppukin tuli todella tarpeeseen kun meillä neito nukkui aluksi todella paljon eikä syönyt riittävän kauan että maito olisi kunnolla noussut, pumppu oli korvaamaton apu että sai itse maidot tilattua uniselle neidolle. Tytöllä oli bilirubiini arvot aluksi vähän koholla, siksi unetti niin paljon. Meillä tyttö muutti joskus 1 vuoden tienoilla kaukalosta istuimeen :)

Meillä on maxicosin kaukalo, kevyt ja näppärä..ja cypex Pallas palkki-istuin mihin ollaan oltu todella tyytyväisiä :)

Mä oon tykänny Brion Primosta, meillä on siihen just se isofix-telakka. Kätevä siirtää autosta toiseen. Ainoa ongelma on just toi paino, kannan pojan kaukalos sisältä autoon ja takas, mut en kyl yhtään pidempää matkaa. :D Muuten irrotan kaukalosta ja kannan sylissä..

Eli näköjään nää telakalliset on sitten painavia? Mutta kumpikampi?

Ottaako mieluummin painava, mutta telakallinen VAI kevyt ja turvavöihin pujoiteltava?

Mä ottaisin edelleen telakallisen, jos olisin uutta hommaamassa. Nopea kiinnittää ja on ainakin varmasti kunnolla ja oikein kiinni. :) Makuasioita tietysti nämäkin! Paino käynyt ongelmaks vasta nyt ku jätkä on päälle 8 kg, aiemmin jakso ihan ok kantaa ja kulki esim kauppareissut kaukalossaan.

Niin sehän se on kun vaihtoehtoja on niin monenlaisia :) jokainen tavallaan... meillä tuo kaukalo kulki mukana kaupassa kun en halunnut kaupan kärryihin ihan pienenä laittaa, siksi mukava kun on pieni ja kevyt...

Meillä ei oo pinnasängyssä laskettavaa laitaa ja se on harmittanut niin paljon että oon alkanu harkitseen et pitäiskö ennen pikkukakkosta laittaa pinnis vaihtoon...

Turvakaukalosta luovuttiin joskus reilu vuoden ikäsenä. Meillä oli joku Cybex-kaukalo isofixilä ja olin siihen äärettömän tyytyväinen. Se oli kevyt ja tyttöä kannettiin siinä kyllä jonkin verran. Nyt käytössä joku Brion istuin ja se on jotenkin kökkö. :( Turvavöiden kiristäminen on ihan tosi hankalaa, se on niin tiukka! Voi kylläkin olla et ku neiti kasvaa viel vähän niin sen käyttö helpottuu, kun nyt on tyttö niin pieni et vyöt on kireimmillään..

Meil ei ollu laskettavaa laitaa pinnasängyssä mut eipä se ollu käytössäkään kun 3kk :D Ja turvaistuimeen siirryttiin 11kk iässä vaikka ois mahtunut vielä kaukaloonkin :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Nää on just tosi vaikeita asioita pähkäillä etukäteen, kun riippuu tietysti hirveesti minkälaista arkea kullakin eletään :D Mä muistan itse kanssa, että olin ihan raivona, kun piti hankkia vaunuja ETUKÄTEEN, enhän mä lapsettomana ihmisenä todellakaan osaa arvioida mitkä on just mulle tarpeellisia juttuja!! :)

MereNouvelle15: Eli tärkeimpänä neuvona, yritä miettiä miten te edes aiotte ja suunnittelevatte tekevänne :D

Meillä ei ollut pinniksessä irroitettavaa laitaa eikä olisi sitä mihinkään tarvitukaan, kun lapsi nukkui omassa huoneessa, mutta varmaan kätevä, jos lapsi nukkuu sängyn vieressä kiinni.

Mutta sen rintapumpun kehottaisin melkein hommaamaan enivei etukäteen, sillä vaikka imetys ei onnaiskaan, niin se maitohan kuitenkin nousee rintoihin ja jotenkin se on sieltä poiskin saatava :D ja jos sattuu tulemaan jotain rintatulehdusta tms (minkä riski tietysti suurempi meillä talvisynnyttäjillä), niin on tosi hyvä että se pumppu olis kotona jo vaikka keskellä yötä, että voi ruveta helpottamaan oloa ja ennaltaehkäisemään tulehdusta pumppaamalla tms.

Ja ehdottomasti itse myös kannatan telakallista autonistuinta, niiden vöiden laittamiseen menee hermo. Tietty riippuu kuinka paljon autoilee, että kuinka suuri ongelma se vyöttäminen on :)

Hyviä pointteja H-T! Itse tehtiin esikkoa oottaessa niin, että hankittiin vaan ne välttämättömimmät tavarat ennen syntymää. Loput sit sitä mukaan, kun näki mitä tarvii, esim. sitteri, jota esikko käytti vasta sit ku harjoteltiin syömistä ja kantoliina. Helposti käy niin, että tulee hommattua kaikkea turhaa, kun ei tosiaan niitä omia tarpeita vielä tiedä. :)

Niin tuosta pumpusta. Meillä sitä ei ollu ennestään mutta aika pian huomattiin että maitoa tuli niin paljon et olis hyvä pumpata. Mä kyllä pidin kotona ollessa liivinsuojien sijaan maidonkerääjiä niin saatiin kaikki mahdollinen talteen. Ja muistaakseni se pumppu jäi lopulta yllättävän vähälle käytölle. Joskus jos oli oikein kipeet tissit niin oli pakko lypsää käsin kuumassa suihkussa. Silloinhan maito meni tietysti hukkaan, mutta se tuntui olevan ainoo tapa mikä tehos kunnolla.. Mutta mä siis taas oon sitä mieltä et oli ihan hyvä ettei pumppua ollu hankittu etukäteen, mutta mun mielestä H-T:lla on tosi hyvin perusteltu pointti sen hankkimiseen, jos odottaisin nyt esikoista niin noilla peruistein ostaisin sen varmasti! :)

Ja meillä ei pinnis ollutkaan koskaan sängyn vieressä, mutta syy miks olisin kaivannut laskettavaa laitaa, oli se että mun sektiohaava oli tosi kipee tosi kauan, ja vielä silloinkin kun pinniksen lattiaa laskettii alemmas, nostaminen tuntui kipeeltä. Eli jos siitä olis saanu laidan alas, olis neidin sängystä poisnostaminen ollu vähän helpompaa. Nykyisessä asunnossa pinniksen luonnollinen paikka on meidän sängyn vieressä, joten sitäkin varten se olis kätevä. Esikko kyllä nukkui paljon myös ihan vieressä, meillä on kingsize-sänky..

Meillä tyttö nukkui sängyn vieressä ja laskettava laita oli ehdoton. Imettäminen onnistui nostamatta vauvaa mihinkään. Meillä oli kevyt turvavöihin pujotettava kaukalo, johon olin hyvin tyytyväinen. Rintapumpusta! Kannattaa hommata ennen. Meinasi tulla kiire kun kotiuduttiin ja tissit oli räjähtämispisteessä ja käsin yritin lypsää suihkussa... Ei kivaa :)

Meillä on ollut molemmilla käytössä Gracon Logico S telakalla ja oon ollu tyytyväinen. Nopee tottu kantamaa sitä oli paino mikä tahansa. Anoppi ihmetteli ku niin kevyesti nostelin ja hänen voimille kävi pieni liikuttaminen.

Ei oo ollu laskettavaa reunaa pinniksessä. En kokenut tarpeelliseksi. Ns. Sivuvaununa sitä ominaisuutta tarttee tai siitä on hyötyä.

Mä liputan myös aventin pumpun puolesta. Huomattavasti mukavampi pumpata "suihkepullo"-tyylillä kuin toisen merkkisten "käteen veto"-tyylillä..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin